Strona 1 z 1
Faktura elektroniczna a odliczenie netu
Post:23 maja 2012, 22:22
autor: ciekawy
wie ktoś może czy mając aktywną fakturę elektroniczną można odliczać net w urzędzie skarbowym ? np. w razie kontroli co należy zrobić - na nośniku danych pokazać e-faktury czy wydrukować je na papier i przedstawić jako papierowe ?
Post:23 maja 2012, 23:21
autor: ezaq
Po pierwsze należy rozróżnić fakturę elektroniczną od obrazu faktury. Ta pierwsza składa się z podpisu elektronicznego (w formacie *.sig) i danych faktury (w formacie *.xml). Ta druga to zwykle plik pdf.
Od 2011 r. został zniesiony wymóg dokumentowania wydatków za korzystanie z internetu fakturą VAT. Odliczenie wydatków na internet jest możliwe na podstawie każdego dowodu, z którego wynika cel poniesionych wydatków oraz ich wysokość. Dokument taki musi zawierać dane identyfikacyjne podatnika.
Dodatkowo zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 4 ustawy o PIT warunkiem koniecznym do dokonania odliczenia z tytułu ulgi internetowej jest posiadanie dokumentu stwierdzającego poniesienie wydatków na internet (np. potwierdzenie przelewu bankowego).
Post:23 maja 2012, 23:51
autor: ciekawy
ezaq pisze:Po pierwsze należy rozróżnić fakturę elektroniczną od obrazu faktury. Ta pierwsza składa się z podpisu elektronicznego (w formacie *.sig) i danych faktury (w formacie *.xml). Ta druga to zwykle plik pdf.
Od 2011 r. został zniesiony wymóg dokumentowania wydatków za korzystanie z internetu fakturą VAT. Odliczenie wydatków na internet jest możliwe na podstawie każdego dowodu, z którego wynika cel poniesionych wydatków oraz ich wysokość. Dokument taki musi zawierać dane identyfikacyjne podatnika.
Dodatkowo zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 4 ustawy o PIT warunkiem koniecznym do dokonania odliczenia z tytułu ulgi internetowej jest posiadanie dokumentu stwierdzającego poniesienie wydatków na internet (np. potwierdzenie przelewu bankowego).
czyli w razie kontroli wystarczy tylko przedstawić przelewy bankowe z danymi tego kto odlicza i firmy na której konto płaci się za net i to wystarczy ?
Post:24 maja 2012, 01:31
autor: ja.michal
Z tego co ja wiem to dokument wpłaty za internet (czy jakikolwiek) nie jest brany pod uwagę.
Do urzędu należy zanieść fakturę. Jeśli to faktura elektroniczna (czyli jak napisał ezaq, ta z podpisami elektronicznymi) to musi zostać dostarczona w formie elektronicznej do urzędu (np. CD). Jeśli to wizualizacja faktury to niestety trzeba mieć oryginał od kontrahenta i takim można dopiero operować w urzędzie.
W praktyce najlepiej zapytać w swoim urzędzie. Niestety u nas taki kraj, że co urząd to inna interpretacja.
ezaq, od jakiegoś czasu dokumenty PDF również mają zawarty w sobie podpis cyfrowy. Nie ma wtedy kilku plików, a jedynie PDF z podpisem.
Post:25 maja 2012, 01:38
autor: ciekawy
a jak można sprawdzić czy jest ten podpis cyfrowy np w pdf-ie ?
Post:26 maja 2012, 14:40
autor: Realista
Jak to sprawdzić to nie wiem, wiem jednak że zostałem poproszony o pokazanie potwierdzenia wpłaty, powiedziałem że to przelew z banku przez net robiony, pani tylko stwierdziła żeby wydrukować te kwitki co daje wtedy bank i to było na tyle u mnie.
Jednak co urząd i urzędnik to inny zwyczaj, zapytać na miejscy najlepiej.
Post:27 maja 2012, 07:48
autor: ciekawy
Realista pisze:Jak to sprawdzić to nie wiem, wiem jednak że zostałem poproszony o pokazanie potwierdzenia wpłaty, powiedziałem że to przelew z banku przez net robiony, pani tylko stwierdziła żeby wydrukować te kwitki co daje wtedy bank i to było na tyle u mnie.
Jednak co urząd i urzędnik to inny zwyczaj, zapytać na miejscy najlepiej.
zostawiłeś wydrukowane potwierdzenia przelewu z banku w urzędzie ?
bo ja słyszałem taką wersje, że w urzędzie pokazuje się potwierdzenia i tyle, ale kto wie, może się też zostawia, a może to też zależy od urzędnika.