Strona 1 z 5
[Orange] Kosmiczna opłata za błąd w pakiecie
Post:13 lut 2011, 23:53
autor: fearlon
Witam!
Pytanie kieruję głównie do osób, które już reklamowały coś w Orange. Otóż kilka dni temu przeniosłem swój numer z Ery do Orange. Wybrałem taryfę Delfin za 79 zł, a pani w salonie powiedziała mi, że mogę skorzystać z dodatkowego pakietu danych jeżeli chcę korzystać z internetu.
Tak też zrobiłem i uaktywniłem przez internet dwie paczki 100 i 500 MB. Oczywiście otrzymałem SMS-a, że usługa zostanie włączona, a po jakimś czasie otrzymałem SMSy potwierdzające włączenie usługi (w internecie też zostały one oznaczone jako aktywne). Jako, że był to nowy telefon z Androidem postanowiłem pościągać trochę aplikacji - pomyślałem, że skoro mam te 600 MB to 100 czy 150 MB nie będzie mi brakowało w późniejszym czasie.
No i w tym momencie zaczął się problem. Chciałem sprawdzić stan konta żeby zobaczy ile MB mi zostało i w tym momencie zostałem poinformowany, że przekroczyłem abonament o 620 zł. Trochę zwaliło mnie to z nóg, więc szybko udałem się do Salonu, gdzie powiedzieli mi, że pakiety zostały aktywowane są w systemie ale na samym koncie nie wiadomo dlaczego nie pojawiły się żadne megabajty do wykorzystania mimo tego, że według stanu pakietów powinny one tam być.
Pani w salonie napisała reklamację i kazała mi kontaktować się telefonicznie z Orange. Dzisiaj jak zadzwoniłem dowiedziałem się, że reklamacja zostanie rozpatrzona do 30 dni. Problem w tym, że okres rozliczeniowy jest w najbliższy wtorek i jak pan z infolinii mnie poinformował najprawdopodobniej wystawią mi fakturę na te 600 zł, a potem ewentualnie ją skorygują.
Nie ukrywam, że sytuacja bardzo mnie zbulwersowała, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że dopiero co przeszedłem do Orange.
Czy ktoś miał kiedyś podobne problemy z pakietami danych i jak to w tym przypadku się zakończyło?
Post:14 lut 2011, 00:07
autor: wtd
Ja miałem identycznie, taryfa delfin, w sobotę aktywowałem pakiet, w niedzielę dostałem smsa że aktywny, trochę z neta korzystałem (ale niedużo, raptem 15pln nabiło, wszystkie transmisje danych od poniedziałku już normalnie z pakietu szły), na szczęście jakoś w tygodniu coś tam jeszcze robiłem na stronie i zobaczyłem że mam przekroczony abonament. Po zobaczeniu tej transmisji danych, złożyłem reklamację przez telefon i została elegancko uznana. Z tym że u mnie to było zaraz na początku okresu rozliczeniowego więc zdążyli wszystko załatwić zanim przyszedł rachunek.
Post:14 lut 2011, 01:01
autor: fearlon
Trochę mnie tym pocieszyłeś
Post:14 lut 2011, 08:13
autor: cesarz
Też korzystam z internetu , pakiet dostałem z przedłużenie umowy . Działało wszystko dobrze , pewnego razu też na początku miesiąca rozliczeniowego zobaczyłem że pobrano mi pieniądze za internet . System włączył pakiet o godzinie 15 . Reklamowałem i bez problemu dostałem zwrot nadpłaty .
Post:14 lut 2011, 09:30
autor: maniek
Spokojnie. Błąd ewidentny ze strony operatora więc czekaj aż ci skorygują fakture. Mnie nie stać na płacenie 600 zł za abo tel. i podejrzewam, że nie tylko mnie więc bym zapłącił max 300 zł w takiej sytuacji jak twoja. W końcu są jakieś przepisy regulujące te sprawy.
Post:14 lut 2011, 09:49
autor: kuwejt
Z tego co się orentuję jeśli reklamujesz fakturę to powinno się uiścić tzw. "kwotę bezsporną" czyli tą co do której nie masz wątpliwości (abonament + ewentualnie prawidłowo rozliczone połączenia poza abonamenetem)
Post:14 lut 2011, 20:23
autor: fearlon
@kuwejt: no to jest dla mnie jasne

sporne jest 'tylko' to 600 zł -.-
Post:14 lut 2011, 20:34
autor: kuwejt
Chodziło mi bardziej o to że reklamować fakturę można po jej wystawieniu. Jeżeli wcześniej złożysz reklamację to będzie ona na usługę a nie fakturę i jeśli nie zdążą jej rozpatrzyć do czasu wystawienia faktury to o ile się nie mylę trzeba potem opłacić całą fakturę i czekać na korektę
Post:15 lut 2011, 23:32
autor: Orfi
Niestety nie w Orange ( to, do tej kwoty bezspornej czyli opłaty abonamentowej), tu regulujemy pełną kwotę faktury, zgłaszamy reklamację a później czekamy na korektę. Mam abonamenty zarówno w Orange jak i w Plusie i zdarzyły mi się już podobne sytuacje i w Orange musiałem opłacić pełną kwotę z faktury a później wystawili korektę a w Plusie wystarczyło uiszczenie opłaty abonamentowej jako kwoty bezspornej.
Post:18 lut 2011, 21:16
autor: fearlon
No na razie wystawili błędną fakturę i jeszcze nie pojawiła się żadna korekta. No zobaczymy jak to będzie - mam nadzieję, że jak najszybciej pozytywnie rozpatrzą reklamację, bo to jest ewidentnie błąd po ich stronie.
Post:19 lut 2011, 00:36
autor: cesarz
Korekta nie będzie szybko

