Strona 1 z 1
[Orange]Rozwiązanie umowy - nowe Eurotaryfy
Post:23 cze 2012, 15:44
autor: Mastertoon
Witam,
jak zapewne wiecie w UE zostają ujednolicone stawki za połączenia w roamingu, o czym klienci dowiadują się m.in. listownie od operatora. W tym liście oprócz nowych stawek, jest napisane iż z tego powodu można odstąpić od umowy przed upływem okresu jej obowiązywania, jednakże "dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przysługuje uprawnienie do żądania zwrotu ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania".
Wyjaśni ktoś o co chodzi z tym zwrotem ulgi? Za 4 miesiące kończę w Orange dwuletnią Panterę za 100zł miesięcznie i chciałem emigrować do t-mobile na kartę, zastanawiam się czy nie skorzystać i nie przenieść się już teraz... (bo chyba w takowej sytuacji można przenieść numer?).
Pozdrawiam i bardzo proszę o wyjaśnienie.
Post:23 cze 2012, 15:48
autor: KC-KARLOS
Mastertoon, jeśli z powodu zmian w cenie roamingu, niezależnej od operatora, zerwiesz umowę przed czasem, musisz zapłacić karę umowną, czyli zwrot udzielonej ulgi, pomniejszony o okres, w którym spełniałeś warunki tejże umowy.
Przeniesienie numeru z abo do innej sieci, przed zakończeniem kontraktu w okresie zastrzeżonym = zerwanie umowy z Orange - czyli również kara (zwrot ulgi).
Post:23 cze 2012, 15:53
autor: Mastertoon
Ta kara jest gdzieś w regulaminie jako określona kwota czy też oblicza się ją?
Post:23 cze 2012, 15:59
autor: KC-KARLOS
Mastertoon, pełna kwota kary jest w umowie, którą podpisałeś.
Aktualną kwotę kary, obliczą Ci w BOK Orange, pod numerem *100
Post:23 cze 2012, 16:01
autor: Mastertoon
Dobra, nie drążę tematu - trza zadzwonić i spytać
Wielkie dzięki za rozjaśnienie, niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi!

Post:23 cze 2012, 16:05
autor: drcox
Takie tematy są skutkiem tego idiotycznego prawa, że jak zmiana wynika z przepisów prawa to oni rozsyłają spam, że można rozwiązać umowę, ale z zapłaceniem kary umownej. Ale na wszystkie świętości, pytam się -
po jaką cholerę skoro w ten sposób to ja sobie mogę umowę rozwiązać zawsze i wszędzie

Post:23 cze 2012, 18:00
autor: neownc
drcox pisze:Takie tematy są skutkiem tego idiotycznego prawa, że jak zmiana wynika z przepisów prawa to oni rozsyłają spam, że można rozwiązać umowę, ale z zapłaceniem kary umownej. Ale na wszystkie świętości, pytam się -
po jaką cholerę skoro w ten sposób to ja sobie mogę umowę rozwiązać zawsze i wszędzie

moze dlatego ze mają taki obowiązek?

Post:23 cze 2012, 18:10
autor: DanielR
drcox pisze:po jaką cholerę skoro w ten sposób to ja sobie mogę umowę rozwiązać zawsze i wszędzie

Bo chodzą po tym świecie upośledzone typki (nie mam tu na myśli Ciebie), które później wydzwaniałby na infolinię, albo nękałyby pracowników punktów sprzedaży, że ich nie poinformowano, że już np. od ponad roku w roamingu w Angoli można dzwonić o gorsz taniej.

Post:23 cze 2012, 21:58
autor: majkel.m
Bo zmienia się cennik usług, który jest bezpośrednio związany z Twoją umową ?!
Uwierz mi na słowo, że takich co by dzwonili i czepiali się, że nie dostali informacji było bardzo dużo. A tak info jest przesłane więc nie ma żadnych niedomówień.
Post:23 cze 2012, 22:01
autor: drcox
neownc pisze:moze dlatego ze mają taki obowiązek?
Wiem, że go mają i rozumiem obowiązek informujący o zmianach stawek, ale co daje obowiązek informowania o tym, że można umowę skończyć płacąc karę, skoro to można zrobić w każdej sekundzie każdej umowy, a nie tylko wtedy kiedy zmieniają się stawki? Czy jest w tym jakaś logika?
Post:23 cze 2012, 22:57
autor: DanielR
drcox pisze:co daje obowiązek informowania o tym, że można umowę skończyć płacąc karę, skoro to można zrobić w każdej sekundzie każdej umowy, a nie tylko wtedy kiedy zmieniają się stawki? Czy jest w tym jakaś logika?
Bo przeciętny zjadacz chleba, często nie rozumiejący regulaminów jest "nielogiczny". Nie czyta umów, regulaminów, itp. itd. A jeśli nawet czyta, to nie (do końca) rozumie. Nie twierdzę, że wszyscy ale niestety większość. Widząc podobne tematy nie trudno dziwić się operatorowi. A to już przecież nie pierwszy taki temat. Ludzie pewnie myślą, że skoro ktoś ich poinformował, że "coś" im się w regulaminie zmienia, to mają prawo do bezwarunkowego zerwania umowy. A więc należy im wyłożyć, jak kawę na ławę, że niestety nie zawsze maja taką możliwość. A i tak czasem tego nie zrozumieją.

Post:24 cze 2012, 11:24
autor: Espi
Operator na obowiązek poinformować Cie o każdej zmianie wprowadzonej w cenniku taryfy na którą podisałeś umowe, sądze że to dla nich też nie jest przyejmność rozsyłać tysiące listów itp. i potem tłumaczyć przesłaną informację masie ludzi którzy wydzwniają na BOK bo nie są w stnaie zrozumieć prostej informacji, natomiast tak czy siak są zobowiązani do przesłania informacji, tak samo informacja o możliwośći rozwiązania umowy wynika z obowiązku powiadomienia o tym zgodnie z regulaminem świadczenia usług.
Post:27 cze 2012, 02:20
autor: Spioszek
Mastertoon pisze:chciałem emigrować do t-mobile na kartę
Pewnie chcesz skorzystać z promocji
podwójne doładowanie odrazu mówie że anuluje ona promocje
rok ważności konta