Strona 1 z 1

[Plus] Zmiana ceny roamingu, a rozwiązanie umowy

Post:31 maja 2012, 11:06
autor: smylas
Witam.
Wczoraj dostałem sms informacje od plusa że od lipca tego roku planowana jest zmiana stawek cenowych za roaming. Czy może być to podstawa do rozwiązania z nimi umowy, bez płacenia kary?

Post:31 maja 2012, 11:08
autor: KC-KARLOS
smylas, NIE. W żadnym wypadku. Jest to obniżka cen w roamingu UE, regulowana poprzez prawo unijne, czyli i nasze. Z tego względu, jeśli zerwiesz umowę, to TY poniesiesz konsekwencje finansowe.

Post:31 maja 2012, 11:26
autor: smylas
Aha. Dzięki za szybką odpowiedź :)

Post:31 maja 2012, 11:51
autor: DanielR

Re: [Plus] Zmiana ceny roamingu, a rozwiązanie umowy

Post:31 maja 2012, 22:37
autor: ciekawy
smylas pisze:Witam.
Wczoraj dostałem sms informacje od plusa że od lipca tego roku planowana jest zmiana stawek cenowych za roaming. Czy może być to podstawa do rozwiązania z nimi umowy, bez płacenia kary?
Jak się nie mylę od połowy 2007 roku obowiązuje prawo, że jeśli zmiana wynika z przepisów prawa to klienci nie mają prawa zrywać umowy bez płacenia kary. Jak jesteś zainteresowany zrywaniem umowy bez płacenia kary to powinieneś już o tym wiedzieć.

Post:01 cze 2012, 19:39
autor: ali80
A jak sie ma do tych odpowiedzi ta stronka? Nawet gotowy wzor zerwania umowy z podstawami prawnymi podali...
http://www.pasjagsm.pl/plus-zmienia-reg ... torem.html

Post:01 cze 2012, 20:34
autor: ezaq
Tylko ta strona dotyczy roku 2009. Wówczas była zupełnie inna sytuacja.

Post:01 cze 2012, 21:37
autor: Sig
Prawo telekomunikacyjne się zmieniło. Jeżeli zmiana cennika jest spowodowana czynnikiem niezależnym od operatora, czyli np. zmienioną regulacją prawną, to operator ma obowiązek poinformować o tym użytkownika (jak ma jego dane), ale ta zmiana nie upoważnia do zerwania umowy. Tutaj stawki reguluje UE, wczesniej mielismy przecież podobna sytuację z wzrostem VAT.

Post:03 cze 2012, 07:17
autor: ciekawy
w poście wyżej napisałem "jeśli zmiana wynika z przepisów prawa to klienci nie mają prawa zrywać umowy bez płacenia kary" czy tak trudno jest to przeczytać ze zrozumieniem ?

Post:03 cze 2012, 08:29
autor: Sig
ciekawy pisze:w poście wyżej napisałem "jeśli zmiana wynika z przepisów prawa to klienci nie mają prawa zrywać umowy bez płacenia kary" czy tak trudno jest to przeczytać ze zrozumieniem ?
Cytuj do kogo pijesz, bo aż mnie korci cięta riposta...

Post:03 cze 2012, 22:21
autor: kubik
zresztą to jest zmiana na korzyść abonenta, więc tym bardziej nie ma możliwości rozwiązania umowy bez kary umownej.

Post:04 cze 2012, 06:08
autor: ciekawy
kubik pisze:zresztą to jest zmiana na korzyść abonenta, więc tym bardziej nie ma możliwości rozwiązania umowy bez kary umownej.
też o tym pomyślałem, że zmiana jest na korzyść bo stawki roamingowe spadają, a ludzie swą wdzięczność chcą okazać rozwiązaniem umowy bez płacenia kary oczywiście gdyby to było możliwe ale już nie jest.