Strona 1 z 1

[Orange] Problem z wysokim rachunkiem

Post:27 lis 2012, 19:32
autor: artur1990
Wiem, że podobne tematy już były, ale sprawa jest poważna więc zdecydowałem się na nowy temat.

Mimo wszystko, sytuacja jest trochę inna. Po pierwsze, telefon nie jest smartfonem - tylko zwykłą komórką z WAPem.

Sprawa wygląda tak: trzy dni temu połączyłem się ze stroną Orange poprzez WAP dosłownie na parę minut - nie sadzę, żeby to był więcej niż 5. Potem przyszło do mnie mnóstwo sms-ów zachęcających do kupienia dzwonków, tapet itp. Po tym sprawdziłem z ciekawości stan konta, który zwalił mnie z nóg - abonament był przekroczony na kwotę 1500 zł i 1 grosz...

Początkowo myślałem, że może to wina tych sms-ów, które pobierały opłatę za to, że do mnie doszły. Strona Orange nic nie wyjaśnie, bo wyświetla mi na razie jakiś błąd. Byłem w salonie, gdzie nie mogli mi pomóc i skierowali do BOK-u. Tam oczywiście także nie wiedzieli, za co poszły pieniądze. Pani powiedziała tylko, ze było jednorazowe połączenie ze stroną Orange. Stąd przypuszczam, po przewertowaniu wielu forów, że te 1500 zł to opłata za połączenie internetowe. Oczywiście, złożyłem reklamację, w której powołałem się na to, że nikt nie było informacji o przekroczeniu konta oraz że to niemożliwe, aby strona Orange pobrała tyle pieniędzy. Żądałem bilingu, na co pani odparła, że biling dostanę przy fakturze. Odpowiedziałem, że doskonale wiem, że biling jest przy rachunku, z tym że skrócony. Dalej się upierała, że bilingu mi nie da.

I tu pytanie: czy to możliwe, że normalny WAP tyle kosztuje? W epoce przedsmartfonowej wielokrotnie korzystałem z WAP-u i były to groszowe sprawy. Zdaję sobie sprawę, że obecnie bodajże 50 kb kosztuje 25 gr (może sie mylę). No ale - czy strona Orange może pobrać tak horrendalną kwotę w 5 minut?!

I kolejne pytanie - co dalej mam robić? Czy mogę liczyć na pozytywne rozpatrzenie reklamacji? Zastanawiam się nad wysłaniem drugiej reklamacji drogą mailową, w której dokładnie opiszę swoje rozgorczyenie...

Post:27 lis 2012, 20:43
autor: ajan
Zaloguj się na stronie Orange (najlepiej na ten z którego korzystałem z WAP) i tam złóż reklamację. Tam również możesz sam podglądnąć swój biling na bieżąco.

Post:28 lis 2012, 20:30
autor: artur1990
Powiem szczerze, że jestem totalnie i miło zaskoczony, ale mam dobre wieści.

Dzisiaj zadzwoniła do mnie pani z Orange i powiedziała, że kwota została umorzona. Jedynie będę musiał zapłacić 9 zł za pakiet internetowy, na które zostało to przerzucone. Proponowała też pakiet 300 MB do wykupienia :)

Warto jednak reklamować takie rzeczy! Jak coś to temat do zamknięcia.

Post:28 lis 2012, 20:44
autor: Niezgodna7
Czyli nie dowiedziałeś się co pobrało taką sumę? Smsy? Mb?

Post:28 lis 2012, 21:27
autor: artur1990
Nie mam 100-procentowej pewności. Pani powiedziała tylko, że było jednorazowe połączenie internetowe, więc chyba jednak Mb, ale nie zobaczyłem tego na papierze - 9 zł mogę poświęcić, bo to jednak duuuża ulga.

Aaa i zapomniałem odpowiedzieć koledze, który odpisał mi pierwszy - na stronie orange, gdy próbuję sprawdzić biling, wyskakują mi jakieś krzaki i nie chce się połączyć.

