DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #584240  autor: Karlos20
 23 wrz 2012, 12:19
DjAbra, wszystkie pakiety netowe w RBM są do wykorzystania w zasięgu PLAY, PLUS i ORANGE.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥

 #734598  autor: snorg
 23 lip 2014, 19:27
a zasięg normalny 2G też z plusa korzysta ??

 #734602  autor: Blank
 23 lip 2014, 19:44
snorg,
Transmisja danych we wszystkich ofertach głosowych jest dostępna zarówno na nadajnikach sieci Play, jak i roamingowych Plus, T-Mobile i Orange, zarówno 3G, jak i 2G.

Podsumowując, Red Bull oraz pakiety internetowe, z wyj. pakietu w ramach aktywacji działają:
- w sieci 2G Play oraz partnerów roamingowych
- w sieci 3G Play oraz partnerów roamingowych
- w sieci LTE Play, bez partnerów roamingowych (nie zalogujesz się do sieci LTe konkurentów)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #1111752  autor: rsig
 16 lut 2021, 23:52
Co prawda oferta na kartę, ale problem ten sam (i pewnie niezależny czy abo czy prepaid) więc zamieszczam pytanie tu. Zmigrowałem wczoraj kogoś z Play do RBM. Sprawdziłem oczywiście czy wszystkie usługi działają. Dziś się dowiaduję że w roamingu (zarówno Orange jak i T-M) działają tylko rozmowy i sms, nie ma internetu. Rozmowa z konsulem na chacie RBM oczywiście nie pomogła. Ściągnąłem autokonfigurację, MMS się zainstalowały, ale internet niby nie. Tyle że skoro internet działa na nadajnikach Play to czy jest to wogóle problem z APN? APN jest chyba niezależne od roamingu? A jeśli jednak to co trzeba zmienić w ustawieniach APN żeby internet działał w roamingu?
Niby możnaby spróbować na całkiem nowym numerze RBM, ale za dużo zachodu, to miała być szybka bezproblemowa migracja, niech już gość wróci do Play. Tylko tak się zastanawiam czy jeśli to nie wina operatora to czy po powrocie do Play nie będzie dalej tego problemu?
 #1111783  autor: Karlos20
 17 lut 2021, 13:56
rsig:
1. taryfy RBM - szczególnie RBM SieMa PL na kartę działa w roamingu krajowym. Nic nie trzeba robić przy konfiguracji punktu dostępowego. APN internet i gotowe. Warto się upewnić, czy mamy wykupiony pakiet internetowy bądź nie (przy jego braku net jest dramatycznie spowolniony od 8 do 32 kbps).

2. Sprawdź czy w menu "Dane komórkowe" (zależnie od systemu i jego nakładki) nie jest zablokowana opcja danych w roamingu, zazwyczaj są opcje danych w roamingu krajowym, międzynarodowym lub brak transmisji. Ustawiamy odpowiednią opcję.

3. Kolejna poszlaka to działająca do dziś (ten kod działa od początku działania Play!) obsługowa blokada/dezaktywacja blokady ruchu internetowego w roamingu krajowym. Sprawdź kodem: *111*51*3# - jeśli zwróci komunikat "usługa wyłączona" oznacza, iż internet działa w roamingu krajowym. Jeśli komunikat "usługa włączona", wbijamy kod *111*51*2# i blokada puści (max do 24h).

4. Jeśli poniższe wskazówki nie pomogą, polecam udać się do punktu Play po duplikat karty SIM. Przy takiej okoliczności wymienią kartę za darmo.

