Strona 1 z 1
[Orange] problem z aktywnym przeniesieniem numeru
Post:30 lip 2009, 17:04
autor: r00gal
Witam,
jakiś czas temu podkusiło mnie i nabyłem abonament w Orange i od tego czasu zaczęły się problemy
Podczas inicjowania połączenia na wyświetlaczu pojawia mi się komunikat: "Uwaga, przekazy połączeń aktywne". Wchodzę w menu telefonu, opcje (..) anuluj wszystkie przekazy - dostaje komunikat zwrotny, że operacja wykonana poprawnie (próbowałem tez poprzez kod). Jednak podczas kolejnego wykonywania połączenia komunikat dalej ten sam. Jak sprawdzam statusy to cały czas jest aktywne połączenie (w przypadku zajętości lub niedostępności) na numer 500111333. Sprawdzałem i w przypadku gdy jestem zajęty lub niedostępny to połączenia nigdzie nie trafiają i nie są przekazywane, jednak komunikat na telefonie ciągle widnieje.
Jest to bardzo uciążliwe gdyż często korzystam czy z przekazywania numerów czy z Advanced Call Manager'a. Dodam, że nie jest to wina telefonu, na karcie sim Era wszystko działa poprawnie i da się dezaktywować wszystkie połączenia - tu jest to po prostu nie możliwe i wygląda jak by było to odgórnie narzucone przez sieć Orange. Czy ktoś ma jakieś pomysły co z tym zrobić?
Dwie reklamacje i 10 kontaktów z Infolinia zakończyły się fiaskiem - ostatnio nawet usłyszałem ze komunikat "Uwaga przekaz połączeń aktywny" świadczy o tym ze telefon informuję nas o tak o tym, że wybiera numer

)
Post:30 lip 2009, 17:24
autor: Kaczy
Ten numer należy do tzw. specjalnych. Dzięki temu jak rozmawiasz i ktoś dzwoni do Ciebie to dostajesz sms z informacją, że ktoś próbował się do Ciebie dodzwonić. Oczywiście można to bezproblemowo wyłączyć - np. przez Orange on-line.
Post:30 lip 2009, 18:20
autor: r00gal
to by było zbyt proste

- niestety sęk w tym, że mimo wyłączenia zarówno Poczty Głosowej jak i usługi Ktoś Dzwonił - przeniesienie jest ciągle aktywne
Post:30 lip 2009, 20:30
autor: japan
kolego jak w erze mam tez caly czas taki komunikat jak dzwonie, nie mam wlaczonych zadnych przekierowan itp
co do uslugi to jest aktywowane poinformawanie ze ktos jest dostepny w sieci oraz granie na czekanie..
moze to przez granie na czekanie taki komunikat?
Post:31 lip 2009, 07:56
autor: r00gal
niestety też nie, wszelkie tego typu "wodotryskowe" usługi mam powyłączane,
do tej pory próbowałem:
- dezaktywacja przeniesień kodem
- dezaktywacja przeniesień za pomocą menu telefonu
- ponowne włączenie a następnie wyłączenie poczty głosowej
- ponowne włączenie a następnie wyłączenie "ktoś dzwonił"
- wymiana karty sim
- administracyjne zablokowanie możliwości przenoszenia połączeń w CRM (przez pracownika SOK)
Post:01 sie 2009, 16:07
autor: kubik
a może to coś w rodzaju 'Już jestem' - informacja dla dzwoniącego, że włączyłeś telefon (gdy trafił na 'Abonent czasowo niedostępny').
Post:02 sie 2009, 13:04
autor: Orfi
Wyłącz Advanced Call Manager, bo to pewnie ta aplikacja blokuje Ci poprawność działania telefonu, ewentualnie poszperaj w jego ustawieniach i wcale nie musi mieć identycznych ustawień dla karty SIM Orange tak jak dla Ery. Aha i dobrze usłyszałeś, że " Przekaz połączeń aktywny" oznacza to,że telefon jest w trakcie wybierania numeru rozmówcy, mam kilka i na Nokiach jest to standardowy komunikat na wyświetlaczu.Być może problem tkwi, w tym,że na telefonie na którym uruchomiony jest ACM połączenie przekazywane jest na inny numer w sieci lub poza siecią Orange i ustawienia aplikacji mogą je blokować, chociaż przy takich jakie ja mam nie zauważyłem, żeby się tak działo.
[ Dodano: 2009-08-02 , 16:15 ]
Gwoli wyjaśnienia też mam zainstalowaną tę aplikację na E50, w wersji 2,70 i przy ustawieniach w trybie Active Mode-Accept phonebook only- nie miałem problemu, żeby przekierować połączenie z Orange na Plusa, działało normalnie. Jeżeli chcesz, żeby podczas prowadzenia przez Ciebie rozmowy była możliwość powiadomienia o innym połączeniu uruchom połączenia oczekujące w menu telefonu lub przekaż na pocztę głosową w formie 5xx-88-xxx-xxx .
Post:03 sie 2009, 09:34
autor: r00gal
To nie Advanced Call Manager źle działa tylko usługa sieci Orange.
Problem polega na tym iż mimo wyłączenia Poczty Głosowej oraz usługi "Ktoś dzwonił", przeniesienie administracyjnie jest ciągle aktywne.
Komunikat: " Przekaz połączeń aktywny", nie oznacza wybierania numeru !,
oznacza ni mniej ni więcej tylko tyle, że podczas wybierania numeru masz uaktywnione przeniesienie. Zarówno w sieci Era jak i sieci Plus po dezaktywacji wszystkich usług w postaci Poczt Głosowych czy rożnych odmian "Ktoś dzwonił" i wyłączeniu przekazów, takiego komunikatu nie ma.
Jest to o tyle istotne, że mając kilka numerów i korzystając z przekazywania połączeń pomiędzy nimi - nie muszę za każdym razem sprawdzać czy i gdzie na danej karcie jest włączone przekazywanie.
Post:04 sie 2009, 09:01
autor: Orfi
Sorry, ale ja teraz nie rozumiem, co faktycznie dzięki temu osiągasz? Przecież przenosząc połączenie np. pomiędzy Orange a Erą i tak zakończenie połączenia jest na numerze z Ery i to, czy na Orange są aktywne przekazy czy nie, nie ma raczej znaczenia, bo rozmowa i tak trafia na numer z Ery ( oczywiście poza płatnością za połączenie przekazane poza sieć ). Nie wydaje też mi się, żeby przy przekazywaniu połączeń uaktywniała się poczta głosowa, tym bardziej,że jak sam napisałeś jest ona nieaktywna.
Post:04 sie 2009, 09:58
autor: r00gal
Jak to co osiągam?
1. Chociażby to, że nie muszę sprawdzać w menu czy na danym telefonie i karcie mam aktywne przekazywanie połączeń - telefon sam mnie o tym informuje właśnie poprzez komunikat "przekaz połączeń aktywny". Mając taki komunikat wbity na stałe, muszę sprawdzać czy przekazywanie włączyłem/wyłączyłem.
2. Drugą rzeczą jest Advanced Communication Manager - kiedy ustawiam sobie sheduler by telefon sam przełączał się na tryb nocny gdzie może dodzwonić się do mnie tylko wybrana grupa osób (np. White List) to on tego nie robi bo przy automatycznej zmianie profilu o wyznaczonej godzinie program ACM chce by potwierdzić przez wciśniecie OK, że wiem że jest uaktywnione przekazywanie połączeń.