Strona 1 z 2

[Plus] co w ramach abonamentu?

Post:26 cze 2011, 23:26
autor: Cz_
Witam,
od 3 lat mam numer w plusie, wcześniej miałem abonament, a od roku jestem w simplusie.

Zastanawiam się znowu nad abonamentem bo potrzebny jest mi nowy telefon - zdecydowałem się na SE Hazel, przy abonamencie 59,90 pln za 1 zł .

i z tego co wyczytałem, wygląda to tak:
200 minut do wszystkich ( w ramach abonamentu)
+ 50 minut do wszystkich LUB 5 numerów z plusa nielimitowane
+ 200 minut do wszystkich sieci za zakup w sklepie do wykorzystania przez 7 miesięcy
+ 300 mms do plusa co miesiąc (oszczędzę na smsach :) )
+ 60 minut od plusa do wykorzystania przez 3 miesiące , za aktywację EOF

i to jest wszystko co mogę otrzymać?
czy to, że byłem kiedyś abonentem i płaciłem niemało , bo około 120 zł miesięcznie będzie miało jakiś wpływ? albo to, że mam na siebie wzięte 3 mixy?

czy zamawiając umowę przez internet, będę musiał przedstawić jakiś dokument, tzn zaświadczenie o zatrudnieniu?
czy jest sens dzwonić do nich na infolinię w celu otrzymania czegoś extra?

dzięki! :)

Post:27 cze 2011, 00:57
autor: thonka
Cz_ pisze:i to jest wszystko co mogę otrzymać?
patrzac tak z gubsza to tak.
Cz_ pisze:czy to, że byłem kiedyś abonentem i płaciłem niemało , bo około 120 zł miesięcznie będzie miało jakiś wpływ? albo to, że mam na siebie wzięte 3 mixy?
w zadnej sieci nie maja znaczenia dotychczasowe umowy a juz tym bardziej miksy. przynajmniej nie maja wplywu na oferte.

Post:27 cze 2011, 10:17
autor: neoptb
Cz_ pisze:+ 200 minut do wszystkich sieci za zakup w sklepie do wykorzystania przez 7 miesięcy
Pamietaj,że tego zapisu nie dostaniesz na umowie.

Cz_ pisze:i to jest wszystko co mogę otrzymać?
Jeszcze zapomniałeś reklamówce plusa gratis.
Cz_ pisze:czy to, że byłem kiedyś abonentem i płaciłem niemało , bo około 120 zł miesięcznie będzie miało jakiś wpływ? albo to, że mam na siebie wzięte 3 mixy?
To nigdy nie miało znaczenia.
Cz_ pisze:czy zamawiając umowę przez internet, będę musiał przedstawić jakiś dokument, tzn zaświadczenie o zatrudnieniu?
Przedstawiasz te same dokumenty co w salonie. Dowód osobisty + zaświadczenie o zatrudnieniu lub rachunek imienny z ostatnich 30 dni zapłacony w terminie.
Cz_ pisze:czy jest sens dzwonić do nich na infolinię w celu otrzymania czegoś extra?
Umowy podpisywane przez kuriera przychodzą bez wypełnionego numeru imei, gwarancje bywa nie wypełnione - w efekcie czego nie zareklamujesz telefonu. Bo żaden salon Ci tego nie podbije.
Po chwilę obecną na żadnej umowie spisanej przez sklep/dział marketingowy nie widziałem zapisu o dodatkowych minutach itd.. Także tu musisz wierzyć na słowo.

