Strona 1 z 1

[ERA] Przejście z abonamentu do tak taka

Post:27 wrz 2009, 13:31
autor: metpablo
Czy orientujecie się ile w praktyce trwa przeniesienie numeru z abonamentu do tak taka? W "ofercie promocyjnej" jest napisane, że trwa to do 5 dni. Trochę ten termin z kosmosu wzięty moim skromnym zdaniem. Przy teoretycznej przenośności numeru pomiędzy różnymi operatorami w ciągu 24 godzin te 5 dni to cała wieczność.... Chyba zainteresuję tematem UKE i UOKiK :twisted:

Post:27 wrz 2009, 14:34
autor: osachorzow
metpablo, napisz jeszcze do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu bo to naprawdę nieludzkie żeby operator oferował przejście z abonamentu do prepaida i to w dodatku rezerwował sobie do 5 dni na ewentualne problemy techniczne... masz rację to jest niedopuszczalne!

...naprawdę mi żal pracowników UKE/UOKiK do których ludzi piszą z każdą pierdołą, która im się nie podoba...

Jak przenosiłem numer z abonamentu do taktaka to odbyło się to w nocy... wieczorem był abonament, a rano już taktak.

Post:27 wrz 2009, 15:02
autor: st.konsultant
Tylko w teorii trwa to do 5 dni roboczych(tak jak przy aktywacji nowej karty sim). W praktyce w ciągu kilku godzin. Trzeba tylko pamiętać, żeby co jakiś czas przelogować telefon i sprawdzić czy numer jest już w Tak Taku.

Post:27 wrz 2009, 19:26
autor: metpablo
osachorzow pisze:to naprawdę nieludzkie żeby operator oferował przejście z abonamentu do prepaida i to w dodatku rezerwował sobie do 5 dni na ewentualne problemy techniczne... masz rację to jest niedopuszczalne!
Nie no, może mam paść na twarz i dziękować łaskawcy PTC, że mi numer do pre-paida przenoszą? Dziwi mnie, że w procesie MNP można to zrobić w 24 godziny, a w jednej firmie, przy przełączeniu pomiędzy systemami rezerwują sobie aż pięć razy więcej...
osachorzow pisze:Jak przenosiłem numer z abonamentu do taktaka to odbyło się to w nocy... wieczorem był abonament, a rano już taktak.
U mnie póki co odłączyli abonament. Karta nie loguje się, więc do TT nie przyłączyli jeszcze... 19 godzin z hakiem, niby nic, a jednak.

Post:27 wrz 2009, 20:24
autor: Cyrrus
metpablo pisze:Nie no, może mam paść na twarz i dziękować łaskawcy PTC, że mi numer do pre-paida przenoszą? Dziwi mnie, że w procesie MNP można to zrobić w 24 godziny, a w jednej firmie, przy przełączeniu pomiędzy systemami rezerwują sobie aż pięć razy więcej...
Zastrzegają sobie 5 dni, bo MOGĄ sobie na to pozwolić. Równie dobrze mógłbyś otrzymać odpowiedź nie możesz przenieść bo NIE i nic na to byś nie poradził.
Nigdy nie potrafiłem zrozumieć takiej postawy roszczeniowej. Owszem trzeba walczyć o swoje, ale rozsądnie.

osachorzow dawno takiego podsumowania nie czytałem, strzał w 10 :lol:

Post:27 wrz 2009, 20:49
autor: bledos
metpablo pisze:U mnie póki co odłączyli abonament. Karta nie loguje się, więc do TT nie przyłączyli jeszcze... 19 godzin z hakiem, niby nic, a jednak.
Wyłącz i włącz telefon, jeśli nie zaloguje się do sieci, powtórz to samo za kilka godzin...

Post:27 wrz 2009, 21:28
autor: metpablo
Od 4 rano powtarzam co kilka godzin i nic. Oby nowy dzień zaskoczył mnie z rana pozytywnie 8)

Post:27 wrz 2009, 22:24
autor: osachorzow
metpablo pisze:Nie no, może mam paść na twarz i dziękować łaskawcy PTC, że mi numer do pre-paida przenoszą?
nie musisz dziękować ale możesz docenić że jest taka możliwość bo równie dobrze mogłoby takiej opcji nie być co słusznie zauważył Cyrrus.
Cyrrus pisze:Nigdy nie potrafiłem zrozumieć takiej postawy roszczeniowej. Owszem trzeba walczyć o swoje, ale rozsądnie.
dokładnie! Nie dać się jeśli ktoś łamie prawo i Ty na tym tracisz, wtedy jak najbardziej w przypadku braku porozumienia z operatorem należy kontaktować się z UKE (ew. UOKiK). W opisywanym tutaj przypadku jeszcze nie minęło 5 dni (na które metpablo zgodził się akceptując regulamin przenoszenia numeru) a już chce pisać do UKE/UOKiK. Swoją drogą nasi rodacy często przychodzą po poradę prawną do adwokatów/prawników i już z progu wołają, że jeśli przegrają w sądzie to idą do Strasburga nie mając pojęcia jakie tam są procedury i koszty takiego postępowania, a nawet czy sprawa nadaje się dla tej instytucji. Czasem mam wręcz wrażenie, że pieniactwo to nasza cecha narodowa ;)

