Strona 1 z 3

Play Online 69 - Pytanie o Szczegóły

Post:22 maja 2011, 18:52
autor: Blank
Witajcie,

Za 18 dni kończy mi się okres ważności usługi Orange Free na Kartę, który kupiłem na Allegro (z ok. 110 dniowym okresem ważności). W związku z tym zastanawiam się, co dalej robić.
Mam na oku Play Online 69 z umową na 12 miesięcy z modemem E173-U2 i zamówieniem przez internet.
59 zł / mc, 14 GB limitu, prędkość do 2 Mbps, Nocny Transfer za 0 zł, E173U-2 za 1zł, umowa 12 miesięcy.

Niestety, próba dowiedzenia się czegokolwiek o ofercie musi zakończyć się fiaskiem. Za każdym razem gdy kontaktuje się z osobami odpowiedzialnymi za informacje (BOK, Czat z konsultantem) dowiaduje się czegoś innego. Z regulaminów też ciężko się czegoś dowiedzieć.
Z tego powodu postanowiłem poprosić was o pomoc w wyjaśnieniu szczegółów oferty.

1. Opłata aktywacyjna - słyszałem już tyle opinii, że nie jestem pewien która jest prawidłowa. Przypuszczam, że wyniesie ona 9 złotych, ale słyszałem także o 29 i 99 złotych...

2. Papierowa Faktura czy E-Faktura - Według informacji od konsultantów nie ma różnicy czy wybiorę jedną czy drugą, a jednak jeden stwierdził (BOK), iż brak efaktury to droższa aktywacja (99zł) i wyższy abonament (69 zł zamiast 59). Inny (Czat eshop) stwierdził, że przy wyborze efaktury jednorazowo otrzymam 500 MB bonusu (po co mi to :P), a zwykłe papierowe przychodzą ze znaczącym opóźnieniem i "oni nie biorą za to odpowiedzialności".
Jak jest naprawdę? Czy wybór zwykłej faktury powoduje jakiekolwiek problemy/zmiany w ofercie?

3. Dokument do podpisania umowy.
Wszyscy z eshopu oraz 2 z 3 osób z boku (telefonicznego) informują o tym, że do podpisania umowy Play Online 69 na 12 miesięcy z modemem E173-U2 za 1zł przez internet potrzebny jest wyłącznie dowód osobisty (i jego kserokopia).
Jedna osoba z BOK twierdzi, że potrzebna jest także legitymacja emeryta/rachunek za media/zaświadczenie o zarobkach lub karta kredytowa.
Podczas składania zamówienia nie ma o tym mowy. Jest tylko informacja "Przed przybyciem kuriera przygotuj dowód osobisty i jeden z dokumentów powyżej". Powyżej ani poniżej tego tekstu nie ma wymienionego żadnego innego dokumentu.

4. Warunki po zakończeniu okresu zastrzeżonego.
Czy warunki po zakończeniu okresu zastrzeżonego zmieniają się? Dwie osoby twierdzą, że nie, a jedna, że tak.
Rodzaj Usługi - W okresie zastrzeżonym - Po zakończeniu
Umowa - na czas określony 12 miesięcy - przekształca się na czas nieokreślony
Abonament - 59 zł - 59 zł | JEDNA OSOBA TWIERDZI ŻE 69 zł
Limit danych - 14 GB - 14 GB | JEDNA OSOBA TWIERDZI ŻE 12 GB
Nocny Transfer - 0 zł - 0 zł | JEDNA OSOBA TWIERDZI ŻE 10 zł

5. Simlock
Podobno w/w modem nie ma simlocka. Ale lepiej się zapytać użytkowników ;)

6. Sesja i jej przerywanie
W Orange jedna sesja potrafi trwać dość długo (nawet godzinę bez aktywności), a korzystając z Play Fresh zawsze miałem problemy w Operze Mini (po kilku minutach zrywało połączenie). Czy jest to problem także w Play Online? Ile trwa sesja?

