Strona 1 z 2

[Orange] Opłata za zerwanie umowy

Post:23 sie 2010, 22:55
autor: evolucja
Cześć, mam problem.

Umowa zawarta 28.08.2008 na okres 24 miesięcy, aktywacja i okres rozliczeniowy 13 każdego meisiąca, oferta Orange Abonament 25zł. Na umowie pisze "Opłata specjalna za niedotrzymanie warunków umowy: 798".
Niedawno złożyłem zlecenie przeniesienia numeru do Play, ustanowili datę na 13.10.2010 ze względu na miesięczny okres wypowiedzenia.

Dzwoniłem dwukrotnie do BOK aby zapytać się ile musiałbym zapłacić gdybym zerwał umowę.
- jedna pani powiedziała mi że około 190zł; gdy się zapytałem jak to jest liczone odpowiedziała, że nie może mi takiej informacji udzielić, że to wewnętrzne procedury
- drugi raz kolei, powiedziała, że na chwilę obecną zapłacić bym musiał 189zł; zapytałem się 'to ile gdybym zerwał umowę 13 września', odpowiedziała: 159zł

Wg. obliczeń: 798/24*1 powinienem mieć do zapłaty opłatę specjalną w wysokości 33zł.

Co mogę w tym wypadku zrobić?

Post:24 sie 2010, 07:45
autor: kerim36
a wg mnie nie zaplacisz zadnej kary

umowa podpisana 28.08.2008
okres rozliczeniowy 13

zatem umowa terminowa leci u ciebie do 13.09.2010. wiec po tym terminie nie jestes juz zobowiazany zadna umowa

Post:24 sie 2010, 08:08
autor: michalus
To tak prosto nie jest liczone jak piszesz... :D

Post:24 sie 2010, 09:41
autor: BKX
Dokładnie, to nie jest takie proste jak sobie to policzyłeś... ale jak kolega wyżej napisał, skoro umowa kończy się 28.08.2010 (tak wynika z tego co piszesz) a cykl bilingowy jest 13 każdego miesiąca, to odchodząc 13.09 lub jak piszesz 13.10 nie ponosisz żadnych opłat, umowa zwyczajnie w tym momencie przechodzi na czas nieokreślony i obowiązuje Cię miesięczny okres wypowiedzenia bez kary. Jeżeli złożyłeś dyspozycję przeniesienia numeru przed 13.08 tego roku, to bez żadnej kary numer oddadzą we wrześniu i to nie ulega dyskusji. Jeśli to było po tej dacie to tak jak ustalił Play - 13.10 i do tego momentu będzie działa numer w Orange, więc tym bardziej nie będzie kary. Chyba że Twoja umowa była na 30 mies. lub pomyliłeś daty.

Post:24 sie 2010, 11:52
autor: evolucja
Ale to o czym piszecie to oczywiste. Umowa po 13.09 przechodzi na czas nieokreslony i obowiazuje mnie miesieczny okres wypowiedzenia. Gdyby oni sie nie pomylili to zlozyl bym zlecenie przed 13.08 i wszystko bylo by okej. Niestety za dlugo zajelo mi wyjasnianie tej sprawy i nie zdarzylem.

To jak oni to licza? Chyba, mam prawo wiedziec za co mnie tak zdzieraja?!

Post:24 sie 2010, 15:30
autor: BKX
To skoro wiesz o co chodzi, to zadzwoń jeszcze raz na BOK, potwierdź sobie datę końca umowy i zapytaj się czy jeżeli umowa się skończy możesz odejść bez ponoszenia kosztów (w sensie udaj głupiego jakbyś w ogóle nie wiedział o co chodzi). Powiem Ci tak, nie ma możliwości, żeby ktoś od Ciebie pobierał opłatę za zmianę sieci po zakończeniu okresu promocyjnego umowy. Jedyne co Ci nalicza to ostatni abonament przed odejściem z sieci;)

Post:24 sie 2010, 18:21
autor: evolucja
Owszem, mogę odejść bez ponoszenia kosztów, ale z jednym okresem rozliczeniowym jako wypowiedzenie. Gdybym złożył wniosek przed 13 sierpnia, czego zrobić nie mogłem bo data końca umowy była zła, to numer został by przeniesiony 13 września. Jako że się spóźniłem to doliczyli mi jeden okres rozliczniowy.