Post:28 lis 2012, 21:37
autor: Niezgodna7
Moim zdaniem - Wredniak coś pokręcił, i stąd taka kwota.
Taka suma nie bierze się z powietrza, zauważyli to i zamiatają pod dywan za 9zł.
Wiadomo, zapłać dla świętego spokoju. Ale biling gdybyś dostał na papierze - to by było coś !

Post:29 lis 2012, 10:07
autor: Precelos
Dobre zagranie policzyc 1500 zl za polaczenie wap, pozniej wcisnac pakiet netowy ktory klient przyjmnie z wieliim zadowoleniem bo to 9zl a nie 1500 :mrgreen:

Post:29 lis 2012, 10:35
autor: Niezgodna7
Precelos. Poczekajmy na biling, może kolega dostanie i się dowiemy więcej..w co wątpię. Sądzę, że uznają to za coś, co się nigdy nie wydarzyło!

Post:03 gru 2012, 18:16
autor: Orange Ekspert
Miło nam, że udało Ci się wyjaśnić sprawę. Co do samych opłat to poprawność ich naliczenia jest szczegółowo sprawdzana podczas weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie. Co do sprawdzania historii połączeń na stronie orange.pl to rzeczywiście w niektórych przypadkach mogą występować jeszcze utrudnienia z dostępnością tych informacji. Pracujemy nad ich usunięciem. Szczegółowy rachunek będziesz mógł pobrać po wystawieniu faktury.

Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert

Post:03 gru 2012, 20:23
autor: artur1990
To przy okazji, czy mógłbym się zapytać, czy to możliwe, że strona Orange tyle waży? I jak jest z ceną WAP-u (czy inaczej transmisji danych) - czy ona od wielu lat się nie zmieniała i dlatego teraz nie przystaje do dzisiejszych warunków, czy nie jest czasem za wysoka w stosunku do pakietów?

Post:03 gru 2012, 20:37
autor: Niezgodna7
tak, dalej jest 50 kb za 25gr
..ale nawet tyle, nie nabije takiego rachunku jak w Twoim przypadku.

Post:03 gru 2012, 20:43
autor: artur1990
No właśnie. Zgodnie z moimi obliczeniami, skoro 50 kb to 25 gr, 100 kosztuje 50 gr. To daje 5 zł za 1 Mb danych.

Czyli w ciągu 5 min 300 Mb. To tyle, co miesięczne pakiety, właśnie za 9 zł, jaki w "bonusie" dostalem. Od razu widać, że coś tu jest nie tak z naliczaniem.

Post:04 gru 2012, 23:01
autor: thonka
wap ZTCP jest liczony za czas, a nie za dane ;)
ale nawet liczac dane - jezeli bylby to EDGE (max. 240kbit/s, w 3G raczej watpie skoro to taki "antyk") to w 5 minut moglbys sciagnac max. 8,8MB przy maksymalnej mozliwej predkosci, ktora w praktyce nigdy nie jest do osiagniecia, a skoro to bylo jedno polaczenie to odpada wiele pakietow po 1b.

ba! majac nawet HSPA 7,2mbit to z teoretyczna max. dostepna predkoscia sciagnalbys ok. 270MB danych.

kreca cos. i to mocno.

Post:04 gru 2012, 23:31
autor: Niezgodna7
pewnie, że kręcą. Znam Wredniaka. PS. Czekamy z niecierpliwością na biling! Hehehe

Post:05 gru 2012, 13:20
autor: staruch
powiem Ci że telefon to urzadzenie wadliwe i pomimo ze nie jest smartphonem mogl sie sam polaczyc.Podejrzewam 2 rzeczy-albo sms-y MT ( platne przychodzace_ abo internet jak wspomniales.Babka Ci nie wysle bilingu bo nie ma takiej mozliwosci jesli faktura nie wyszla.Ma tylko podglad biezacego wykorzystania.Musisz sie przejsc do salonu firmowego a nie portnerskiego i tam Ci ktos powinien pomoc.Ewentualnie napisz do mnie na PW to postaram Ci sie osobiscie pomoc.