Strona 1 z 2

tmobile ... wysoki rachunek

Post:06 wrz 2011, 11:21
autor: groszek_jar
Witam
wybrałem się w tym roku na wakacje do Chorwacji, po przekroczeniu granicy postanowiłem aktywować paczkę 500Mb+(byłem przekonany, że będzie działać także w HR).Paczkę aktywowano dopiero dzień później , kiedy byłem już na miejscu. Przekonany , że wszystko chodzi chwilkę przeglądałem internet, wieczorem postanowiłem zaglądnąć na IBOA.. i zobaczyłem naliczone opłaty na 900 zł za mniej wiecej 16 Mb. Czy idzie coś z tym zrobić , czy raczej nie ma co marzyć o obniżeniu przynajmniej o kilka procent rachunku

Post:06 wrz 2011, 11:29
autor: elkanguro
No cóż, Chorwacja to strefa roamingowa 1B, czyli opłata 3,63zł brutto za 100kB danych. Cena zdzierstwo, pozostaje tylko współczuć. Wątpię żeby obniżyli, może chociaż rozłożą na raty. Możesz ewentualnie spróbować zrezygnować z pakietu 500MB+ jeśli nie został aktywowany (zawsze to 100zł mniej).

Post:06 wrz 2011, 11:31
autor: groszek_jar
tego sie nie czepiam( co prawda jest to chora cena), ale jeżeli jest ustawiony limit na roaming to mógłby on działać nie tylko w UE...

Post:06 wrz 2011, 11:34
autor: Pijo
groszek_jar pisze:ale jeżeli jest ustawiony limit na roaming to mógłby on działać nie tylko w UE...
Pewnie, że mógłby - ale jaki cel miałby w tym operator? Ograniczać swoje przychody - czysta głupota z punktu widzenia operatora.

Post:06 wrz 2011, 11:39
autor: esbart
groszek_jar pisze:jest ustawiony limit na roaming
O jakimś konkretnym limicie mówisz? Wydaje mi się, że dużo większy rachunek już by nie mógł być ze względu na limit Operatora. Inną sprawą jest, że sam wcześniej ogarnąłeś, żeby zobaczyć na IBOA stan konta i zaprzestać powiększania rachunku.

Post:06 wrz 2011, 11:53
autor: groszek_jar
na stronie mozesz ustawic limit kwotowe na transmisje w UE, ustawilem go na 30 zl( domyslnie jest na 243 zl ) niestety obowiazuje on tylko w UE , tam gdzie jest drozej, operator ma cie w dupie

Post:06 wrz 2011, 12:18
autor: esbart
groszek_jar pisze:tam gdzie jest drozej, operator ma cie w dupie
Odpowiadając na Twoje wcześniejsze pytanie: generalnie Operator nie tyle, co ma Cię gdzieś, co użyłbym określenia "widziały gały co brały". Twierdzę przez to, że nie jest to w interesie Operatora odpowiadać za Twoje uczynki, choćby nie wiem jak bardzo Operator ukrył jakąś informacje (ukrył - nie zataił).
Podejrzewam, że jednak w ramach ogólnopojętej "dobrej współpracy" czy też postawy proklienckiej będziesz mógł zapłacić ten rachunek w kilku ratach.

Post:06 wrz 2011, 12:54
autor: Marens
esbart pisze:Wydaje mi się, że dużo większy rachunek już by nie mógł być ze
względu na limit Operatora
Źle Ci się wydaje, operator po przekroczeniu limitu kredytowego może wyłączyć telefon, zażądać wpłaty kaucji lecz nie musi.
esbart pisze: użyłbym określenia
Ja natomiast ciesz się, że "tylko" tyle
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=48468
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=45663&start=0

Chociaż ja bym jeszcze sprawdził jak sesje zostały rozliczone, bo na oko w najtańszym wypadku 16MB wchodzi za około 580zł. Choć podejrzewam, że pewnie było kilka sesji i mogłoby wyjść te 900zł więc jest ok :(