Post:27 cze 2011, 12:36
autor: Cz_
neoptb pisze:
Cz_ pisze:+ 200 minut do wszystkich sieci za zakup w sklepie do wykorzystania przez 7 miesięcy
Pamietaj,że tego zapisu nie dostaniesz na umowie.
Dlaczego nie? W regulaminie przecież jest o tym mowa.
neoptb pisze:
Cz_ pisze:czy zamawiając umowę przez internet, będę musiał przedstawić jakiś dokument, tzn zaświadczenie o zatrudnieniu?
Przedstawiasz te same dokumenty co w salonie. Dowód osobisty + zaświadczenie o zatrudnieniu lub rachunek imienny z ostatnich 30 dni zapłacony w terminie.
Niby po co znowu? Mam 3 umowy na siebie tak jak pisałem, wszystko jest opłacane regularnie. Byłem dzisiaj w dwóch salonach, w jednym powiedzieli mi, że wystraczy dowód osobisty a w drugim, że musi być zaświadczenie o zatrudnieniu.
neoptb pisze:
Cz_ pisze: czy jest sens dzwonić do nich na infolinię w celu otrzymania czegoś extra?
Umowy podpisywane przez kuriera przychodzą bez wypełnionego numeru imei, gwarancje bywa nie wypełnione - w efekcie czego nie zareklamujesz telefonu. Bo żaden salon Ci tego nie podbije.
Po chwilę obecną na żadnej umowie spisanej przez sklep/dział marketingowy nie widziałem zapisu o dodatkowych minutach itd.. Także tu musisz wierzyć na słowo.
Ale to jest nagminne działanie, czy poprostu zdarza się czasami?


Wychodzi na to, że już lepiej udać się do salonu (zwłaszcza, że telefon też mam za 1 zł w salonie)...

Post:27 cze 2011, 13:01
autor: michal8937
Ale ktoś bzdurę wypisuje z tą gwarancją. Nie musi być wypełniona karta gwarancyjna, bo przecież w umowie masz nr imei oraz dowód zakupu. W razie problemów z tel idziesz do pkt plusa i tam go oddajesz do naprawy i tyle. Wtedy Ci też mogą podbić kartę na podstawie posiadanych dokumentów.

Post:27 cze 2011, 13:02
autor: neoptb
Cz_ pisze:W regulaminie przecież jest o tym mowa.
Jakim regulaminie?
Cz_ pisze:Mam 3 umowy na siebie
Ale są to umowy w mixie, a chcesz brać abonament.
Cz_ pisze:Ale to jest nagminne działanie, czy poprostu zdarza się czasami?
Hmm raz nie zawsze, dwa nie często ale się zdarza. Ja osobiście nie lubię kupować kota w worku :)
michal8937 pisze:bo przecież w umowie masz nr imei oraz dowód zakupu.
Dział marketingu ma inne drugi do umów przedłużeniowych niż punkty/salony/sklepy i oni wpisują ręcznie długopisem imei a w punktach/salonach/sklepach jest to wydrukowane wraz z całą umową.
Także pusta gwarancja i brak numeru imei na umowie i możesz zapomnieć oreklamowaniu telefonu. Nie ucz ojca dzieci robić ;)
michal8937 pisze:Wtedy Ci też mogą podbić kartę na podstawie posiadanych dokumentów.
Nie. Jeśli bierzesz przez kuriera to żaden sklep/salon/punkt plus'a Ci tego nie podbije dlatego,że to nie oni Ci to sprzedawali. To,że to ten sam operator nie ma tu znaczenia.

Post:27 cze 2011, 13:45
autor: mkowalski
neoptb pisze:Dział marketingu ma inne drugi do umów przedłużeniowych niż punkty/salony/sklepy i oni wpisują ręcznie długopisem imei a w punktach/salonach/sklepach jest to wydrukowane wraz z całą umową.
Także pusta gwarancja i brak numeru imei na umowie i możesz zapomnieć oreklamowaniu telefonu. Nie ucz ojca dzieci robić ;)
To nie ma najmniejszego znaczenia. Jeśli zamawiasz telefon przez internet/telesales, to zawsze dostajesz dokument, na którym jest numer IMEI. Albo jest on na fakturze, albo na umowie - ale zawsze jest.

