Strona 1 z 2

[Plus] dziwne praktyki

Post:17 mar 2010, 17:53
autor: naspan
Witam serdecznie.Powiedzmy,że mam nową umowę w plusie.Już na wstępie
nie podobają mi się dwie rzeczy u nich a mianowicie:
1.Skoro podpisuję z nimi umowę,podaję telefon kontaktowy wyłącznie
na swoje dane aby się tylko i wyłącznie ze mną kontaktowali ,to
czemu oni dzwonią do innej osoby z mojej rodziny (też mają plusa) i
proszą ich kontakt ze mną,a nie dzwonią bezpośrednio do mnie?Może ja
sobie tego nie życzę,moje dane są poufne,a oni dzwonią na prawo i
lewo.Czy to jest zgodne z prawem?
2.W umowie ni wyrażałem zgody na umieszczenie moich danych w
publicznej ksiażce adresowej plusa dostępnej chociażby stronie
www,po wpisaniu mojego numeru pojawiają się moje dane,jestem w szoku.
3.Telefony z plusa wszystkie są bez sim-locka,a mój jest z lockiem tylko na plusa,jeszcze wmawiali mi w salonie przy wkładaniu karty z plusa,że jakbym chciał przekładać karty z innych sieci to mogę śmiało,bo u nich od dawna wszystkie telefony są bez sim-locka,beczelność!!!!
Co mogę z tym zrobić zgłósić to gdzieś czy zakończyć z nimi
wspołpracę?

Post:17 mar 2010, 18:29
autor: ms93
1. Moze inne umowy w Plusie tez masz podpisane na siebie? Konsultanci zwykle chca rozmawiac z wlascicielem telefonu (umowy).
2. To juz ich ewidentny blad, pewnie konsultant przy zakupie zapomnial zaznaczyc. Zadzwon do BOKu albo napisz jakies pismo, to pewnie je ukryja.
3. Tego chyba nie obejmuje umowa, ktora podpisales, wiec nic na to nie poradzisz.

Post:17 mar 2010, 18:32
autor: jm
Na początek warto jeszcze raz dokładnie przejrzeć umowę, żeby nie wyjść na durnia ;-) Ja swojej nie mam w zasięgu, ale całkiem mozliwe, że w jednym z punktów jest ifnromacja o tym, że Twoje dane zostana umieszczone w jakiejs bazie danych - ale na pewno masz prawo zwrocic im uwage i kategorycznie zarzadac usuniecia wpisu.

Co do telefonowania do rodziny to nawet nie wiem co powiedziec :) Niezle chamiska muszą w tym Plusie pracować. Co do simlocka to chyba mozna go sciagnac odplatnie przed koncem umowy, ale nie dotyczy to ludzi korzystajacych z pre-paid. pozdro!

Post:17 mar 2010, 18:54
autor: martinezek
nie masz co robic tylko sie czepiasz, z ksiazki w kazdej chwili mozesz zrezygnowac, telefony z simlockiem juz dawno niema ale zdazaja sie przypadki ze jeszcze jest i sprzedawca nawet o tym niewie, a telefon kontaktowy to jest do potwierdzenie twich danych osobowych.

pozdro

Post:17 mar 2010, 19:24
autor: naspan
ms93 pisze:1. Moze inne umowy w Plusie tez masz podpisane na siebie? Konsultanci zwykle chca rozmawiac z wlascicielem telefonu (umowy).
2. To juz ich ewidentny blad, pewnie konsultant przy zakupie zapomnial zaznaczyc. Zadzwon do BOKu albo napisz jakies pismo, to pewnie je ukryja.
3. Tego chyba nie obejmuje umowa, ktora podpisales, wiec nic na to nie poradzisz.
1.W tym sedno,że to moja pierwsza umowa z tą siecią,kontakt kontaktem,podałem więc dwa numery do siebie,oczywiście wszystkie zarejestrowane na moją osobą,telefon domowy i 2 numer w orange,który także mam na abonament,nikt do mnie w tym czasie od podpisania umowy nie dzwonił,tylko do kogoś z mojej rodziny,którzy też maja numery w plusie,chyba obowiązuje jakaś tajemnica?Skoro ja jestem właścicielem to niech dzwonią do mnie,a nie do kogoś z moich bliskich,totalna paranoja.
2.U mnie w umowie nie ma takiego zapisu,nawet przy popdpisaniu umowy nikt mnie nie poinformował czy będę w ich bazie numerów czy tez nie.
3.Co do tego sim-locka to jakos przeboleje,z czasem ściągnę,tylko dlaczego ktos bezczelnie w salonie mi wmawiał,że sprzedawany mi telefon jest właśnie bez blokady?

