Strona 1 z 1
[ORANGE] polecienie zapłaty
Post:27 lip 2011, 13:47
autor: kosaz
Witam !!
Mam polecenie zapłaty od kilku lat, ostatnio mialem za malo srodkow na koncie i dostałem smsa ze drugi termin pobrania bedzie 1 sierpnia, w zwiazku z tym mam takie pytanie co bedzie jesli nie bede mial okreslonej kwoty na koncie cZy zblokuja mi telefon czy jakies inne formy noty obciazeniowe beda ??
pozdrawiam kosaz
Post:27 lip 2011, 14:05
autor: michalus
Za każdy dzień zwłoki w płatności naliczane są odsetki.Bedą uwzględnione jako nota odsetkowa doliczona do następnej faktury.To czy zablokują połączenia wychodzące zależy od tego jak długo zwlekasz z opłatą.W Orange blokadę zakładają zwykle po zwłoce ok 14 dni od terminu płatności.Wcześniej otrzymujesz smsa ponaglającego do zapłaty i informację o terminie uregulowania zaległych należności.
Post:27 lip 2011, 15:14
autor: kerim36
michalus pisze:W Orange blokadę zakładają zwykle po zwłoce ok 14 dni od terminu płatności.Wcześniej otrzymujesz smsa ponaglającego do zapłaty i informację o terminie uregulowania zaległych należności.
zazwyczaj to w momencie uplyniecia termnu platnosci drugiej z kolei fv polaczenia sa blokowane
Post:27 lip 2011, 17:02
autor: kosaz
o nocieodsetkowej slyszalem znajomy mial i naliczyli zazwloke 30 groszy,
czyli na razie nie mam sieco obawiac ze mi zblokuja telefon
chociaz z tym poleceniem zaplaty poprzez firmę elixir jest roznie szczegolnie posiadam 3 sieci i w kazdej polecenie termin przypadajacy platnosci to ok 2 dni roznicy niekiedy nawet w tym samym dniu, zauwazylem ze jak srodki sa na koncie to nawet wieczorem oplata jest pobierana natomiast jesli kasy nie ma na koncie to system zapodaje z samego rana a szczegolnie po weekendzie
Post:28 lip 2011, 23:26
autor: Orfi
Bądź pewien, że i Tobie zablokują po 15 dniach od terminu zapłaty jeżeli płatność nie zostanie dokonana np. 01.08.2011 r. to około 16.08.2011 r. połączenia wychodzące zostaną zablokowane. Nota Odsetkowa zostanie wystawiona jako oddzielny dokument do zapłaty i radzę ją zapłacić oddzielnie, wtedy zostanie to poprawnie rozliczone na następnej fakturze. Przy poleceniu zapłaty zawsze jest tak, że środki są pobierane z konta w dniu zapadalności płatności faktury, raty itd. Inna kwestia to, kiedy BRE Bank sobie to na Twoim subkoncie w Orange zaksięguje ( chyba, że płacisz z mBanku, to wtedy mają to w kilka chwil ) , ale operator już wtedy wie, że płatność została dokonana, tyle, że księgowanie wpłaty to ok.1-2 dni. Zwyczaj z czekaniem przez operatora do wystawienia następnej faktury i blokowaniem dopiero wtedy telefonu już chyba upadł ( przynajmniej od momentu wprowadzenia przez Orange płatności odsetek za zwłokę).
płatność faktury
Post:29 lip 2011, 08:43
autor: majkel.m
Nie obrażajcie się ale głupoty piszecie :
1. Po pierwsze Orane w przypadku polecenia zapłaty próbuje pobrać pieniądze z konta klienta 3 razy o czym klient jest poinformowany, jeśli za trzecim razem nie ma dalej kasy na koncie klienta to klient opłaca fakturę sam.
2. Blokada pol. wychodzących może pojawić się w dowolnym momencie jeśli termin płatności faktury ( czy dzień kiedy pieniądze są księgowane na koncie operatora ) został przekroczony. Więc proszę nie piszcie że od terminu płatności można sobie dodać jeszcze 14 dni i blokada się nie pojawi bo potem dzwonią tacy klienci do BOK, że przecież można dwa tyg później opłacić.
Post:29 lip 2011, 09:00
autor: michalus
Nie moze pojawic sie w dowolnym momencie.Ty piszesz glupoty.Sam wielokrotnie zwlekalem z oplata wiec wiem jak to jest.Zanim napiszesz-pomysl.
