Strona 1 z 1

brak opłat za brak płatności

Post:25 lip 2009, 13:30
autor: elfrid
zauwazyliscie, że w nowych cennikach usług wprowadzonych 5.07 zniknely oplaty za brak platnosci. do tej pory oparatorzy pobierali po kilkadziesiat zlotych za zdjecie blokady poloczen wychodzacych oraz za ponowne wlaczenie do sieci po calkowitym zawieszeniu swiadczenia uslug, nawet do 100zl. obecnie tylko w cenniku orange widnieja takie oplaty. w cenniku ery rowniez, ale z zastrzezeniem, ze nie dotycza one konsumentow. w cenniku play i plus w ogole brak takich "uslug". czy ma to cos wspolnego z niedawna nowelizacja prawa telekomunikacyjnego? a moze cos przeoczylem?

Post:26 lip 2009, 02:42
autor: st.konsultant
W Erze już od kilku miesięcy Klientom prywatnym nie były naliczane opłaty za pisma ponaglające czy blokadę połączeń wychodzących. Klienci biznesowi nadal płacą.

Post:26 lip 2009, 06:32
autor: elfrid
no ale skad ta zmiana? to chyba nie jest dobra wola operatora, zwlaszcza w czasach kryzysu, kiedy kazda wysepiona zlotowka cieszy;-)

Post:26 lip 2009, 13:05
autor: Cyrrus
Co do dobrej woli to zastanowiłbym się dwa razy zanim użyłbym tego stwierdzenia :-D

A tak poważnie, to przeanalizuj sobie zapis regulaminu (w tym przypadku Ery) obowiązującego od 6 lipca 2009:

1. Stary Regulamin ŚUT - Operator zastrzega sobie prawo dochodzenia odsetek ustawowych oraz jednorazowych opłat przewidzianych cennikiem.

2. Nowy Regulamin ŚUT - zastrzega sobie prawo dochodzenia odsetek ustawowych.

Zrezygnowano z opłat jednorazowych, pozostawiając zapis o odsetkach. I tu powstaje pytanie: co będzie regulowało wysokość odsetek, jeśli już będą naliczane? Może tu tkwi haczyk zostawiony przez operatora? :)

Post:26 lip 2009, 13:16
autor: osachorzow
Cyrrus, tu bym haczyka nie szukał ;) mogą tylko odsetki ustawowe naliczyć ;) chyba, że w umowach pojawiłyby się odsetki umowne... ale nie wydaje mi się, żeby takie coś wymyślili bo by im nikt umów nie podpisywał ;)

A wycofali się z tego zapisu od odsetka i opłatach pewnie pod wpływem UOKiKu bo już były sprawy banków, które za nieterminową spłatę kart kredytowych naliczały opłaty jednorazowe i odsetki... UOKiK stwierdził, że nie można karać dwa razy za to samo i kazał zlikwidować te opłaty dodatkowe...

Post:26 lip 2009, 17:35
autor: elfrid
Odsetki ustawowe to odsetki ustawowe.... operator nie decyduje jaka to kwota, ustawa określa procent w skali roku. Ale zastanawia mnie czemu operatorzy wycofali takie usługi jak "blokada połączeń wychodzących" i "ponowna aktywacja"?. W znowelizowanym prawie telekomunikacyjnym nie znalazłem nic na ten temat.
Co do banków, to chyba dalej są te opłaty za obsługę nieterminowej spłaty. Co do operatorów to oni robili to pod przykrywką usługi, z której klient nie musiał korzystać, wystarczył żeby płacił terminowo. Taką odpowiedź kiedyś dostałem z Plusa, gdzie argumentowałem, że operator ma prawo naliczyć odsetki ustawowe i nie może innych dodatkowych opłat stosować karząc dwa razy za to samo, cytując odpowiedni paragraf Kodeksu Cywilnego.
Tak czy inaczej czy to faktycznie dobra wola operatorów czy przymus nowego prawa telekomunikacyjnego, UKE, UOKiK? Jeśli przymus to czemu w Orange w nowym cenniku nadal widnieje opłata za blokadę połączeń wychodzących i ponowną aktywację?