Strona 1 z 1

[Orange] Wypowiedzienie umowy ze skutkiem natychmiastowym

Post:19 sie 2013, 20:38
autor: uszatywp3
Mam do Was pytanie: Czy jest możliwość wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym? Z daje sobie że będę musiał zapłacić kare umowną i część abonamentu, ale to jest kwota mniejsza od miesięcznego zobowiązania ( abonament 97,17zł brutto, a kara to 40zł (umowa do dnia 16.11.2013). Oferta to Nowy BE Premium 24.

Post:19 sie 2013, 21:11
autor: M a r c i n
Dziwne, że tak mało, u mnie wyświetla się:

Poniżej znajduje się wykaz obowiązujących Twój numer umów oraz okres ich wygaśnięcia.
data wygaśniecia umowy: 2014-02-16

W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za zerwanie umowy wynosić będzie: 2834.57 zł.

Post:19 sie 2013, 22:56
autor: uszatywp3
@Marcin ja mam umowe bez urządzenia i na 12miesiący

Post:19 sie 2013, 23:57
autor: orson_dzi
I to wszystko wyjaśnia.

Teraz tak, oficjalnie nie można. Ale w praktyce wszystko można dogadać. Podstawą jest wypowiedzenie. Jeśli będzie już wprowadzone do systemu i w nim widoczne, to o ile trafisz na człowieka, to może Ci pójść na rękę i zmienić datę wyłączenia numeru. Dużych szans nie ma, zależy z kim będziesz rozmawiać.

Post:20 sie 2013, 00:02
autor: poziom
Idziesz do play, tmobile, plus i robisz przeniesienie numeru na prepaid z datą np. pojutrze.

Post:20 sie 2013, 11:44
autor: uszatywp3
poziom, można i tak, ale czy Orange nie zatrzyma przeniesienia numeru z powodu nie zapłaconego rachunku? Żeby nie było ternim płatności za sierpniowy okres rozliczeniowy mam do 30.08.

Post:20 sie 2013, 19:15
autor: ukefake
uszatywp3, jedyną nadzieją jest opcja żeby dogadać się z operatorem tak jak pisał orson. Niestety jest to mało prawdopodobne.
Co do opcji z przeniesieniem numeru to wygląda to następująco: można przenieść numer abonamentowy w trybie "natychmiastowym" z wypowiedzeniem umowy i zapłaceniem kary. To nie jednak nie wszystko: operatorowi i tak trzeba zapłacić za pozostałą część miesiąca w którym numer przeniesiono oraz za jeden pełny miesiąc. Dlatego wszyscy "uciekinierzy" zaznaczają opcję "z końcem okresu wypowiedzenia" i korzystają u starego dostawcy któremu tak czy siak muszą zapłacić za czas do daty przeniesienia numeru.
Usiądź i policz sobie na spokojnie ile musisz zapłacić do końca umowy a ile gdybyś przenosił numer. Wg mnie optymalnym wyjściem jest rozwiązanie umowy z końcem cyrografu.

Post:20 sie 2013, 19:25
autor: uszatywp3
@ukefake muszę zapłacić 388,68zł (prawie 10 razy więcej niż kara umowna), no chyba że jeszcze wejdę na listopadowy okres rozliczeniowy (umowa jest do 16.11 o okres zaczyna się 16-stego każdego miesiąca) to będzie to 485,85zł, czyli ponad 12 razy więcej. Nawet jakbym miał zapłacić i te 80-90zł to mi się opłaca.
Co do przeniesienia numeru to w Payu Pani powiedziała,że "Nie można przenieść numeru z usługi internetowej". Znając życie nie potrzebnie o tym wspominałem. Jutro jak będę z pracy wracał wstąpię do Plusa lub T i tam spróbuje.