Post:06 wrz 2011, 13:11
autor: kwistas
Mój znajomy ma ten sam przypadek, był święcie przekonany, że ten pakiet jest liczony normalnie, bo przecież zobaczył na wyświetlaczu nazwę T-Mobile HR, niestety okazało, się inaczej. Ludzie nakręceni rozmowami ze wszystkimi na świecie w T-mobile, myślą, że neta też mają światowego :)

Post:06 wrz 2011, 13:24
autor: esbart
Marens pisze:
esbart pisze:Wydaje mi się, że dużo większy rachunek już by nie mógł być ze względu na limit Operatora
Źle Ci się wydaje, operator po przekroczeniu limitu kredytowego może wyłączyć telefon, zażądać wpłaty kaucji lecz nie musi.
Zgoda - nie musi. Jednak jak wygląda to w praktyce? Nawet Operator wie, że jak naliczy rachunek np. na kilka(naście) tysięcy złotych to go nie ściągnie, a napewno nie w całości. Za duże ryzyko.
Obecnie stosowane Limity Kredytowe mają za zadanie chronić Operatora, nie Klienta. Zastosowane określenie możliwości zablokowania, ograniczenia usług lub wpłaty kaucji oznacza tylko tyle, że tak się stanie. Kwestia tego, że gdy Operatorowi zawali się system i nie dojdzie do blokady jest czysty, bo nie był to jego obowiązek, a możliwość.

Post:06 wrz 2011, 17:23
autor: thonka
groszek_jar pisze:na stronie mozesz ustawic limit kwotowe na transmisje w UE, ustawilem go na 30 zl( domyslnie jest na 243 zl ) niestety obowiazuje on tylko w UE , tam gdzie jest drozej, operator ma cie w dupie
no wybacz, ale CZYTA SIE regulaminy i inne takie... jaki interes ma w tym operator? zaden. ba! nawet limit kredytowy moze nie zadzialac, bo dane roamingowe potrafia splywac baaardzo dlugo z krajow nie bedacych w UE...

to jest najczestszy blad osob, ktore wyjezdzaja do popularnej Chorwacji - nie wiedza, ze to nie jest juz UE, a pozniej placz i lament, bo ze swojej winy nabili rachunek.

i na przyszlosc - w ramach t-mobile nie ma za granica zadnych preferencyjnych stawek.
w Polsce sa tanie polaczenia do zagranicznych sieci t-mobile, ale nic wiecej...

Post:06 wrz 2011, 17:28
autor: KC-KARLOS
thonka pisze:to jest najczestszy blad osob, ktore wyjezdzaja do popularnej Chorwacji - nie wiedza, ze to nie jest juz UE, a pozniej placz i lament, bo ze swojej winy nabili rachunek.

i na przyszlosc - w ramach t-mobile nie ma za granica zadnych preferencyjnych stawek.
w Polsce sa tanie polaczenia do zagranicznych sieci t-mobile, ale nic wiecej...
Niestety...
Nadzieja w tym, że Chorwacja może być niedługo krajem UE, jeśli wszystko pójdzie dobrze.
Jeśli kto ma telefon bez SIMlocka i wyjeżdza na wakacje za granicę, niech pomyśli o lokalnym pre-paidzie. To nie takie trudne zapytać się, co i jak, żeby potem nie było kłopotów z wysokimi rachunkami.

Post:06 wrz 2011, 17:31
autor: thonka
najgorsze w tym wszystkim jest to, ze regularnie od 3-4 lat jest to samo w czasie wakacyjnym... wiele gazet i czasopism pisze o tym, a do ludzi to nie trafia.

i to jest smutne.

Post:06 wrz 2011, 17:38
autor: esbart
thonka pisze:najgorsze w tym wszystkim jest to, ze regularnie od 3-4 lat jest to samo w czasie wakacyjnym... wiele gazet i czasopism pisze o tym, a do ludzi to nie trafia.

i to jest smutne.
Smutne, lecz prawdziwe... Jednak nie sądzę, żeby przeciętny Klient interesował się artykułami, w których przestrzega się go przed podobnymi przypadkami. W związku z tym edukacja w mediach zda się na nic.
Nic się nie da zrobić, więc pozostaje pocieszanie i tłumaczenie tym, którzy pozwolili sobie wyjechać w błogiej nieświadomości za granicę.