Post:27 wrz 2009, 22:53
autor: metpablo
osachorzow pisze:
metpablo pisze:Nie no, może mam paść na twarz i dziękować łaskawcy PTC, że mi numer do pre-paida przenoszą?
nie musisz dziękować ale możesz docenić że jest taka możliwość bo równie dobrze mogłoby takiej opcji nie być co słusznie zauważył Cyrrus.[
Wtedy przeniósłbym bezpośrednio do Playa :twisted: Że też wymyśliłem po drodze tartaka :smt005

Post:27 wrz 2009, 23:11
autor: st.konsultant
Zawsze mnie zastanawia czemu niektórzy przenosząc numer np z Ery do Playa po drodze przenoszą do Tak Taka. Przecież to faktycznie wydłuża czas:). W jednym i drugim przypadku numer w abonamencie Ery wyłączany jest w ostatnim dniu cyklu. Przenosząc od razu do innej sieci mam teoretycznie numer u innego operatora w ciągu 24h a tak czekamy aż będzie w Tak Taku a później jeszcze czekamy na kolejną migrację.

Post:27 wrz 2009, 23:25
autor: osachorzow
st.konsultant, w swojej pracy chyba nie z takimi dziwactwami miałeś do czynienia i o pomysłowości rodaków mógłbyś pewnie napisać książkę ;) Ale z drugiej strony to Era też robi pod górkę osobom chcącym przejść do Heyah gdzie trzeba się przenosić przez innego operatora co również wydłuża czas i zwiększa koszty przeniesienia ;)

Post:27 wrz 2009, 23:35
autor: st.konsultant
Co do migracji Era = > Heyah to się zgadzam, ale po co kombinować w innych przypadkach :)

Post:29 wrz 2009, 01:28
autor: metpablo
Numer wyłączony w abo 27 września wkrótce po północy. W TT 28 września, zapewne też wkrótce po północy. Tak dla sportu (vide "narodowe pieniactwo") napiszę reklamację, bo okres rozliczeniowy miałem do 27 września włącznie, a tego dnia PTC pozbawiła mnie możliwości korzystania z telefonu.

Post:29 wrz 2009, 10:58
autor: osachorzow
metpablo, pisz pisz.. sport to zdrowie ;) Era pewnie odpisze Ci, że zgodnie z regulaminem w dniu wygaśnięcia umowy wyłączają numer bo nigdzie nie jest napisane o której godzinie ma to nastąpić...

Post:29 wrz 2009, 11:04
autor: bledos
osachorzow pisze:Era pewnie odpisze Ci, że zgodnie z regulaminem w dniu wygaśnięcia umowy wyłączają numer bo nigdzie nie jest napisane o której godzinie ma to nastąpić...
Tu akurat byłbym po stronie metpablo. Spotkałem się wielokrotnie z sytuacją, gdzie numer przenoszony z Ery wyłączany był tak jak w tym przypadku. Aktywacja u drugiego operatora - dopiero następnego dnia. Na oko 24h bez kontaktu. Tu już nie chodzi o pieniactwo, a zwykłe podejście do klienta. Sam w przypadku zakończenia umowy zostałem bez numeru ostatniego dnia. A podobno umowę podpisuje się na pełne 24 cykle rozliczeniowe (czyli do końca ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego) :)

Post:29 wrz 2009, 13:41
autor: osachorzow
bledos, ja też się zgadzam z metpablo tylko domyślam się co odpisze Era ;) Jak przenosiłem numer to era też mnie jakoś koło południa wyłączyła a play włączył dnia następnego. Po prostu na niektóre rzeczy - w mojej ocenie - szkoda czasu i energii... chyba że dla samej (w tym wypadku wątpliwej) przyjemności ;)

Post:30 wrz 2009, 22:34
autor: metpablo
osachorzow pisze:metpablo, pisz pisz.. sport to zdrowie ;) Era pewnie odpisze Ci, że zgodnie z regulaminem w dniu wygaśnięcia umowy wyłączają numer bo nigdzie nie jest napisane o której godzinie ma to nastąpić...
Zapłaciłem za możliwość korzystania z telefonu także ostatniego dnia umowy, więc nie widzę powodu, dla którego mam odpuścić. Era nie potrafiła być elastyczna w innych sprawach to teraz ja udam sztywniaka 8) A jak się zasłonią regulaminem to zasugeruję odpowiednim urzędom nakłonienie PTC do jego zmiany...

PS W regulaminie, który mnie i Erę obowiązywał jest napisane:

"WYGAŚNIĘCIE UMOWY
§ 18
1. Umowa wygasa wskutek:
1.4. upływu okresu, na który została zawarta, z uwzględnieniem postanowień § 10 ust. 2
Regulaminu."

A jako żywo, okres na jaki zawarłem umowę nie upłynął jeszcze, kiedy mi telefon wyłączyli 8)

Post:14 paź 2009, 09:45
autor: yagi
Tez juz sie kiedys ztym spotkalem - zawsze wylaczaja przed poludniem. Chyba jedyne rozsadne wyjanienie to takie, ze okolo 12 juz system billingowy zaczna zbierac dane do faktury i zeby nie bylo pozniej niepotrzebnej roboty z korekatmi wylaczaja przed 12 ;)

Jak sie komus chce to niech napisze do BOK i zapyta - moze potwierdza, ze rzeczywiscie tak jest.

Post:14 paź 2009, 12:32
autor: rcicho
st.konsultant pisze:Co do migracji Era = > Heyah to się zgadzam, ale po co kombinować w innych przypadkach :)
Era zobowiazała się że do końca bieżącego roku umożliwi migrację z Ery do Heyah.