Strona 1 z 2
[Orange] brak zgody na zawarcie umowy
Post:06 mar 2014, 18:59
autor: Lover
Witam serdecznie. Pragnę podzielić się dzisiaj ze wszystkimi użytkownikami rewelacją jaka spotkała mnie dzisiaj ze strony Orange. Na początku dodam, że jestem użytkownikiem tej sieci od parunastu lat, sumiennie płacę rachunki (zawsze ponad 100 zł/mc) oraz przeciągnąłem na "pomarańczową stronę" kilku moich znajomych i rodzinę. 3 dni temu postanowiłem, że dam operatorowi znowu zarobić i zabiorę na siebie drugi już numer w abonamencie. Doskonałym do tego momentem był kupon uprawniający do obniżenia kwoty abonamentu o 30 %. Wybrałem najdroższą kwotę zobowiązania (159,90 zł), wybrałem telefon i spokojnie czekałem na weryfikację zamówienia. Po 3 dniach szok - zamówienie zostało odrzucone. Myślę sobie - ah pewnie wszyscy wybrali ten sam telefon co ja i skończyły się sztuki na magazynie a Orange dbając o mój cenny czas wolał odrzucić zamówienie niż kazać mi czekać. Dzwonię więc do sklepu internetowego a tam słyszę, że zamówienie zostało odrzucone bo..... wybrałem zbyt dużą kwotę abonamentu i oni z reguły odrzucają takie umowy.... Z mojej strony konsternacja... jak to? płacę już jeden taki abonament, nie mam żadnych zaległości, znają mnie i zbyt duża kwota? Pytam więc jeszcze raz - jak to? Pan ze sklepu jednak jeszcze raz odpowiada - niech Pan poczeka 72h złoży jeszcze raz zamówienie ale na niższy abonament i wtedy powinno być dobrze... Niech mi ktoś wytłumaczy a najlepiej ktoś z Orange - dlaczego chcą na mnie mniej zarobić (bo każą mi wybrać mniejszy abonament)? Dla mnie to jakaś parodia.... Frontem do klienta...
Post:06 mar 2014, 21:33
autor: orson_dzi
Ale mi humor tym tłumaczeniem poprawiłeś

. Pierwsze słyszę takie herezje.
A skoro już zadzwoniłeś, to ręcznie powinien wrzucić to zamówienie, bo ma taką możliwość.
Post:06 mar 2014, 23:40
autor: thonka
było już jak tylko zaczęli z akcją -30%
Nie można było wybrać abonamentów wyższych niż SPM89 wszystkie inne odrzucali i zapraszali do salonu na weryfikację oczywiście przy ofercie na standardowych warunkach.
U mnie też odrzucili SPM69 tłumacząc to "weryfikacją" (nadali już numer tymczasowy, nr zamówienia itd.), by po 2 dniach zamówienie jednym mailem potwierdzić, a kolejnym za 2 minuty anulować. Osoba na którą miała być ta aktywacja co najśmieszniejsze kiedyś już w Orange była, a obecnie ma już od roku abonament na podobną kwotę, przenoszony numer był też abonamentowy więc ta "weryfikacja" to taki ciekawy dział. Nie ma co.
Post:07 mar 2014, 07:50
autor: Lover
orson_dzi uśmiałbym się także gdyby to był mój tekst ale słowa te "należą" do Pana ze sklepu internetowego, którego ja tylko cytowałem...
Dla mnie to jest coś niewyobrażalnego - reklamują ofertę z której nikt nie może skorzystać. A co więcej zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do UOKIK bo wydałem pieniądze na groupon (który dla nich też jest reklamą) a przez nich nie mogę tego zrealizować....
Post:07 mar 2014, 08:34
autor: mikkel
Dlatego orżnąć omijam z daleka szerokim łukiem.
Post:07 mar 2014, 09:16
autor: zielony71
Ktoś już to pisał na tym forum. Bezpodstawna odmowa sprzedaży oferowanego towaru jest wykroczeniem spenalizowanym w kodeksie wykroczeń. Jak ktoś chce być upierdliwy to może złożyć doniesienie. Podobno groźba złożenia doniesienia działa motywująco na pracowników sklepu (zasłyszane).
Post:07 mar 2014, 12:03
autor: darek638
zielony71, ale Orange sprzedaje usługę, telefon jest dodatkiem do tego. Nie znam tego przpisu i nie wiem czy można go tu zastosować.
Post:07 mar 2014, 17:14
autor: bora1410
Zgodnie z prawem nie mają prawa odmówić mi sprzedaży bez podania przyczyny: z Art. 135 kodeksu
wykroczeń:
" Art. 35. Kto zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru podlega karze
grzywny".
Post:07 mar 2014, 17:42
autor: thonka
bora1410, abonament jest usługą, nie towarem.
Według mnie Orange zastosowało u autora ten sam mechanizm co u mnie, boją się bez dodatkowej weryfikacji dać abonament + telefon.
Gdy ja chciałem zamawiać SPM69 abonament wychodził poniżej 50zł, Lumia 920 była za 50zł i do tego było jeszcze 300zł na grouponie.
Za dużo dobrego widocznie chciałem.
Post:07 mar 2014, 18:23
autor: Lover
Tonka ale ja jestem ich klientem od 10 lat więc czy jako klient wymagam dodatkowej weryfikacji?
Post:07 mar 2014, 18:31
autor: thonka
Lover, a skąd mają wiedzieć czy Ciebie stać na kolejną aktywacje?
Że nie weźmiesz telefonu i przestaniesz go spłacać?
Tak tylko pisze.
Post:07 mar 2014, 19:10
autor: bora1410
thonka ja w taki sposób złożyłem odwołanie od decyzji i zrealizowali mi je w końcu. Bo odrzucili mi abonament za 89.90. Wcześniej bez problemu poszło zamówienie z abonamentem na kwotę 129.90. Zagotowałem się mocno gdy dostałem wiadomość że nie wzbudzam według orange zaufania co do spłaty następnego abonamentu. Nigdy z niczym nie zalegałem, wszystko płacone na czas, co trochę dostaje oferty na karty i kredyty. Zdolność jak na polskie warunki myślę że mam zadowalającą. I napisałem w ten sposób odwołanie i zrealizowali finalnie to zamówienie.
I co może w ogóle oznaczać weryfikacja według orange? Dla mnie to śmieszna sprawa nawet takie coś pisać. To nie są banki, czy inne instytucje finansowe, a ich weryfikacja może się co najwyżej oprzeć o BIK. Bo PIT mam im dostarczyć czy jak mają mnie zweryfikować. Też zadałem takie pytanie już "mądrzejszemu panu" podczas odwołania i też się trochę pośmiał.
Post:07 mar 2014, 22:27
autor: thonka
bora1410, weryfikacja Orange polegała wg. konsultanta na wpłaceniu 300zł depozytu

