Strona 1 z 1

Proszę o pomoc - nowy abonament

Post:29 maja 2011, 13:38
autor: kirk_knox
Przede wszystkim witam wszystkich serdecznie!

To mój pierwszy post na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Ok, do rzeczy.

Od dwóch lat jestem klientem sieci Play ( wcześniej cztery lata Plus ). W sierpniu kończy mi się z nimi umowa ( abonament, OnePlay 65 + minuty za przeniesienie nr z Polkomtela ), w związku z czym mam dylemat. Nie wiem czy lepiej zostać u obecnego operatora, czy może przenieść się z powrotem do Plusa.

Jeśli zostałbym w Playu interesowałby mnie oferta RePlay AllInclusive 59 albo RePlay Stan Darmowy 59. Obie są moim zdaniem bardzo fajne i gdyby tylko większość moich kontaktów miała nr w Play to raczej bym się nie zastanawiał. Niestety, ludzie, z którymi najwięcej rozmawiam ( ok 3 numerów ) to Plusy.

Patrząc na ofertę Polkomtela zdecydowałbym się na chwilę obecną na Satysfakcję Monitorowaną za 59,90 zł ( 200 min do wszystkich i 5 darmowych nr do Plusa lub na stacjonarne ) . Minut wprawdzie mniej niż w Playu ale 5 darmowych nr konsumowałoby pewnie w całości moje potrzeby, więc znając życie i tak bym tego nie wykorzystywał.

Dodam tylko, że zależy mi na ofercie z telefonem bo moja obecna Nokia jest już mocno wysłużona. Tel powinien być oczywiście w przystępnej cenie i musi być wyposażony w system operacyjny ( w związku z tym, że dużo używam telefonicznej nawigacji Garmina ).

Obecnego abonamentu w zasadzie nie przekraczam lub przekraczam niewiele więc droższy mnie nie interesuje.

Z dotychczasowej współpracy z Playem jestem zadowolony ( świetny zasięg - lepszy niż w Plusie ), z drugiej strony będąc klientem Plusa też było w miarę ok ( kilka zgrzytów w kontaktach z Biurem Obsługi Klienta, próba nałożenia na mnie niesłusznej kary umownej w wysokości ok 1000 zł - ale w sumie wszystko udało się wyprostować - z małą pomocą Rzecznika Praw Konsumentów - więc nie mam do nich żalu :wink: ).

Proszę o pomoc i radę.

Dziękuję! :D

Post:29 maja 2011, 17:21
autor: Kamil_K
Skoro 3 numery w Plusie praktycznie wyczerpują Twoje korzystanie z telefonu, oferta Plusa powinna być lepsza.

Zwróć uwagę na to, że jeśli lubisz pisać SMS-y, potrzebujesz w Plusie dokupić pakiet 250 SMS do wszystkich za 10 zł lub 500 SMS do Plusa za 10 zł. W przeciwnym razie każdy wysłany SMS kasuje Ci 1 minutę z abonamentu.

MMS-y poza sieć nie są wliczone w abonament.
Pakiety internetowe są, jak dla mnie, wspaniałe - już od 5 zł za 100 MB.

Ile chcesz wydać na telefon? Moje propozycje z regulaminu (http://www.plus.pl/indywidualna/Aboname ... rowana.pdf) mając nawigację na uwadze są następujące:

HTC Wildfire za 149 zł + płatna nawigacja NaviExpert*
LG Swift za 1 zł + płatna nawigacja NaviExpert*
Nokia C5-03 za 149 z Nokia Maps lub Garmin, którego już znasz
Samsung Monte (Bez OS!) za 1 zł + płatna nawigacja NaviExpert*
Samsung Galaxy mini za 1 zł + płatna nawigacja NaviExpert*

Ogólnie z tego grona Nokia nie wychyla się szczególnie ani jakością, ani funkcjonalnością, ani w zasadzie niczym poza tą bezpłatną nawigacją.

* NaviExpert wymaga pobierania map z Internetu - więc musisz rozważyć pakiet internetowy. Nawigacja jest wzorowa i stale reaguje na stan dróg (korki, wydarzenia masowe, itp.).

Pozdrawiam

Re: Proszę o pomoc - nowy abonament

Post:29 maja 2011, 19:24
autor: SACZI
kirk_knox pisze:Przede wszystkim witam wszystkich serdecznie!

To mój pierwszy post na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Ok, do rzeczy.

Od dwóch lat jestem klientem sieci Play ( wcześniej cztery lata Plus ). W sierpniu kończy mi się z nimi umowa ( abonament, OnePlay 65 + minuty za przeniesienie nr z Polkomtela ), w związku z czym mam dylemat. Nie wiem czy lepiej zostać u obecnego operatora, czy może przenieść się z powrotem do Plusa.