Pusta karta gwarancyjna + faktura (lub umowa) z numerem IMEI ma takie samo "działanie" jak w pełni wypełniona karta gwarancyjna.

Post:27 cze 2011, 13:52
autor: maciek764
Ja jak dostałem telefon kurierem to miałem tylko walniętą pieczątkę na odwrocie karty gwarancyjnej (na pustej stronie). Wpisałem datę zakupu, przekleiłem naklejkę z IMEI z pudełka i gwarancja "działała".

Post:27 cze 2011, 14:05
autor: mkowalski
Maciek764, ale na pewno oprócz karty gwarancyjnej kurier dał Ci też fakturę i umowę, na której był wpisany numer IMEI.

Post:27 cze 2011, 15:45
autor: neoptb
mkowalski pisze:Jeśli zamawiasz telefon przez internet/telesales, to zawsze dostajesz dokument, na którym jest numer IMEI. Albo jest on na fakturze, albo na umowie - ale zawsze jest.
Zrozum,że mówie to na podstawie klientów,którzy przyszli do salonu i chcieli reklamować telefon. To nie jest moje widzi mi się...
mkowalski pisze:Pusta karta gwarancyjna + faktura (lub umowa) z numerem IMEI
Pustą kartę gwarancyjną możesz sobie wsadzić w buty :) Jeśli na umowie nie będzie numeru imei to też możesz sobie ja wsadzić w buty. Zostajesz wtedy z samą fakturą,która Ci nic nie daje. Bo żaden serwis w oparciu o jeden dokument nie przyjmie Ci telefonu na serwis.

Post:27 cze 2011, 15:52
autor: mkowalski
neoptb pisze:
mkowalski pisze:Jeśli zamawiasz telefon przez internet/telesales, to zawsze dostajesz dokument, na którym jest numer IMEI. Albo jest on na fakturze, albo na umowie - ale zawsze jest.
Zrozum,że mówie to na podstawie klientów,którzy przyszli do salonu i chcieli reklamować telefon. To nie jest moje widzi mi się...
I odmówili naprawy na podstawie pustej karty gwarancyjnej i umowy z numerem IMEI?
neoptb pisze:
mkowalski pisze:Pusta karta gwarancyjna + faktura (lub umowa) z numerem IMEI
Pustą kartę gwarancyjną możesz sobie wsadzić w buty :) Jeśli na umowie nie będzie numeru imei to też możesz sobie ja wsadzić w buty. Zostajesz wtedy z samą fakturą,która Ci nic nie daje. Bo żaden serwis w oparciu o jeden dokument nie przyjmie Ci telefonu na serwis.
Przecież miałem telefon właśnie z pustą kartą i tak było, nie wmawiaj że jest inaczej ;)
Miałem pustą kartę gwarancyjną i fakturę z numerem IMEI - na tej podstawie była realizowana gwarancja.

Odnośnie samej faktury, masz rację - żaden serwis nie przyjmie telefonu na podstawie samej faktury. Ale na podstawie faktury (z numerem IMEI) i pustej karty gwarancyjnej przyjmują telefony i naprawiają w ramach gwarancji.

Post:27 cze 2011, 16:00
autor: neoptb
mkowalski pisze:I odmówili naprawy na podstawie pustej karty gwarancyjnej i umowy z numerem IMEI?
Czyutanie ze zrozumieniem się kłania... Pusta gwarancja i umowa bez numeru ime i nie oddasz telefonu na serwis.
mkowalski pisze:Miałem pustą kartę gwarancyjną i fakturę z numerem IMEI - na tej podstawie była realizowana gwarancja.
Gwarancja wystemplowana? Jesli nie było stempla to nie było podstaw prawnych do dokonania naprawy gwarancyjnej.

