Strona 1 z 1

Dziwne pismo z Ery - o co chodzi?

Post:17 sie 2009, 12:08
autor: szyman12
Witam

Mojej siostrze przyszło dość dziwne pismo z Ery, o poniższej treści:
Kod: Zaznacz cały
Szanowny Abonencie
Zgodnie z art.56 ust.6 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.04.171.1800 z póżn.zm.) potwierdzamy przyjęcie oświadczenia o zmianie warunków umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych dla poniżej wymienionego (-ych) numeru (-ów) oraz zgodnie z wyrażoną zgodą potwierdzamy datę rozpoczęcia świadczenia usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy:

dla numeru XXXXXXXX

1. Zmiana statusu kontraktu od dnia 06 07 2009
Co to oznacza? Czyżby zmiana regulaminu?

Pozdrawiam

Post:17 sie 2009, 12:44
autor: ciuchcia
zadzwon i sie zapytaj. Czy przypadkiem nie przechodziliscie z mixa na karta, albo inne tego typu zmieny (w druga strone) ?

Post:17 sie 2009, 13:02
autor: elrond
szyman12 pisze:Zgodnie z art.56 ust.6 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.04.171.1800 z póżn.zm.)
Tutaj art. 56 Prawa Telekomunikacyjnego ma tylko 5 ustępów. A tu mowa o 6...

Jeśli to pismo jest prawdziwe, to stawiam albo na jakąś rezygnacje (np przejście z abonamentu na kartę), albo został podpisany aneks do umowy. Uwaga - może właścicielka numeru miała jakiś telefon z ofertą? Oni czasem lubią takie świnie podkładać i później mówią że samemu sie zmieniło ofertę.

Post:17 sie 2009, 13:11
autor: jacguszi
Jest dokładnie tak jak pisze elrond z tym że oni piszą b.oszczędnie chociaż miejsca na kartce jest dużo. Też dostałem takie pismo z okazji odwieszenia zawieszonej umowy. Powód zawieszenia leżał po ich stronie i po odwieszeniu umowy dostałem dokładnie takie samo pisemko od nich :wink:
P.S. art56 ma jednak więcej ust. niż 5

Post:17 sie 2009, 16:04
autor: szyman12
.. to stawiam albo na jakąś rezygnacje (np przejście z abonamentu na kartę), albo został podpisany aneks do umowy. Uwaga - może właścicielka numeru miała jakiś telefon z ofertą? Oni czasem lubią takie świnie podkładać i później mówią że samemu sie zmieniło ofertę
Właśnie nic nie miała. Jedynie w lipcu został skradziony jej telefon. Może o to chodzi (choć wydaje mi się, że później jej ukradli ten telefon)?

Post:17 sie 2009, 16:37
autor: elrond
jacguszi pisze:P.S. art56 ma jednak więcej ust. niż 5
Jeśli dalej mówimy o linku, który podałem to ustępów jest tylko 5. Ustęp 3 może się wydawać że ma 8 - ale to są podpunkty.
szyman12 pisze: Jedynie w lipcu został skradziony jej telefon.
A zablokowała w miarę szybko telefon? W ogóle zablokowała?

Post:17 sie 2009, 17:04
autor: szyman12
A zablokowała w miarę szybko telefon? W ogóle zablokowała?
Tak, 2 godziny po zdarzeniu (poza saldo wydzwonili jej 50 zł).

Post:17 sie 2009, 20:01
autor: jacguszi
[/quote]Jeśli dalej mówimy o linku, który podałem to ustępów jest tylko 5
Tak ale to stary tekst tu masz zmiany dokonane w tym roku.

Post:17 sie 2009, 21:03
autor: elrond
szyman12 pisze:Tak, 2 godziny po zdarzeniu (poza saldo wydzwonili jej 50 zł).
No to ryzykanci. "Profesjonaliści" raczej wyłączają telefon, zmieniają soft, imei.
Jeśli wydzwonili to mogli też coś innego pozmieniać. Ale najpierw należy zadzwonić do Ery i w ogole sie zorientować o co chodzi z tym pismem - nawet jeśli coś zostało zmienione, jeśli była zgłoszona kradzież to można się zorientować czy nie można zmian cofnąć.
jacguszi pisze:Tak ale to stary tekst tu masz zmiany dokonane w tym roku.
Ok. Więc... wyczytałem coś nowego w tym paragrafie:
Kod: Zaznacz cały
Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Zatem szyman12, dowiedz się szybko jakie zaszły zmiany. Jeśli nie były autoryzowane przez właścicielkę to ma 10 dni na odstąpienie.

Post:19 sie 2009, 08:58
autor: yagi
Kazda zmiana przez telefon zgodnie z nowym Prawem Telekomunikacyjnym musi byc potwierdzona pisemnie. Jesli byl numer zawieszany lub blokowany to przyszlo pismo.

szyman12, odebraliscie duplikat karty SIM? Kiedy? Data na pismie pokrywa sie z blokowaniem lub odblokowaniem nuemru?

Post:19 sie 2009, 10:05
autor: Marens
Nie zmieniała przypadkiem abonamentu?
Dostałem takie pismo zmieniając abonament z Era Domowa na Nowa Era Domowa.

Post:19 sie 2009, 10:09
autor: yagi
Tutaj chodzi o zablokowanie/zawieszenie numeru, chyba ze przy zmianie taryfy tez pisza:
szyman12 pisze:Zmiana statusu kontraktu od dnia 06 07 2009

Post:21 sie 2009, 10:54
autor: konrad
dostalem to samo, ale w przypadku zakupu w eshopie ery i nie odebraniu paczki od kuriera :]

Post:21 sie 2009, 21:34
autor: szyman12
szyman12, odebraliscie duplikat karty SIM? Kiedy?
Odebraliśmy go 5 dni po zgłoszeniu kradzieży
"Profesjonaliści" raczej wyłączają telefon, zmieniają soft, imei.
Szkoda, że niewidziałeś stanu tego telefonu przed kradzieżą. :smt005 :smt005
Nie zmieniała przypadkiem abonamentu?
Nie zmieniała

Wyślę e-maila do iBOA i zobaczymy co powiedzą.