...

Z dotychczasowej współpracy z Playem jestem zadowolony ( świetny zasięg - lepszy niż w Plusie ), z drugiej strony będąc klientem Plusa też było w miarę ok ( kilka zgrzytów w kontaktach z Biurem Obsługi Klienta, próba nałożenia na mnie niesłusznej kary umownej w wysokości ok 1000 zł - ale w sumie wszystko udało się wyprostować - z małą pomocą Rzecznika Praw Konsumentów - więc nie mam do nich żalu :wink: ).

Proszę o pomoc i radę.

Dziękuję! :D
I Ty piszesz o satysfakcji we współpracy z Playem?
Wyciaganie łapy po kare umowna (nic nie piszesz o szczegółach zdarzenia)?
Rzecznik Praw Konsumenta?
Człowieku, ja dawno bym sie wynosił z Playa!

Jeżeli chodzi o oferte, to wybierz jedną sieci W3, bo za kilkanaście PLN więcej maszy przynajmniej pewien poziom usług, do którego, niestety, Playowi jeszcze trochę zostało.
200 min w Plisie za 59 PLN to dość uboga oferta, biorąc nawet pod uwagę 5 darmowych numerów.
Orange w podobnym abonamencie "daje" 300 minut i 5 darmowych numerów, niestety tylko do Orange.
Era zaś, za 69PLN "daje" 360 minut o 2 darmowe numery w sieci.
W erze sa 2 pakiety, tj 180 + 180. Jeden z nich obowiązuje do wszystkich sieci, a drugi tylko do W3. Nie zagłębiałem się w jakiej kolejności "schodzą" pakiety, ale ponoć jak dzwonisz do Playa, to minuty pobierane są z pakietu "playowego" - to musi ktoś potwierdzić. Orange nie robi takiego podziału i tutaj plus ( :mrgreen: ) dla nich.
Porównaj jeszcze ceny telefonów i masz sieć dla Ciebie.
Znajomymi z Plusa bym się nie przejmował, bo jak Ty będziesz w W3, oni nie będa dopłacać do Playa, a jak ograniczysz ilość połączeń, to Ci na zdrowie tylko wyjdzie ;).

Decyzja nalezy do Ciebie :D

Post:29 maja 2011, 21:01
autor: muchakk
I Ty piszesz o satysfakcji we współpracy z Playem?
Wyciaganie łapy po kare umowna (nic nie piszesz o szczegółach zdarzenia)?
Rzecznik Praw Konsumenta?
Człowieku, ja dawno bym sie wynosił z Playa!
Przeczytaj jeszcze raz. Sytuacje które podajesz nie dotyczą PLAy'a tylko PLUS'a

Post:29 maja 2011, 21:39
autor: SACZI
Upss, rzeczywiście niedopatrzenie...
Wyglada na to, że jestem w jakiś sposób uprzedzony do Playa.

Sorry za pomyłke.

Post:29 maja 2011, 22:50
autor: kirk_knox
Jestem bardzo wdzięczny wszystkim, którzy się do tej pory wypowiedzieli - Wasze opinie są naprawdę bardzo pomocne!
Upss, rzeczywiście niedopatrzenie...
Wyglada na to, że jestem w jakiś sposób uprzedzony do Playa.
:D Spoko, nie Ty jeden. Mówiąc szczerze przechodząc do Playa z Plusa liczyłem, że w ciągu 2 lat uda mi się skusić na taki sam transfer większość moich znajomych, ale lwia część z nich, mimo moich racjonalnych wydawałoby się argumentów, nie chciała tylko dlatego, że chodziło właśnie o Play - sieć o PR mało poważnym i bez wieloletniej renomy... Nie wiem z czego wynika taka ostrożność i sceptycyzm oraz ubolewam nad tym, bo gdyby udało mi się przeciągnąć wszystkich, których miałem zamiar, to teraz nie miałbym problemu :)


Niestety Era raczej odpada - po pierwsze nikt z moich znajomych nie jest klientem Ery ( teraz to raczej należałoby mówić T-Mobile chyba, nie? :wink: ), a po drugie, przed przejściem do Plusa miałem dwa lata tel. w Erze i całkowicie nie byłem zadowolony z zasięgu, który był najgorszy ze wszystkich jakimi dysponowali moi dotychczasowi operatorzy ( czyli oprócz wymienionych już Playa, Plusa i Ery, także Idea, od której zaczynałem moją przygodę z telefonią komórkową ).