Post:27 cze 2011, 16:06
autor: mkowalski
neoptb pisze:
mkowalski pisze:I odmówili naprawy na podstawie pustej karty gwarancyjnej i umowy z numerem IMEI?
Czyutanie ze zrozumieniem się kłania... Pusta gwarancja i umowa bez numeru ime i nie oddasz telefonu na serwis.
Ale przecież napisałem wcześniej, że zawsze masz przynajmniej jeden dokument z numerem IMEI - jest albo na fakturze, albo na umowie.
neoptb pisze:
mkowalski pisze:Miałem pustą kartę gwarancyjną i fakturę z numerem IMEI - na tej podstawie była realizowana gwarancja.
Gwarancja wystemplowana? Jesli nie było stempla to nie było podstaw prawnych do dokonania naprawy gwarancyjnej.
Pusta karta gwarancyjna - ani pieczątki, ani nalepki z numerem IMEI. Telefon był w dwóch różnych serwisach i w żadnym nie było problemów - zawsze przyjmowali kartę i fakturę z numerem IMEI.

Post:27 cze 2011, 17:14
autor: maciek764
Ja ogólnie pierwsze słyszę, żeby do reklamacji telefonu była potrzebna umowa :lol: Kiedyś oddawałem telefony do operatorów i nigdy nie było problemów z samym paragonem i gwarancją. Tylko że to jest trochę niepotrzebnie długa opcja dla nieporadnych bo istnieje door-to-door i wysyłać można bezpośrednio do serwisu bez udziału jeszcze bardziej nieporadnych punktów sprzedaży operatorów - a w serwisie przyjęli mi telefon z paragonem w stylu "Artykuły GSM - 350zł", naklejką IMEI którą sam nakleiłem i pieczątką hurtowni w której kupiłem telefon... Tylko w Playu się rzucali jak chciałem modem oddać bez umowy - ale to ogólnie "dziwna" sieć jest, złożyłbym reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i by nie mieli wyjścia przyjąć, ale stwierdziłem, że też wyślę do CCS samodzielnie.

Post:27 cze 2011, 17:21
autor: mkowalski
maciek764 pisze:Ja ogólnie pierwsze słyszę, żeby do reklamacji telefonu była potrzebna umowa :lol: Kiedyś oddawałem telefony do operatorów i nigdy nie było problemów z samym paragonem i gwarancją.
Jeśli miałeś paragon, to znaczy że kupowałeś na miejscu, w salonie. A to jest jednoznaczne z tym, że sprzedawca wypełnił Ci kartę gwarancyjną. W takim razie wszystko jest w porządku - gwarancja realizowana na podstawie wypełnionej karty gwarancyjnej i paragonu.
maciek764 pisze:w serwisie przyjęli mi telefon z paragonem w stylu "Artykuły GSM - 350zł", naklejką IMEI którą sam nakleiłem i pieczątką hurtowni w której kupiłem telefon
A widzisz, bo w karcie gwarancyjnej było to co potrzebne - numer IMEI i pieczątka. Data była na paragonie, więc nie ma problemu.
maciek764 pisze:Tylko w Playu się rzucali jak chciałem modem oddać bez umowy - ale to ogólnie "dziwna" sieć jest, złożyłbym reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i by nie mieli wyjścia przyjąć, ale stwierdziłem, że też wyślę do CCS samodzielnie.
Znowu pisanie, że "dziwna sieć", bo nie chcieli przyjąć modemu na gwarancję... :/
Napisz z jakimi dokumentami chciałeś oddać i wszystko będzie jasne ;)

A jakbyś chciał oddać towar na niezgodność z umową, to i tak musiałbyś dać jakiś dokument - bo jak inaczej potwierdzisz, że modem który im oddajesz był rzeczywiście u nich kupiony?

Post:27 cze 2011, 17:25
autor: alex1155
To moze tylko dolacze sie do poruszonego tu watku gwarancji. Czy w salonie operatora moge oddac telefon na niezgodnosc z umowa jesli kupowany byl przez internet (imeiu na umowie nie ma , sa tylko wydrukowane karta gwarancyjna i faktura -tel z Orange).?