Wybierając tą ofertę kierowałem się głównie krótkim okresem umowy (12 miesięcy), tanim modemem (1 zł ;P) i dobrą ceną (<5 zł / GB) oraz atrakcyjnymi pakietami dodatkowymi (5GB za 25zł, 10 GB za 40 zł) i bezpłatną usługą Nocny Transfer.. Żadna sieć nie mogła się choćby zbliżyć do oferty Play, choć zastanawiałem się nad Plusem (oferta minimalnie gorsza, ale 2 lata umowy mnie nie interesują. Nie jestem samobójcą).
Z wyborem modemu nie miałem problemu. Kupując usługę zwracam uwagę na USŁUGĘ, a nie telefon czy modem. Po co mi modem HSPA+ skoro "4G" Ready mi całkowicie wystarczy przy limicie 2 Mbps.

Podsumowując, proszę o potwierdzenie czy poniższe jest zgodne z prawdą
Dzień Dobry,
Piszę w sprawie Play Online 69 na 12 miesięcy z modemem E173-U2 za 1zł przy zamówieniu przez internet.

1. Ile wynosi koszt aktywacji?
A: 9 złotych, z czego 8 złotych jest zwracane w postaci 300 SMS do wszystkich sieci

2. Czy jest jakaś różnica pomiędzy fakturą papierową,a e-fakturą?
A: Nie, tylko forma odbioru. Przy wyborze e-faktury dostaje pan bonus w postaci jednorazowego pakietu 500 MB. Faktury papierowe przychodzą w późniejszym terminie niż e-faktury, ale z conajmniej tygodniowym terminem płatności.

3. Jaki dokument będę potrzebował do podpisania umowy?
A: Musi Pan przygotować kserokopię dowodu osobistego i oczywiście dowód osobisty do wglądu.

4. Czy po zakończeniu umowy zmieniają się jej warunki, a szczególnie cena, ilość transferu, usługi dodatkowe (np. nocny trasnfer)?
A: Nie, obowiązują wszystkie warunki umowy promocyjnej.

5. Czy modemy zakupywane przez internet mają simlocka?
A: Nie, wszystkie oferowane przez nas modemy i telefony nie posiadają simlocka. Dotyczy to także modemów i telefonów zakupywanych w salonie. Nasza sieć stawia sobie za najwyższy cel najwyższą jakość obsługi klienta i uczciwość. Uważamy iż stosowanie simlocków byłoby nie w porządku wobec naszych użytkowników.
Będę wdzięczny za odpowiedź nawet na pojedyncze pytania :)

Post:22 maja 2011, 19:03
autor: ubuntulnx
Korzystam PO 69 i na tyle ile wiem, postaram się odp.
divhashmorex pisze:Jak jest naprawdę? Czy wybór zwykłej faktury powoduje jakiekolwiek problemy/zmiany w ofercie?
Zdaje się, że żadnych, przy E-fakturze masz 6 pakietów po 500MB za darmo.
divhashmorex pisze:Dokument do podpisania umowy.
Dowód mi wystarczył, ale ja mam jeszcze abo.
divhashmorex pisze:Warunki po zakończeniu okresu zastrzeżonego.
Warunki zostają takie same po okresie zastrzeżonym, na 100%
5. Simlock
Mój nie miał, swoją drogą świetny modem.
6. Sesja i jej przerywanie
Zrywa mi sesję zawsze o 24.00/00.00, czyli jak wchodzą Szczęśliwe godziny, a potem co 2-3h. Nie wiem, czy to zabezpieczenie przed nadmiernym zasysaniem.

Post:24 maja 2011, 21:56
autor: Blank
Cóż, podpisałem lojalkę na 12 miechów na PO69 i zobaczymy jak to będzie ;)

Póki co w razie gdyby ktoś szukał odpowiedzi.
Koszt aktywacji to rzeczywiście 9 złotych, w tym 8zł/300 SMS. Pakiet ważny do końca pierwszego pełnego okresu rozliczeniowego.
Rzeczywiście przy wyborze E-faktury jest 6 bezpłatnych pakietów 500 MB. I niczym więcej się nie różni.
Do podpisania umowy potrzebny jest tylko dowód i jego kserokopia.
Na podstawie dokładnego przeanalizowania regulaminów, które otrzymałem (nie lubię czytać na komputerze) w formie papierowej - żadne warunki się nie zmieniają po zakończeniu okresu zastrzeżonego.
No i modemy (przynajmniej mój) rzeczywiście nie mają simlocka.

