Strona 1 z 1

[T-Mobile] Kara umowna

Post:09 gru 2011, 19:32
autor: gogi78
Witam. Opiszę mój problem. Przeniosłem numer do rbm z t-mobile. Na umowie o przeniesienie mam napisane "z końcem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z t-mobile " która kończy się w lutym 2012 a przeniesienie zostało wykonane w listopadzie 2011. Teraz przyszła kara 126,58zł z t-mobile za rozwiązanie umowy przed terminem. Kwota nie duża ale wkurza mnie że ktoś poleciał sobie w klocki - konsultant rbm lub ktoś z t-mobile . Mam pytanie czy warto kierować sprawę do uokik ? co można z tym fantem zrobić oprócz zapłacenia w/w kwoty ?

Post:09 gru 2011, 19:43
autor: Spioszek
Powinieneś mieć przecież papierek u siebie, ten gdzie podpisywałeś o przeniesieniu nr, z twoją datą podpisem i kiedy ma zostaćprzeniesiony twój nr...

Post:09 gru 2011, 19:44
autor: Maniek99
Na początek reklamacja do T (można ją poprzeć skanem zgody na przeniesienie).

Post:09 gru 2011, 19:51
autor: gogi78
Oczywiście że mam umowę o przeniesienie. Czarno na białym napisane jest . Iść do salonu t-mobile mam niedaleko na złotej w Warszawie czy bawić się mailowo?

Post:11 gru 2011, 21:14
autor: Vieslav
Umowę podpisywałeś w RBM i to oni się wszystkim zajmowali. T-Mobile dostało tylko wypowiedzenie od RBM i zrobiło tak, jak było napisane. Albo więc błąd T-Mobile i numer został za wcześnie uwolniony, albo ktoś z RBM chciał "przyspieszyć" proces. Idź do T i zapytaj jak wyglądało pismo o rozwiązanie umowy.

Post:12 gru 2011, 13:12
autor: drcox
Dałeś RBM pełnomocnictwo przy wypowiadaniu umowy z zaznaczeniem jednak że mają to zrobić z końcem okresu promocji. Więc nie miałeś nic wspólnego z wypowiadaniem umowy tylko RBM miało, to oni coś spaprali więc niech teraz to naprawią. Wyślij im wezwanie do zapłaty kary umownej :| :twisted:

Re: [T-Mobile] Kara umowna

Post:12 gru 2011, 17:35
autor: zdzislaw
witam,
gogi78 pisze:Witam. Opiszę mój problem. Przeniosłem numer do rbm z t-mobile. Na umowie o przeniesienie mam napisane "z końcem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z t-mobile " która kończy się w lutym 2012 a przeniesienie zostało wykonane w listopadzie 2011. Teraz przyszła kara 126,58zł z t-mobile za rozwiązanie umowy przed terminem. Kwota nie duża ale wkurza mnie że ktoś poleciał sobie w klocki - konsultant rbm lub ktoś z t-mobile . Mam pytanie czy warto kierować sprawę do uokik ? co można z tym fantem zrobić oprócz zapłacenia w/w kwoty ?
wszystko zostalo wykonane zgodnie z Twoja dyspozycja. " okresu wypowiedzenia" to okres (zazwyczaj jeden okres abonamentowy) po jakim mozna rozwiazac umowe. A ze (zgodnie z Twoja dyspozycja) rozwiazanie Umowy nastapilo przed lutym 2012 (do tej daty obowiazywal okres zastrzezony) to musisz zaplacic "kare umowna".
Gdybys zaznaczyl w pelnomocnictwie "bez zachowania terminu wypowiedzenia..." to do kwoty "kary" za zerwanie umowy przed czasem doszla by jeszcze "opłata dotychczasowemu dostawcy w wysokości nie przekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia."
I tyle.
drcox pisze: Dałeś RBM pełnomocnictwo przy wypowiadaniu umowy z zaznaczeniem jednak że mają to zrobić z końcem okresu promocji.
nic takiego nie dawal!!

apropopo przeczytaj co napisane jest na wniosku/pelnomocnictwie powyzej
"oświadczam, że jestem świadomy konsekwencji, w tym finansowych, wynikających z rozwiązania umowy o świadczenie (...) przed upływem okresu, na, jaki umowa została zawarta, (...) w szczególności zobowiązania do zwrotu udzielonej ulgi (w wysokości określonej w umowie).

Z.

Post:12 gru 2011, 18:28
autor: drcox
nic takiego nie dawal!!
Głupoty piszesz tak generalnie.

Dokładnie dzisiaj mój numer został przełączony do sieci Play z Plusa, wniosek składałem 2 I PÓŁ MIESIĄCA TEMU i treść była identyczna Z KOŃCEM OKRESU WYPOWIEDZENIA PRZEWIDZIANEGO UMOWĄ.

Post:12 gru 2011, 19:26
autor: zdzislaw
drcox pisze:
nic takiego nie dawal!!
Głupoty piszesz tak generalnie.
jezu...!!
napisze prosciej,
przy przenoszeniu numeru nalezy podpisac min. 2 papierki:
1. oswiadczenie - dokladna kopia zalacznika z Dz.U. 2009 nr 97 poz. 810 <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090970810>
i tutaj mamy do wyboru (z zachowaniem okresu, lub bez zachowania okresu WYPOWIEDZENIA).

