Strona 1 z 1

[Play Online] Problem z wygaśnięciem umowy

Post:23 sie 2012, 13:00
autor: dzordzo
Umowa kończy mi się pod koniec września jednak prawdopodobnie tak się nie stanie gdyż nie wiedziałem o tym że mimo iż umowa wygasa 27 września to trzeba złożyć na miesiąc wcześniej wypowiedzenie po czym to niby play wyznaczy od kiedy to będzie obowiązywać ponadto faktura zawsze jest na pełny miesiąc więc nawet gdybym terminowo złożył wypowiedzenie to ostatnia moja faktura by była od 19 września do 20 pazdziernika. Wszystkie te informacje zaczerpnąłem dopiero od biura obsługi gdy do mnie zadzwonili z ofertą przedłużenia umowy. Kiedy zatem tak naprawdę uda mi się zakończyć współprace z play online i ile to jeszcze potrwa? Czy ktoś może coś doradzić?

Post:23 sie 2012, 13:07
autor: Aen Hen Cerbin
Jeśli umowa wygasa 27.09.2012 to do 25.08.2012, składasz operatorowi pisemko o rozwiązaniu umowy z dniem zakończenia okresu zastrzeżonego.

Konsultantowi pomylił się okres rozliczeniowy z okresem zastrzeżonym... aaaa! zaraz o może to była kątsultnantka? ;-)

HTH.

Post:23 sie 2012, 13:08
autor: Kryniczanin
dzordzo, Pisz teraz wypowiedzenie i 19 października się pożegnasz. I pamiętaj żeby to wypowiedzenie dotarło na czas do Play czyli np. na 18 wrzesień żeby było 30 dni.

Post:23 sie 2012, 13:14
autor: dzordzo
Konsultantowi pomylił się okres rozliczeniowy z okresem zastrzeżonym... aaaa! zaraz o może to była kątsultnantka?
Tak to była kobieta ale co to zmienia?
dzordzo, Pisz teraz wypowiedzenie i 19 października się pożegnasz. I pamiętaj żeby to wypowiedzenie dotarło na czas do Play czyli np. na 18 wrzesień żeby było 30 dni.
Czyli miesiąc dłużej prawie.
Jeszcze jedna sprawa: to wypowiedzenie tylko listownie czy mogę złożyć np. w salonie Play?

Post:23 sie 2012, 14:29
autor: Marens
Play jako jedyny z operatorów rozwiązuje umowę zgodnie z zakończeniem okresu zastrzeżonego a nie z końcem ostatniego okresu rozliczeniowego. Wiec jak do 26.08 wpłynie do nich rezygnacja to odłączą w Twoim przypadku 27.09. Rezygnacje najlepiej załatwić w salonie Playa, bo jest wprowadzona bezpośrednio do systemu i prościej będzie zachować okres wypowiedzenia, bo czasu jest mało.

Post:23 sie 2012, 14:35
autor: dzordzo
Marens pisze:Play jako jedyny z operatorów rozwiązuje umowę zgodnie z zakończeniem okresu zastrzeżonego a nie z końcem ostatniego okresu rozliczeniowego. Wiec jak do 26.08 wpłynie do nich rezygnacja to odłączą w Twoim przypadku 27.09. Rezygnacje najlepiej załatwić w salonie Playa, bo jest wprowadzona bezpośrednio do systemu i prościej będzie zachować okres wypowiedzenia, bo czasu jest mało.
Czyli jednak można złożyć w salonie Play a pani z biura obsługi powiedziała że wyłącznie listownie na piśmie.

Post:24 sie 2012, 09:48
autor: Marens
dzordzo pisze:Czyli jednak można złożyć w salonie Play
Tak możesz, zrób to najlepiej dziś, jutro lub pojutrze to będziesz miał z głowy 27.09.
Zasugeruje, żebyś powiedział aby zmigrowali do Play Online na kartę po zakończonej umowie. Dostaniesz wtedy 1GB gratis na 30dni w POnK.

Na pewno można robić wypowiedzenie w salonie, bo sam robiłem w poniedziałek, tylko że na telefon a nie internet :-D

Post:29 sie 2012, 20:44
autor: ppp1ppp
Umowa wygasa z chwilą śmierci abonenta ... tak na marginesie
Marens pisze:Play jako jedyny z operatorów rozwiązuje umowę zgodnie z zakończeniem okresu zastrzeżonego a nie z końcem ostatniego okresu rozliczeniowego.
czy aby na pewno? zawsze jest mowa o pierwszym niepełnym okresie, który wydłuża czas trwania umowy

Post:29 sie 2012, 21:49
autor: sosen
Marens pisze:Play jako jedyny z operatorów rozwiązuje umowę zgodnie z zakończeniem okresu zastrzeżonego a nie z końcem ostatniego okresu rozliczeniowego. Wiec jak do 26.08 wpłynie do nich rezygnacja to odłączą w Twoim przypadku 27.09. Rezygnacje najlepiej załatwić w salonie Playa, bo jest wprowadzona bezpośrednio do systemu i prościej będzie zachować okres wypowiedzenia, bo czasu jest mało.
Bajki opowiadasz. Zawsze musi być zachowany okres. Jeśli będzie to umowa może być rozwiązana z datą jej końca. Jeśli nie będzie, to rozwiazanie nastąpi zgodnie z okresem. Tutaj tak samo jest w play jak i np. w orange. U innych pewnie tez.

