Strona 1 z 1

[Era Biznes]Zakończenie działalności gospodarczej

Post:07 lis 2010, 15:35
autor: Kane1990
Witam!

Mam nadzieję, że dobrze trafiłem z tematem i problemem. Otóż, chciałem się zapytać, jak będzie wyglądać następująca sprawa:

Moja Matka ma działalność gospodarczą, na którą telefon w Erze Biznes ma ona, jej mąż i ja. "Moja" umowa kończy się w styczniu, ale już otrzymuję telefony z propozycją przedłużenia. Moja Matka zamierza przejść około Kwietnia 2012, może trochę wcześniej, na emeryturę, w związku z czym nie będzie prowadziła już działalności gospodarczej I moje pytanie: gdybym przedłużył umowę teraz, to co się stanie gdy moja Matka zakończy działalność? Będę musiał oddać telefon? Bo rozumiem, że mogę podpisać/napisać cesję i przenieść ten numer na siebie, co chciałbym zrobić. Nie będzie z tym żadnych problemów?

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Re: [Era Biznes]Zakończenie działalności gospodarczej

Post:08 lis 2010, 13:39
autor: lukket
Kane1990 pisze:Witam!
gdybym przedłużył umowę teraz, to co się stanie gdy moja Matka zakończy działalność? Będę musiał oddać telefon? Bo rozumiem, że mogę podpisać/napisać cesję i przenieść ten numer na siebie, co chciałbym zrobić. Nie będzie z tym żadnych problemów?

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Nie będzie żadnych problemów, możesz podpisać aneks i w kwietniu dokonać cesji. Umowa pozostanie na warunkach biznesowych do jej końca, przy nastęnym aneksie będziesz miał tylko dostępną taryfę prywatną.

Re: [Era Biznes]Zakończenie działalności gospodarczej

Post:09 lis 2010, 00:11
autor: st.konsultant
lukket pisze:
Kane1990 pisze:Witam!
gdybym przedłużył umowę teraz, to co się stanie gdy moja Matka zakończy działalność? Będę musiał oddać telefon? Bo rozumiem, że mogę podpisać/napisać cesję i przenieść ten numer na siebie, co chciałbym zrobić. Nie będzie z tym żadnych problemów?

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Nie będzie żadnych problemów, możesz podpisać aneks i w kwietniu dokonać cesji. Umowa pozostanie na warunkach biznesowych do jej końca, przy nastęnym aneksie będziesz miał tylko dostępną taryfę prywatną.

Niestety jest to błędna informacja.
Pierwszy z brzegu regulamin odnoszący się do aneksu w biznesie:

http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... _20_09.pdf .

Polecam punkt 21.

Post:09 lis 2010, 10:59
autor: lukket
No cóż, przyznaję, nie wiedziałem o takim zapisie. W praktyce jednak spotkałem się kilka razy z przypadkiem, że taryfa biznesowa pozostawała na koncie po cesji bez konsekwencji, stąd mój poprzedni post.

Post:09 lis 2010, 18:17
autor: Kane1990
Czyli, jeśli podpiszę cesję, to będę musiał wybrać identyczną/droższą taryfę z oferty Ery? Bo w moim pytaniu nie do końca chodziło mi o to, czy będę mógł "kontynuować" tę taryfę (wydawało mi się właśnie, że nie), tylko czy właśnie będę musiał wpłacić jakąś karę, albo oddać telefon. O telefon, dla ścisłości, pytam się, bo chciałbym go sprzedać i właśnie nie wiem czy mogę. Serdecznie dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, i proszę o odpowiedź na "uaktualnione" pytanie. :)

Pozdrawiam.

Post:10 lis 2010, 00:19
autor: st.konsultant
Kane1990 pisze:Czyli, jeśli podpiszę cesję, to będę musiał wybrać identyczną/droższą taryfę z oferty Ery? Bo w moim pytaniu nie do końca chodziło mi o to, czy będę mógł "kontynuować" tę taryfę (wydawało mi się właśnie, że nie), tylko czy właśnie będę musiał wpłacić jakąś karę, albo oddać telefon. O telefon, dla ścisłości, pytam się, bo chciałbym go sprzedać i właśnie nie wiem czy mogę. Serdecznie dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, i proszę o odpowiedź na "uaktualnione" pytanie. :)

Pozdrawiam.
Będziesz musiał wybrać właśnie równą lub droższą opcję z rynku prywatnego, i to opcję z gołego cennika bez przywilejów promocyjnych. Najlepiej w tej chwili podpisując aneks wybrać już coś z rynku prywatnego.

Post:17 lis 2010, 00:08
autor: zdrojka
Zgodnie z regulaminem i prawem jest tak, jak pisze St.Konsultant.
Rzeczywistość jest jednak trochę inna :)

Telefon jest oczywiście Twoją własnością, zapłacisz za niego, będziesz miał na to fakturę, więc nikt Ci go nie będzie kazał oddać ani płacić żadnej kary, jeśli będziesz kontynuował umowę.

Ze zmianą taryfy w praktyce jest tak, że jak do tej pory żaden z moich znajomych nie był zmuszony po cesji zmienić taryfy na prywatną, zostawała im biznesowa, tylko ewentualnie opłaty za internet nie były rozliczane z abonamentu.

Poza tym często jest tak, że nawet jak zamyka się działalność gospodarczą, to zwleka się ze zgłoszeniem tego do różnych firm i faktury nadal są wystawiane na firmę. Zgodnie z regulaminem trzeba to oczywiście zgłosić w ciągu chyba 7 dni, ale mało kto o tym pamięta, więc wszystko zostaje bez zmian.

Więc jeśli chcesz postąpić "właściwie" ;) to zrób tak, jak pisze St.Konsultant - przedłuż umowę od razu z taryfą prywatną (firma ma możliwość wyboru, z jakiej oferty korzysta: firmowej czy prywatnej), a po zamknięciu firmy (lub wcześniej) zrób cesję na siebie (cesja jest płatna 61 zł za każdy numer, chyba, że będzie to zmiana danych z firmy żony na męża, pozostającego we spólnocie majątkowej z żoną).

Post:07 gru 2010, 09:18
autor: Espi
Warto jednak pamiętać o zachowaniu terminu, ponieważ wystawiane faktury na nie istniejącą działalność gospodarczą z punktu widzenia prawa są jego naruszeniem, także nie ma co sobie komplikować sprawy i narażać się na nieprzyjemności.