Strona 1 z 1

blokada orange

Post:14 lis 2009, 18:35
autor: Mendzikowa
przedwczoraj zablokowali mi konto, nie mogę wykonywać połączeń, pojechałem do salonu, pokazałem dowód wpłaty w terminie, powiedzieli, że musiała zajść pomyłka i do wieczora to odblokują... minęło już ponad 48h, a nr dalej zablokowany ;/ byłem jeszcze raz w salonie, kazali mi czekać... ktoś wie ile mam czekać aż odblokują mi nr? ;/ pisałem też maila do BOK i nic...

Post:14 lis 2009, 22:44
autor: Orfi
Teoretycznie, to powinni w salonie (jeżeli to był firmowy) od ręki odblokować, ale myślę, że kasy u nich na koncie pewnie jeszcze nie ma i dlatego zwlekają (kwestia, gdzie robiłaś opłatę-poczta, czy z rachunku bankowego przelewem). W drugim przypadku idzie bardzo szybko-max do 2 dni ( w sumie bardziej zależy to od banku na konto którego wpłacasz pieniądze, kiedy je zaksięgują). Orange ostatnio jakiś bardziej na kasę zrobił się cięty ( wpłaciłem w terminie, ale pieniądze zaksięgowały się u nich 2 dni później ) i doliczyli sobie 0,16 PLN wystawiając na to notę obciążeniową, więc wysłałem im dodatkowo następnym przelewem te 16 groszy. Raz miałem przypadek, że uregulowałem rachunek, zgodnie z terminem na fakturze i tego samego dnia zablokowali mi połączenia wychodzące. Zadzwoniłem z drugiego telefonu do BOK-u i konsultantka zdjęła tę blokadę w przeciągu 15 minut. Tłumaczyła ,że zaszła pomyłka i że czasami tak się zdarza. Przede wszystkim spróbuj przelogowac telefon ( wyłączyć i włączyć), bo może już jest aktywny lub dodatkowo wysłać fax dowodu wpłaty do BOK (jeżeli w salonie tego nie zrobili) i zadzwonić do BOK, żeby wyjaśnili sytuację ( tyle, że w weekend może być, z tym trochę problem).

Post:09 gru 2009, 09:20
autor: radiowiec_wawa
Blokuja po 1 dniu zaleglosci?? Faktycznie jakas dziwna kryzysowa polityka. W plusie dopiero po 10 dniach przysylaja smsa, ze przypominaja, ze nie zaplacilem :) ale po ilu dniach blokuja to nie wiem bo wiecej jak 10 dni sie nie spozniam :)

Post:09 gru 2009, 09:36
autor: Orfi
Orange blokuje połączenia wychodzące po ok.15 dniach od terminu płatności faktury, w przypadku braku wpłaty i dodatkowo nalicza odsetki od niezapłaconej faktury. Plus blokuje po ok.20-25 dniach, nie nalicza odsetek, ale dolicza opłatę za monitorowanie stanu rozliczeń (kiedyś było to 5 zł , teraz nie wiem).

Post:09 gru 2009, 10:39
autor: jablo
Zadzwon do BOK, na podstawie ustnego potwierdzenia wpłaty (gdzie płaciłeś, informacje z pieczątki, jaka kwota itd) blokady zostały zdjęte. A na przyszłość płać w terminie, bo kogo to obchodzi że operator nie ma jeszcze kasy na swoim koncie bankowym ...

Orfi - nie ma reguły. Po upływie terminu płatności numer może być zablokowany w każdej chwili..

Post:09 gru 2009, 14:54
autor: Orfi
Aż tacy rygorystyczni, to nie są, żeby zablokować następnego dnia po terminie płatności, ale po kilku, kilkunastu dniach od terminu, przy braku płatności należy się spodziewać blokady połączeń wychodzących.