Post:17 mar 2010, 19:33
autor: ms93
naspan pisze:1.W tym sedno,że to moja pierwsza umowa z tą siecią,kontakt kontaktem,podałem więc dwa numery do siebie,oczywiście wszystkie zarejestrowane na moją osobą,telefon domowy i 2 numer w orange,który także mam na abonament,nikt do mnie w tym czasie od podpisania umowy nie dzwonił,tylko do kogoś z mojej rodziny,którzy też maja numery w plusie,chyba obowiązuje jakaś tajemnica?Skoro ja jestem właścicielem to niech dzwonią do mnie,a nie do kogoś z moich bliskich,totalna paranoja.
To jest naprawde ciekawe, nie mam pojecia po czym te numery lacza - moze po adresie?
naspan pisze:2.U mnie w umowie nie ma takiego zapisu,nawet przy popdpisaniu umowy nikt mnie nie poinformował czy będę w ich bazie numerów czy tez nie.
Jak juz mowilem - napisz lub zadzwon do nich, powinni bez problemow usunac cie z bazy.
naspan pisze:3.Co do tego sim-locka to jakos przeboleje,z czasem ściągnę,tylko dlaczego ktos bezczelnie w salonie mi wmawiał,że sprzedawany mi telefon jest właśnie bez blokady?
Na niedoinformowanie konsultantow cierpia chyba wszyscy operatorzy - moze akurat wszystkie telefony, ktore ten sprzedawca sprzedawal byly bez simlocka, teraz przyslali jakis stary egzemplarz z magazynu i akurat ci sie trafil.

Post:17 mar 2010, 19:40
autor: jay
Mi cos te twoje posty nie pasuja do rzeczywistosci.

Ciekawe skad oni wysledzili twoja rodzine :roll:

Jak masz simlocka to zglos to ci sciagna. W plusie juz z pol roku nie sprzedaja telefonow z simlockami, albo cos sciemniasz albo masz wielkiego pecha.

Post:17 mar 2010, 20:11
autor: Orfi
Dziwne, że konsultanci dzwonili " po rodzinie" zwykle robią tak jeżeli nie ma innej możliwości kontaktu ( tylko po uzgodnieniu z klientem), ale w tym przypadku nie powinno to mieć zastosowania, bo klient podał numer kontaktowy telefonu stacjonarnego i numery telefonów mobilnych. Simlocka powinni zdjąć od ręki w salonie skoro trafił się telefon z blokadą.

Post:17 mar 2010, 20:32
autor: naspan
jay pisze:Mi cos te twoje posty nie pasuja do rzeczywistosci.

Ciekawe skad oni wysledzili twoja rodzine :roll:

Jak masz simlocka to zglos to ci sciagna. W plusie juz z pol roku nie sprzedaja telefonow z simlockami, albo cos sciemniasz albo masz wielkiego pecha.
Nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc,że moje posty nie pasuja do rzeczywistości?

Co do "wyśledzenia" mojej rodziny to moim zdaniem sprawa wygląda tak,że mieszkam z rodzina w dużym domu jednorodzinnym i inni domownicy też mają numery w plusie,więc ktoś z plusa pewnie powiązał to z tym samym adrese,ale mniejsza z tym.Zastanawiam sie tylkoemu nie zadzwonili do mnie,skoro non-stop mam telefon włączony i odbieram wszystkie polączenia normalne jak i prywatne,tego nie mogę pojać,żę dzwonili do kogoś z mojej rodziny wypytując się o mnie,o moje dane,a nie dzwonili do mnie.

Z pewnością na dniach zgłoszę się do autoryzowanego punktu plusa gdzie podpisywałem umowę w celu wyjaśnienia tej sprawy.Hmm więc powiadasz że ściemniam albo mam pecha,raczej obstawiam druga opcję.Nie jestem jakims smarkaczem który miałby powody do tzw."ściemniania" albo "nabijania" sobie postów,bo tak to się chyba nazywa prawda?Ale do rzeczy:mam swoje zasady i skoro ktoś mi mówi,że telefon jest bez blokady to taki ma być,a dziś wkładam swoją kartę z Orange i tu lipa,blokada jest tylko na plusa.

[ Dodano: 2010-03-17, 20:34 ]
Orfi pisze:Dziwne, że konsultanci dzwonili " po rodzinie" zwykle robią tak jeżeli nie ma innej możliwości kontaktu ( tylko po uzgodnieniu z klientem), ale w tym przypadku nie powinno to mieć zastosowania, bo klient podał numer kontaktowy telefonu stacjonarnego i numery telefonów mobilnych. Simlocka powinni zdjąć od ręki w salonie skoro trafił się telefon z blokadą.
Dokładnie i mi się tak zdaje,sk podaję numery do siebie,to chcę aby kontaktowali się tylko ze mną,przecież jest jakaś tajemnica danych?Jutro idę do plsa porozmawiać sobie z nimi,mam nadzieję,że ściągną mi blokadę albo wymienmią mi na nowy telefon już bez blokady.

