Strona 1 z 1

[Orange] Karencja przy przenoszeniu nr z firmy na indyw

Post:06 kwie 2011, 07:42
autor: sic
Witajcie,
opiszę po krótce jaka jest "polityka firmy" Orange jak to określił konsultant tejże sieci....
Chcę przenieść numer firmowy na osobe fizyczną. Na numerze tym skończyła sie już umowa więc nie powinno być problemu. Nic bardziej mylnego :) Pan konsultant jasno wyjaśnił, że mogę to zrobić na 2 sposoby:
1. cesja za 120 zł, dzięki której osoba fizyczna jeszcze przez 3 miesiące po cesji nie może przejść na taryfy dla indywidualnych, tylko musi mieć taryfę firmową
2. przejście na kartę, po czym już po 3 miesiącach można będzie przejść z karty na taryfę dla indywidualnych :)
Śmieszne co? Nie dla mnie, zważywszy na miesięczny okres wypowiedzenia i okresy rozliczeniowe i niechęć do pozbycia sie 120 zł mogę skorzystać z planów indywidualnych dopiero we wrzesniu. A najlepsze jest w tym wszystkim to, że przenosząc numer do innej sieci, migracja będzie skuteczna juz w ciągu 24h. Bez żadnych okresów wypowiedzenia i innych wynalazków. Myślałem że takie rzeczy to tylko w Erze...
I tutaj moje pytanie: jak to jest w innych sieciach? Czy to reguła czy to tylko Orange tak dba o klienta?

Post:06 kwie 2011, 10:32
autor: pakierhakierxd
A może spróbuj zrobić tak przenieś się do innej sieci na kartę a potem wróć i podpisz umowę jako indywidualny aby nie płacić 120 zł i nie czekać lipa straszna w tym orange,w playu możesz zrobić cesję po 3 opłaconych fakturach i w takim czasie

· dla Prepaida – zmiany dokonane zostaną online (maksymalnie do końca bieżącego dnia)

· dla MIXa – cesja dokonana zostanie online (maksymalnie do końca bieżącego dnia)

· dla Postpaida – cesja dokonana zostanie z początkiem kolejnego cyklu rozliczeniowego

ps Orange się ośmiesza

Post:06 kwie 2011, 10:56
autor: sic
pomysł wygląda jak najbardziej sensownie, pytanie tylko nasuwa się takie, czy Play nie wymaga jakiegoś okresu karencji, a jeśli nie to czy Orange nie będzie robiło problemów z tak szybkim powrotem bo w Polsce już mnie nic nie zdziwi :)

Post:06 kwie 2011, 11:09
autor: kamil1221
pakierhakierxd pisze:ps Orange się ośmiesza
Jakiś konkretny argument ?

Jeżeli będziesz i tak chciał przejść do innej sieci na taryfę indywidualną, (jako osoba indywidualna) i tak będziesz musiał dokonać cesji w Orange. Nie ma możliwości przeniesienia numeru, jeśli teraz jesteś firmą a u nowego operatora chcesz być osobą indywidualną. Dane nie będą się zgadzały i przejście nie nastąpi.

Post:06 kwie 2011, 11:20
autor: sic
ok, więc może w taki sposób:
zlecić w Orange przejście z abonamentu firmowego na kartę, po czym jak już przejście nastąpi, przejść na kartę w Play po czym wrócić do Orange na abonament indywidualny.

Post:06 kwie 2011, 11:30
autor: kamil1221
Tyle, że dalej karta będzie zarejestrowana na firmę... musisz zrobić cesję.
Jak przejdziesz na kartę w Orange i tak będziesz musiał przerejestrować numer z firmy na osobę indywidualną.

Post:06 kwie 2011, 12:52
autor: sic
ok to przejdę do Play jako firma i tam zrobię cesję a Orange nie dostanie ani złotówki za swoją "politykę" i wtedy wrócę na abo dla indywidualnych już jako osoba fizyczna

Post:06 kwie 2011, 13:15
autor: piokuk
I tak zrób. Rozwiązuję umowę z Orange przed zakończeniem okresu zastrzeżonego (nie opłaca mi się trzymać numeru w takim "wynalazku" jak Orange Abonament - opłata za zerwanie 55 złotych, czyli nieco ponad jednak faktura). Pytam: czy mogę zachować numer w ofercie na kartę (oczywiście przy zapłacie kary za zerwanie umowy)? Standardowa odpowiedź: "niedasie". W rezultacie muszę zmigrować do Playa i ewentualnie wrócić do Orange (pewnie znowu z problemami, bo kaleki nie mogą sobie poradzić z tzw. numerami powracającymi do sieci). Dziadowska sieć i tyle.

Post:06 kwie 2011, 13:18
autor: kamil1221
To powodzenia w cesji w Play, gdzie trwa ona 30 dni a praktycznie 3 mies. :wink:

Post:06 kwie 2011, 13:25
autor: sic
właśnie czytam o szybkości tej cesji w Play :mrgreen: rzeczywiście niezła jazda, no ale istnieją jeszcze bardziej cywilizowane sieci w których będzie to zrobione taniej niż w Pomarańczy

Post:06 kwie 2011, 19:08
autor: bora1410
kamil1221 pisze:To powodzenia w cesji w Play, gdzie trwa ona 30 dni a praktycznie 3 mies. :wink:
tydzień temu na jednym z numerów taka cesja trwała dni 3 (słownie trzy)

Post:06 kwie 2011, 19:35
autor: kamil1221
Wyjątek potwierdzający regułę. :D

Post:06 kwie 2011, 19:53
autor: Pijo
kamil1221 pisze:To powodzenia w cesji w Play, gdzie trwa ona 30 dni a praktycznie 3 mies.
Nie jesteś na bieżąco . To już dawno i nieprawda.

