Strona 1 z 2
[ERA] migracja z abonamentu do TAK TAK
Post:17 lis 2009, 18:41
autor: aurora21
Witam, byl juz co prawda na forum temat zwiazany z taka migracja, dotyczyl on jednak realnego czasu pomiedzy deaktywacja abonamentu a aktywacja taktaka.
Ja mam natomiast inny problem. Umowa na abonament skonczyla mi sie 10 listopada ale okres rozliczeniowy trwa do 16 listopada. Pismo o nieprzedluzanie abonamenu na czas nieokreslony ( rezygnacje) nalezalo zlozyc z 30 dniowym okresem wypowiedzenia - ja zlozylem je na poczatku wrzesnia. Na kilka dni przed deaktywacja karty sim pomyslalem ze moze warto jednak by zachowac stary numer i przeniesc go do tak taka a pozniej zastanowie sie co dalej. Zadzwonilem wiec do BOA i zalatwilem przeniesienie nr do tak taka. Dzis mamy 17 listopada i ropoczol sie kolejny okres rozliczeniowy. Karta abonamentowa jeszcze nie zostala deaktywowana - czy to mozliwe ze te skur****y w w erze po moim telefonie zachowaly potraktowaly sobie ten 30 dniowy okres wypowiedzenia nie od momemntu zlozenia papierku tylko od mojego telefonu i przedluzyly mi abonament o kolejny miesiac ??? ( bez mojej wiedzy.... ) szlag mnie chyba trafi.... a moze mam spokojnie czekac i napewnio lada moment abonament zostanie odlaczony.
Post:17 lis 2009, 19:33
autor: st.konsultant
A może zamiast rzucać takimi tekstami zadzwoń do BOA albo napisz maila na
[email protected] i zapytaj co się stało. Zmiana z rezygnacji na rezygnację z migracją do TT nie powoduje przedłużenia umowy o kolejne 30 dni. Wprowadza się migracja i zakłada rezygnacje z tą samą datą.
Post:17 lis 2009, 20:09
autor: aurora21
Tak z tym, że ja najpierw zlozylem rezygnacje z duzym wyprzedzeniem a dopiero pozniej na kilka dni przed zakonczeniem umowy zadzwonilem do BOA i poprosilem aby zmigrowali ten numer na tak taka. stad moje podejrzenie. z dniem dzisiejszym teoretycznie zaczol sie nowy okres rozliczeniowy i moj numer powinien byc juz nie aktywny ( abonamentowy ). Moje zdenerwowanie jest uzasadnione - z calym szacunkeim ale era za wszelka cene proboje zatrzymac mnie na sile ale nie uda im sie to.
Post:17 lis 2009, 20:44
autor: st.konsultant
aurora21 pisze:Tak z tym, że ja najpierw zlozylem rezygnacje z duzym wyprzedzeniem a dopiero pozniej na kilka dni przed zakonczeniem umowy zadzwonilem do BOA i poprosilem aby zmigrowali ten numer na tak taka. stad moje podejrzenie. z dniem dzisiejszym teoretycznie zaczol sie nowy okres rozliczeniowy i moj numer powinien byc juz nie aktywny ( abonamentowy ). Moje zdenerwowanie jest uzasadnione - z calym szacunkeim ale era za wszelka cene proboje zatrzymac mnie na sile ale nie uda im sie to.
Błędy zdarzają się wszędzie. Może ktoś po prostu przy migracji ustawił błędną datę. Zadzwoń albo napisz do BOA i jak najszybciej to wyjaśnij. Jeżeli pojawi się kolejna faktura, to po wyjaśnieniu sprawy będzie anulowana.
Post:17 lis 2009, 21:07
autor: osachorzow
aurora21, nie ma co się martwić na zapas tylko trzeba to wyjaśnić. Jak przenosiłem numer z abo do taktaka to na wypowiedzeniu panienka w sklepie ery źle wpisała datę... zamiast ostatniego dnia okresu rozliczeniowego wpisała pierwszy nowego... dostałem potem fakturę za kolejny miesiąc (choć numer został przeniesiony w tym pierwszym dniu nowego...) ale po złożeniu reklamacji faktura została anulowana więc bez paniki