Jeśli chodzi o Orange to czy przypadkiem u nich nie jest tak, że te 6000 darmowych minut do 5 nr w ich sieci "leci" dopiero po wykorzystaniu puli dostępnej dla wszystkich? Mój ojciec ma tel. w Pomarańczy ( sztandarowy przykład osoby, która bierze to, co mu zaproponują w ramach "super indywidualnej oferty dla stałego klienta" :wink: ) i wiem, że miał z tym jakieś przeprawy. W sumie nic do tej sieci nie mam, sam od nich zaczynałem, ale uważam, że na chwilę obecną są lepsze opcje. Zresztą, mam znajomą pracującą od ładnych kilku lat w Orange Customer Service w Wawie, która ma tel. w... Plusie, więc to jakoś nie zachęca :wink:
Ile chcesz wydać na telefon?
Na telefon mogę wydać +/- 150 zł. Mówiąc szczerze oprócz systemu operacyjnego i w miarę dobrej baterii innych bajerów nie potrzebuję ( więc te wszystkie aparaty, jakość odtwarzanej muzyki i inne tego typu zabawki są dla mnie bez znaczenia ).


Niezaprzeczalną zaletą Plusa jest te 5 darmowych nr i święty spokój, jaki daje pozostawanie w sieci nieskonfliktowanej z innymi potentatami. Z drugiej strony dużo słyszę o tym, że Plus jest zachowawczy i mało pro-kliencki ( tak jak pisałem powyżej, sam tego doświadczyłem na własnej skórze, chociaż naiwny nie jestem - to biznes a nie piaskownica - wątpię, żeby którykolwiek z operatorów był realnie nastawiony na "robienie dobrze" klientowi ). Poza tym, do przenosin zniechęca również trochę długa procedura przenoszenia numeru ( chociaż to w zasadzie bardziej kwestia mojej niecierpliwości niż jakaś realna uciążliwość ) no i fakt, że z Play'em naprawdę dobrze mi się współpracuje.

Patrząc pod innym kątem w Playu mam coś ok. 7 h albo 8 h darmowych rozmów ( zależy od abonamentu ), stan darmowy ( czyli do wszystkich w Play gratis ), wielość abonamentów w ramach ofert All Inclusive ( to przydatne bo mam w rodzinie 3 numery, które "pójdą za mną" i chciałbym także tamtym optymalnie dopasować ofertę ) - wszystko niby super, a jednak nie do końca bo jest to cholerne embargo cenowe ze strony Plusa i Orange , przez które marudzą wszyscy, którzy muszą do mnie dzwonić , ale przecież - tak sobie tłumaczę - nie może ono trwać wiecznie - może? :evil:

Post:29 maja 2011, 23:24
autor: mkowalski
kirk_knox pisze:Jeśli chodzi o Orange to czy przypadkiem u nich nie jest tak, że te 6000 darmowych minut do 5 nr w ich sieci "leci" dopiero po wykorzystaniu puli dostępnej dla wszystkich?
Tak, jest dokładnie tak jak piszesz. To samo dotyczy dodatkowych pakietów które można dostać przy przedłużeniu, np. 60 minut do wszystkich sieci. Darmowe minuty do wybranych numerów są wykorzystywane na końcu.

Post:05 cze 2011, 09:17
autor: Vieslav
mkowalski pisze:
kirk_knox pisze:Jeśli chodzi o Orange to czy przypadkiem u nich nie jest tak, że te 6000 darmowych minut do 5 nr w ich sieci "leci" dopiero po wykorzystaniu puli dostępnej dla wszystkich?
Tak, jest dokładnie tak jak piszesz. To samo dotyczy dodatkowych pakietów które można dostać przy przedłużeniu, np. 60 minut do wszystkich sieci. Darmowe minuty do wybranych numerów są wykorzystywane na końcu.
Masz Orange że się wypowiadasz? Zawsze darmowe numery jak i inne usługi obniżające koszty połączeń (smsy do wszystkich, minuty do wszystkich [czyli również te wspomniane przez ciebie 60 minut], minuty do orange, pakiety specjalne) schodzą PRZED abonamentem. Była kiedyś opcja "Pogaduchy w Orange" która działała dopiero po wykorzystaniu abonamentu ale to stare dzieje. A jak nadal nie wierzysz to ci wrzucę billing.

Post:05 cze 2011, 09:43
autor: mkowalski
Vieslav pisze:Masz Orange że się wypowiadasz? Zawsze darmowe numery jak i inne usługi obniżające koszty połączeń (smsy do wszystkich, minuty do wszystkich [czyli również te wspomniane przez ciebie 60 minut], minuty do orange, pakiety specjalne) schodzą PRZED abonamentem. Była kiedyś opcja "Pogaduchy w Orange" która działała dopiero po wykorzystaniu abonamentu ale to stare dzieje. A jak nadal nie wierzysz to ci wrzucę billing.
Mam umowę w Delfinie I podpisaną 2 m-ce temu. I taryfikacja jest właśnie taka jak piszę - najpierw mam zużywane 200 minut do wszystkich, a dopiero potem są wykorzystywane wybrane numery. I nie jest to żaden błąd, bo przy podpisywaniu umowy czytałem regulamin i na taki właśnie zapis się godziłem.