Post:06 kwie 2011, 20:47
autor: Adamm
Witam Wszystkich,

ponieważ właśnie dziś prawie wykonałem omawianą operację postaram się ją opisać:

Celem było przejście z abo firmowego w Orange do indywidualnego w innej sieci razem ze zmianą właściciela numeru.
Tak jak już wspominano, cesja w orange kosztuje około 120 zł i przedłuża okres umowy o 3 miesiące. Jedynym sensownym rozwiązaniem było przejście na ofertę na kartę, które to możliwe jest tylko po zakończeniu umowy, w moim przypadku napisałem wniosek o przejście na ofertę na kartę na jeden miesiąc przed końcem umowy. Musiałem zaczekać do końca okresu rozliczeniowego, (w moim przypadku koniec umowy przypadał na 21 marca, ale przejście na kartę możliwe było dopiero z datą 1 kwietnia). Po przejściu na kartę, trzeba udać się do salonu firmowego (nie do salonu partnerskiego) i tam złożyć wniosek o przeniesienie numeru. Potrzebna jest obecność tylko nowego właściciela (trzeba mieć dowód osobisty, i znać numer karty sim). Pani na miejscu uzupełnia dane w systemie na podstawie wniosku i praktycznie w od razu można iść do salonu konkurencji w celu przeniesienia numeru już z nowymi danymi.

Taką drogę, aktualnie mam przećwiczoną, niestety nie wiem jak szybko w opisywanym wcześniej przypadku będzie można wrócić do orange. Zostało mi tylko podpisanie nowej umowy, ale mam nadzieję, że nie będzie już niespodzianek.

W uzupełnieniu, zastanawiałem się także nad przeniesieniem numeru do konkurencji, a następnie wykonaniu cesji, ponieważ w moim przypadku byłaby ona tańsza niż w orange, ale po przestudiowaniu regulaminu okazało się, że po wykonaniu takiej cesji, przejdę na ofertę indywidualną, ale bez żadnych dodatków promocyjnych, czyli dostałbym czystą ofertę - rozwiązanie nie wchodzące w grę.

Re: [Orange] Karencja przy przenoszeniu nr z firmy na indyw

Post:06 kwie 2011, 23:21
autor: avt31
sic pisze: 1. cesja za 120 zł, dzięki której osoba fizyczna jeszcze przez 3 miesiące po cesji nie może przejść na taryfy dla indywidualnych, tylko musi mieć taryfę firmową
2. przejście na kartę, po czym już po 3 miesiącach można będzie przejść z karty na taryfę dla indywidualnych :)
Śmieszne co?
Raczej niezbyt śmieszne. Nie wymyśliłbym tego.
W Plusie i Erze nie ma takich "dziwnych" obostrzeń.

Post:07 kwie 2011, 00:26
autor: thonka
avt31 pisze:Raczej niezbyt śmieszne. Nie wymyśliłbym tego.
W Plusie i Erze nie ma takich "dziwnych" obostrzeń.
sa inne ;) w erze przy dowolnej cesji nie mozna przedluzyc umowy przez x czasu ;) kazda siec jak widac ma jakis haczyk.

Post:08 kwie 2011, 09:23
autor: matig89
bora1410 pisze:
kamil1221 pisze:To powodzenia w cesji w Play, gdzie trwa ona 30 dni a praktycznie 3 mies. :wink:
tydzień temu na jednym z numerów taka cesja trwała dni 3 (słownie trzy)
wczesniej rzeczywiscie sie zdarzalo ze cesja trwala nawet 6 m-cy (sam robilem taki przypadek)... obecnie ostatnio robilem cesje, ktora zrobila sie po 2 godzinach (prepaid) cesja abonamentu zaczyna sie od nastepnego okresu rozliczeniowego... co najwazniejsze jest bezplatna co w innych sieciach z tego co wiem w tym momencie nie wystepuje...

pomysl z przeniesieniem i przejsciem na abo indywidualna taryfe nie jest zly ale niech ku przestrodze posluzy Ci ponizszy przyklad:
bylem z moja siostra zeby przeniesc ja w salonie orange z abonamentu w play na karte w orange (chciala ominac okres wypowiedzenia i szybciej przejsc na karte w Play) Pani w salonie orange powiedziala ze moga przenosic tylko numery z tego samego segmenty (tzn z karty np. w play na karte w orange lub z abonamentu na abonament.) co wg mnie jest chore... no ale albo trafilem na niekompetentna konsultantke albo orange nie chce robic ulatwien dla swoich nowych klientow :) przeniesien z abonamentu z innej sieci na karte w play albo z karty na abonament robilem juz setki wiec nie rozumiem w czym problem :)

Post:09 kwie 2011, 18:36
autor: piokuk
Problem w tym, że to Orange - siec, która na orange24 nie jest w stanie na bieżąco aktualizować danych.