Strona 1 z 1
[ERA] Wprowadzenie w błąd przez konsultanta telefonicznego
Post:16 lut 2011, 13:00
autor: lubiepiwo
Po pewnym wysokim rachunku (4 numery na koncie) musiałem poczynić pewne kroki na koncie abonenckim. Wyłączyłem sieć rodzinną (bo stała się płatna na jednym numerze -niepotrzebna). A drugą rzeczą co znacząco podniosło rachunek jest to że przy przedłużeniu umowy na jednym numerze (miesiąc wcześniej, wyłączyła się paczka SMS - mój błąd zapomniałem o tym nie mam pretensji).
Ale do rzeczy:
Przedłużany abonament to Rodzina 20. Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS do 60 dniach. Wyczytałem na iBOA że mogę włączyć teraz paczkę Tanie SMSy i MMSy (100 SMS). EDIT: mój błąd do 60 dni można włączyć , co nie zmienia faktu że nie zostało włączone tak jak trzeba.
Operację wyłączania sieci rodzinnej przeprowadzałem telefonicznie z biurem obsługi, ale przy okazji zapytałem się o paczkę sms czy dobrze rozumiem regulamin. Konsultantka powiedziała że mogę włączyć 500 SMS/MMS już teraz - więc poprosiłem ją aby to zrobiła. ( I tu ważna rzecz w rozmowie, pada ta liczba z ust konsultantki, tak 500 sms itd). Dzisiaj zaglądam na iBOA i niestety ja miałem rację, włączono paczkę 100 SMS - przez co rachunek na tym konkretnym numerze jest już przekroczony o 200% (a do okresu rozliczeniowego jeszcze tydzień). Ja oraz użytkownik telefonu byliśmy przekonani że jest 500 więc tak korzystał z telefonu.
I po tym długim wywodzie konkretne pytanie postawione już w temacie. Czy jest to podstawa do reklamacji, domaganie się nieuwzględniania danej kwoty w rachunku.
Pierwszy był wysoki z własnej winy - nie dopilnowałem zero pretensji. Ale drugi z kolei to już z winy niedoinformowania konsultanta.
Edit: do a nie po 60 dni
EDIT: Paczka była włączana po 1 rachunku od momentu podpisania aneksu więc mniej niż 60 dni.
Post:16 lut 2011, 13:15
autor: Rafix
Jeżeli wiesz z kim rozmawiałeś, może orientacyjnie kiedy to myślę, że można spróbować.
Z drugiej strony, mogą odpierać Twoje zarzuty, że mogłeś sprawdzić na iBOA itd - takie typowe odrzucanie problemu. Kiedy pracowałem w telekomunikacji takie rzeczy były często sprawdzane co powiedział konsultant itd.
Próbuj

Post:16 lut 2011, 13:16
autor: Samuraj
Możesz próbować, rozmowy są nagrywane. Dostaniesz jakiś GW w postaci 50 SMS.
Reklamacja mailem na
[email protected] . Gra nie warta świeczki, aczkolwiek ja bym walczył

.
Post:16 lut 2011, 13:17
autor: plustik
Teoretycznie możesz składać reklamację ale w praktyce to okaże się jak wyjdzie. Napisz maila do BOA i poinformuj o zaistnialem sytuacji - kiedy dzwoniłeś, o której godzinie i dobrze jakbys wiedział z kim rozmawiałeś (ja z reguły zapisuje sobie takie rzeczy)...
Nikt Ci tutaj nic więcej nie podpowie, pisz maila i staraj się o reklamację....
Post:16 lut 2011, 13:19
autor: lubiepiwo
Kiedy to wiem łatwo sprawdzić, data włączenia pakietu. Ale z kim to nie - tylko tyle że kobieta

To piszę maila zobaczymy co z tego wyjdzie.
Post:16 lut 2011, 13:39
autor: thonka
paczki wlaczane w trakcie okresu rozliczeniowego sa rozliczane proporcjonalnie...
jezeli aktywujesz paczke na 3 dni przed okresem rozliczeniowym to dostaniesz 50 smsow, a nie 500.
po za tym nie wiem czy w iboa przypadkiem promocyjna paczka 500sms nie widnieje pod nazwa paczka 100sms (wyswietlana jest standardowa oferta, tak jak darmowa siec rodzinna zawsze wyskakuje z oplata choc jej nie ma).
Post:16 lut 2011, 13:41
autor: lubiepiwo
Akurat sytuacja odwrotna włączone zostało 4 dni po okresie rozliczeniowym.
Edit: nawet jak proporcjonalnie to wychodzi na to że włączono paczkę 100 SMS, bo zostało wysłanych około 250 razem z przeliczanymi z abonamentu.
Post:16 lut 2011, 13:49
autor: thonka
no to reklamacja (powinny zostac przyznane 433 smsy) o ile rzeczywiscie nie minelo 60 dni od zmiany oferty na koncie.
Post:16 lut 2011, 13:51
autor: Samuraj
lubiepiwo pisze:Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS po 60 dniach.
Do 60 dni od podpisania aneksu, a nie po 60 dniach

