Strona 1 z 1

Orange i wydawane karty sim dla nowych klientów

Post:15 lis 2012, 21:56
autor: jubyrz
Witam,

Opowiem krótko jak to firma w której po części pracuję zrobiła mnie w .... jajo.

Otóż - postanowiłem zamówić sobie ofertę z telefonem na 24mc ze względu na kod rabatowy uprawniający mnie do 30% zniżki na abonament przez cały okres trwania umowy. A więc uchwyciłem na stronie Iphone 5. Wszystko ok , około 6 dni czas oczekiwania na kuriera. Hurra... odebrałem telefon, rozpakowałem kopertę z magiczną kartą - co się okazało - miałem zwykłą kartę SIM - żadna nano czy micro !. A więc telefon na infolinię - oczywiście natychmiastowo zostałem spławiony do salonu "tak ? jak to możliwe ? w salonie panu wymienią - nawet za darmo". No dobra - więc udałem się do salonu , w sumie to do dwóch. W obu to samo "wie pan , nie możemy nic zrobić bo karta nie jest aktywna a my kart nieużywanych niestety nie możemy wymienić. nie możemy przyjąć reklamacji bo nie mamy na czym - bo pan karty nie aktywował, proszę zadzwonić do biura obsługi - tam panu pomogą". Nie mając już nadzieji, że jakiś dobroduszny pan lub pani pomoże przez telefon "wymieni mi kartę" złożyłem reklamację mailowo - to chyba jedyna metoda ! Być może niektóre osoby po przeczytaniu tekstu będą uważały mnie za debila :) bo przecież pożycz sobie pan telefon od kumpla i aktywuj. Tylko po co ? Dostałem zestaw, który do siebie nie pasuje ? Prawda ? W sumie czuję się trochę jak niektórzy klienci - tacy roszczeniowi. W związku z tym, że mam jeszcze inny telefon - na karty microSIM to nie spieszy mi się z tą aktywacją. I tak tej karty do niego nie wsadzę bo nie zmieszczę. Mam nadzieję, że w mniej niż miesiąc ktoś dośle mi kartę i utnie rachunek - nawet tylko jeden.

PS. Z informacji o znajomych wiem, że takie sytuacje mają miejsce i to często. Dużo znajomych ostatnio skorzystało z oferty. Jedni dostawali micro , a powinni zwykle sim itp itd :) Tylko, że byli w bardziej komfortowej sytuacji, bo przedłużali umowy a nie zawierali nowe. Za karty w salonie i tak ponosili koszty 25zł - później składali reklamacje

Post:16 lis 2012, 13:05
autor: Orange Ekspert
Witam, jeśli sprawa nie została jeszcze wyjaśniona napisz do mnie na formularz dostępny na profilu Orange Polska na Facebooku. Podaj niezbędne dane takie jak numer telefonu oraz dane właściciela numeru. Chciałbym Ci pomóc. Link do formularza znajdziesz tutaj https://www.facebook.com/orangepolska/a ... 9028851067

Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert

Post:17 lis 2012, 21:02
autor: Atlan
W ogóle to ostatnimi czasy jakoś dużo tematów o tych kartach SIM się pojawia, zresztą nic dziwnego bo coraz więcej telefonów wymaga zmiany takiej karty. Dlaczego taka operacja kosztuje 25zł? Karta SIM w kiosku dla nowego klienta kosztuje 5zł i jeszcze dają 5zł na rozmowy, a od stałego klienta, któremu albo karta się zniszczyła albo który chce microSIM wymaga się opłaty z sufitu i do tego wizyty w salonie firmowym (do którego często blisko nie jest), bo punkty sprzedaży nie potrafią wymienić takiej karty. Może czas zrezygnować z tej opłaty, wtedy nie będzie takich problemów jak ten opisywany powyżej?

