Strona 1 z 1

Wcześniejsze rozwiązanie umowy a zachowanie nr

Post:20 lis 2009, 13:33
autor: dex
Witam,
chcialem rozwiazac umowe z Orange w czasie jej trwania, zaplacic ta kare umowna i przejsc z tym numerem na karte do Play.Dzwonilem do Orange, konsultantka stwierdzila ze nie ma takiej mozliwosci w przypadku wczesniejszego rozwiazania umowy i nr w takim przypadku bedzie wylaczony.
Jednak cos mi nie pasuje bo kiedy Plus zmienial regulamin wiele osob zrywalo umowe i przechodzilo z numerem do innej sieci wiec chyba zostalem wprowadzony w blad.
Moze ktos mial juz doswiadczenia w takiej sytuacji?

Post:20 lis 2009, 14:22
autor: aizo
dex pisze:Jednak cos mi nie pasuje bo kiedy Plus zmienial regulamin wiele osob zrywalo umowe i przechodzilo z numerem do innej sieci wiec chyba zostalem wprowadzony w blad.
Jak ja zrywałem umowę z Plusem (przy zmianie regulaminu) nie mogłem przejść, nawet Simplus-a .Tak mi powiedział konsultant

Re: Wcześniejsze rozwiązanie umowy a zachowanie nr

Post:20 lis 2009, 14:57
autor: nicram
dex pisze:Witam,
chcialem rozwiazac umowe z Orange w czasie jej trwania, zaplacic ta kare umowna i przejsc z tym numerem na karte do Play.Dzwonilem do Orange, konsultantka stwierdzila ze nie ma takiej mozliwosci w przypadku wczesniejszego rozwiazania umowy i nr w takim przypadku bedzie wylaczony.
Jednak cos mi nie pasuje bo kiedy Plus zmienial regulamin wiele osob zrywalo umowe i przechodzilo z numerem do innej sieci wiec chyba zostalem wprowadzony w blad.
Moze ktos mial juz doswiadczenia w takiej sytuacji?
Operator nie ma prawa zabronić Ci przeniesienia numeru do innego operatora, nawet w takiej sytuacji jak Twoja.
W moim przypadku gdy wypowiedziałem umowę Plusowi ze względu na regulamin, chciałem przenieść początkowo numer do simplusa. Konsultantka poinformowała mnie że nie ma takiej możliwości. Wówczas powiedziałem że w takim układzie przeniosę numer do innego operatora:) Tutaj też dostałem negatywną odpowiedź, na co ja bardzo grzecznie ale zdecydowanie powiedziałem czy zna ona stanowisko Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie. Powiedziała że nie, na co ja bardzo grzecznie odpowiedziałem że nie mają prawa zatrzymać mi numeru, nawet jak zrywam z nimi umowę. Pani ta skonsultowała moje stanowisko z kolegami z pracy i przyznała mi rację;)

Tak więc możesz zerwać umowę, przenieść numer do Play-a i zapłacić oczywiście karę. Operator nie ma prawa w takiej sytuacji zabronić Ci przeniesienia numeru :-)
Pozdrawiam

Post:20 lis 2009, 16:53
autor: aizo
:evil: :evil:

A to mnie zrobili w choinkę :!:

Czemu to konsultanci nie wiedzą taki podstawowych rzeczy?

Wiadomo, wtedy był okres,że wiele osób zrywało umowy i takie dane każdy pracownik Plusa powinien znać

Post:20 lis 2009, 17:36
autor: nicram
aizo pisze:Czemu to konsultanci nie wiedzą taki podstawowych rzeczy?
Niestety, ale czasami zdarza się że konsultanci mają słabą wiedzę na temat tego co robią. Powodów dla których tak się dzieje jest pewnie mnóstwo.
aizo pisze:Wiadomo, wtedy był okres,że wiele osób zrywało umowy i takie dane każdy pracownik Plusa powinien znać
Powinien, ale czasami nie zna, szczególnie jeśli są to informacje na korzyść klienta :wink:
aizo pisze::evil: :evil:

A to mnie zrobili w choinkę :!:
Współczuję, bo powinieneś dostać informację że mimo wszystko masz możliwość zachowania numeru. W końcu całkiem możliwe że kiedyś w przyszłości mógłbyś powrócić do nich z tym numerem :D

Pozdrawiam

Post:20 lis 2009, 19:03
autor: dex
nicram pisze:Operator nie ma prawa zabronić Ci przeniesienia numeru do innego operatora, nawet w takiej sytuacji jak Twoja.
W moim przypadku gdy wypowiedziałem umowę Plusowi ze względu na regulamin, chciałem przenieść początkowo numer do simplusa. Konsultantka poinformowała mnie że nie ma takiej możliwości. Wówczas powiedziałem że w takim układzie przeniosę numer do innego operatora:) Tutaj też dostałem negatywną odpowiedź, na co ja bardzo grzecznie ale zdecydowanie powiedziałem czy zna ona stanowisko Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie. Powiedziała że nie, na co ja bardzo grzecznie odpowiedziałem że nie mają prawa zatrzymać mi numeru, nawet jak zrywam z nimi umowę. Pani ta skonsultowała moje stanowisko z kolegami z pracy i przyznała mi rację;)

Tak więc możesz zerwać umowę, przenieść numer do Play-a i zapłacić oczywiście karę. Operator nie ma prawa w takiej sytuacji zabronić Ci przeniesienia numeru :-)
Pozdrawiam
Czyli wnisek z tego taki ze nie trzeba do konca sie sugerowac tym co mowia konsultanci bo albo sa niedoinformowani albo celowo wprowadzaja blad tak zeby klientowi odechcialo sie jakichkolwiek zmian. Najlepiej samemu wszystko sprawdzic i sie dowiedziec bo szkoda tej zlotowki lub i wiecej na polaczenie z niekompetentnym kosultantem.heh
Dzieki za info:-)
Pozdrawiam!

Post:21 lis 2009, 20:33
autor: mrc000
Co do przenoszenia numeru:
Najlepiej jest przeczytać nowelizację prawa telekomunikacyjnego z lipca tego roku.


dex
jak się łączysz z konsultantem, na początku zapytaj jakim działem usług się zajmuje, bo zadając pytanie ogólne ma obowiązek i odpowiedzieć, a różnie jest to interpretowane przez ludzi.