Strona 1 z 2

[Plus] Straszenie długim czasem przeniesienia numeru?

Post:25 cze 2011, 12:09
autor: Kamil_K
Witam!

Otrzymałem pismo z Plusa, w którym napisano:

"[...] pragniemy poinformować, iż rozwiązanie w/w umowy nastąpi z upływem dnia 04/08/2011. Jednocześnie informujemy, iż przeniesienie numeru 609xxxyyy do Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. może nastąpić po dniu rozwiązania umowy, nie później jednak niż 03/09/2011.

Co to są za jaja? ;)
W sensie: czy Plus nie ma przypadkiem 24h na oddanie numeru? Jakim prawem wyznaczyli sobie 30 dni? Coś takiego może mieć miejsce? Wysłać skan pisma do UKE?

Pozdrawiam

Post:25 cze 2011, 12:17
autor: neoptb
Kamil_K pisze:czy Plus nie ma przypadkiem 24h na oddanie numeru?
Nie :)
Dlatego najlepiej przenosić numer tego dnia,kitóego Ci się kończy umowa u danego operatora. Wtedy w przeciągu 24h twój nowy operator otrzymuje informacje o zgodności danych i daje zielone światło na oddanie numeru i potem spisujesz umowę aktywacyjną u nowego operatora.

A jak widać postanowiłeś przenieść numer w trakcie trwania okresu promocyjnego. Czyli wszystko jest zgodnie z prawem.

Post:25 cze 2011, 13:46
autor: Kamil_K
Witam.

Dzięki za odpowiedź.
Umowa dla wspomnianego numeru kończy się przed dniem przeniesienia :/.

Post:25 cze 2011, 14:04
autor: neoptb
Kamil_K pisze:Umowa dla wspomnianego numeru kończy się przed dniem przeniesienia :/.
uuu...

W takim razie musisz czekać i przypilnować swojego nowego operatora czyli biorcę.

Post:25 cze 2011, 14:06
autor: Pijo
Kamil_K pisze:W sensie: czy Plus nie ma przypadkiem 24h na oddanie numeru? Jakim prawem wyznaczyli sobie 30 dni? C
Kiedy kończy Ci się umowa? Którego dnia msc masz okres rozliczeniowy ?

Post:25 cze 2011, 14:15
autor: Kamil_K
Umowa kończy się 28.07.
Okres rozliczeniowy od 5-go do 4-go dnia miesiąca.

Post:25 cze 2011, 14:24
autor: Pijo
No to wszystko się zgadza. Pismo jest jak najbardziej okey. Przeczytaj je na spokojnie. Numer będzie oddany 4 czy tam 5 sierpnia. Zostanie u nich wyłączony i przekazany do operatora biorcy.

Post:25 cze 2011, 15:14
autor: Kamil_K
To wiem, ale co tam robi ten 3 września i jakim prawem się tam w ogóle znalazł? ;)

Post:25 cze 2011, 15:47
autor: neoptb
Kamil_K pisze:To wiem, ale co tam robi ten 3 września i jakim prawem się tam w ogóle znalazł? ;)
Normalnym. Od momentu uwolnienia numeru przez operatora masz miesiąc na przeniesienie numeru do innego operatora. Po tym czasie, jeśli nigdzie nie przeniesiesz numeru zostanie od zdezaktywowany. Taka jest kolej rzeczy w przypadku przenoszenia u każdego operatora. :wink:

Post:25 cze 2011, 18:18
autor: Kamil_K
OK, to nie będę się w ogóle przejmować tą datą. Jeśli telefon zamilknie na dłuższy czas, to będę działać ;).

Dzięki i pozdrawiam

Post:26 cze 2011, 12:56
autor: Blank
Kamil_K, podoba mi się ta regułka.
Jest tak jak napisał neoptb i Pijo. Ja tylko wyjaśnię dokładniej.

Napisana została tak fajnie, jak to Plus ma w zwyczaju :)

Chodzi o to, że dzień przeniesienia numeru został wyznaczony na 4/08/2011.

Ale jeżeli operator biorca (ten do którego się przenosisz) nie załatwi wszystkich formalności i nie zakończy przeniesienia do 3/09 to numer pozostanie w Plusie.