Pragnę przypomnieć lub poinformować, iż dostęp do transmisji danych wyłącznie na nadajnikach własnych PLAY mają taryfy data, np. Play Internet na Kartę, Internet na Kartę, INK 2.0.
Mogą wystąpić błędy w przypadku migracji z taryfy Formuła Play Na Kartę na Internet Na Kartę 2.0 oraz w opcji odwrotnej, czyli z INK 2.0 do głosowej FPNK. To jedyne oferty, które mają otwartą możliwość dostania się z głosowej do internetowej taryfy i odwrotnie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1111842  autor: rsig
 18 lut 2021, 00:32
Karlos20 pisze:
17 lut 2021, 13:56
rsig:
1. taryfy RBM - szczególnie RBM SieMa PL na kartę działa w roamingu krajowym.
Rozmowy i sms w roamingu działają, tylko internetu nie ma.
Nic nie trzeba robić przy konfiguracji punktu dostępowego. APN internet i gotowe.
Tak myślałem że RBM używa tych samych APN co Play. Gdyby było inaczej to po zmigrowaniu do RBM wysłaliby sms z autokonfiguracją internetu/mms.
Warto się upewnić, czy mamy wykupiony pakiet internetowy bądź nie (przy jego braku net jest dramatycznie spowolniony od 8 do 32 kbps).
Wogóle nie ma ikonki H/H+ (to stary telefon tylko z 3G).
2. Sprawdź czy w menu "Dane komórkowe" (zależnie od systemu i jego nakładki) nie jest zablokowana opcja danych w roamingu, zazwyczaj są opcje danych w roamingu krajowym, międzynarodowym lub brak transmisji. Ustawiamy odpowiednią opcję.
Pomyślałem że może jest jakiś błąd i nawet krajowych partnerów roamingowych traktują jak zagranicznych, więc zezwoliłem na roaming zagraniczny, ale nic to nie pomogło.
3. Kolejna poszlaka to działająca do dziś (ten kod działa od początku działania Play!) obsługowa blokada/dezaktywacja blokady ruchu internetowego w roamingu krajowym. Sprawdź kodem: *111*51*3# - jeśli zwróci komunikat "usługa wyłączona" oznacza, iż internet działa w roamingu krajowym. Jeśli komunikat "usługa włączona", wbijamy kod *111*51*2# i blokada puści (max do 24h).
Rzeczywiście "Usługa włączona". No to teraz pozostaje czekać czy blokada puści.
Swoją drogą nie tylko ja nie znałem tego kodu, jak przepytałem googla to i w internecie było tylko raz o nim wspomniane. To jakiś "tajny" kod że nawet konsultanci Play go nie znają?
4. Jeśli poniższe wskazówki nie pomogą, polecam udać się do punktu Play po duplikat karty SIM. Przy takiej okoliczności wymienią kartę za darmo.
Pytanie czy to pomoże. Obawiam że jak po w/w kodzie blokada nie puści to nawet po powrocie do Play ona będzie dalej.
 #1111845  autor: Karlos20
 18 lut 2021, 05:14
Blokada powinna puścić w kilka minut, bo to jest jako usługa/pakiet, włączany lub wyłączany poprzez krótki kod. Wymuś zasięg Orange lub T-Mobile i połącz się z internetem. Powinno działać.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1111870  autor: armator11
 18 lut 2021, 23:06
Karlos20 pisze:
17 lut 2021, 13:56
1. taryfy RBM - szczególnie RBM SieMa PL na kartę działa w roamingu krajowym.
A od kiedy tak jest? Jak oferta RBM SieMa PL wchodziła to było zastrzeżenie, że transmisja danych nie działa w roamingu krajowym i jest możliwa tylko na własnych nadajnikach (chodzi o pakiet za 19zł z nolimit voice, sms, mms oraz 1 GB). W linku zrzut z bloga play. Czy to się zmieniło?
https://zapodaj.net/786d37b520066.png.html
 #1111872  autor: Karlos20
 19 lut 2021, 05:10
armator11: od kiedy? Od uruchomienia tej taryfy :) RBM SieMa PL na kartę, działa w Polsce, również w roamingu krajowym, bo to taryfa głosowa, mylona z internetową, ze względu na duże pakiety internetowe. Wielokrotnie to testowałem i bez problemu "trójeczkę" w megabitach osiągam na tej karcie na zasięgu O i T.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1112012  autor: rsig
 21 lut 2021, 14:36
Karlos20 pisze:
18 lut 2021, 05:14
Blokada powinna puścić w kilka minut, bo to jest jako usługa/pakiet, włączany lub wyłączany poprzez krótki kod. Wymuś zasięg Orange lub T-Mobile i połącz się z internetem. Powinno działać.
Nie puściła, co gorsza nawet konsulowi nie udało się jej znieść. Zgłosił technikom, do 5 dni czas realizacji. Na tymczasem powiedziałem żeby wyłączył całkiem RK, internet wolny ale przynajmniej jest zawsze.
 #1112292  autor: rsig
 24 lut 2021, 23:18
rsig pisze:
21 lut 2021, 14:36
Karlos20 pisze:
18 lut 2021, 05:14
Blokada powinna puścić w kilka minut, bo to jest jako usługa/pakiet, włączany lub wyłączany poprzez krótki kod. Wymuś zasięg Orange lub T-Mobile i połącz się z internetem. Powinno działać.
Nie puściła, co gorsza nawet konsulowi nie udało się jej znieść. Zgłosił technikom, do 5 dni czas realizacji. Na tymczasem powiedziałem żeby wyłączył całkiem RK, internet wolny ale przynajmniej jest zawsze.
No i po 5 dniach przyszła odpowiedź...
armator11 pisze:
18 lut 2021, 23:06
Karlos20 pisze:
17 lut 2021, 13:56
1. taryfy RBM - szczególnie RBM SieMa PL na kartę działa w roamingu krajowym.
A od kiedy tak jest? Jak oferta RBM SieMa PL wchodziła to było zastrzeżenie, że transmisja danych nie działa w roamingu krajowym i jest możliwa tylko na własnych nadajnikach (chodzi o pakiet za 19zł z nolimit voice, sms, mms oraz 1 GB). W linku zrzut z bloga play. Czy to się zmieniło?
https://zapodaj.net/786d37b520066.png.html
... o właśnie taka. W Siemie PL internet działa tylko w macierzystej sieci (i że niby tak pisze w regulaminie), żeby działał w RK trzeba zmigrować do zwykłej Siemy.
Karlos20 pisze:
19 lut 2021, 05:10
armator11: od kiedy? Od uruchomienia tej taryfy :) RBM SieMa PL na kartę, działa w Polsce, również w roamingu krajowym, bo to taryfa głosowa, mylona z internetową, ze względu na duże pakiety internetowe. Wielokrotnie to testowałem i bez problemu "trójeczkę" w megabitach osiągam na tej karcie na zasięgu O i T.
Jesteś pewien że to Siema PL, a nie zwykła non-PL? Chyba jednak wydam piątaka na całkiem nowy starter Siemy PL i sprawdzę na swoim telefonie czy będzie internet w RK.
 #1112299  autor: Karlos20
 24 lut 2021, 23:31
Siema PL działa tylko w Polsce - taki jest zamysł oferty, a, że to jest oferta głosowa, a nie internetowa, działa tam roaming krajowy. Konsultant znów wprowadza w błąd (nie pierwszy raz tak jest w Play).
U mnie RK działa bez problemu (wypatruj symbolu R nad wskaźnikiem zasięgu, na iPhone nie będzie tego oznaczenia no i w RK tracimy VoLTE), gdyż taryfy RBM mają stała etykietkę sieci "Red Bull MOBILE" i nie wyświetli sieci Play i operatora roamingu krajowego.
Prędkość neta? 0,03 mbps, bo nie mam aktywnej paczki internetowej (lejek).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