Post:17 mar 2010, 20:55
autor: nemo2009
naspan pisze:mam nadzieję,że ściągną mi blokadę albo wymienmią mi na nowy telefon już bez blokady.
Zdjęcie blokady w Plusie kosztuje 75 zł,w czasie trwania umowy,telefonu napewno nie wymienią,życzę szczęścia i napisz,czy coś zdziałałeś,sam jestem ciekaw.

Post:17 mar 2010, 20:57
autor: Orfi
Na nowy telefonu raczej nie wymienią, ale simlocka powinni ściągnąć, jeżeli jest to Salon Firmowy Plusa to być może będzie to od ręki, w przypadku punktu zdjęcie blokady może przeciągnąć się do kilku dni.

Post:17 mar 2010, 21:08
autor: naspan
nemo2009 pisze:
naspan pisze:mam nadzieję,że ściągną mi blokadę albo wymienmią mi na nowy telefon już bez blokady.
Zdjęcie blokady w Plusie kosztuje 75 zł,w czasie trwania umowy,telefonu napewno nie wymienią,życzę szczęścia i napisz,czy coś zdziałałeś,sam jestem ciekaw.
Hmmm zaskoczyłeś mnie tą informacją.Jeśliktycznie tak będzie jak mówisz,że będą chcieli ode mnie jakieś pieniądze za zdjęcie blokady,albo co gorsza nie zdejmną mi od ręki,albo nie wymienią mi na nowy telefon (nie interesuje mnie to,że innym nie wymieniają),to zrobie im tak piekłó na ziemi,a tego "pseudo" sprzedawcę,co mi sprzedał telefon z blokadą wciskajac jeszcze bajeczki w żywe oczy,że nie ma blokady pociągne do odpowiedzialności.

[ Dodano: 2010-03-17, 21:12 ]
Orfi pisze:Na nowy telefonu raczej nie wymienią, ale simlocka powinni ściągnąć, jeżeli jest to Salon Firmowy Plusa to być może będzie to od ręki, w przypadku punktu zdjęcie blokady może przeciągnąć się do kilku dni.
Na karcie gwarancyjnej widnieje pieczątka Autoryzowany Przedstawiciel Plus ul.Glogera 5 31-222 Kraków,a pod spodem klejna pieczątka punkt sprzedaży radom

Post:17 mar 2010, 21:13
autor: ms93
naspan pisze:sprzedawcę,co mi sprzedał telefon z blokadą wciskajac jeszcze bajeczki w żywe oczy,że nie ma blokady pociągne do odpowiedzialności.
A jaki masz dowod na to, ze tak faktycznie mowil? Nagrales go? Masz jakis swiadkow?

Post:17 mar 2010, 22:14
autor: bledos
Mnie ciekawi jedna rzecz - kiedy dzwoniono do Twojej rodziny? Czy nie wówczas, gdy podpisałeś umowę i czekałeś na weryfikację?

Post:17 mar 2010, 22:20
autor: nemo2009
naspan pisze:Autoryzowany Przedstawiciel Plus ul.Glogera 5 31-222 Kraków,a pod spodem klejna pieczątka punkt sprzedaży radom
To diler Plusa,dlatego miałeś taką denną obsługę,życzę jeszcze więcej szczęscia.Telefonów nie chcą wymieniać,ponieważ w umowie jest numer imei telefonu.

Post:17 mar 2010, 22:24
autor: naspan
bledos pisze:Mnie ciekawi jedna rzecz - kiedy dzwoniono do Twojej rodziny? Czy nie wówczas, gdy podpisałeś umowę i czekałeś na weryfikację?
Gdy podpisywałem umowę podałem 2 numery kontaktowe do mnie i potem czekałem chyba z 10 minut na aktywację chyba tak to się nazywa?Bo kiedy wpisali moje dane do komputera sprawdzili dokumenty kazali chwilke poczekać na zgodę chyba,podem mnie poprosili,powiedzieli,e jest wszystko ok,dzwonili do moich bliskich chyba 3 dnia od popdisania umowy w celu weryfikacji danych i aktywacji telefonu,dziwne,ale tak właśnie było.

