Play - klauzula niedozwolona w umowie
Post:27 sie 2011, 07:25
Moje wątpliwości zasiał Naczelnik Wydziału Kontroli Radiowej i Zwalczania Zakłóceń przy UKE. Skarżyłem się na T-Mobile. Wyłączyli mi 11 kart dzień przed zakończeniem okresu rozliczeniowego przed przeniesieniem kart do Play.
Ale temat dotyczy Play. Mianowicie jego zapisów w regulaminie przeniesienia numerów. Przy podpisywaniu umów (było to wiele kart) zostałem poinformowany, że zgadzam się na przerwę w świadczeniu usług na 24 godziny. Doradca natychmiast rozwiał moje wątpliwości twierdząc, że to się nie zdarza, to tylko takie zabezpieczenie. Skoro się nie zdarza to nie zwróciłem na to uwagi, tym bardziej, że wcześniejsze przeniesienia odbywały się gładko i bezproblemowo.
Otóż we wspomnianym piśmie z UKE zostało przytoczone rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych: „Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodować przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższych niż (…) 3 godziny w porze nocnej między godziną 0:00 a 03:00 – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawca usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej sieci telefonicznej (…)”
A zatem skąd Play bierze 24 godziny ? Rozporządzenie daje tylko 3 godziny i to wtedy, kiedy abonent będzie najprawdopodobniej w „matrixie”. Poszperam jeszcze w zapisach umów i zgłoszę to do UKE oraz UOKiK. Dla dobra nas wszystkich.
Nie będę się dłużej rozpisywał i ganił permanentnego burdelu w tej firmie bo to niczego nie zmieni. Jestem krytykiem tego operatora pomimo posiadania u niego około 30 kart – tylko cena mnie tam trzyma.
Ale temat dotyczy Play. Mianowicie jego zapisów w regulaminie przeniesienia numerów. Przy podpisywaniu umów (było to wiele kart) zostałem poinformowany, że zgadzam się na przerwę w świadczeniu usług na 24 godziny. Doradca natychmiast rozwiał moje wątpliwości twierdząc, że to się nie zdarza, to tylko takie zabezpieczenie. Skoro się nie zdarza to nie zwróciłem na to uwagi, tym bardziej, że wcześniejsze przeniesienia odbywały się gładko i bezproblemowo.
Otóż we wspomnianym piśmie z UKE zostało przytoczone rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych: „Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodować przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższych niż (…) 3 godziny w porze nocnej między godziną 0:00 a 03:00 – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawca usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej sieci telefonicznej (…)”
A zatem skąd Play bierze 24 godziny ? Rozporządzenie daje tylko 3 godziny i to wtedy, kiedy abonent będzie najprawdopodobniej w „matrixie”. Poszperam jeszcze w zapisach umów i zgłoszę to do UKE oraz UOKiK. Dla dobra nas wszystkich.
Nie będę się dłużej rozpisywał i ganił permanentnego burdelu w tej firmie bo to niczego nie zmieni. Jestem krytykiem tego operatora pomimo posiadania u niego około 30 kart – tylko cena mnie tam trzyma.