Post:17 lis 2009, 21:08
autor: Cyrrus
Szanowny Panie z takim słownictwem to można z kolegami pod osiedlowym trzepakiem rozmawiać a nie z kulturalnymi ludźmi na forum.
Po pierwsze, duża część osób tu piszących miała/ma problemy ze swoimi operatorami, ale jakoś nikt nie rzuca bluzgami na lewo i prawo.
Po drugie, część z osób tu piszących, to są pracownicy Ery, którzy poświęcają swój prywatny czas, aby w jakimś stopniu doradzać innym, a Pan pisząc takie brednie zwyczajnie ich obraża.
Moim zdaniem nic nie usprawiedliwia zwykłego chamstwa, a Panu radzę, podobnie jak st.konsultant, skontaktować się z BOA i zawczasu wyjaśnić sytuację.
Post:17 lis 2009, 22:09
autor: aurora21
Ok wybaczcie, faktycznie troche mnie ponioslo sproboje Wam troche dokladniej przyblizyc moja sytuacje: Klientem Ery jestem od 6 lat. Zaczynalem od niewielkiego abonamentu 30zł.. 2 - krotnie podpisywalem aneks przedluzajac umowe najpierw na 2 lata przechodzac na abonament 40zł i kolejny raz na 60zł. Coz - bylem dla ERY dobrym klientem gdyz rachunki niejednokrotnie przekraczaly znacznie kwote z abonamentu. na okolo poltora miesiaca wczesniej przed zakonczeniem obecnej oferty abonamentowej otrzymalem propozycje dla STAŁYCH klientów - ktora okazala sie totalną lipą. Zaproponowano mi oferte za 65zl, ktora po przeanalizowaniu była mniej korzystna niz ta ktora mialem dotychczasz! Chodzile, dzwonile, prosilem i pisalem o zaproponowanoie mi czegos bardziej odpowiadajacego moim potrzebom - chociazby przedluzenie umowy na warunkach jakie mialem do tej pory - niestety taka oferta jest juz niedostepna. Stwierdzilem, ze to wlasnie czas na rezygnacje. Kiedy chcialem ja zlozyc zepsola sie drukarka i Pani nie mogla mi wydrukowac formularza ( zalosne ). wybralem sie do innego salon gdzie ostatecznie i skutecznie zlozylem rezygnacje i oczekiwalem w spokoju na rozsadna propozycje, ktora niestety sie nie pojawila. W momencie skladania rezygnacji mialem jeszcze ponad 2 cykle rozliczeniowe. Z okazji zlozenia rezygnacji Era zabrala mi promocje na abonament, ktory w tych 2 ostatnich cyklach wzrozl do 75zł. Niewiedzialbym o tym gdyby nie szczegolowa analiza bilngow. W tym momencie zrozumialem, ze rezygnacja byla sluszna decyzja. Ostatecznie oczywiscie "ERA miala racje" promocyjna oferta 60zł na abonament obowiazujaca przez caly okres trwania umowy miala haczyk i nie obowiazywala juz po zlozeniu rezygnacji. Oczywscie nikt nie byl laskaw mnie poinformowac o tym fakcie a szkoda... zaplacilem te ostatnie 2 zlodziejskie rachunki. Automatycznie zablokowano mi punkty ERA PREMIA - o tym wiedzialem, bo czytalem juz wszytskie dokumenty. Dzisiaj loguje sie na iBOA - patrze a ERA premia ejst odblokowana - tak jakby moja rezygnacja zostala anulowana. Tyle lat bylem zadowolony ale juz naprawde stracilem troche zaufanie dla tej firmy.
Post:17 lis 2009, 22:25
autor: osachorzow
aurora21 pisze:Kiedy chcialem ja zlozyc zepsola sie drukarka i Pani nie mogla mi wydrukowac formularza ( zalosne )
nawet bardzo