[ Dodano: 2010-03-17, 22:29 ]
nemo2009 pisze:
naspan pisze:Autoryzowany Przedstawiciel Plus ul.Glogera 5 31-222 Kraków,a pod spodem klejna pieczątka punkt sprzedaży radom
To diler Plusa,dlatego miałeś taką denną obsługę,życzę jeszcze więcej szczęscia.Telefonów nie chcą wymieniać,ponieważ w umowie jest numer imei telefonu.
Faktycznie na tej umowie jest marka telefonu i numer IMEI.Tak w ogóle to dziwna jakaś ta umowa tylko jedna strona A4 i kolejna kartka z potwierdzeniem dokonania usługi aktywacji i nic więcej,nawet żadnego regulaminu,abym się doczytał coś o tej blokadzie sim-locka na ich sieć.

Myślałem,że salon firmowy plusa niczym szczególnym nie rózni się od autoryzowanego punktu sprzedaży,takie same loga, w obu wystawione telefony,etc...Żebym wiedział że są jakieś różnice,to zawędrowałbym bezpośrednio to salonu firmowego i tak byłem w centrum miasta.

Czym się jeszze różni salon firmowy od autoryzowane przedstawiciela plusa?

Post:18 mar 2010, 07:43
autor: kerim36
naspan pisze:Czym się jeszze różni salon firmowy od autoryzowane przedstawiciela plusa?
glownie dostepem do systemu oraz nieco wyzszym poziomem obslugi

Post:18 mar 2010, 11:47
autor: naspan
kerim36 pisze:
naspan pisze:Czym się jeszze różni salon firmowy od autoryzowane przedstawiciela plusa?
glownie dostepem do systemu oraz nieco wyzszym poziomem obslugi
Właśnie wróciłem z tego żałósnego autoryzowanego przedstawiciela plusa,gdzie kupowałem telefon.Co jak tam dzisiaj z nimi miałem to klękajnie narody.Opiszę więc w skrócie jak to było.
Specjalnie dziś wziąłem sobie wolne w celu wyjaśnienia tej sprawy.Więc parę minut przed 10:00 pojechałem do nich aby być pierwszym i wyjaśnić wszystie te moje problemy z nimi.Wchodząc do nich już na wstępie rozpoznałem tego"pseudo" sprzedawcę co mi sprzedawał telefon.Grzecznie podchodzę i mówię dzień dobry bla bla bla,chciałem wyjaśnić kilka spraw,tak słucham pana,dlaczego sprzedał mi pan telefon z blokadą sim-lock,kłamiąc bezczelnie mi w oczy,że nie ma blokady?Facet rozdziawił pysk w moją stronę zrobił wielkie oczy jakbym wyglądał na seksowną blondynkę z mokrą c**ą i powiedział jak to z blokadą?My już od dawien dawna sprzedajemy telefony bez blokady?Czy napewno pan kupował telefon u nas?Po tych ostatnich słowach normalnie wyszedłem z siebie i mówię panie czy ja wyglądam na idiotę czy to pan ma cos z głową?Nie poznaje pan swoich klientów,co parę dni temu kupowali coś tutaj (zaledwie 7 dni temu)?Proszę moje dane bla bla wprowadzić do komputera,jestem tam,przecież macie rejest swoich klientów prawda?Facet prawda.

Po sprawdzeniu moich danych sprzedawca powiedział faktycznie kupował pan u nas telefon.Proszę pokazać telefon.Wyciągam z kieszeni daję go temu sprzedawcy,od wprowadza akiś kod i sprawdza jakiś numer IMEI gapi się w te cyfry na telefonie i w monitor.Po chwili mówi no numer IMEI się zgadza.Zostawił telefon i poszedł na zaplecze myślałem,że po nowy telefon,an miał jakieś pudełeczko z innymi kartami sim innych operatorów.Powiedział proszę wyciągnąć swoją kartę,sprawdzimy na innej,zrobiłem jak kazał,wprowadził inna kartę sim (chyba ery) wpisał kod pin i powiedział do mnie po raz kolejny rozdziawiając swoją mordę noooo faktycznie telefon ma blokadę a to niespodzianka.Odpowiedziałem mu,że ameryki to on nie odkrył na to on spokojnie proszę pana zaraz to wyjaśnimy bla bla bla.

Podszedł do jakiejś babki bok na innym stanowisku coś jej zaczął szeptac do ucha,potem wykonał jakiś telefon z zaplecza wyszedł jakiś pajac ze stojącymi wsami w gajerku jemu coś naszeptał potem on jemu i podszedł do mnie.