Post:06 wrz 2011, 18:18
autor: groszek_jar
Nie mówie ,ze nie ma tutaj mojej winy... nie doczytałem regulaminu ktory znajdował się na stronie www, pod ktoryms kolejnym linkiem...
Nie płaczę ani nie lamentuje zaplace te 900 zl majtkiem to nie jest.
Wiem , że Chorwacja nie jest w UE, (będzie dopiero 1 Lipca 2013).
Problem jest w tym, że jak przekraczasz polską granice przychodzą 3 smsy, w jednym z nich dużymi drukowanymi literami napisane aby aktywować paczkę za 9 zł "ceny połączeń w roamingu jak w kraju" oczywiscie jak juz kupisz to dopiero przychodzi sms, ze tylko w UE, podobnie sprawa tyczy się internetu. odnosnie wyjazdu za granice od kilku lat wyjeżdżałem za granicę mając ze sobą smartphona i wyłączałem dane pakietowe... w tym roku niestety aktywowałem paczkę. Piszecie , że operator nastawiony jest na zysk... bardzo dobrze , teraz straci około 6000 zł rocznie płaconych z 4 abo. , zarobi je ktoś inny
Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi

Post:06 wrz 2011, 20:02
autor: sloneczny
Przykro mi, że tak się stałp. Akurat ja dosyć dobrze orientuję się jaki kraj należy do UE, a jaki nie, a więc pewnie, gwoli ostrożności bym sprawdził, jak to wygląda w zakresie roamingu, aby nie było niespodzianek. Ale rozumiem, że jadąc do Chorwacji można być zaskoczonym, że kraj ten znajduje się w innej strefie, niż UE.

Post:06 wrz 2011, 21:53
autor: groszek_jar
kolego przeczytaj post wyzej, nie sugerowalem sie tym ze Chorwacja jest w UE czy nie. sugerowalem sie natomast , ze w Chorwacji jest T-Mobile

Post:07 wrz 2011, 04:11
autor: thonka
groszek_jar, pytanie co kazalo sie Tobie sugerowac, ze bedziesz miec w ramach T-Mobile tansza transmisje danych? sama nazwa sieci? przeciez w kazdym kraju to osobne przedsiebiorstwa...

czytanie...
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/ ... w_roamingu

http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/ ... yfa_strefy

nikt przed Tobia tego nie zatail, a SMSy ktore dostales mogly rownie dobrze dotyczyc Wegier, Bulgarii, Rumunii, Slowenii czy nawet Wloch... w zasiegu tej piatki mogles byc wlasnie bedac badz przekraczajac granice Chorwacji... mimo to regulamin jest regulaminem i sieci nic do tego, ze nie wykorzystales pakietu, ktory aktywowales. skad mieli wiedziec, ze go nie wykorzystasz?

zamiast cos zakladac, dlaczego nie zakladasz wlasnej nieuwagi tylko zwalasz wine na zachecajace SMSy? stosujesz retoryke tych, ktorzy nie tak dawno skarzyli sie na loterie pusty sms, ktorym nikt nie powiedzial jakie sa warunki, a sami nie doczytali tego co trzeba.
piszesz, ze wiedziales gdzie dzial pakiet... skoro byles swiadomy to do kogo masz pretensje? nazwy na wyswietlaczu? W ramach O2 czy Vodafone tez sa ograniczone terytorialnie promocje i nie zawsze obejmuja pelne sieci...

piszesz tez, ze twoje 6000zl zarobi ktos inny, ale czemu powinno nas to obchodzic? myslisz, ze to blad operatora? przez twoja nieuwage obrazasz sie na na niego? i to jest powazne?
przynajmniej na mnie taka kwota nie robi wrazenia, a wrecz przeciwnie pokazuje, ze nie wazne czy ciulacz czy ten ktory wydaje krocie maja to samo podejscie - zakladanie czegos, co nie ma miejsca zamiast dokladnie doczytac... ja osobiscie nie chcialbym w takim razie robic z Toba interesow, bo firma dala Tobie jasny i przejrzysty regulamin, a Ty sie obrazasz i masz jeszcze pretensje z powodu wlasnego bledu.