tak jak w plusie się psuły jak ludzie chcieli rezygnować przy zmianie regulaminu. Ja bym poprosił o kawałek papieru i ręcznie napisał

choć pewnie by im się właśnie papier skończył albo długopisy wypisały
aurora21 pisze:Z okazji zlozenia rezygnacji Era zabrala mi promocje na abonament, ktory w tych 2 ostatnich cyklach wzrozl do 75zł. Niewiedzialbym o tym gdyby nie szczegolowa analiza bilngow. W tym momencie zrozumialem, ze rezygnacja byla sluszna decyzja. Ostatecznie oczywiscie "ERA miala racje" promocyjna oferta 60zł na abonament obowiazujaca przez caly okres trwania umowy miala haczyk i nie obowiazywala juz po zlozeniu rezygnacji.
Może promocyjny abonament skończył się razem z aneksem? Jeśli dwa lata temu podpisywałeś aneks na 2 m-ce przed końcem umowy to wtedy promocyjne warunki są liczone od dnia podpisania... i na koniec jest taki zonk. Nie koniecznie winne jest tu wypowiedzenie
aurora21 pisze:Automatycznie zablokowano mi punkty ERA PREMIA - o tym wiedzialem, bo czytalem juz wszytskie dokumenty. Dzisiaj loguje sie na iBOA - patrze a ERA premia ejst odblokowana - tak jakby moja rezygnacja zostala anulowana.
Też niekoniecznie, bo pojawiały się tu głosy, że od jakiegoś czasu już nie blokują EryPremii, więc może jak zmieniano 'opcję' rezygnacji na przeniesienie do taktaka zdjęli wypowiedzenie i po ponownym włączeniu, punkty nie zostały ponownie zablokowane.
Złóż reklamację i wszystko będzie jasne. Era na szczęście szybko odpowiada na reklamacje (choć kiedyś było jeszcze szybciej)

To nie play gdzie czekasz miesiąc i dłużej

Post:18 lis 2009, 08:21
autor: aurora21
Dzwonilem do BOA - dokumenty o rezygnacji i migracji splynely - nr faktycznie nie zostal odlaczony co potwierdzila konsultantka - bardzo mila zreszta. "Przeoczenie" i tyle.. w zaden inny sposob Pani nie byla tego wstanie wyjasnic. Zgloszenie reklamacji zostalo przyjete i rpozpatrzone zostanie do 15 dni roboczych w czasie ktorch odlaczony zostanie telefon. Potem do 5 dni roboczych na aktywowanie nr Tak Taka. 20 dni... oto migracja w 24h wg ERY.
Post:18 lis 2009, 08:38
autor: osachorzow
aurora21, o ile dobrze pamiętam nigdzie nie masz napisane że migracja do taktaka przenoszą w 1 dzień... chyba właśnie jest to do 5 dni... ale zwykle 1

A te 15 dni na reklamację to też chyba z zapasem, zwykle szybciej odpisują.
Post:18 lis 2009, 15:33
autor: aurora21
za to zapewniaja 24h przeniesienie nr w innych sieciach i era do siebie tak samo zatem zaluje moglem przeniesc nr do play i zaraz potem na drugi dzien do tak taka - bylo by 48h a nie "do 20 dni". W moim przypadku powinno byc to wczesniej ale niestety pewnosci nie ma nikt...
Post:18 lis 2009, 17:05
autor: st.konsultant
aurora21 pisze:za to zapewniaja 24h przeniesienie nr w innych sieciach i era do siebie tak samo zatem zaluje moglem przeniesc nr do play i zaraz potem na drugi dzien do tak taka - bylo by 48h a nie "do 20 dni". W moim przypadku powinno byc to wczesniej ale niestety pewnosci nie ma nikt...
Pod warunkiem, że Play nie miałby problemu z przeniesieniem bo mógłbyś czekać znacznie więcej