Post:20 sie 2013, 20:05
autor: ukefake
uszatywp3, skoro okres rozliczeniowy to 16. dzień miesiąca to spróbuję to policzyć. Zakładając, że złożysz wniosek mnp ze skutkiem przed 15 września (tylko błagam: nie rób tego na ostatnią chwilę bo NA PEWNO coś się pozajączkuje i będą problemy) to zapłacisz za bieżący miesiąc rozliczeniowy (ten do 16 września) oraz jeden pełny (do 16 października) i karę, która być może będzie mniejsza niż teraz. czyli: 97+97+40=234.
Co do przenoszenia numerów internetowych to kiedyś przenosiłem numer play online na kartę i poszło bez żadnych problemów, więc jestem optymistą. Spróbuj w innym punkcie playa lub u innego sprzedawcy i tak jak sam zauważyłeś nie wspominaj że to numer do netu tylko mów że to abonament i podkreśl, że chcesz przenieśc numer natychmiastowo z płaceniem kary. na wniosku trzeba wskazać konkretny dzień - sugeruje żeby to był np 10 września - skorzystasz z tego za co płacisz oraz będzie czas na ewentualne niespodzianki. Dodatkowo po złożeniu wniosku namawiam do kontaktu z orange żeby upewnić się czy mają wniosek (dmuchamy na zimne) i potwierdzić datę rozwiązania umowy.
Sugeruję ponadto, żebyś moją teorię potwierdził w orange - może biznes ma jakieś inne zasady...? Ponadto uważam, że trzeba stracić trochę czasu na przypilnowanie całego procesu - stąd moja wątpliwość nad opłacalnością takiej operacji - w sumie nasz czas też jest cenny, pytanie jak bardzo?

Post:20 sie 2013, 21:23
autor: uszatywp3
ukefake jak już mówiłem jutro spróbuje u Plusa lub T. A czy warto - ja uważam że warto. Wg. lektury regulaminów od BE oraz Orange Free stwierdzam, że różnią się tylko w jednym: w BE masz automatyczne przedłużenie umowy za tych samych warunkach (na czas określony).
A co do sprawdzanie czy wniosek wpłyną to oczywiście sprawdze, ba nawet myśle że sami zadzwonią aby mnie od tego odwieść :D

Post:21 sie 2013, 00:52
autor: orson_dzi
ukefake pisze:Zakładając, że złożysz wniosek mnp ze skutkiem przed 15 września (tylko błagam: nie rób tego na ostatnią chwilę bo NA PEWNO coś się pozajączkuje i będą problemy) to zapłacisz za bieżący miesiąc rozliczeniowy (ten do 16 września) oraz jeden pełny (do 16 października)
Nie orientuję się w ofertach biznesowych, ale powiedz mi, dlaczego będzie musiał płacić za okres do października, skoro numer przeniesie we wrześniu?

Post:21 sie 2013, 07:25
autor: Kryniczanin
Co do przeniesienia numeru to w Payu Pani powiedziała,że "Nie można przenieść numeru z usługi internetowej". Znając życie nie potrzebnie o tym wspominałem. Jutro jak będę z pracy wracał wstąpię do Plusa lub T i tam spróbuje.
Ta Pani bredzi. Operator nie wpuści Cię do usług netowych z własnym MNP, ale jak najbardziej wypuści.

Post:21 sie 2013, 11:23
autor: ukefake
orson_dzi, Prawo telekomunikacyjne, art 71a
Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług bez zachowania termi-nów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększo-nej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.
polecam całość, dostępną TU

Post:21 sie 2013, 12:32
autor: uszatywp3
ukefake z tego art. wynika, że będę musiał zapłacić kare umowną + za niepełny okres rozliczeniowy (jeżeli każe przełączyć numer przed jego końcem)

Post:21 sie 2013, 12:45
autor: ukefake
uszatywp3, zauważ, że w artykule jest mowa o terminach wypowiedzenia umowy. standardowo jest to pełny miesiąc oraz ta część w której nastąpiło wypowiedzenie. i do tego właśnie odwołuje się art 71a wspominając o wypowiedzeniu umowy. czyli wychodzi na to jak próbowałem wyliczać.
powyższe rozumowanie na pewno działa dla klientów indywidualnych. ty korzystasz z biznesu wiec teoretycznie Prawo telekomunikacyjne obowiązuje tez i ciebie. nie wiem natomiast jak ma się tryb wypowiedzenia dla biznesu w orange wobec stosowania automatycznego przedłużania umowy na kolejny okres minimalny.

ps. aha, proszę - zamykaj znaczniki

ps2. czy ktoś może mi podrzucić link do regulaminu usługi BE? (nie mylić z regulaminem promocji)