Strona 1 z 1
[PLUS]Odwołanie od odrzuconej reklamacji
Post:29 cze 2010, 18:55
autor: looxmo
Niestety zostalem oszukany przez konsultanta przy przedluzaniu umowy . Próbuje dochodzić właśnie obiecanych przez tego czlowieka , pakietów, od których zreszta uzalezniłem prolongate . Cała sytuacje opisze po zakonczeniu sporu.
Chciałbym jednak ostrzec Was, jesli uwazacie , że nagrywanie rozmów w czyms Wam pomoże poniewaz z odpowiedzi na reklamacje , którą otrzymałem wynika, że zapis negocjacii jest tylko dla Plusa o ile wogole został sporzadzony.
Przechodzac do głównego pytania:
Czy oreintuje sie ktoś z Was ile czasu maja na odpowiedz na odwołannie od nieuznanej reklamacji. Na infolini poinformowano mnie, iz nie ma żadnego ustawowego terminu na odpowiedz od Dyrektora Departamentu Reklamacji. Wydaje sie to dość dziwne i niewiarygodne.
Prosze o odpowiedż kogoś zorientowanego.
Post:29 cze 2010, 23:17
autor: Orfi
Wydaje mi się, że obowiązuje termin 30 dni, co do reklamacji a jeżeli chodzi o nagrywanie rozmów-uzgodnień przedłużających umowę, to formalnie bez zgody rozmówcy rejestrować rozmowy nie wolno, ale czasami warto to zrobić, żeby mieć jakiś argument w ręku np.przytoczyć wiernie w reklamacji słowa , które wypowiedział do nas konsultant i poprosić , żeby pracownicy operatora sprawdzili czy faktycznie miało to miejsce ( oni także rejestrują takie rozmowy).Niestety nie jesteś pierwszy, z takim problemem a szkoda, bo oznacza to, że dla konsultanta najważniejsza jest premia i prowizja a nie klient.
Post:29 cze 2010, 23:32
autor: kamil1221
Kod: Zaznacz całyArt. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona.
3. W przypadku uwzględnienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej opłata, o której mowa w art. 80 ust. 2, podlega zwrotowi.
4. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, tryb postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:
1) niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5,
2) niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
3) niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
4) nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej
- mając na uwadze niezbędną ochronę interesu użytkownika końcowego.
USTAWA
z dnia 16 lipca 2004 r.
Prawo telekomunikacyjne
Post:30 cze 2010, 00:15
autor: looxmo
Orfi zgadzam sie z Toba , warto nagrywac dla siebie chociaz. Pisałem jednak o nagraniach wykonywanych przez operatora gsm. Na te zapisy my uzytkownicy nie mozemy sie niestety powolywac poniewaz firma sie wykpi zasadami o ktorych wspomnialem w 1szym poscie.
Co do 30 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji to wiem . Chodzi mi o odwołanie od odrzuconej reklamacji
Dodam, ze w pismie odpowiadajacym na moja reklamacje zabrakło informacji o przyslugujacym mi prawie do odwolania od decyzji dzialu reklamacji, co uwazam za lekko piszac niebywałe. Po rozmowie z konsultantem dowiedzialem sie ze mam 14dni na odwołanie , natomiast terminu odpowiedzi ustawa nie okresla. (przypominam ze chodzi o odwolanie od decyzji dzialu reklamacji)
Post:01 lip 2010, 15:25
autor: thonka
looxmo, zazwyczaj jest to 14 dni tak jak powiedzial Tobie konsultant.
Post:01 lip 2010, 21:41
autor: ciuchcia
looxmo, problem jest w tym, ze konsultant Ci cos naobiecywal, ale Ty podpisałeś aneks. Do tego mogłeś się z niego wycofać przez 10 dni (chyba, że po rozmowie aneks czekał na Ciebie w salonie). Wiec w tym momencie wszystko zależy od operatora. Albo przyzna się do błędu i da Ci lepsze warunki (wątpliwe), albo odpisze, że mają Twój podpis pod cyrografem.