Pytanie nr 6 jest dla mnie nieważne, bo okazało się, że dane są rozliczane z dokładnością do 1kB :)

Post:03 cze 2011, 12:30
autor: nav
divhashmorex pisze: Rzeczywiście przy wyborze E-faktury jest 6 bezpłatnych pakietów 500 MB. I niczym więcej się nie różni.
Te pakiety sa doliczane do limitu, czy jakos rozliczane osobno?
Jakbys mogl sie wypowiedziec, albo ktokolwiek inny jak CI dziala internet, nie zrywa polaczen, jakie sa transfery?
Ja jestem w 99% zdecydowana na ta oferte, poniewaz na dzien dzisiejszy przy moim przemieszczaniu nic lepszego nie widze.
Fajnie, ze modem bez simlocka :)
edit: Zamawiales w eshopie? Ile czekales na przesylke?

Post:03 cze 2011, 13:35
autor: Rafix
Mnie też zastanawia jaką prędkość wyciągasz, bo jest niby do 2Mb/s ale jak to faktycznie działa to zagadka sfinksa :)

Post:03 cze 2011, 19:20
autor: Blank
nav,
E-Faktura 0,5 GB jest traktowana jak dodatkowy pakiet (a zatem tak jak inne pakiety dodatkowe). Musisz aktywować ją ręcznie za pomocą Play24, krótkim kodem (także przez aplikację) lub przez Play24 menu (także przez aplikację).
Podobnie jak w przypadku każdego innego pakietu transferu, transfer (0,5GB) zostaje doliczany do łącznej ilości MB (normalny, dodatkowy, promocyjny) i nie jest rozliczany osobno. (źródło z regulaminu, osobiście korzystam z papierowej)

Screen: http://img4.imageshack.us/img4/4764/play24.jpg

Połączenia zrywa dwa razy na dobę - o godzinie 24:00 i 9:00 ;P (ma to związek z Nocnym Transferem)
Ogółem działa dobrze, bardzo stabilnie, jestem naprawdę zadowolony. U mnie działa zdecydowanie lepiej niż Orange Free na Kartę. To jak porównywać szambo do perfumerii :)

Co do prędkości - w ostatnim dniu (31.05) ostatniego szczątkowego okresu miałem do wykorzystania jeszcze blisko 2 GB (z 3,8 GB przyznanych od 24.05) i przypomniało mi się to ok. 22:00. Od 22:23 do 24:00 (wtedy następuje rozłączenie) udało mi się ściągnąć ponad 1 GB danych.

Screen: http://img42.imageshack.us/img42/5780/play241.jpg

Tak pomiędzy 21:00 a 22:00 następuje spowolnienie (skacze od 50 do 150 kB/s) i wtedy transfer skacze (później powraca do 1,5-2 Mbps). Wyrywkowo sprawdziłem transfer w godzinach nocnych i zawsze osiągało przynajmniej 1,5 Mbps [160 kB/s] (połączenie z NoPremium.pl), ale sprawdzałem tego jeszcze w sposób ciągły. W innych porach dnia nie zauważyłem jakiejkolwiek niestabilności, ale prawdę mówiąc nie miałem jeszcze okazji dokładnie sprawdzić pomiędzy 9:00 a 15:00.
Modem zdecydowanie bez simlocka bo specjalnie po otrzymaniu sprawdzałem ;)

I tak, zamawiałem w eshopie w czwartek (20.05) wieczorem (22:30). W poniedziałek (24.05) ok. 8:45 dostałem telefon od kuriera, że będzie u mnie ok. 11-12 (ten telefon mocno mnie zaskoczył), a ok. 10 dostałem smsa od Play, że przesyłka nadana (tak, najpiew dzwonił kurier, że ma przesyłkę, a dopiero potem Play wysłał smsa, że przesyłka nadana :D). Nie mam pretensji. Jak dla mnie to zawsze mogą najpierw robić, a potem mówić, o ile z korzyścią dla mnie :)

PS. Według danych w Play24 dane są zaokrąglane z dokładnością do 10 kB, (co i tak jest mi obojętne, czy 1 kB czy 10 kb), a połączenia z Play24 są najprawdopodobniej bezpłatne, gdyż w godzinach gdy korzystam z P24 w bilingu mam osobną pozycję ("Darmowa transmisja danych").
Nocny Transfer powoduje doliczenie 10zł do abonamentu, a następnie zrabatowanie tej pozycji (czyli koszt 0 zł). Podobnie ma być z abonamentem (czyli 69 zł i następnie rabat 10zł). To są informacje od konsultantów. Na razie czekam na pierwszą fakturę.
Dołączam screeny, aby nikt nie wmawiał mi, że mijam się z prawdą.