Tak sobie teraz myślę. Dlaczego każą mi płacić za zerwanie umowy 13.09, skoro wtedy już żadna umowa mnie nie obowiązuje? Nie powinienem im tylko zapłacić samej kwoty abonamentu za okres 13.09 - 13.10?

Post:24 sie 2010, 18:31
autor: pomaranczowy
Dzwonisz na bok albo mi podajesz numer na PW, podajemy Ci datę za kończenia umowy, składasz dyspozycję w salonie, że nie będziesz przedłużał umowy i prosisz aby po wygaśnięciu umowy migrowali do Orange POP i nie musisz płacić żadnych kar za zerwanie.

Post:24 sie 2010, 22:21
autor: evolucja
Wysłałem numer na PW. A czy to nie jest tak, że przy tej migracji również obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia?

Post:24 sie 2010, 22:48
autor: pomaranczowy
Wydaje mi się, że tak - ja nie pracuje na BOKu ale sprawdzę Twój numer i skontaktuję się z kolegami z BOK w Twojej sprawie :)

A tak z ciekawości to dlaczego się przenosisz do play'a? :)

Post:24 sie 2010, 23:01
autor: evolucja
Dzięki wielkie. Jakby się okazało, że też potrzebny jest miesięczny okres wypowiedzenia, to zapytaj się o tą kwotę za zerwanie umowy.. dlaczego taka duża i w jaki sposób oni to liczą.

Poruszałem to już w innym wątku. Kupiłem internetowy telefon, a orange do internetu się nie nadaje. Przynajmniej żadnej sensownej oferty z transferem około 400mb/mc za maks. 30zł/mc nie dostanę :)

Post:25 sie 2010, 09:38
autor: pomaranczowy
Swoją umowę masz dłuższą niż 24 miesiące, sprawdź dokładnie na umowie.

Post:25 sie 2010, 11:52
autor: evolucja
No i problem rozwiązany. Oni w systemie dalej mają moją umowę na 30 miesięcy, dlatego karę liczą za 6 pozostałych miesięcy:
798 / 30 ~ około 7 miesięcy do końca = 186,2zł

Dyskusja o dacie końca umowy toczyła się w alternatywnym wątku:
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=44629

[ Dodano: 2010-08-25, 12:10 ]
Zadzowniłem. Trafiłem wreszcie na jakaś bardziej rozgarniętą osobę. Dokładnie mówiła mi jak to liczy.
Moje pytania:
1. jaka jest data końca umowy? - '13-08-2010'
2. więc ile musiałbym zapłacić gdybym zerwał teraz? - 'no jako, że została zawarta na 30 miesięcy', i w tym momencie zaczął się mój stosowny opiernicz, po 4 minutach nagabywania na ich konsultantów i ogólnie na orange, usłyszałem odpowiedź:
"Gdybym zerwał pan teraz, do zapłaty było by tylko 33zł.

A więc da się :)


Teraz jadę do salonu Orange anulować wniosek o przeniesienie numeru, a potem pojadę do Play i złożę kolejny wniosek.

Post:25 sie 2010, 12:25
autor: pomaranczowy
A powiedzieli, że pozmieniają tam gdzie trzeba?

Post:25 sie 2010, 12:55
autor: evolucja
Ta do której dzwoniłem to nic takiego nie powiedziała. Sprawa miała być już zakończona koło 15 sierpnia, bo to wtedy dzwoniłem do nich 2 razy dziennie i mówiłem by to wyprostowali.
I wyprostowali. W połowie.