Post:05 cze 2011, 10:47
autor: SACZI
mkowalski pisze:
Vieslav pisze:Masz Orange że się wypowiadasz? Zawsze darmowe numery jak i inne usługi obniżające koszty połączeń (smsy do wszystkich, minuty do wszystkich [czyli również te wspomniane przez ciebie 60 minut], minuty do orange, pakiety specjalne) schodzą PRZED abonamentem. Była kiedyś opcja "Pogaduchy w Orange" która działała dopiero po wykorzystaniu abonamentu ale to stare dzieje. A jak nadal nie wierzysz to ci wrzucę billing.
Mam umowę w Delfinie I podpisaną 2 m-ce temu. I taryfikacja jest właśnie taka jak piszę - najpierw mam zużywane 200 minut do wszystkich, a dopiero potem są wykorzystywane wybrane numery. I nie jest to żaden błąd, bo przy podpisywaniu umowy czytałem regulamin i na taki właśnie zapis się godziłem.
Z ciekawości przeglądnąłem regulamin Orange i nie znalazłem takiego zapisu. Możliwe, że nie potrafię znaleźć odpowiedniego punktu, bo i w szczegółach nie znam tej sieci.

Post:05 cze 2011, 11:08
autor: Vieslav
Specjalnie dla ciebie wyciąg z mojego konta, żebyś przestał pisać głupoty na forum:
Obrazek
i jeszcze ci wytłumaczę, bo możesz mieć problem z interpretacją.
Pozycja 1. Mamy tutaj minuty w ramach abonamentu. Jak wiadomo, jest ich 150 a minuty z bieżącego okresu schodzą przed tymi z poprzedniego. Z poprzedniego mam 108, z bieżącego 150. Zostało mi 258 minut więc ani jedna jest nietknięta.
Pozycja 2. Wybrane numery. Powinno być 6000 minut. Jak widać rozmawiałem z tymi numerami ponieważ ubyło 74 minuty, które zostały pobrane z tego pakietu a nie z abonamentu!!!
Pozycja 3. Dodatkowe minuty za przedłużenie. Stąd schodzą mi rozmowy do innych sieci (poza Orange). Najpierw zużywany jest pakiet minut, potem pakiet specjalny.
Pozycja 4. SMSy także rozliczane są z pakietu a nie z abonamentu!.
Pozycja 5. Dodatkowe minuty do Orange schodzące przed abonamentem.
Pozostał jeszcze pakiet MB, który również schodzi przed abonamentem. Mam wykonać jakieś połączenie z internetem i ci udowodnić, bo zapewne zaraz napiszesz, że schodzi po abonamencie? :lol: Tak samo z wieczorami i weekendami, ale tutaj widać, że również minuty z usługi lecą. Mam jeszcze pakiet złotówek z freedoma i to jest zużywane po wykorzystaniu wszystkiego oraz abonamentu.
Autorowi tematu polecam wrócić do Plusa i wybrać te 5 numerów. Mam podobną sytuacje i wybrane numery sprawiają, że nie jestem w stanie wykorzystać wszystkich minut z abonamentu, a gdy jeszcze miałem Orange Abonament i brak darmowych numerów zdarzało mi się przekraczać i to o spore kwoty.

Post:05 cze 2011, 11:18
autor: mkowalski
http://www.telix.pl/images/promocje/5794953.pdf - teraz prawdopodobnie już nie jest oferowana ta promocja, bo na www.orange.pl ciężko znaleźć jej regulamin.

Punkt 3:
Środki dostepne w ramach Promocji wykorzystywane są w drugiej kolejności po wykorzystaniu środków dostępnych w ramach Kwoty Abonamentu oraz z usłgugi Pakiet Złotówek.

Post:05 cze 2011, 11:23
autor: Vieslav
Przecież już o tym wspominałem wyżej a promocja nie jest oferowana od dawna i nie ma nic wspólnego z wybranymi numerami.

Post:05 cze 2011, 11:36
autor: mkowalski
Na stronie Orange nie działają linki do archiwalnych regulaminów, więc nie da się dokładnie zacytować regulaminu poprzedniej oferty.

Tak czy inaczej, nie ma to już znaczenia - obecnie faktycznie dodatkowe usługi mają pierwszeństwo przed pakietem minut do wszystkich.