Post:27 cze 2011, 17:31
autor: mkowalski
alex1155 pisze:To moze tylko dolacze sie do poruszonego tu watku gwarancji. Czy w salonie operatora moge oddac telefon na niezgodnosc z umowa jesli kupowany byl przez internet (imeiu na umowie nie ma , sa tylko wydrukowane karta gwarancyjna i faktura -tel z Orange).?
Na niezgodność towaru z umową możesz oddać tylko tam, gdzie był kupiony. Żaden salon nie przyjmie telefonu "w takiej formie". Musisz dowiedzieć się jaki jest adres zwrotu dla zamówień internetowych i tam wszystko wysłać.

Post:27 cze 2011, 17:34
autor: maciek764
Znowu pisanie, że "dziwna sieć", bo nie chcieli przyjąć modemu na gwarancję... :/
Napisz z jakimi dokumentami chciałeś oddać i wszystko będzie jasne
No przepraszam że nie piszę, że są kochani bo patrzyli się na mnie jak na debila (i vice versa). Poszedłem z wypełnioną kartą gwarancyjną i paragonem, a oni mi mówią że nie jestem ich abonentem (bo modem był odkupiony od innego abonenta z przedłużoną umową). No to pomyślałem że nie będę w to brnął bo widzę że obydwoje jacyś są nieogarnięci i jakby nie wiedzieli do końca co mają ze mną zrobić. Na następny dzień zamówiłem darmowego DHLa do domu i było pewnie kilka dni szybciej niż załatwiać to przez tą instytucję.

Post:27 cze 2011, 17:37
autor: mkowalski
maciek764 pisze:
Znowu pisanie, że "dziwna sieć", bo nie chcieli przyjąć modemu na gwarancję... :/
Napisz z jakimi dokumentami chciałeś oddać i wszystko będzie jasne
No przepraszam że nie piszę, że są kochani bo patrzyli się na mnie jak na debila (i vice versa). Poszedłem z wypełnioną kartą gwarancyjną i paragonem, a oni mi mówią że nie jestem ich abonentem (bo modem był odkupiony od innego abonenta z przedłużoną umową). No to pomyślałem że nie będę w to brnął bo widzę że obydwoje jacyś są nieogarnięci i jakby nie wiedzieli do końca co mają ze mną zrobić. Na następny dzień zamówiłem darmowego DHLa do domu i było pewnie kilka dni szybciej niż załatwiać to przez tą instytucję.
Okej, jeśli tak Cię potraktowali, to zwracam honor ;)

Nie powinni tak zrobić - jeśli modem był kupiony w ich sieci i dokumenty gwarancyjne są "w porządku", to nie powinno mieć dla nich znaczenia czy jesteś ich abonentem, czy nie. Ale i tak najlepiej zrobiłeś - w końcu salon i tak wysłałby ten telefon do serwisu, a to tylko przedłuża całą procedurę.

Post:27 cze 2011, 17:41
autor: alex1155
maciek764 pisze:
Znowu pisanie, że "dziwna sieć", bo nie chcieli przyjąć modemu na gwarancję... :/
Napisz z jakimi dokumentami chciałeś oddać i wszystko będzie jasne
No przepraszam że nie piszę, że są kochani bo patrzyli się na mnie jak na debila (i vice versa). Poszedłem z wypełnioną kartą gwarancyjną i paragonem, a oni mi mówią że nie jestem ich abonentem (bo modem był odkupiony od innego abonenta z przedłużoną umową). No to pomyślałem że nie będę w to brnął bo widzę że obydwoje jacyś są nieogarnięci i jakby nie wiedzieli do końca co mają ze mną zrobić. Na następny dzień zamówiłem darmowego DHLa do domu i było pewnie kilka dni szybciej niż załatwiać to przez tą instytucję.
Ja mialem podobna sytuacje w salonie Orange z telefonem , to zalezy od konkretnych konsultantow, nie sa to praktyki operatora.