Strona 1 z 1

[Orange] Zmiana umowy

Post:07 cze 2012, 16:09
autor: majusio
Wczoraj podpisałem umowę z Orange na taryfę bez ograniczeń bez telefonu dla firm. Aparat był mi zbędny do dzisiaj. Niestety uległ uszkodzeniu i nie opłaca się go naprawiać. Czy jest możliwość aneksu umowy na abo 24 miesiące z telefonem? Kartę zamawiałem przez sklep internetowy.

Post:07 cze 2012, 19:36
autor: Marens
Jeśli umowę zamawiałeś przez internet, to możesz odstąpić w przeciągu 10dni.
Razem z aneksem/umową powinieneś mieć odpowiedni formularz do wypełnienia i odesłania.
Jeśli był to aneks to odsyłasz tylko papiery (tzw odstąpienie od umowy), jeśli nowa aktywacja to powinieneś zwrócić kartę sim (chociaż nie jestem pewien).

Generalnie chodzi o to, że musisz zrezygnować z obecnej umowy a potem zamówić od nowa.
Nie da się zmodyfikować.

Post:07 cze 2012, 19:41
autor: KC-KARLOS
Marens pisze:jeśli nowa aktywacja to powinieneś zwrócić kartę sim (chociaż nie jestem pewien).
Zgodnie z regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych każdej sieci - karta SIM stanowi własność Operatora. Więc w przypadku nowej aktywacji, karta SIM musi być zwrócona wraz z dokumentami i pismem rezygnacyjnym. Maks. czas odstąpienia od umowy na odległość to 10 dni.

Post:07 cze 2012, 19:45
autor: kamil1221
Nie dam sobie ręki uciąć bo już nie pamietam dokładnie, ale firmy nie maja możliwości rezygnacji z umowy do 10 dni jeśli była to umowa bez terminala.
Kod: Zaznacz cały
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedającego lub usługodawcy albo umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 10 dni nie dotyczy nabywców towarów lub usług, którzy są przedsiębiorcami. Tak wynika z art. 1 i art. 6  ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Ustawowe uprawnienie do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn i – co do zasady – bez konsekwencji finansowych dotyczy bowiem tylko transakcji, w których kupującym towar lub usługę jest konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca zakupów w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Osoby fizyczne, które są przedsiębiorcami, a jednocześnie dokonują zakupu towaru lub usługi w celu związanym z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą nie mogą więc skorzystać z tego ustawowego uprawnienia.

Sprzedawca towarów lub usług może oczywiście dobrowolnie zaproponować kupującym przedsiębiorcom możliwość zwrotu produktu, ale to kwestia umowy pomiędzy stronami, a nie ustawowego obowiązku.
http://www.uokik.gov.pl/faq_umowy_zawie ... hp#faq1251

Post:07 cze 2012, 20:04
autor: Marens
kamil1221 pisze:firmy nie maja możliwości rezygnacji z umowy do 10 dni
Nie doczytałem, że on wziął to w ofercie dla firm. Pisałem to w przypadku klienta indywidualnego. Faktycznie nie da się w przypadku umowy na firmę.

Post:07 cze 2012, 20:13
autor: kamil1221
Pisz pismo do BOK z prośbą. Może coś uda się zrobić, ale nie licz na to zbytnio.

[email protected] / *600