Post:16 lut 2011, 14:03
autor: lubiepiwo
Fakt "do a nie po", co nie zmienia sensu reklamacji bo aktywacja pakietu nastąpiła po 1 okresie rozliczeniowym. Po pierwszym rachunku od zmiany abonamentu.
Post:16 lut 2011, 15:08
autor: swedenus
Idź do punktu ery. Napisz reklamacje co i jak sie działo i żeby odsluchano rozmowę z konsultantem. Najlepiej żeby pracownik faxem do centali odrazu puścił.
Ja tak zalatwialem i zalatwilem pozytywnie.
Post:16 lut 2011, 16:26
autor: ywis
lubiepiwo pisze:Przedłużany abonament to Rodzina 20. Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS po 60 dniach. Wyczytałem na iBOA że mogę włączyć teraz paczkę Tanie SMSy i MMSy (100 SMS). Ustaliłem z użytkownikiem telefonu że poczeka i za miesiąc włączy się 500 sms.
Paczkę 500 sms/500 mms do wszystkich za 5 pln, można aktywować, ale nie po 60 dniach, tylko do 60 dni licząc od dnia podpisania aneksu. Po 60 dniach zapłacisz normalną stawkę za pakiet 500 sms.
Post:16 lut 2011, 17:30
autor: lubiepiwo
^^To już wiem. Jakbyś przeczytał wszystkie posty, zauważyłbyś to.
(wyedytowałem też pierwszy post)
Post:16 lut 2011, 19:29
autor: st.konsultant
thonka pisze:paczki wlaczane w trakcie okresu rozliczeniowego sa rozliczane proporcjonalnie...
jezeli aktywujesz paczke na 3 dni przed okresem rozliczeniowym to dostaniesz 50 smsow, a nie 500.
po za tym nie wiem czy w iboa przypadkiem promocyjna paczka 500sms nie widnieje pod nazwa paczka 100sms (wyswietlana jest standardowa oferta, tak jak darmowa siec rodzinna zawsze wyskakuje z oplata choc jej nie ma).
Promocyjnej paczki sms 500 do wszystkich nie można w ogóle włączyć przez IBOA. Może to zrobić tylko konsultant. Także jeżeli faktycznie w rozmowie padło z Twojej strony, że chcesz paczkę promocyjną 500 a konsultant włączył inną to reklamacja powinna być bez problemu uznana.
Post:20 lut 2011, 09:15
autor: pur86
W tej sytuacji należy wysłać reklamację - najepiej przez IBOA lub na
[email protected] podając nr tel. imię i nazwisko, hasło lub erakod lub 4 ostatnie cyfry PUK wraz z opisem sprawy(nie musisz podawać nazwiska konsultanki) Wszystkie rozmowy z biurem obsługi są rejestrowane więc konsultant z reklamacji bez problemu ją odnajdzie i przesłucha . Jeżeli jest tak jak mówisz, to oczywistym jest, że błąd popełniła konsultantka (może się zdarzyć każdemu) i reklamacja naturalnie zostanie uznana a opłaty niesłusznie naliczone skorygowane. Ponadto konsultant z reklamacji jest również zobowiązany do uruchomienia promocyjnego pakietu 500 smsów zgodnie z Twoją dyspozycją a oprócz korekty w ramach przeprosin zapewne otrzymasz jakiś pakiet dodatkowych minut.
Post:18 mar 2011, 21:12
autor: lubiepiwo
Dokończenie historii:
Dostałem odpowiedź dziś. Reklamacja uwzględniona pozytywnie. Prawidłowa paczka włączona w końcu. Faktura korygująca wystawiona za smsy oraz połączenia głosowe za okres reklamacji (konkretów jeszcze nie znam, ma przyjść osobną korespondencją) Brak jakiejkolwiek bonusowej paczki smsów/minut/rabatu itp. W końcu usługa poprawnie została włączona dopiero po 2 miesiącach. To już sobie podaruję ale nie zapomnę wyrządzonych krzywd