2. Wniosek o przeniesienie numeru do sieci ....
i tutaj (zazwyczaj w dolnej czesci przed podpisami) do wyboru jest:
- z dniem...
- z koncem okresu wypowiedzenia przewidzianego umowa z ....
- z koncem okresu promocji
taki wzor ma Play, T-mobile zamiast "z koncem promocji" ma "z koncem umowy terminowej" - zerknij na wniosek T-mobile
i pomysl chwilke jaka jest roznica pomiedzy "z końcem umowy terminowej" oraz "z zachowaniem okresu wypowiedzenia".

---
jezeli we WNIOSKU zaznaczone bylo "z koncem okresu wypowiedzenia..." a NIE " z koncem okresu promocji" ORAZ okres wypowiedzenia skonczyl sie przed koncem umowy na czas okreslony to trzeba zapalcic kare.

gogi78 pisze ze we WNIOSKU ma napisane "z końcem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z t-mobile ", wiec jezeli okres wypowiedzenia wypadl przed koncem umowy zaplaci KARE!
Jezeli chcial przenies numer po zakonczeniu umowy to powinno byc zaznaczone "z koncem okresu promocji".

Z.

Post:13 gru 2011, 18:17
autor: gogi78
zdzislaw .Tylko jest taki drobny szczegół podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem zapewniał mnie że przeniesienie nastąpi po 12 lutego 2012 r. . Rozmowa była nagrywana przez rbm . Według mnie konsultant rbm był "pazerny" i zamiast w lutym zrobił to w listopadzie . Po podpisaniu papierków rozmawiałem jeszcze z drugim konsultantem rbm i też dostałem zapewnienie że będzie tak jak tego chciałem. Jak tą sprawę załatwić bo nagrania mi nie udostępnią ?
Czy jest sens pisać skargę do UKE ? Bo według mnie to jest nieuczciwe postępowanie.

Post:13 sty 2012, 17:20
autor: Animatter
Z końcem okresu promocji - stosuje się to gdy do końca umowy u starego opa zostało nie więcej niż 90 dni a nie mniej niż 30 dni. Z tą opcją powinien być robiony wniosek.

Z końcem okresu wypowiedzenia - powinno się go stosować gdy do końcxa umowy zostało mniej niż 1 okres rozliczeniowy bądź gdy umowa przeszła na czas nieokreślony. Jeśli wniosek został zrobiony w tym trybie a do końca umowy zostały np 2 okresy rozliczeniowe to operator dawca może naliczyć karę.

Z dniem... - czyli z dniem podanym, przez klienta, sztywno tego dnia numer przechopdzi do nowej sieci.

Wg mnie jedynym poprawnym wnioskiem w tym, wypadku powinien być pkt 1.

Post:14 sty 2012, 16:01
autor: thonka
okres wypowiedzenia to zazwyczaj 30 dni ze skutkiem na ostatni dzien okresu rozliczeniowego i dotychczasowego operatora nie obchodzi z jakiego powodu to wypowiedzenie zostalo przeslane. jest takie prawo przewidziane regulaminem i oni na wniosek abonenta (lub w tym przypadku jego pelnomocnika czyli RBM) po prostu przyjmuja do wiadomosci, ze umowa zostaje wypowiedziana.
wraz z takim wypowiedzeniem ida konsekwencje rozwiazania umowy przed czasem oznaczonym co powoduje naliczenie kary.

IMHO zle zostal wypelniony wniosek o przeniesienie, powinno byc zaznaczone z koncem okresu promocji i kary by nie bylo.

jezeli ktos by mnie zapewnial w RBM przy wypelnianiu tego wniosku, ze numer zostanie przeniesiony z dniem zakonczenia umowy w TM to bym w tym momencie napisal do Play ladna laurke z zadaniem douczenia konsultantow...

Post:16 sty 2012, 17:20
autor: gogi78
Witamy,

dziękujemy za zgłoszenie, które wpłynęło za pośrednictwem poczty elektronicznej 14 grudnia 2011 roku.

Uprzejmie informujemy, iż pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że w momencie podpisywania Umowy oraz wniosku o przniesienie numeru miał Pan możliwość zapoznania się z ich postanowieniami. Weryfikacja dokumentów przesłanych do archiwizacji wykazała, że dokumenty zostały poprawnie podpisane. Dodatkowo zgodnie z Regulaminem zawierania Umów na Odległość: Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni. Zwrot Towaru i odstąpienie od umowy mo że nastąpić tylko poprzez wysłanie Towaru i dokumentu odstąpienia od umowy na adres:

eShop Play,
Ul. Mineralna 15A,
02-274 Warszawa.

Kupujący przed pokwitowaniem odbioru Towaru zobowiązany jest zbadać w obecności
Podmiotu dostarczającego przesyłkę jej stan, całość, kompletność, nienaruszalność i
zgodność ze specyfikacją ustaloną w Umowie sprzedaży lub Umowie sprzedaży w Ofercie
wybranej przez Kupującego oraz sprawdzić merytoryczną, formalną i rachunkową
poprawność faktury VAT lub paragonu wystawionych przez Sprzedawcę.
oto odpowiedz play :( karę zapłaciłem :(