Re: blokada orange

Post:08 sty 2010, 10:07
autor: Grakaj
Mendzikowa pisze:przedwczoraj zablokowali mi konto, nie mogę wykonywać połączeń, pojechałem do salonu, pokazałem dowód wpłaty w terminie, powiedzieli, że musiała zajść pomyłka i do wieczora to odblokują... minęło już ponad 48h, a nr dalej zablokowany ;/ byłem jeszcze raz w salonie, kazali mi czekać... ktoś wie ile mam czekać aż odblokują mi nr? ;/ pisałem też maila do BOK i nic...
W profilu jest napisane, że jesteś dziewczynką, to dlaczego piszesz "pojechałem"? ;)

A wracając do tematu:
Już pierwszego dnia po minięciu terminu płatności operator ma prawo zablokować telefon, jednak Orange tego nie robi, za to nalicza odsetki :]

W Salonie nie załatwiaj tej sprawy. Całkiem prawdopodobne, że kiedyś zapomniałeś o wpłacie i z miesiąca na miesiąc ona przechodziła na kolejny i nic się nie działo, aż w końcu zablokowali.
Zadzwoń pod *100 (możesz z zablokowanego telefonu), wybierz tematykę rozmowy "płatności" i zapytaj co się stało i czy wszystko na koncie jest opłacone.

Daj znać czego się dowiedziałeś :)

Post:08 sty 2010, 16:18
autor: Marens
Grakaj pisze:Daj znać czego się dowiedziałeś :)
Wysłany: 2009-11-14, 18:35
Jak widać sprawa rozwiązana gdyż sam zainteresowany/a już się nie odzywa.

Post:09 sty 2010, 23:15
autor: lukasz
Witam,

jeżeli płacicie rachunki po terminie płatności i obawiacie się zablokowania połączeń wychodzących (a te są blokowane w pierwszej kolejności) to jeżeli macie w pobliżu Salon Firmowy to radzę zapłacić tam w kasie, ponieważ wplata jest widoczna w systemie po 1 godzinie. Natomiast pełne zaksięgowanie wpłaty trwa trzy dni robocze.
W przypadku zablokowania połączeń wychodzących po godzinie od wpłaty włączcie i wyłączcie telefon - połączenia wychodzące powinny zostać odblokowane.
Jeżeli połączenia zostały zablokowane w dwie strony to wtedy podejdźcie do Konsultanta, który na podstawie dowodu wpłaty zrobi odpowiednie zadanie w systemie i wtedy BOK powinien odblokować możliwość wykonywania połączeń.

Odsetki - naliczane za każdy dzień zwłoki. Są to odsetki ustawowe i wynoszą 13% w skali roku. Nota odsetkowa zostanie doliczona do następnej faktury.

PS. Powyższe rozwiązanie jest dostępne tylko w Salonach Firmowych... punkty partnerskie nie maja dostępu do wszystkich aplikacji ;)

Pozdrawiam :)

Post:10 sty 2010, 10:41
autor: SACZI
Orange, a wcześniej Idea zawsze byli nadgorliwi.
W 2000r miałem u nich abonament i zablokowali telefon po tygodniu opóźnienia.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że Bank zawinił i nie uruchomił polecenia zaplaty ...

W erze zaś po miesiącu opóźnienia dostałem telefon z BOA. Uzgodniliśmy, że zapłacę zaległą fakturę z fakturą bieżącą.
Da się więc "normalnie" załatwiać takie sprawy.

Post:10 sty 2010, 10:46
autor: Orfi
Przy blokadzie samych połączeń wychodzących (czyli zwykle nie dłużej, niż 15 dni od terminu zapłaty, w przypadku Orange) wystarcza też przesłanie potwierdzenia wpłaty faxem. Numer fax podają sami w wiadomości SMS przesyłanej na telefon abonenta, w przypadku, kiedy płatność się opóźnia. Fax jest rejestrowany w systemie i zazwyczaj następnego dnia otrzymujemy potwierdzenie SMS, że taka informacja do nich dotarła a tym samym blokada została usunięta lub do niej nie dojdzie ( w SMS od Orange jest zazwyczaj podany termin do kiedy należy wysłać potwierdzenie faxem). Odsetki to i tak nie jest najtragiczniejsze rozwiązanie ( zdarzyło się , że musiałem zapłacić 0,16 zł.), bo wcześniej stosowano opłatę 16 zł. za coś takiego a przy reaktywacji 100 zł. + VAT=122 zł. do zapłacenia przez klienta, w przypadku kiedy doszło do blokady połączeń przychodzących, z powodu braku płatności.