Post:18 lis 2012, 09:29
autor: SACZI
Atlan pisze:... Dlaczego taka operacja kosztuje 25zł? Karta SIM w kiosku dla nowego klienta kosztuje 5zł i jeszcze dają 5zł na rozmowy, a od stałego klienta, któremu albo karta się zniszczyła albo który chce microSIM wymaga się opłaty z sufitu i do tego wizyty w salonie firmowym (do którego często blisko nie jest), bo punkty sprzedaży nie potrafią wymienić takiej karty. Może czas zrezygnować z tej opłaty, wtedy nie będzie takich problemów jak ten opisywany powyżej?
Kolejny sposób na wyciągnięcie kilku/nastu/dziesięciu PLN z kieszeni abonentów.
Słuszna uwaga, że karta micro w zestawach prepaid kosztuje właściwie 'nic".

Wydaje mi się, że wystarczy przy przedłużeniu zaznaczyć, że z umową operator ma dołączyć kartę kompatybilną z telefonem. Oczywiście podpisanie umowy uzależnić od braku opłaty za kartę. Jeżeli warunki nie zostaną spełnione, po prostu kuriera odesłać z bez podpisanego aneksu.

Post:19 lis 2012, 19:23
autor: lukasz2019
No czasami się zdarza najlepszym. Widocznie osoba kompletująca zamówienie się nie znała. I włożyła taką kartę sim, jak się jej wydawało. Ja np dostałem wszystko ok. Ale do sedna piszę dlatego aby pochwalić pomarańczowych, przedłużałem umowę 1 listopada która zawarłem 5,5 roku temu w taryfie nowy Twój plan, a przedłużyłem na smart Plan 89,90 i tam jest za free taka usługa jak deezer. Wszystko git jak by mi ona działała, koło 5 listopada złożyłem reklamacje że nie mogę się tam zalogować pomimo tego że usługa mi przysługuje i chciałbym związku z tym otrzymać rekompensatę ( ps. trzeba wyraźnie zaznaczyć że tego oczekujemy, bo sami z siebie to oni nie są tak wspaniało myślni) I usługa zadziałała po 4 dniach od zgłoszenia i rekompensata wysokości 30 zł od kolejnej faktury. A więc można:) I właśnie dlatego jestem już w orange 8 lat i nigdzie się nie wybieram.

Post:21 lis 2012, 08:48
autor: Kozo
SACZI pisze:
Atlan pisze:... Dlaczego taka operacja kosztuje 25zł? Karta SIM w kiosku dla nowego klienta kosztuje 5zł i jeszcze dają 5zł na rozmowy, a od stałego klienta, któremu albo karta się zniszczyła albo który chce microSIM wymaga się opłaty z sufitu i do tego wizyty w salonie firmowym (do którego często blisko nie jest), bo punkty sprzedaży nie potrafią wymienić takiej karty. Może czas zrezygnować z tej opłaty, wtedy nie będzie takich problemów jak ten opisywany powyżej?
Kolejny sposób na wyciągnięcie kilku/nastu/dziesięciu PLN z kieszeni abonentów.
Słuszna uwaga, że karta micro w zestawach prepaid kosztuje właściwie 'nic".

Wydaje mi się, że wystarczy przy przedłużeniu zaznaczyć, że z umową operator ma dołączyć kartę kompatybilną z telefonem. Oczywiście podpisanie umowy uzależnić od braku opłaty za kartę. Jeżeli warunki nie zostaną spełnione, po prostu kuriera odesłać z bez podpisanego aneksu.
też teraz zamawiałem iphone5 - fakt że jeszcze nie dostałem przesyłki ale przy zamawianiu nie było opcji "aby operator dołączył kartę kompatybilną".

Post:22 lis 2012, 19:01
autor: DJ-W
I tu się z Tobą nie zgadzę,przedłużyłem umowę kurier dostarczył wraz z telefonem HTC One S kartę microSIM i nie zapłaciłem za nią nic więc jakie wyciąganie pieniędzy.

Post:23 lis 2012, 08:42
autor: OrangeDlaFirm
DJ-W pisze:I tu się z Tobą nie zgadzę,przedłużyłem umowę kurier dostarczył wraz z telefonem HTC One S kartę microSIM i nie zapłaciłem za nią nic więc jakie wyciąganie pieniędzy.
Chodzi o kartę nano sim do iPhone 5, nie micro.