Post:20 lut 2011, 01:59
autor: fearlon
cesarz pisze:Korekta nie będzie szybko

Czemu tak uważasz?
Post:29 maja 2011, 01:50
autor: sv
to ja mam pytanie troche w temacie
wg watchdoga 3g zuzylem 70 mb wg orange 160 mb a pakiet miałem 100 mb wiem to pewnie przez te nieszczesne zaokraglanie do 50kb pewnie ?
czy powinienem dostać SMS z informacją ze skończył mi sie pakiet ? jesli tak czy brak takiego sms jest wystarczajacym powodem do uznania reklamacji ?
nie bede pisał ze bezczelnoscia jest brak mozliwosci blokady internetu po zuzyciu pakietu albo ustalenia limitu kwotowego na takie połączenia no i te 50kb
Post:29 maja 2011, 07:14
autor: kerim36
sv pisze: to pewnie przez te nieszczesne zaokraglanie do 50kb pewnie
zapewne tak
sv pisze:czy powinienem dostać SMS z informacją ze skończył mi sie pakiet ?
co na to regulamin tego pakietu??
sv pisze:nie bede pisał ze bezczelnoscia jest brak mozliwosci blokady internetu po zuzyciu pakietu albo ustalenia limitu kwotowego na takie połączenia no i te 50kb
orange nie jest jedynym operatorem umozliwiajacym dostep do neta
Post:29 maja 2011, 08:49
autor: sosen
Sms informujący o przekroczeniu pakietu jest wysyłany tyle że jest on wysyłany po zakończeniu danej sesji. Tak więc jeśli sesja trwa i w niej już skończył się pakiet będzie naliczana standardowa stawka do czasu kiedy sesja się nie zakończy. Po zakończonej sesji otrzymasz smsa. Gdyby się tak zdarzyło z jakiś powodów to zadzwoń do BOK.
Post:29 maja 2011, 12:14
autor: sv
co na to regulamin tego pakietu??
najprawdopodobniej regulamin sie zmienił bo google znajduje jakiś w ktorym jest taki zapis niestety nie ma go w obecnym ....
orange nie jest jedynym operatorem umozliwiajacym dostep do neta
no ale podpisałem umowę z Orange i uwiązany jestem, wiem ze era ma lepiej w tej kwestii no ale bardziej mi oferta orange pasowała a internet kupiłem dodatkowo bo czasem sie przydaje. 100 mb też przez pół roku starczało i ani razu nie musiałem dopłacić,
mam sobie kupić jakis prepaid zdjąc sim locka i w taki sposób neta uzywać bez przesady ?
czy jazda pociągiem mogła miec na to wpływ co chwile nowa stacja bazowa ? chociaz wczesniej nie raz jechalem i nic takiego nie mialo miejsca
Gdyby się tak zdarzyło z jakiś powodów to zadzwoń do BOK.
no sms nie został wyslany to są slowa pana z działu technicznego.
reklamacja złożona tak dla zasady, i tak ciesze sie ze to tylko 100zł dodatkowo a nie tam 500 - 700 jak czytam w necie problemy w tym temacie innych klientów sieci
Post:29 maja 2011, 13:04
autor: sosen
Jeżeli sms nie został do ciebie wysłany a sesja była zakończona to reklamacja raczej będzie jako pozytyw. Pytanie tylko czy sesja była zakończona czy trwała bo tak jak pisałem sms przychodzi dopiero po zakończonej sesji.
Post:05 cze 2011, 09:23
autor: Vieslav
Nie martw się. Ja kilka razy dostawałem od Orange faktury na około 2000zł za błędnie rozliczane pakiety dodatkowe i korekta była tak szybko, że okres na dokonanie płatności nie zdążył minąć.
Post:09 cze 2011, 19:12
autor: nettmanek
ja dostalem wlasnie fakturke na 1496zł... za internet... dlaczego nie dostałem SMS potwierdzajacego wyczerpanie pakietu? Przekroczenia byly po pareset złotych przez 2 dni
czytalem regulamin pakietu i nigdzie nie ma wzmianki o tym ze maja wyslac ale mam tez pakiet minut do wszystkich i tam sms dostaje a tam tez nigdzie nie ma tego napisanego.
Post:12 cze 2011, 19:56
autor: dexter305
Jeżeli oni nie mają w umowie napisane że wysyłają sms to Ci ich nie muszą wysyłać i dzięki temu Ty sporo im dopłacasz, a oni zarabiają na Tobie i na tym że Ty zapomnisz sprawdzić, a przy pakiecie minut tak samo jak i przy pakiecie sms'ów zawsze Ci wyślą wiadomość przypominającą o tym że ta usługa Ci się kończy po to żebyś ją wykupił jeszcze raz... Taka przykra prawda