wybacz moje zimnokrwiste podejscie, ale w czasach gdzie co rusz jest mowione o drogiej transmisji danych nawet w kraju (patrz ostatnie oburzenie klientow Play) oraz "malym druku" poleganie tylko na marketingu jest conajmniej nierozwazne... i wiem, ze napiszesz, ze zdawales sobie sprawe, ze czytales, ale nie do konca... tylko w takim razie po co to wszystko?
masz rachunek - mozesz starac sie o rozlozenie go na raty i pewnie doszedlbys do tego nawet bez naszej pomocy. nic wiecej Tobie nie pomozemy, bo i jak?

na zlosc mamie odmroze sobie uszy.

Post:07 wrz 2011, 11:57
autor: Atlan
thonka pisze: wybacz moje zimnokrwiste podejscie, ale w czasach gdzie co rusz jest mowione o drogiej transmisji danych nawet w kraju (patrz ostatnie oburzenie klientow Play) oraz "malym druku" poleganie tylko na marketingu jest conajmniej nierozwazne... i wiem, ze napiszesz, ze zdawales sobie sprawe, ze czytales, ale nie do konca... tylko w takim razie po co to wszystko?
masz rachunek - mozesz starac sie o rozlozenie go na raty i pewnie doszedlbys do tego nawet bez naszej pomocy. nic wiecej Tobie nie pomozemy, bo i jak?

na zlosc mamie odmroze sobie uszy.
Wiesz... Chciałbym żyć w kraju, w którym nie muszę być ekspertem od każdej najmniejszej głupoty, żeby nie zostać oszukanym. To że przypadek Chorwacji jest znany i Tobie i mi, to nie znaczy że jest to jakaś wiedza powszechna. Nie ma obowiązku interesowania się każdą nową głupią promocją naszych operatorów. Jeśli operator chwali się, że za granicą jest tak tanio jak w Polsce, jeśli zachęca użytkownika do włączania pakietów roamingowych to przeciętny abonent ma uzasadnione prawo zaufać swojemu operatorowi. I nazwijmy rzeczy po imieniu, ale to co zrobiło T-Mobile z autorem tego wątku (zachęcając go do promocji która nie działa w Chorwacji) jest po prostu zwykłym świństwem. Ja jako klient, słuchając wypowiedzi o tanich rozmowach z TM na całym świecie mam prawo uwierzyć operatorowi, który wysyła 3 smsy o roamingu za 9zł/30minut że ten pakiet działa także w Chorwackim TMobile. Dlaczego mam zakładać że nie będzie działał?

Mówisz w swojej wypowiedzi o regulaminach, drobnych druczkach... Ciekawe jak jadąc do Chorwacji mam przeczytać regulamin, kiedy jestem już na terenie innego kraju? Dlaczego nie zakładasz takiej opcji, że ktoś zdecydował się na pakiet minut czy smsów DOPIERO PO wysłaniu przez operatora informacji? Bo ja potrafię sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś jedzie do Chorwacji, nie ma zamiaru korzystać z roamingu, ale operator zachęca i mówi że może aktywować pakiet 30minut za 9zł, czy też pakiet danych.

To że regulamin wyjaśnia wszystko to nie zmienia faktu że takie praktyki operatorów trzeba nagłośnić, bo jest to zwykłe robienie klientów w konia. Takie zachowanie TM traktuję jako prowokowanie do nabijania rachunków klientów na kilkaset złotych. Nie wspomnę już, że 900zł za 16mb to jest cena żenująca (zwłaszcza jak na sieć która chwali się w reklamach tanim roamingiem), ale to już inny temat ;)

Post:07 wrz 2011, 12:18
autor: uzer
Po przekroczeniu granicy T-Mobile jako operator który funkcjonuje zarówno w Polsce (UE) jak i na Chorwacji (poza UE) powinien dodatkowo informować klientów smsem, że wszelkie zakupione pakiety, usługi roamingowe działające w krajach UE nie obowiązują na terenie Chorwacji. W ten sposób takie sytuacje z zawyżonymi rachunkami nie miałyby miejsca.