Klientowi w ramach przedłużenia umowy taka karta należy się za darmo, fakt że na stronie jeszcze nano zamawiać nie można. Na waszym miejscu udałbym się do salonu Orange z podpisanym aneksem i oczekiwał wymiany za darmo. Powinno być ok :-)

Post:23 lis 2012, 10:52
autor: Atlan
Tylko że hmm... dalej to jest trochę niepoważne zagranie, bo nie potrzeba mi dużej wyobraźni, że jeden domownik przedłuża umowę z telefonem, ale telefon bierze inna osoba. To samo jeśli ma się telefon na kartę - chcesz przejść z innej sieci do Orange z telefonem na micro sim i musisz uganiać się za kartą i jeszcze zapłacić. To chyba nie powinno tak funkcjonować.

Poza tym z tego co kojarzę to czasami się pobiera opłatę 25zł a czasami nie i tak prawdę mówiąc to nie ma jakichś sztywnych reguł kiedy jest wymiana bezpłatna, są tylko zapisy które sklepy interpretują tak że zawsze się płaci ;) Myślę, że tu trzeba usiąść i przemyśleć tę sprawę, bo regulamin i stare praktyki się trochę zdezaktualizowały kiedy coraz więcej telefonów wymaga przymusowej wymiany karty SIM.

Post:23 lis 2012, 11:16
autor: Sig
Atlan pisze:Tylko że hmm... dalej to jest trochę niepoważne zagranie, bo nie potrzeba mi dużej wyobraźni, że jeden domownik przedłuża umowę z telefonem, ale telefon bierze inna osoba..
To jest problem tej innej osoby. Obowiązkiem operatora (i tego tutaj Orange nie zapewnia na stronie) powinno być dostarczenie kompatybilnej karty do zakupionego u nich urządzenia z umową. Na tym koniec, bo co użytkownik zrobi z telefonem to już jego sprawa i operator tego nie przewidzi przecież.
Atlan pisze:To samo jeśli ma się telefon na kartę - chcesz przejść z innej sieci do Orange z telefonem na micro sim i musisz uganiać się za kartą i jeszcze zapłacić. To chyba nie powinno tak funkcjonować.
Jak najbardziej do poprawy. Dzięk ifanaberii Apple namnożyło się formatów kart SIM, ale operator powinien zaakceptowac rzeczywistość i zapewnić przenoszącemu numer odpowiednią kartę.

Co do opłaty... Moim zdaniem zasady są, tylko różnie respektuje je niedouczony personel w salonach, a jako, że takie wymiany sa dokonywane rzadko (choć jak słusznie zauważyłeś - coraz częściej), to może pracownik dokładnie nie wiedzieć, lub pamiętać jak "kiedyś" było. Do poprawy.

Post:23 lis 2012, 11:28
autor: wtd
A sprawdzałeś czy pasuje do telefonu czy tylko zasugerowałeś się napisami na kopercie i w środku? :p

Z moim iphone 5 przyszedł nano sim, ale wszędzie dookoła był opisany jako microsim - widocznie nie mieli jeszcze nowych kartek z instrukacjami.

Post:23 lis 2012, 13:15
autor: Atlan
Sig, Oczywiście że tu nie chodzi o to, żeby operator latał za klientem wciskając mu microSIM. Ale jeśli już taki klient przychodzi do tego salonu, to wyduszanie od niego 25zł jest dość głupie. Startery w kiosku kosztują po 5zł, często nawet za darmo wciska się te karty klientom, a jak przychodzi stały klient to żąda się od niego opłaty. Czasami chodzi tu o microSIM, czasem o zwykłą kartę, która się po prostu zużyła, zniszczyła itp.

To tak, jakby żądać od klienta kasy za to, że przyszedł do salonu bo mu się coś źle naliczyło na rachunku. Żeby było ciekawiej, to jak przeniesiesz numer do np. Plusa i potem wrócisz do Orange to dostaniesz tę kartę z tym samym numerem za darmo (mimo iż cała procedura jest dużo bardziej czasochłonna), do tego dostaniesz jeszcze jakąś promocję. Brakuje tu logiki.

Post:23 lis 2012, 13:34
autor: Kozo
przed chwilą odebrałem iphone'a 5 (nowa umowa) i mam zwykłą kartę SIM !!!

kto tam pracuje ????????

