Strona 1 z 1

[Play] Rachunek ponad 1000zł

Post:04 lip 2011, 20:34
autor: czakol
Witam,
abonament w play kupiłem ponad 1,5roku temu, abonament posiadam 100zł (w tedy to możliwe że była Firma 100), do abonamentu miałem dokupiony pakiet 0,5GB internetu. Jeśli dobrze pamiętam gdy ten pakiet mi się kończył to kończyło się też korzystanie z internetu. Jednak wczoraj tego zakończenia nie było, licznik dalej bił, dziś dostaje SMSa że mam do zapłaty ponad 1300zł. Takie moje pytanie jak to było kiedyś, czy może dziś jest inaczej? Czy zmienił się regulamin bo kiedyś było tak że rozłączało internet a teraz bije dalej nabijając kasę playowi?
Proszę o pomoc, bo nie wiem co zrobić... :(
Pozdrawiam

Post:04 lip 2011, 20:39
autor: mkowalski
czakol pisze:Jeśli dobrze pamiętam gdy ten pakiet mi się kończył to kończyło się też korzystanie z internetu.
Co dla Ciebie oznacza "kończyło się"? Rozłączało sesję, blokowało dalsze korzystanie?

Post:04 lip 2011, 20:40
autor: ciuchcia
Play nigdy nie blokowal po przekroczeniu pakietu ... widocznie nigdy nie przekraczales pakietu, a teraz Ci sie zdarzylo i to znacznie.

Post:04 lip 2011, 20:42
autor: czakol
WYdawało mi się że praktycznie rozłączał sesje, możliwe że pojawiał się ten słabszy internet wolniejszy i przez to miałem takie wrażenie i wyłączałem komputer (jaki jest ten wolniejszy tranfer?) Według tego co w BOKu powiedzieli ściągnąłem wczoraj około 900MB danych bądź więcej pytanie jest moje takie, jak to możliwe przy kiepskim transferze jaki on jest 4kb?
Bo nie wiem co zrobić :/

Post:04 lip 2011, 20:46
autor: mkowalski
czakol pisze:możliwe że pojawiał się ten słabszy internet wolniejszy i przez to miałem takie wrażenie i wyłączałem komputer (jaki jest ten wolniejszy tranfer?)
To raczej odpada, bo w ofertach "z lejkiem" nie są naliczane żadne opłaty za dodatkowy transfer. Po wykorzystaniu pakietu po prostu zmniejsza się prędkość, ale nie ma opłat.
czakol pisze:Według tego co w BOKu powiedzieli ściągnąłem wczoraj około 900MB danych bądź więcej pytanie jest moje takie, jak to możliwe przy kiepskim transferze jaki on jest 4kb?
Transfer 4 kb? Przy takim nie jest możliwa żadna transmisja.

Post:04 lip 2011, 20:50
autor: czakol
No to właśnie jak to jest, jeśli wykupiłem ten pakiet internet 1GB to po przekroczeniu nie powinni już danych naliczać? Nie mogę znaleźć regulaminu posiada ktoś?

Post:04 lip 2011, 21:22
autor: Pijo
czakol pisze:abonament w play kupiłem ponad 1,5roku temu,
To jest kluczowa informacja . Masz taryfę Firmowa a nie Firma. W tej taryfie nie są dostępne pakiety internetowe z lejkiem.

Taryfy Firma pojawiły się dopiero w tym roku.

Post:04 lip 2011, 21:25
autor: czakol
A to że usługę uruchomiłem w tym roku, tj. ten internet w telefonie 1gb za 25zł nie powinien wciągnąć mnie w aktualny rok, tzn. regulamin do tej usługi zmieniony w tym roku?

Post:04 lip 2011, 21:31
autor: mkowalski
czakol pisze:A to że usługę uruchomiłem w tym roku, tj. ten internet w telefonie 1gb za 25zł nie powinien wciągnąć mnie w aktualny rok, tzn. regulamin do tej usługi zmieniony w tym roku?
Z reguły nowe pakiety internetowe są dostępne tylko dla nowych taryf.

Z jakiego pakietu korzystasz? Pakiet Internet dla Firm czy Pakiety Internetowe w Play dla Firm?

Post:05 lip 2011, 19:08
autor: czakol
Niestety ten drugi :/

Post:05 lip 2011, 19:46
autor: mkowalski
Niestety, ale regulamin jest po stronie operatora. Nie ma tam żadnego zapisu, jakoby po wykorzystaniu pakietu transmisja była przerywana.

W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie prośba o rozłożenie spłaty na kilka rat. A na następny raz trzeba się bardziej pilnować ;)

Post:05 lip 2011, 20:24
autor: czakol
ok, ale zastanawia mnie jeszcze sprawa, z punktem w regulaminie ze takie 2 uslugi nie moga byc uruchomione jednoczesnie, 0,5GB mam na stale uruchomione, w BOKu gosc widac ze wprowadzil mnie w blad bo uruchomilem 1GB dodatkowo czyli juz 2 taką usługę, przez co popełniłem największy błąd w swoim zyciu i dalej korzystałem z tego internetu chociaz miałem skoczyć do kiosku po jakąś kartę. Czy mogę sie tym punktem w regulaminie podeprzeć ?

Post:05 lip 2011, 20:29
autor: mkowalski
Abonent może mieć aktywny tylko jeden Pakiet z każdego rodzaju, w tym samym czasie.
Zgodnie z tym punktem możliwe jest posiadanie aktywnego pakietu 500 MB i 1 GB jednocześnie.
czakol pisze:0,5GB mam na stale uruchomione, w BOKu gosc widac ze wprowadzil mnie w blad bo uruchomilem 1GB dodatkowo czyli juz 2 taką usługę
W takim razie czegoś zapomniałeś napisać w temacie. Czy generalnie chodzi o to, że myślałeś że masz dostępne 1,5 GB, podczas gdy rzeczywiście miałeś 0,5 GB?

Post:05 lip 2011, 22:04
autor: czakol
No nie do końca, miałem swoje 0,5GB, dodatkowo dokupiłem 1GB (z tym że przydzieliło mi mniej 1GB podzielone o ilość dni do końca okresu rozliczeniowego) ale tak spoglądąłem ile zostąło w pewnym momencie 0, ale nie minus, patrzę na play24 też 0 nic więcej no i tak możliwe że za późno zauważyłem tzn dostąłem sms z treścia 1200zł rachunku i już... :/ to nic się z tym nie da zrobić?

Post:05 lip 2011, 22:10
autor: mkowalski
czakol pisze:spoglądąłem ile zostąło w pewnym momencie 0, ale nie minus, patrzę na play24 też 0
Transmisja nie jest rozliczana w czasie rzeczywistym, zawsze są jakieś opóźnienia. W szczególności jeśli sprawdzasz pakiet podczas trwania transmisji - wtedy aktualna sesja nie jest jeszcze wliczona.
czakol pisze:to nic się z tym nie da zrobić?
Osobiście uważam że czego nie próbowałbyś zrobić, argumentacja operatora będzie taka jak wyżej napisałem - w regulaminie nie ma niczego o "ostrzeganiu" użytkownika, więc to Ty powinieneś pilnować wykorzystania pakietu.

Z ciekawości, jeśli można wiedzieć, do czego używałeś pakietu internetowego, że zrobiłeś aż takie zużycie?