Post:30 sie 2012, 10:49
autor: Marens
sosen pisze: Zawsze musi być zachowany okres. Jeśli będzie to umowa może być rozwiązana z datą jej końca. Jeśli nie będzie, to rozwiązanie nastąpi zgodnie z okresem.
Tylko teoretycznie jak złożyłby wypowiedzenie 26.08 to do 27.09 jest zachowany okres wypowiedzenia wynoszący 30dni i umowa może być rozwiązana z datą jej końca. // tutaj mam na myśli tylko i wyłączenie Playa

Akurat moja znajoma jak składała wypowiedzenie w Play i mowę miała do 15.05 a okres 10/9 to numer został przeniesiony do prepaida 15.05 a nie 09.06. Tak samo u mnie, mam okres pierwszy/ostatni umowa jest do 11.12 i dostałem list, że numer przenoszą do prepaida 11.12 a nie 01.01. Tylko, że my złożyliśmy wypowiedzenie 3 miesiące wcześniej.

Nie spotkałem się u innych operatorów aby rozwiązywali umowę zgodnie z datą jej końca (Plus, T-Mobile, Orange), tylko zawsze na koniec ostatniego okresu rozliczeniowego po zakończeniu okresu zastrzeżonego oczywiście pod warunkiem zachowania 30dniowego okresu wypowiedzenia (okresu rozliczeniowego). Przykładowo umowa na internet jest do 05.09 wypowiedzenie wpływa 31.07 a okres pierwszy/ostatni to umowa jest rozwiązana 30.09 a nie 05.09

Post:30 sie 2012, 11:24
autor: bledos
W moim przypadku tak nie było, a rozwiązywałem już kilka umów w Playu... Ostatnią w tym miesiącu, zgodnie z cyklem rozliczeniowym 20.08, a podpisana była z pewnością innego dnia.

Post:30 sie 2012, 12:46
autor: Marens
bledos pisze:W moim przypadku tak nie było, a rozwiązywałem już kilka umów w Playu...
Dobra to ja się nie upieram przy swoim zdaniu, ale co najmniej dziwne.
Chociaż poprzednie umowy jak rozwiązywałem (w zeszłym roku Play Online) to też było standardowo czyli zgodnie z okresem rozliczeniowym. Tylko umowy z którymi mam styczność w tym roku mają daty zgodnie z zakończeniem okresu zastrzeżonego. Może to dotyczy tylko migracji do prepaidu a ja zbytnio uogólniłem. Nie wiem, w takim razie co jest grane więc trzymajmy się standardowej zasady, że 30dniowy okres wypowiedzenia skutkujący na zakończenie okresu rozliczeniowego żeby nie wprowadzać w błąd.

Re: [Play Online] Problem z wygaśnięciem umowy

Post:03 wrz 2012, 00:33
autor: ciekawy
dzordzo pisze:Umowa kończy mi się pod koniec września jednak prawdopodobnie tak się nie stanie gdyż nie wiedziałem o tym że mimo iż umowa wygasa 27 września to trzeba złożyć na miesiąc wcześniej wypowiedzenie po czym to niby play wyznaczy od kiedy to będzie obowiązywać ponadto faktura zawsze jest na pełny miesiąc więc nawet gdybym terminowo złożył wypowiedzenie to ostatnia moja faktura by była od 19 września do 20 pazdziernika. Wszystkie te informacje zaczerpnąłem dopiero od biura obsługi gdy do mnie zadzwonili z ofertą przedłużenia umowy. Kiedy zatem tak naprawdę uda mi się zakończyć współprace z play online i ile to jeszcze potrwa? Czy ktoś może coś doradzić?
Zawsze obowiązuje pisemne wypowiedzenie umowy, które musi dotrzeć na czas do sieci, jak dotrze to po 30 dniach umowa powinna wygasnąć, opcjonalnie do końca okresu rozliczeniowego powinna trwać i nie wiem z czym tu jeszcze jakiś problem.

Jaką miałeś ofertę na przedłużenie umowy ?

Post:06 wrz 2012, 14:49
autor: Espi
Wypowiedzenie umowy jest z zachowaniem okresu 30 dni licząc od rozpoczecia sie najblizszego cyklu bilingowego, a wypowiedzenie umowy z przeniesieniem numeru mozesz wyznaczyc dowolna date nawet i 24h, tylko, że operator oprocz standardowej kary za ywpowiedzenie umowy doliczy Ci rekompensate za niezachowanie okresu wypowiedzenia.