Blokada Abonamentu
Post:29 lip 2011, 12:56
autor: majkel.m
Tak się składa, że pracuję w BOK i zajmuje sie płatnościami ale zapewne Ty wiesz lepiej
Post:29 lip 2011, 13:18
autor: michalus
Wiem z wlasnego doswiadczenia.Zawsze przed planowana blokada wysylany jest sms ponaglajacy do zaplaty a klientem Orange jestem juz 10 lat.Jestem tez klientem innych sieci i powiem ze bajki opowiadasz.Z Twojego rozumowania wynika,ze jesli kilent spoznia sie np z oplata 1-dwa dni to operator moze zablokowac klientowi od razu mozliwosc inicjowania polaczen co jest oczywiscie nieprawda,bo jaki sens mialy by wtedy odsetki karne.
płatność faktury
Post:29 lip 2011, 14:40
autor: majkel.m
Operator MOŻE zablokować pol. wychodzące po pierwszym dniu od daty płatności jeśli kwota się nie pojawiła. Słowo MOŻE oznacza, że nie musi i zazwyczaj blokada pojawia się trochę później. Owszem, sms pojawiają się przed terminem płatności a jeśli termin minął to blokady możesz się spodziewać blokady zawsze.
Uwierz mi, że nie od dziś pracuję tu gdzie pracuję i widziałem zarówno blokadę po trzech dniach od terminu płatności jak i po trzech miesiącach.
Zwrócę Twoją uwagę tylko na jedną rzecz : jesteś wieloletnim klientem... to ma znaczenie.
Ale pomyśl o nowych klientach którzy to przeczytają i będą dzwonić, że po trzech dniach mają założoną blokadę.
I proszę nie podnoś głosu jeśli nie masz do tego podstaw.
Post:31 lip 2011, 17:42
autor: BeCkS
michalus pisze:Wiem z wlasnego doswiadczenia.Zawsze przed planowana blokada wysylany jest sms ponaglajacy do zaplaty a klientem Orange jestem juz 10 lat.Jestem tez klientem innych sieci i powiem ze bajki opowiadasz.Z Twojego rozumowania wynika,ze jesli kilent spoznia sie np z oplata 1-dwa dni to operator moze zablokowac klientowi od razu mozliwosc inicjowania polaczen co jest oczywiscie nieprawda,bo jaki sens mialy by wtedy odsetki karne.
Zgadza się. Ja czasami dostaje SMSa, czasami dwa SMSy z informacją, że terminowe opłacenie faktury uchroni mnie przed naliczeniem karnych odsetek.
Post:02 sie 2011, 23:34
autor: kosaz
Post:03 sie 2011, 01:54
autor: Orfi
Po pierwsze policz sobie ile dni minęło już od terminu zapłaty na wystawionej fakturze i jeżeli 04.08.2011 r. upływa dwa tygodnie lub dłużej to zablokują Ci połączenia wychodzące. Nie powinno to mieć wpływu na historię Twoich pozostałych płatności, chyba, że to jakaś bardzo poważna kwota kilku tysięcy złotych i spłata należności przekroczy 30 dni. Nawiasem mówiąc urlop nie zwalnia od płacenia rachunków

a poza tym zostaje jeszcze bankowość telefoniczna, gdzie też można zlecić wykonanie przelewu na określony rachunek a w niektórych bankach można to zrobić nawet z poziomu przeglądarki w telefonie i nie musi to być jakiś zaawansowany smartfon. Jak to mówią dla chcącego nic trudnego

Operator podchodzi do sprawy indywidualnie jeżeli do tej pory rachunki były regulowane terminowo nie powinien robić jakichś specjalnych kłopotów, pod warunkiem porozumienia się , z ich działem finansowym.
Re: Blokada Abonamentu
Post:03 sie 2011, 14:19
autor: Marens
majkel.m pisze:Tak się składa, że pracuję w BOK i zajmuje sie płatnościami ale zapewne Ty wiesz lepiej
Tak się składa, że znajomy ma firmę i płacą rachunki po 500zł.
Finansowo ledwo przędą i rachunki w Orange płacą średnio co 2 miesiące.
Wystarczy telefon do działu windykacji i oni jakoś nie widzą problemu jak zobaczą historie konta. Płaci regularnie, tylko że co dwie faktury np 1000zł. Aby było ciekawiej, to w tamtym roku trafił do szpitala i udało mu się wynegocjować zapłatę po 3 fakturach z aktywnymi połączeniami wychodzącymi. Możesz mi nie wierzyć, ale to nie mój problem.
Teraz schodząc do normalnego Kowalskiego to kiedyś nie miałem za co zapłacić faktury, to zadzwoniłem do BOK i zapytałem czy można przesunąć termin płatności o dwa tygodnie. Nie było najmniejszego problemu. Tylko, że zawsze płacę w terminie.
Post:04 sie 2011, 09:20
autor: majkel.m
Morens :
NAJPIERW PRZECZYTAJ TO CO NAPISAŁEM, POTEM POMYŚL A POTEM PISZ.
Podpowiem Ci tylko tyle że ostatni akapit mojego poprzedniego wpisu to odpowiedź na to co przeczytałeś przed chwilą.
Poza tym nie porównuj windykacji u klientów indywidualnych i biznesowych bo to dwa różne typy działań poza tym.
A poza tym w tym temacie nie chodzi o to czy można przesunąć termin płatności ( bo owszem można tak jak napisałeś ) a o kroki windykacyjne w przypadku polecenia zapłaty ...