Strona 1 z 2

[Orange]Umowa niewiadoma

Post:08 sie 2010, 19:48
autor: evolucja
Witam. Dnia 28-08-2008 podpisałem umowę na usługę Orange Abonament 25 wraz z najtańszym możliwym telefonem. Całość zamówiłem przez internet. Wybrałem najprawdopodobniej opcję 36(bo były chyba 12, 24 i 36) miesięcy. Ale tego co wybrałem nie jestem pewien.

Postanowiłem się jednak z tamtąd[Orange] wynieść. Dzisiaj poszukałem Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i o dziwo pisze na niej: umowa zawarta na okres 24 miesięcy. Na stronie orange.pl pokazuje się, że kończy się w lutym 2011 czyli była by wtedy na 30 miesięcy.

Zadzowniłem na *100 i opisałem problem - tzn, że mam umowę na 24 a na stronie pokazuje mi się 30 i że nie mogę w takim razie przenieść numeru teraz. Wysłała zgłoszenie do archiwum z prośbą o udostępnienie kopii umowy.

A ja nie umiem sobie przypomnieć czy kartka którą podpisywałem kurierowi nosiła na sobie liczbę 24, 36 czy może 30.


I teraz mam do was pytanie:
1. Czy jeśli w archiwum na kopii także pisze 24 to czy muszą oni zmienić datę zakończenia w systemie a tym samym będę mógł przenieść numer jeszcze w tym miesiącu?
2. Co mogę zrobić jeśli okaże się, że w archiwum jest umowa na 30 czy też 36 miesięcy a ja na swojej mam 24? Czy jest szansa aby zakończyć to w terminie 24?

Post:08 sie 2010, 23:10
autor: Maniek99
Myślę że na to 90% błąd w systemie, Ciebie obowiązuje tylko to co na papierze.
Jeżeli jednak jakimś cudem egzemplarze umowy się różnią (np. 24/30 m-cy), to w najgorszym wypadku w ramach porozumienia stron te ostatnie pół roku będzie odpowiednio skrócone.

Przedzwoń do UOKiK i zorientuj się jak można rozegrać taką sytuację.
Co prawda wina potencjalnie leżałaby po obu stronach (nie sprawdziłeś obu kopii), ale w przypadku np. sprawy sądowej operator jako profesjonalista startuje z dużo gorszej pozycji.

Post:09 sie 2010, 00:37
autor: evolucja
Bład w systemie zapewne był taki, że wygenerowało na umowie 24 zamiast 30 miesięcy. Jeśli jest jednak tak jak mówisz to bardzo by mi to pasowało.

Na razie poczekam na odpowiedź ze strony Orange. Do około 3-4 dni mają mi dać odpowiedź co na to archiwum.

Na chwilę obecną mam takie pytania:
1. Jakie dokumenty podpisuje się przy kurierze? Mam całkowitą dziurę w głowie, nie pamiętam czy przyszedł od razu z telelefonem, czy wszedł do domu, czy coś podpisywałem...
2. Jakie dokumenty ja powinienem mieć? Sądzę, że powinienem dostać coś więcej niż tylko taką umowę zajmującą jedną kartkę A4 i fakturę vat za telefon. Jeśli okaże się to prawdą będę musiał zagłębić się w domowe archiwum i poszukać reszty :)

Post:09 sie 2010, 00:45
autor: Raskus
Jeżeli oferta z telefonem to:
Orginał i kopie umowy(dla Ciebie zostaje orginał),
regulamin taryfy dostajesz od kuriera,
paczke z telefonem tj gwarancja na ten telefon + faktura na tel.

Post:09 sie 2010, 01:34
autor: evolucja
Czyli wszystko sie zgadza. Wiec to prawie niemozliwd aby kopia umowy byla inna. Co robic w takim razie gdy:
a) zadzwonia z informacja ze na ich umowie widnieje zapis 30 miesiecy
b) powiedza ze faktycznie na umowie jest 24 ale ja zamowilem na 30 i ma byc te 30

Post:09 sie 2010, 01:38
autor: butterfly
evolucja pisze:b) powiedza ze faktycznie na umowie jest 24 ale ja zamowilem na 30 i ma byc te 30
Nie interesuje Cię to, na umowie masz na 24, a jak się oni pomylili to ich strata.

Post:09 sie 2010, 02:01
autor: amigo007
Witam zeskanuj swoją umowę i wyslij im na email, muszą to pozytywnie zweryfikować. Jak nie masz skanera to idź do najbliższego punktu orange i niech to zeskanują i wyślą do centrali.

Post:09 sie 2010, 11:46
autor: evolucja
Zeskanowałem. Łapcie kopię:
http://evolucja.eu/orange/1a.jpg
http://evolucja.eu/orange/2a.jpg

Mówicie, żeby od razu to wysyłać? Najpierw bym chciał poczekać na tą odpowiedź z archiwum. Mówili, że zajmie to do tygodnia czasu a więc jeszcze nie tak źle. Wnioskuję, że jeśli na umowie w archiwum również będzie okres 24 miesięcy to bez zająknięcia wprowadzą zmiany w systemie. W przeciwnym wypadku będę mógł podjąć inne kroki.