W każdym bądź razie to może wyjść na +. Skoro w systemie mają umowę na 30 miesięcy, a ona mi to policzyła dla 24 miesięcy to.. wyjdzie 8zł taniej :-D

Post:25 sie 2010, 14:06
autor: pomaranczowy
Nie wiem co z tego wyniknie jak w niektórych aplikacjach będzie pozmieniane, a w niektórych nie.. zobaczymy jak to wyjdzie

Post:25 sie 2010, 15:40
autor: agaak
a ja się podłączę
mam erę do 14.11.2010 mam umowę, rachunki 20 czyli 20.11.2010 ostatnia faktura wymagana

chcę iść 12 października z wnioskiem do PLAY za 30 dniowym wypowiedzeniem i jak chyba dobrze policzyłam nic nie zapłacę? a numer mi przełączą z 20/21 listopad?????

dobrze to kombinuje?

Post:25 sie 2010, 16:14
autor: evolucja
Tez nie wiem co z tego wyniknie. Zaraz jade do salonu firmowego orange aby anulowac poprzedni wniosek o przeniesienie numeru.

A kolezanka wyzej dobrze myslisz. Do play mozesz isc nawet we wrzesniu, a nie rowno 12 pazdziernika.

[ Dodano: 2010-08-25, 18:15 ]
Złożyłem na piśmie prośbę o anulowanie przeniesienia numeru. Wysłali to faxem, dali potwierdzenie i kazali się kontaktować z BOK.
Jak długo muszę poczekać aż BOK zaksięguje ten dokument? Bo nie chcę dzwonić na darmo..

Post:25 sie 2010, 19:00
autor: agaak
a SMS nie dostaniesz od nich? a o obcego operatora że dlaczego?
oni lubią takie spamy SMS, na moje to jutro po południu zadzwoń jak nie będzie informacji.

Post:28 sie 2010, 12:05
autor: evolucja
No właśnie mam dostać smsa potwierdzającego anulowanie tego wniosku. Mimo wszystko nie wiem czy oni to zrobią automatycznie, czy po prostu mam dzwonić i prosić o to anulowanie. Coś mi się o uszy obiło że własnie tak ma być. Oni w systemie będą mieć widoczne moją przefaksowaną prośbę.
Jutro rano zadzwonię.

[ Dodano: 2010-08-26, 12:53 ]
Dziś rano o 10:30 otrzymałem SMS o treści:
"Twoj operator zglosil, ze zrezygnowales z przniesienia numeru do PLAY, tym samym proces zostal przerwany. Zapraszamy ponownie do Punktu Sprzedazy PLAY."

A więc prawdopodobnie dzisiaj pojadę jeszcze do PLAYa i złoże kolejny wniosek, tym razem z datą 28.08.2010.

Najciekawsze jest to, że na tej prośbie o anulowanie przenosin numeru kazali mi napisać "W dalszym ciągu chcę pozostać w sieci Orange.".
No to mają, ucieknę od nich jeszcze wcześniej ;-)

[ Dodano: 2010-08-26, 17:06 ]
Złożyłem wniosek. Wyznaczyłem datę przeniesienia numeru na 28.08.2010. Niestety nie mieli w salonie na stanie karty do Flash Fresh dlatego będę musiał po nią podjechać jak przeniosą numer.
Jutro rano powinienem dostać odpowiedź czy Orange zaakceptował czy odrzucił wniosek.

[ Dodano: 2010-08-27, 11:55 ]
Otrzymałem SMSa
"PLAY: Informujemy ze Twoj operatora wyznaczyl date oddania numeru na dzien 2010-08-28. Od dnia 2010-08-27 zapraszamy Cie do salonu pod odbior SIM."
A sim dzisiaj nie mają, więc od jutra do poniedziałku będę pewnie bez numeru i telefonu.

[ Dodano: 2010-08-28, 12:05 ]
Około godziny 2 w nocy wyłączyli mi numer w Orange. Pojechałem do salonu i koło godziny 10:30 byłem już w posiadaniu karty Play. Ktoś się orientuje kiedy zacznie mi łapać zasięg?
Obecnie pisze tylko: "Play | Tylko połączenia alarmowe" :(

Aha, i usunęli mi konto na Orange.pl. Czy na to jest jakiś paragraf? Mogli to zrobić tak od razu, bez powiadomienia? Wszystkie emaile, wiadomości MMS, SMS, kontakty, zaległe faktury poszły się...