Post:03 cze 2011, 22:31
autor: nav
divhashmorex, Dziekuje Ci bardzo za odpowiedz. Wysylka widac szybka. Jescze jedno pytanko mi sie nasuwa - jak to jest z nadajnikami plusa, gdzies czytalam (pewnie nawet na tym forum ;) ), ze internetu na nich sie nie zlapie, a jesli internet jednak dziala, to czy nie sa pobierane oplaty dodatkowe, nie jest to jakos osobno doliczane?
Czy z internetu mozna juz korzystac po wizycie kuriera, czy trzeba czekac na jakas aktywacje od nich?

Post:03 cze 2011, 22:45
autor: maciek764
Internet Play Online działa tylko na infrastrukturze P4. Na Polkomtelu działa tylko internet w abonamentach/Play Fresh.

Post:03 cze 2011, 23:00
autor: nav
maciek764, Czyli dobrze przeczytalam. Dzieki za rozjasnienie sprawy :)

Post:03 cze 2011, 23:10
autor: Blank
nav,
dokładnie tak jak maciek764 pisze, internet Play Online działa wyłącznie w zasięgu 3G macierzystej sieci Play.
A zatem nie tylko nie działa na plusie, ale nie działa także w zasięgu sieci 2G (GPRS/EDGE) Play.
Jeżeli masz Play Fresh warto sprawdzić jak u ciebie z zasięgiem. Musi być zasięg 3G, inaczej nie zadziała (nawet nie połączy się z siecią).

Podałem ci prędkość downloadu, a nie uploadu (pisałaś o wysyłce). Oto dane z serwisu Speedtest.net
Test zrobiłem przed chwilą dwa razy:
Obrazek
Obrazek

Prędkości wyrażone są w KiloBajtach na sekundę (kB/s). Prędkość w kbps (najczęściej używana) to zatem:
2120 / 354,4 kbps (2,07/0,35 Mbps)
2112 / 346,4 kbps (2,06/0,34 Mbps)
Na wyższą prędkość uploadu raczej nie masz co liczyć, bo zawsze mam taką. Na modemie Huawei E173U-2 .

2. Mi osobiście zaczęło działać po kilku godzinach od doręczenia przez kuriera (zaraz po odejściu włożyłem do telefonu, a później przełożyłem do modemu). Pierwsze połączenie z internetem wykonałem po 20:00, ale karta była aktywna już wcześniej. Niestety, nie jestem w stanie powiedzieć ci ile. W każdym razie dają sobie do 48h na aktywację!
W praktyce jest to właśnie po 2-3h, ale jak jesteś pechowa, to możesz rzeczywiście czekać te 48h.

Pamiętaj także, że wszystkie informacje jakie tu dostajesz są jedynie poglądowe. U mnie w Szczecinie (Pomorzany, Ustowo, Przecław, Zawadzkiego, Os. Arkońskie - miejsca w których korzystam) na przykład Orange Free na Kartę działa gorzej niż tragicznie, a Play bardzo dobrze. To nie znaczy, że u ciebie będzie tak samo.

PS. Dla wyjaśnienia, nie mogę ci podać jak u mnie dokładnie z tą godziną aktywacji było, bo gdy karta przez 2-3 godziny leżała w telefonie, to był on w trybie 2G, a w tym trybie nie połączy się z Play w ofercie PO (zapomniałem że przełączyłem telefon w tryb 2G, aby oszczędzać baterię).

Post:03 cze 2011, 23:16
autor: maciek764
Pytania w stylu "jak to będzie działało" są albo bardzo sarkastyczne, albo bardzo głupie :P. Bo są miejsca gdzie sieć jest przepchana i jest masakra, a są miejsca gdzie jest ładnie. (u mnie na osiedlu Play Fresh ciągnie równe 7Mbps więc Play Online miałby pewnie pełną prędkość).