Post:23 lis 2012, 14:23
autor: johnykefir
Jak zauważyłem wydawanie złej karty sim w Orange to problem nagminny. Pracuje w sklepie z telefonami i akcesoriami w galerii handlowej, gdzie znajdują się 2 salony Orange i w obydwóch jest zawsze problem z wydaniem prawidłowej karty sim albo z wymianą na prawidłową. Prawie codziennie przychodzi do mnie jakiś klient przysłany z salonu pomarańczowego operatora, który ładnie mówiąc psioczy na fakt, że nie dość, że podpisuje abonament i płaci to na dodatek wysyłają go do mnie ( gdzie musi za taką usługę zapłacić ) żebym przyciął mu nową kartę sim do Microsim albo nanosim. Niektórzy klienci, Ci bardziej "asertywni" nie zgadzają się na taki stan rzeczy i wtedy pracownik Orange do mnie przychodzi, żeby przyciąć kartę klienta. I taka sytuacja ciągnie się od kilku miesięcy.

Post:23 lis 2012, 15:48
autor: OrangeDlaFirm
Szanowni użytkownicy,

Problem z nano sim i ofertą e-sklepu jest znany i mogę Was zapewnić, że Orange pracuje nad jego wyeliminowaniem.

Ja również uważam że nie powinno tak to wyglądać i nie chodzi o sam fakt wymiany tej karty, tylko tego, że musicie dodatkowo tracić czas i ganiać po salonach.

Nawet jeśli nie uda się w salonie wymienić karty bezpłatnie, wystarczy wysłać wiadomość na [email protected] z opisem sytuacji. Operator powinien zapewnić odpowiednią kartę do obsługi telefonu przy jego wymianie, a przecież można zweryfikować po numerze zamówienia czy taka została dołączona przy realizacji w sklepie internetowym. Tak więc piszcie o zwrot opłat.

Jeśli są tu firmy, które mają taki problem to zapraszam na pw, po odpowiedniej weryfikacji wyślę duplikat sim za darmo.

Pozdrawiam,

Post:23 lis 2012, 18:27
autor: dago
Ja tam się nie dziwię z tego burdelu, na salonie maja około 20 różnych kart HLR-ów, to jak się trafi na magazynie jakiś młody to pakuje co leci

Post:24 lis 2012, 11:35
autor: Atlan
OrangeDlaFirm pisze:Problem z nano sim i ofertą e-sklepu jest znany i mogę Was zapewnić, że Orange pracuje nad jego wyeliminowaniem.
Ale tu problem jest dużo szerszy niż tylko to co zostało wyżej napisane. Jeśli dzisiaj mam Lumię (micro sim), a za miesiąc przedłużę umowę na telefon ze zwykłą kartą SIM to będzie mały problem... ;)

Producenci telefonów zrobili trochę zamieszania i doskonale sobie zdaję sprawę, że to nie jest wina Orange. Jednak pokazuję, że problem jest nieco szerszy niż tylko wymiana na micro czy nano sim w esklepie. Stare zapisy w Waszych regulaminach w tej kwestii są już dzisiaj po prostu zdezaktualizowane i trzeba coś tu zmienić.

Nie wymagam, żeby w każdym punkcie była możliwa wymiana karty SIM, ale powinno się to odbywać chociażby listownie. Składam do punktu (a najlepiej przez internet) prośbę o wydanie takiej karty, sklep ją zamawia, przychodzi do mnie zwykłym listem i się aktywuje danego dnia. I mimo wszystko powinno się to odbywać bez dodatkowych kosztów. Mnie to akurat ta sprawa nie dotyczy, ale sam zauważyłem że zaczyna się w tej kwestii robić niewygodny problem, niewygodny i dla Orange i dla klientów, więc Wam to sygnalizuję, bo z miesiąca na miesiąc sprawa będzie się tylko pogłębiać.

Post:24 lis 2012, 21:23
autor: OrangeDlaFirm
Atlan pisze:
Ale tu problem jest dużo szerszy niż tylko to co zostało wyżej napisane. Jeśli dzisiaj mam Lumię (micro sim), a za miesiąc przedłużę umowę na telefon ze zwykłą kartą SIM to będzie mały problem... ;)
wystarczy ze zaopatrzysz się w dodatkowy adapter i problem z glowy :)