Więc tak proszę pana naradziliśmy się tutaj i pański telefon został uszkodzony przez pana?Ja jak to?Sprzedawca telefon z pewnością był bez blokady.Mówi dalej najprawdopodobniej uszkodził go pan przywrócił blokadę jak on to ujął przez trzy możliwe opcje:
1.Wgrywał pan jakieś dzwonki albo patety przez kabel łączący telefon z komputerem resetując telefon i przywracając ustawienia fabryczne.
2.łączył sie pan przez internet łaczą się z wi-fi w telefonie prowadzając jakiegoś wirusa albo robaka z internetu co spowodował blokadę sim-lock
3.Żle pan sformatował telefon i powstała blokada.

Po tych jego słowach nie wierzyłem jak można innym wciśkać takie bajki.Przez chwilę pomilczałem zierając myśli.PO chwili rozdarłem się na cały głos ty debilu skończony.Mimo,że nie je3stem nastolatkiem to myśli pan,że jestem aż takim idiotą aby tak mysleć jak pan to ujoł?Nic nie odpowiedział,skierował wzrok w inną stronę.Te trzy wersje co pan mi przedstawił są dla mnie nie wiarygodne.Prosżę dać mi te ustarki na piśmie co pan napisał,żę przez nie powstała blkada i podpisać się własnymi danymi.On spokojnie,zadzwonił jeszcze raz na zaplecze,po chwili zjawił się inny facet przeprosił mnie,sporząlili jakiś protokół zdawczy telefonu,że był wadliwywymienili mi go na nowy wreście.K***a jego mać wyszedłem z tamtąd cały roztrzęsiony,z tego wszystkiego nie zwaliłem ich za te dane i mój numer w bazie,ale wolę już napisać oficjhalne pismo i wysłać do nich niż rozmawiać z tymi idiotami.

p.s.jeśli są jakieś błędy to bardzo przepraszam,pisałem to szybko jak tylko wróciłem do domu.

Post:18 mar 2010, 15:49
autor: mariusz9a
naspan pisze:Zastanawiam sie tylkoemu nie zadzwonili do mnie,skoro non-stop mam telefon włączony i odbieram wszystkie polączenia normalne jak i prywatne,tego nie mogę pojać,żę dzwonili do kogoś z mojej rodziny wypytując się o mnie,o moje dane,a nie dzwonili do mnie.
Bo dzwonili w celu weryfikacji, więc jak mogą dzwonić do Ciebie i weryfikować Ciebie? Raz na ileś nowych aktywacji dzwonią z centrali w celu potwierdzenia że Ty to Ty. Mi osobiście się to nigdy nie zdarzyło, bo robią to na prawdę bardzo rzadko.

Wszystko jest zgodne z prawem i nie ma w tym żadnych niedozwolonych praktyk! Jeśli nie zastrzegłeś numeru, numer będzie widniał w książce kontaktowej na ich stronie. W każdej chwili możesz go usunąć. A co do telefonu z lockiem to miałeś chyba niesamowitego pecha. Mam 3 telefony obecnie z Plusa kupione w ostatnich 3ch miesiącach i ani jeden nie ma simlocka.

Post:18 mar 2010, 17:51
autor: naspan
mariusz9a pisze:
naspan pisze:Zastanawiam sie tylkoemu nie zadzwonili do mnie,skoro non-stop mam telefon włączony i odbieram wszystkie polączenia normalne jak i prywatne,tego nie mogę pojać,żę dzwonili do kogoś z mojej rodziny wypytując się o mnie,o moje dane,a nie dzwonili do mnie.
Bo dzwonili w celu weryfikacji, więc jak mogą dzwonić do Ciebie i weryfikować Ciebie? Raz na ileś nowych aktywacji dzwonią z centrali w celu potwierdzenia że Ty to Ty. Mi osobiście się to nigdy nie zdarzyło, bo robią to na prawdę bardzo rzadko.

Wszystko jest zgodne z prawem i nie ma w tym żadnych niedozwolonych praktyk! Jeśli nie zastrzegłeś numeru, numer będzie widniał w książce kontaktowej na ich stronie. W każdej chwili możesz go usunąć. A co do telefonu z lockiem to miałeś chyba niesamowitego pecha. Mam 3 telefony obecnie z Plusa kupione w ostatnich 3ch miesiącach i ani jeden nie ma simlocka.
Co Ty piszesz?To go grzyba wygajają zaświadczenia o zatrudnieniu czy chociażby rachunków opłaconych na siebie?Przeczysz sam sobie.To ja pójdę i wezmę rachunerk na kogos i wezmę telefon.Po to sie podaje swoje dokumenty i numery na siebie aby to mnie weryfikowali.
To wcale nie jest zgodne z prawem,ale nie będę sie tutaj nad tym rozwodził.