Post:03 cze 2011, 23:24
autor: nav
maciek764, Zapytalam jak divhashmorex, dziala, a nie mnie jak bedzie dzialalo :P . Zdaje sobie sprawe, ze moze byc roznie.
Mam play fresh z tego co pamietam maialm zasieg 3G (teraz nie jestem w stanie tego sprawdzic nie mam telefonu z umtsem). Dzieki za rozwianie watpliwosci :)

Post:03 cze 2011, 23:30
autor: Blank
maciek764, PF nie ma ograniczenia prędkości przypadkiem?

Po za tym, tak jak napisałem to tylko informacje poglądowe. Może się okazać, że u niej będzie tak samo, lepiej, albo gorzej. Dlatego też najlepiej wziąć starter PF i zobaczyć ogólnie jak to działa.

Dodatkowo, zadane powyżej pytania brzmiały
Jakbys mogl sie wypowiedziec, albo ktokolwiek inny jak CI dziala internet, nie zrywa polaczen, jakie sa transfery?
Mnie też zastanawia jaką prędkość wyciągasz, bo jest niby do 2Mb/s ale jak to faktycznie działa to zagadka sfinksa :)
A zatem były to raczej pytania, których celem było zdobycie dodatkowej informacji (być może porównania opinii). Przynajmniej tak to odebrałem. Nie zauważyłem, aby ktoś się mnie zapytał, jak u niego będzie działać, bo wtedy odpowiedziałbym, że nie jestem jasnowidzem.

EDIT: No i się spóźniłem z odpowiedzią :)

Post:03 cze 2011, 23:30
autor: TomekO
Nie lepiej brać ofertę internetową dla abonentów - regulamin ? Za 59 zł. 19 GB i 4 mbps. Abonentem można zostać przenosząc dowolny numer do LongPlaya za 1 zł. Będzie jeszcze 60 minut do wszystkich lub SD na 6 miesięcy - link do oferty .

Post:03 cze 2011, 23:35
autor: maciek764
No ja wiem, że żadne z pytań nie padło akurat w ten sposób, po prostu chciałem zaznaczyć że wszystko zależy od lokalizacji. Play Fresh i pakiety w abonamentach nie mają limitu szybkości jako takiego - ale jak wsadzę kartę do modemu HSPA+ (21Mbps) to prędkość jest limitowana do prędkości standardowego HSPA (7,2Mbps). A co do oferty - za 59zł jest 19GB przez internet bez modemu - modem można kupić osobno za 130zł.

Do jakiegokolwiek internetu radiowego - bez "okresu na próbę" czy sprawdzenia wcześniej na innej karcie/pre-paidzie bez kija nie podchodź ;-)

Post:03 cze 2011, 23:41
autor: TomekO
To jest oferta z modemem - link .

Post:03 cze 2011, 23:55
autor: maciek764
Nie powiedziałem, że jej nie ma, tylko że jest też taka oferta. Czasami wzięcie modemu osobno się bardziej opłaca.

Post:04 cze 2011, 09:35
autor: mkowalski
TomekO pisze:Nie lepiej brać ofertę internetową dla abonentów - regulamin ? Za 59 zł. 19 GB i 4 mbps. Abonentem można zostać przenosząc dowolny numer do LongPlaya za 1 zł.
LongPlay MNP 1zł nie wystarczy. W regulaminie jest taki zapis:
korzystają już z Usług Telekomunikacyjnych świadczonych przez P4 na podstawie
Umowy zawartej na czas określony

Post:04 cze 2011, 09:46
autor: Ricki1980
chyba najbardziej opłacalną oferta internetu w Play jest zakup modemu Huawei E173U-2 w zestawie na kartę za 129zł i do tego abonament 99 płatne 59zł na 12 miesięcy. Zamawiając przez internet można dostać łącznie 19 GB i limit 4 Mbit. To chyba najlepsza oferta na rynku.

Post:04 cze 2011, 10:18
autor: TomekO
@mkowalski LP za 1 zł. jest na czas nieokreślony. Tego nie zauważyłem ;) Ukrócili taki proceder. Wcześniej oferty dla abonentów można było łączyć a teraz lipa. Czyli zostaje opcja jak pisze Ricki1980.