Post:08 mar 2014, 12:08
autor: darek638
A te 300zł depozytu to co niby miałoby pokryć? Przecież to 3 abonamenty.
Post:08 mar 2014, 13:03
autor: bora1410
depozyt to zabezpieczenie, a my rozmawiamy o weryfikacji.
Post:08 mar 2014, 14:48
autor: thonka
bora1410, po co starasz się na siłę być mądrzejszy?
"weryfikacja" to w domyśle dział weryfikacji przy sprzedaży internetowej. Najczęściej to przez nich jest odmowa.
Trzeba wtedy mieć dodatkowe zabezpieczenie, w moim wypadku proponowane było 300zł depozytu.
Koniec kropka.
Post:08 mar 2014, 17:57
autor: Precelos
bora1410 pisze:
Tonka ale ja jestem ich klientem od 10 lat więc czy jako klient wymagam dodatkowej weryfikacji?
nie, to zwykla sciema zeby przypadkiem nie dostalas czegos taniej
bardzo chamskie zagranie pomaranczy, ale u nich to norma...
Post:10 mar 2014, 08:16
autor: Lover
Orange odpowiedział na moją reklamację - oni nie widzą problemu pod warunkiem, że wpłacę 760 zł depozytu

śmiać się czy płakać?
Post:10 mar 2014, 13:21
autor: orson_dzi
Lover pisze:orson_dzi uśmiałbym się także gdyby to był mój tekst ale słowa te "należą" do Pana ze sklepu internetowego, którego ja tylko cytowałem...
I z tego się śmieję, bo jak pisałem, mógł to obejść.
Lover pisze:nie widzą problemu pod warunkiem, że wpłacę 760 zł depozytu

śmiać się czy płakać?
Dalej bym się śmiał

.
Przy tej kwocie musiałeś mieć gdzieś jakieś zaległości, niekoniecznie w Orange. Nie ma wyższego depozytu.
Post:10 mar 2014, 16:46
autor: Lover
Posiadam na siebie 2 kablówki, 3 abonamenty telefoniczne a prywatnie pracuje w bankowości korporacyjnej w dziale windykacji wiec uwierz mi ze co jak co ale płatności to ja mam w jednym paluszku...