Różne są przypadku, miałeś po prostu pecha.
Post:18 lis 2009, 20:48
autor: aurora21
orientuje sie ktos kto przenosil nr z abonamentu w erze do tak taka:
czy z tej okazji dostaje bonus w postaci 200zł, do kolejnych doladowan ?
Tak jest w przypadku przejscia na taktak z obcej sieci ale takze przy kupnie startera niewiem natomiast co w mojej sytuacji...
Post:19 lis 2009, 09:31
autor: negra
Witam
Na wstępie zaznaczam że po uruchomieniu ;szukaj; wyświetliło mi ten wątek więc proszę o dopowwiedz , a chodzi mi o procedurę przeniesienia numeru z Era abonament- Tak Tak.W dniu 28.12.09 kończy się moja umowa i chcę przejść na tak taka z zachowaniem obecnego numeru telefonu. Jak najlepiej przeprowadzić ten ; zabieg; , aby wszystko odbyło się sprawnie i bez kłopotów .
dzięki
Post:19 lis 2009, 10:48
autor: osachorzow
aurora21 pisze:czy z tej okazji dostaje bonus w postaci 200zł, do kolejnych doladowan ?
raczej nie, przynajmniej nie znalazłem takiej informacji na stronie ery.
negra, jeśli umowa kończy Ci się 28.12 to jest automatycznie przedłużona do końca okresu rozliczeniowego (o ile nie jest to właśnie 28.12, ale załóżmy że tak). W tym wypadku przed 28.11 musisz zgłosić się do punktu sprzedaży (najlepiej sklep/salon firmowy) i zgłosić, że nie chcesz przedłużać umowy i przejść do taktaka, co nastąpi z dniem następnym po dniu zakończenia umowy.
Post:19 lis 2009, 11:25
autor: negra
Mój okres rozliczeniowy wypada 1-go każdego miesiąca , rozumiem że tak jak mi napisałeś będę mógł ;zrealizować; Dzięki @osachorzow.
Post:19 lis 2009, 12:01
autor: osachorzow
negra, więc przy cyklu (od ostatniego do pierwszego) do 31 będziesz w abo, a na Nowy Rok powinni Cię przełączyć do TakTaka - pamiętaj tylko, żeby przed 1.12 zgłosić to w Erze, bo inaczej będzie miesiąc w plecy

Post:20 lis 2009, 00:14
autor: aurora21
Pozwol ze i ja udziele Ci kilka rad, ktorych napewno nie doradza Ci konsiltanci.
1) Spiesz sie. Jesli chcesz aby umowa wygasla rowno z jej konczem i nie byla automatycznie przedluzona to do 28 listopada musisz zlozyc pismo z prosba o nieprzedluzanie umowy
2) przypomnij sobie haslo abonenckie bedzie potrzebne do tego pisma
3) idz do salonu - badz nieugienty. Beda wlazic Ci w d*** proponowac darmowe minuty i krotkofalowke za zlotowke. Beda mydlic Ci oczy siecia rodzinna w akcie desperacji zaproponuja Ci nawet za 2zl zawieszenie abonamentu - pamietaj oni zrobia wszystko zebys od nich nie odchodzil. Musisz wiedziec czego chcesz i tego sie trzymaj. Wbrew pozorom tak latwo nie pozbedziesz sie ich
4) w pisemku musisz zaznaczyc ze nr chcesz przniesc do tak taka
5) 28 grudnia skonczy Ci sie umowa ale do 1 stycznia jeszcze nr bedzie aktywny. Teoretycznie w 5 dni aktywja Ci spowrotem karte ktora bedzie w Tak Taku.
6) Przypilnuj aby w systemie poprawnie wpisali date wylaczenia abonamentu. U mnie cos schrzanili i caly proces z 5 wydlozyl sie do 20 dni..........
Post:20 lis 2009, 10:34
autor: negra
Dzięki za rady aurora21 na pewno z nich skorzystam.
Post:20 lis 2009, 21:40
autor: yagi
Pozwol ze i ja udziele Ci kilka rad, ktorych napewno nie doradza Ci konsiltanci.
Bez przesady... Az tak zle nie jest na forum
Poza tym w sklepach i salonach nie jest az tak hardcore'owo jak piszesz. Klient chce zlozyc rezygnacje to ma do tego prawo i koniec