A jest jeszcze taka sprawa: umowa kończy się 28 sierpnia, dzisiaj jest już 9. Jak to będzie z tym przeniesieniem numeru? Nie ma żadnego okresu wypowiedzenia albo innych pierdół?

Post:09 sie 2010, 11:54
autor: amigo007
Witam to nic nie przeszkadza wysłać tego już teraz na [email protected]. Tam się dość długo czeka, ostatnio czekałem na odpowiedź 2 tygodnie. A jak załatwią sprawę wcześniej to potraktują te skany po prostu jako nieaktualne.

Post:09 sie 2010, 12:08
autor: evolucja
Tylko co pisać? "Proszę o wyjaśnienie sprawy"? Jakiej sprawy? To było by tak jakby równoznaczne przyznanie się, że zamówiłem na 30 miesięcy. Więc od razu może poprosić o wypowiedzienie umowy której skan załącze w załączniku. Chociaż nie, bo przy wypowiadaniu chyba się numer traci... Kurde, to wszystko jest takie czasochłonne w dodatku

Post:09 sie 2010, 12:36
autor: Jedrker
evolucja pisze:Tylko co pisać? "Proszę o wyjaśnienie sprawy"? Jakiej sprawy?
Na umowie jest wyraźnie napisane, że umowa została zawarta na czas 24 miesiący, prawdopodobnie musieli się walnąć przy wprowadzaniu danych do systemu, stąd masz wydłużoną umowę w systemie, napisz im maila, że błędne dane Ci pokazuje na stronie orange , bo umowę podpisałeś na 24 miesiące i chcesz wyjaśnienia sprawy ...
Każdemu zdażają się pomyłki ...

Post:09 sie 2010, 15:42
autor: evolucja
Tak też wczoraj zrobiłem :) Zadzowniłem jeszcze raz - poprzednio w piątek - i powiedziałem, że na Orange.pl mam bład. Powiedziała pani jednak, że ktoś już wcześniej złożył zlecenie wyjaśnienia sprawy i mam poczekać kilka dni.
Więc czekam.

Co do błędu, to pomyłką w tym momencie jest to, że na umowie mam 24 miesiące a zamawiałem na 30 :) I też telefon kosztował 1zł w abo 30 miesięcy a w 24 jakieś ~40zł.

Post:09 sie 2010, 22:57
autor: Raskus
A właściwie ja tylko potwierdziłem.
Także, póki co sprawa wyjaśniona jak widzę, chyba.
A za telefon zapłaciłeś 1zł, tak?

Post:12 sie 2010, 11:48
autor: evolucja
Nic nie jest wyjasnione. Tak, zlotowke :)

Dzwoniłem po raz trzeci aby zapytać się jaki postęp w mojej sprawie. Wszystko wskazuje na to, że jednak muszę poczekać do tego piątku na odpowiedź konsultantki która to zgłoszenie przyjęła.

#EDIT
Zadzwonili. Umowa faktycznie na 24 miesiące. Wprowadzają zmiany do systemu :)

W związku z powyższym stoję teraz przed decyzją: czy do play, czy nie do play...

[ Dodano: 2010-08-12, 11:56 ]
W play frash nie ma tego 'zbierania minut'? To znaczy 2 odebrane na 1 do wykonania?

Post:12 sie 2010, 12:10
autor: Maniek99
W play frash nie ma tego 'zbierania minut'? To znaczy 2 odebrane na 1 do wykonania?
Jest, aktywacja to 3zł, a rozmowy muszą być z poza sieci.

Post:12 sie 2010, 12:10
autor: bleckwarrior
evolucja pisze: [ Dodano: 2010-08-12, 11:56 ]
W play frash nie ma tego 'zbierania minut'? To znaczy 2 odebrane na 1 do wykonania?
jest płacisz za uruchomienie raz 3 zł- i masz cały czas:)

Post:12 sie 2010, 12:26
autor: evolucja
No właśnie nie bardzo. Bo na stronie:
http://www.playmobile.pl/pl/uslugi/paki ... fresh.html

tego nie ma, a już jak wejdziesz w zakładkę Pakiety Play Abonament to jest.

Post:12 sie 2010, 12:29
autor: Maniek99

Post:12 sie 2010, 12:35
autor: evolucja
Okej :) Interesujące jest to, że chwilę po tym gdy na ofertę konsultantki o przedłużeniu umowy odpowiedziałem - przechodzę do play rozłączyło mnie. Nie dopytałem się więc np. kiedy dokładnie mi naniosą poprawki w systemie.
W chwili obecnej nie mogę się dodzwonić na *100 i *500 - połączenie nie może być zrealizowane....

Post:12 sie 2010, 15:07
autor: Maniek99
To możesz już złożyć dyspozycję przeniesienia, do nowego operatora.
Tylko zwróć uwagę żeby był zaznaczony punkt: z dniem zakończenia promocji.
Wtedy 29-tego będziesz już w nowej sieci.