Strona 1 z 2

Czy istnieje czas wypowiedzenia po przedłużeniu umowy?

Post:09 paź 2013, 13:04
autor: ziemny
Witam,
dnia dzisiejszego moja mama przedłużyła telefonicznie umowę w Plus na abonament. Znalazłem jej jednak ofertę o połowę tańszą. Czy jest możliwość anulowania/wypowiedzenia przedłużonej umowy? Mam tu na myśli coś w stylu "7 dni na zwrot towaru", nie wiem jak to dokładniej opisać.

Z góry dziękuję za pomoc.

Post:09 paź 2013, 13:13
autor: user_delete56
gdzie podpisywałeś aneks do umowy? Salon/kurier?

Post:09 paź 2013, 13:13
autor: krecik6667
masz 10 dni na rezygnacje od momentu rozmowy. mozecie tez po prostu przesylki nie odebrac. wyslanie jednego smsa czy tez 1sek rozmowy na nowych warunkach sprawi ze zwrot nie bedzie mozliwy

Post:10 paź 2013, 10:14
autor: lord.nitos
Jeśli chodzi o umowy zawierane na odległość to jest bodajże 5 lub 7 dni na rezygnację.

Post:10 paź 2013, 10:25
autor: darek638
10 dni.

Post:10 paź 2013, 11:01
autor: M a r c i n
A nie przychodzi do domu umowa, którą trzeba podpisać ?? Wystarczy kurierowi powiedzieć, że nie podpisuje :)

Post:10 paź 2013, 23:34
autor: ciekawy
sieci omjają 10 dni na rezygnacje w taki sposób że wpisują do regulaminu że np wystarczy zadzwonić albo wysłać sms albo połączyć się z netem i to już znaczy że akceptuje się warunki i rezygnuje z 10 dniowego okresu wypowiedzenia, a najlepiej przemyśleć parę razy czy warto przedłużać umowę zanim zamówi się kuriera bo potem to tylko komplikacje,a jak już się zawarło umowę to nie ma sensu pytać o opcje rezygnacji,a jak ktoś nie jest pewien czy chce przedłużyć umowę to po co zamawia kuriera

Post:10 paź 2013, 23:43
autor: piokuk
Konsument nie może skutecznie zrezygnować z prawa odstąpienia od umowy. Sprawa nie jest jednak tak prosta jak się wydaje. Zależy m.in. od tego, czy nowe warunki już weszły w życie, czy też jeszcze nie. Polecam lekturę ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz prawa telekomunikacyjnego.

Post:10 paź 2013, 23:54
autor: ciekawy
ale jak się sieć uprze że nie rozwiąże umowy bo klient zrobił połączenie i według regulaminu nie przysługuje odstąpienie od umowy to klient może dochodzić swoich praw w Sądzie,dlatego zanim się zamówi kuriera i przedłuży umowę warto się zastanowić parę razy

Post:11 paź 2013, 01:02
autor: piokuk
Dlatego napisałem, że wiele zależy od tego czy nowe warunki weszły już w życie. Poza tym, co sieć, to inna praktyka.

Post:11 paź 2013, 22:36
autor: M a r c i n
Jeśli zgodzisz się na świadczenie usług od dziś to nie przysługuję odstąpienie od umowy. Tak robią w nc+ :D

Post:11 paź 2013, 23:02
autor: piokuk
Ale inaczej jest np. w Orange.

Prezdluzenie umowy

Post:20 paź 2014, 17:48
autor: termi
Witam w styczniu konczy mi się umowa z orange, dzisiaj zadzwonila do mnie pani z orange i przedstawiła ofertę przedłużenia umowy, zaoferowala telefon nokia asha 501, pospieszylem sie i zgodziłem, ale po przemyśleniu sytuacji, wole podpisać umowę w salonie . Da się jakoś z tego wybrnąć? za kilka dni ma przyjść aneks. iść o salonu orange i tam to wyjaśnić czy jak?

Post:20 paź 2014, 22:30
autor: Scorpion182
Jeśli rezygnujesz to po prostu nie podpisuj umowy przy kurierze. A dlaczego chcesz iść do salonu? Przecież przez neta czy na infolinii uzyskasz lepsze warunki.

Post:20 paź 2014, 22:36
autor: bobiwr
O ile dobrze rozumiem zawarłeś umowę na odległość, więc wg mnie masz 10 dni na zmianę decyzji. Czyli piszesz pismo z obecnym twoim stanowiskiem i niesiesz do salonu w ciągu 10 dni. Pamiętaj aby dostać potwierdzenie złożenia na kopii...

Post:20 paź 2014, 22:49
autor: Scorpion182
10 dni obowiązuje od momentu podpisania umowy, a tutaj żadnej umowy przedłużeniowej jeszcze nie podpisał. Nic nie trzeba zgłaszać, wystarczy podziękować kurierowi, następnie poczekać ze 2-3 dni aż kurier odeśle spowrotem niepodpisany aneks do orange, a orange odnotuje to w systemie.

Post:21 paź 2014, 17:49
autor: orson_dzi
bobiwr pisze:O ile dobrze rozumiem zawarłeś umowę na odległość, więc wg mnie masz 10 dni na zmianę decyzji. Czyli piszesz pismo z obecnym twoim stanowiskiem i niesiesz do salonu w ciągu 10 dni. Pamiętaj aby dostać potwierdzenie złożenia na kopii...
A możesz wytłumaczyć co to da?

Post:21 paź 2014, 18:25
autor: bobiwr
Wydawało mi się (co zaznaczyłem w poście) po słowach "zgodziłem się", że umowa jest zawarta. Wtedy można się rozmyślić/zmienić zdanie w świetle przepisów, które chronią konsumenta... Ale jeżeli Orange dopiero dostarcza dokumenty do podpisu i de facto dopiero wtedy następuje związanie umową to oczywiście zmienia postać rzeczy i należy jedynie nie podpisywać/przyjmować tego co przyjedzie... Jeżeli zaś pytasz o sens poświadczenia złożenia składanego dokumentu/pisma - to jedyny dowód określonej aktywności, wymagany jedynie w momentach spornych...

Post:22 paź 2014, 22:35
autor: orson_dzi
Chodzi mi o co innego. Skoro kupione na odległość, to jaki zwrot do salonu? Nikt tego nie przyjmie. Odsyła się na adres podany w dokumencie odstąpienia, który jest w paczce.

Post:23 paź 2014, 12:51
autor: bobiwr
orson_dzi pisze:...Skoro kupione na odległość, to jaki zwrot do salonu?...
Chodziło mi o poinformowanie Operatora o zmianie decyzji zanim wyśle paczkę. Przerobiłem to skutecznie w T-M. Ale tam miała przyjść (do teściowej) paczka z telefonem i zawartą na odległość umową. Nie było mowy o "podpisywaniu przy kurierze". Złożone pisemko w salonie anulowało całą procedurę. Tylko ktoś zadzwonił aby potwierdzić "ostateczność" decyzji. (Jak już przesyłka jest odebrana, to wiadomo, że odsyłamy na adres zwrotny.)