Strona 1 z 1

[PLUS] Koniec umowy, a wypowiedzenie, lub przeniesienie nr

Post:29 cze 2010, 11:44
autor: Sig
Dzień dobry,

Jestem po pogawędce z Plusem, po której wydaje mi się, że wiem mniej niż na początku ;-).
Sprawa dotyczy abonamentu w Plusie, umowa chyba dwuletnia (Kubala 40), brany telefon Nokia 6300. Umowa kończy się 4 Września, okres rozliczeniowy do bodajże 24 każdego miesiąca (tak, umowa kończy się 4). Moim zamysłem jest przenieść ten numer do Play Fresh. Kiedy i jak to zrobić żeby wyszło najtaniej. Już tłumaczę o co chodzi.

Dzwoniłęm aby poznać wysokość kary umownej za zerwanie umowy przed czasem. Niestety konsultant zbył mnie mówiąc że nie ma dostępu do takiej informacji (chociaż byłem już poprawnie 'zidentyfikowany'). Powiedziałtylko, że jest raczej niewielka. W domu będę za tydzień, poszukam umowy. Czy jest jakaś inna możliwość na poznanie wysokości tej kary? Na e-mail chyba nie napiszą?

Dowiedziałem się, że wypowiedzenie, jak i przenisienie obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia. Wiedziałem, że coś takiego ma miejsce podczas okresu umowy, ale Plus zaskoczył mnie mówiąc, że nawet kiedy ona przejdzie na czas nieokreślony (4Września) - nadal tn okres obowiązuje. W przypadku przenisienia numeru, które zajmuje 1 dzień, nadal trzeba będzie zapłacić fakturę za te 30dni. Inaczej mówiąc, skłądając wniosek o przeniesienie 5 Września, i nawet jeżeli 6 Playzostanie włączony, trzeba będzie zapłącić fakturę za 30 dni... Tak mi to wytłumaczono przynajmniej.

Jak najkorzystniej dokonoć przeniesienia w takiej sytuacji?
Wydaje mi się, że jakoś w Sierpniu złożyć wniosek o przenisienie, wtedy jakaś mała kara (tylko jaka?) + faktura za 30 dni. Jeżeli jest jakiś sprytniejszy sposób, to byłbym wdzięczny za wskazanie.

Jest tylko jeden mały problem - Nokia ma simlocka, z tego co wiem, w Salonie Firmowym zdejmą go bezpłatnie po zakończeniu umowy. Czy to także nastąpi jeżeli będzie zerwana przed czasem? W końcu kara jest po to, żeby 'spłacić' wcześniej telefon, więc powinno być wszystko ok.

Post:29 cze 2010, 13:57
autor: kerim36
temat walkowany co najmniej kilka razy w miesiacu. uzyj prosze "szukajki" i w znalezionych watkach znajdziesz 100% odpowiedzi na swoje pytania

Post:29 cze 2010, 14:19
autor: mariusz9a
Sig pisze:Wydaje mi się, że jakoś w Sierpniu złożyć wniosek o przenisienie, wtedy jakaś mała kara (tylko jaka?)
Żadna. Wypowiadasz umowę z przeniesieniem numeru na maksymalnie 30 dni przed końcem swojej umowy. I tyle. To jest właśnie ten okres 30 dni wypowiedzenia - składasz go maksymalnie na 30 dni przed końcem umowy i nie płacisz żadnej kary umownej, bo umowa sie kończy. Jeśli przegapisz ten okres, to zapłacisz fakturę za następny miesiąc i zaś masz kolejne 30 dni na wypowiedzenie i tak w kółko.

Post:29 cze 2010, 15:45
autor: Sig
kerim36 - dziękuję za jakże przyjazna i pożyteczną odpowiedź. Zawsze staram się szukać, tak ujętej sprawy jak moja nie trafiłem.

mariusz9a - to bardzo dobry pomysł, dziękuję. Proszę tylko o wyklarowanie (no chyba że mnie kerim znowu będzie odsyłał...):
Wypowiadasz umowę z przeniesieniem numeru.

Załatwiam to w salonie operatora do którego chcę przejść? Nie zastanawiałem się nad tym, do tej pory miałem tylko 24h przejścia. Powienienem udać się do salonu Play, określić datę przejścia (4 czy 5 Września - data zakończenia umowy, czy dzień kolejny), oraz (czy to zbyteczne) wysłać pismo do Plusa odpowiednio wcześniej informując o zamiarze przeniesienia.

Chodzi mi o to, czy pisząc tylko do Plusa - składam wypowiedzenie umowy dajmy na to 5 Września, z zamiarem przeniesienia numeru do Play. Obawiam się, że bez równoczesnego rozpoczęcia procedury przeniesienia w Play numer przepadnie - no bo Plus będzie mógł go wyłączyć.

Podsumowując, czytaka sćieżka będzie właściwa:

- na 30 dni przed końcem umowy składam (w salonie?) wypowiedzenie umowy z zamiarem przejścia do Play
- w tym samym czasie idę do Play, rozpoczynam procedurę przejścia, wyznaczjąc jej rozpoczęcie na 5 Września

Pominąłem coś ważnego?

Post:29 cze 2010, 23:26
autor: Orfi
Przed 04.08.2010 r. musisz złożyć w Plusie wypowiedzenie umowy. W Play zgłoś akces przejścia do nich.

Post:30 cze 2010, 07:45
autor: rafcyk
Zawsze bezpieczniej możesz przenieść się do simplusa po zakończeniu umowy, zdjąć simlocka z nokii i spokojnie przejść do playmobile

Post:13 lis 2010, 16:06
autor: cropksc
Witam, odnawiam wątek jako że mam bardzo podobny problem. Dlatego proszę o radę :)
Z góry dziękuję.

Zerwałem z tzw. "winy abonenta" umowę z siecią PLUS, w trakcie trwania umowy (na 2 miesiące przed jej koncem). Umowe zawieralem w grudniu 2008, "zerwalem ja" na dwa okresy rozliczeniowe do konca.
Dodam że na umowie mam wpisane kary umowne, ktore co do 22-24 miesiaca przy zerwaniu umowy powoduja koniecznosc zaplaty 40% z tzw. kary umownej (w tym przypadku z 840zł).
Czy w/w przepisy traca moc na rzecz nowelizacji prawa telekomunikacyjnego z 2009 roku, gdzie w w/w przypadku abonent ma obowiazek zaplacic tylko proporcjonalna kare liczona od daty zerwania umowy do daty ostatniego okresu rozliczeniowego?
Chodzi mi o to czy nawet jesli w umowie wpisane mam kary umowne procentowo to czy w takim wypadku PLUS zastosuje sie do nowego prawa i "ukarze" mnie proporocjonalnie co do dni wg wzoru 840zł/24 miesiące x 2 miesiące?

Z góry dziekuję za pomoc.