Tak, więc jeżeli 5/08 numer nie będzie w nowej sieci, to załatwiaj sprawę z NOWYM operatorem, bo to on czegoś nie dopilnuje :)

Post:27 cze 2011, 17:57
autor: maciek764
Kończy mi się umowa w abo i chciałem wykonać taki manerw ale stwierdziłem że wolę najpierw przejść do Simplusa i potem na spokojnie przenieść numer do Fresha. Z tym, że jeżeli mam okres rozliczeniowy od 17 do 16 każdego miesiąca, a umowa kończy mi się 17 sierpnia, to znaczy, że kiedy mam złożyć wypowiedzenie? Ten 17 sierpnia włącza się do czasu trwania umowy?

Post:27 cze 2011, 18:06
autor: mkowalski
maciek764 pisze:Kończy mi się umowa w abo i chciałem wykonać taki manerw ale stwierdziłem że wolę najpierw przejść do Simplusa i potem na spokojnie przenieść numer do Fresha. Z tym, że jeżeli mam okres rozliczeniowy od 17 do 16 każdego miesiąca, a umowa kończy mi się 17 sierpnia, to znaczy, że kiedy mam złożyć wypowiedzenie? Ten 17 sierpnia włącza się do czasu trwania umowy?
Wypowiedzenie (wraz z prośbą o przeniesienie do usługi prepaid) musisz złożyć najpóźniej 30 dni przed końcem umowy.

Post:27 cze 2011, 19:50
autor: maciek764
Ok. A jak teraz pójdę do Playa z chęcią przeniesienia numeru to oni mi wypowiedzą umowę i 17 sierpnia z końcem umowy będę w Play? Można w ogóle przenosić abonament do Fresha? Bo na stronie Play klikając opcję "przenoszę numer za który płace abonament" wyświetlają się tylko Playowe abonamenty...

Post:27 cze 2011, 20:17
autor: mkowalski
maciek764 pisze:Ok. A jak teraz pójdę do Playa z chęcią przeniesienia numeru to oni mi wypowiedzą umowę i 17 sierpnia z końcem umowy będę w Play? Można w ogóle przenosić abonament do Fresha? Bo na stronie Play klikając opcję "przenoszę numer za który płace abonament" wyświetlają się tylko Playowe abonamenty...
Możesz bez problemu przenieść numer z abonamentu do Fresha, ale trzeba to zrobić w salonie - przez internet można przenieść numer tylko do abonamentu.

Jeśli pójdziesz teraz, to wystarczy że we wniosku o przeniesienie sprzedawca zaznaczy "wraz z końcem okresu promocyjnego" - wtedy wszystko odbędzie się tak, żeby Play wypowiedział umowę w odpowiednim momencie.

Post:27 cze 2011, 20:30
autor: maciek764
Dzięki. Czysto i klarownie. Jutro idę do Playa :)

Post:27 cze 2011, 21:00
autor: Pijo
maciek764 pisze:Z tym, że jeżeli mam okres rozliczeniowy od 17 do 16 każdego miesiąca, a umowa kończy mi się 17 sierpnia,
Nie mam pewności ale numer chyba będziesz miał zwolniony dopiero 17 września. Tak nieciekawie te terminy końca umowy i okresu rozliczeniowego się ze sobą nakładają.

Post:27 cze 2011, 21:07
autor: mkowalski
Pijo pisze:
maciek764 pisze:Z tym, że jeżeli mam okres rozliczeniowy od 17 do 16 każdego miesiąca, a umowa kończy mi się 17 sierpnia,
Nie mam pewności ale numer chyba będziesz miał zwolniony dopiero 17 września. Tak nieciekawie te terminy końca umowy i okresu rozliczeniowego się ze sobą nakładają.
A czy nie jest czasem tak, że 17 sierpnia o północy (w nocy z 16. na 17.) umowa wygaśnie i nie zdąży "wejść" w nowy okres rozliczeniowy?

Post:27 cze 2011, 21:39
autor: maciek764
A skoro umowa to 2 lata od 17 sierpnia to chyba ostatnim dniem jest 16 sierpnia, bo to by chyba były 2 lata i 1 dzień?

Dzwoniłem na BOK, konsultantka mówi, że może wejść nowy okres rozliczeniowy, ale nie trzeba czekać do 17 września jeżeli trzymało się terminu wypowiedzenia 30 dni.

Post:27 cze 2011, 21:55
autor: mkowalski
maciek764 pisze:Dzwoniłem na BOK, konsultantka mówi, że może wejść nowy okres rozliczeniowy, ale nie trzeba czekać do 17 września jeżeli trzymało się terminu wypowiedzenia 30 dni.
No to podaje sprzeczne informacje. Jeśli koniec umowy "wypada" w trakcie okresu rozliczeniowego, to umowa trwa do końca okresu rozliczeniowego. Taki zapis jest nawet na umowie.