Strona 1 z 1

PLAY - jak wygląda obsługa klienta biznesowego ?

Post:14 kwie 2009, 14:45
autor: Sikor28
Zastanawiałem się nad przeniesieniem z Ery do Play 30 firmowych telefonów. Taryfy i stawki mają wręcz bezkonkurencyjne. Firma zaoszczędziłaby wiele tysięcy miesięcznie - tak wynika z moich obliczeń. Niepokoi mnie jednak fakt tragicznej obsługi klienta indywidualnego. Fizyczny brak firmowych salonów, gdzie można wiele spraw załatwić od ręki, BOK - to infolinia, nic więcej, zgłoszenia wysyłane przez internet wiszą niezałatwione tydzień, a jak już doczekam się odpowiedzi to nie na temat - takie są moje spostrzeżenia i doświadczenia.

Stąd moje pytanie. Czy jest tu jakiś klient firmowy, który posiada telefony w Play i ma na ten temat swoje spostrzeżenia, doświadczenia. Jak wygląda obsługa, bo jeśli aktywacja karty ma trwać jak w przypadku klienta indywidualnego 48h czy też są inne poważne mankamenty to nie zdecyduję się.
W Erze mam przydzielonych dwóch doradców, jeden od sprzedaży (również wymiany uszkodzonych kart itp..), drugi od zmiany taryf, ruchów na koncie (czyli aktywacji, dezaktywacji usług) - wszystko to robię przez maila lub telefonicznie i realizowane jest natychmiast

Post:14 kwie 2009, 15:21
autor: DevilishChaos
To jest jak w kazdej sieci... czasem trafisz na nie douczonego (albo takiego ktoremu sie nie chce, lub ma kaca ;) ) konsultanta. ja mam podobne doswiadczenia odnosnie pomaranczy... Jedna tylko uwaga, w Playu nie ma czegos takiego jak salony firmowe, a przynajmniej oficjalnie... Ale salonu ktore sa bezposrednio pod Germanosem, dzialaja jak firmowe, w ktorych 90% spraw zalatwisz od reki... w salonach dealerskich bywa to roznie... Tyle ze nie ma tak jak w Orange ze salon partnerski jest wyaznie oznaczony jako partner... Zreszta tylko pomarancza chyba ma takie rozroznienie...

Post:14 kwie 2009, 15:41
autor: Sikor28
No nie, to nie jest tak jak w kazdej sieci.
Tak jak pisalem w Erze mam swoich dwoch na stale przydzielonych doradcow i nic nie zalatwiam przez normalna infolinie. To nie sa osoby przypadkowe, tylko juz takie, ktore naprawde cos wiedza - obsluguja firmy. Mam wrazenie, ze piszesz o obsludze klienta indywidualnego - nie zrozumielismy sie.

Post:14 kwie 2009, 18:52
autor: eski
Dokladnie, zreszta nie ma co porownywac konsultantow z Ery do Play. Bo Ci drudzy tak jak pisalem w innym, dzis watku sa "tacy sobie". Wiesz Era ma naprawde dobra oferte numerkow za grosze. Nie wiem czy korzystasz z tego ale to jedna z lepszych ofert. Musisz zadzwonic i sie dowiedziec, osobiscie trzymal bym sie Ery...

Hehehe ,jeszcze kilka dni temu pan sikor28 krzyczal ze ...

Post:14 kwie 2009, 19:14
autor: Anubis2000
"play to oszusci" :) a dzisiaj juz gleboko sie zastanawia czy nie powierzyc tym "oszustom" swoich 30 abonamentow :]
Prawda jest taka ze w Play dostaniesz lepsze warunki ale jesl chodzi o tak profesjonala "opieke" przez doradcow to chyba jednak era zrobi to lepiej:)

Post:14 kwie 2009, 19:39
autor: Sikor28
o oszustwie pisałem w innym wątku, dotyczyło zupełnie innego tematu i bardzo ogólnej umowy, nadal tak twierdzę.

oferta firmowa to zupełnie coś innego. umowy są bardzo bardzo precyzyjne, nic cię nie zaskoczy, każdy punkt jest negocjowany, wiesz co dostajesz - tak jest w erze.
minus jest taki, że taryfy są marne, to wszystko bardzo dużo kosztuje.
fakt, że obsługa jest prawie idealna, ale to nie wszystko.
chcielibyśmy pogodzić finanse z obsługą.

numerki za grosze w taryfach biznes nie istnieja

Post:14 kwie 2009, 20:08
autor: tomko111
Sikor28, wydaje mi się, że najlepszym sposobem będzie skontaktowanie się z doradcą biznesowym Playa. Jestem pewien, że jak wypełnisz formularz to kompetentna osoba skontaktuje się z Tobą i odpowie Ci na wszystkie nurtujące pytania. :wink:

Post:14 kwie 2009, 20:24
autor: Sikor28
Tak, ale ja wolałbym poczytać opinie ludzi,którzy maja już jakieś doświadczenie w kontaktach z konsultantami dla firm, chciałbym uniknąć niemiłych niespodzianek (doradca będzie cuda obiecywał jak się zapytam). Jeden zawodnik napisał mi na maila, że jest zadowolony z obsługi - ale on chciał konkretny model aparatu jak przechodził z Orange, więc doradca się postarał, tyle było z kontaktów. A jak to jest na co dzień ? Jaki jest czas reakcji na powstający problem ?

Post:14 kwie 2009, 20:52
autor: DKB Plus
Obsługa dopiero powstaje. Nie słyszałem żeby ktokolwiek przenosił kilkadziesiąt numerów do play bo oni obsługują rynek SOHO a przy tej ilości święta trójca spokojnie da dobre warunki.Poza tym chyba obsługują do 20 numerów - powyżej chyba netia.
Ale próbuj - ktoś musi robić za sapera. :mrgreen:

Post:14 kwie 2009, 21:03
autor: set80
Witam,
Jakis roku temu przenioslem z Orange 5 numerow do Play, wszystkie mam w ofercie biznesowej. Oprocz tego ma mam tez 2 mixy w playu i playonline. Jesli chodzi o dzialanie sieci, jakosc polaczen to jestem zadowolony, naprawde zadko sie zdarza zajetosc sieci czy problem z zasiegiem w duzych miastach. Do szalu doprowadza mnie jednak nagminna sytuacja kiedy trace zasieg playa w sytuacji kiedy rozmawiam, ZAWSZE rozmowa jest przerwana bo telefon musi sie przelogowac na Plusa. Sytuacja dotyczy wszystkich moich telefonow wiec nie chodzi tu o konfiguracje. Jedyna rada Play: przelaczyc sie na Plusa na stale w ustawieniach telefonu. Co mnie akurat nie satysfakcjonuje bo w centrum Warszawy Plus non stop jest przeciazony a ja na to nie moge sobie pozwolic. Wydaje mi sie ze w Plusie numery roamingowe z Play maja niski priorytet i stad te problemy z zajetoscia sieci.
A teraz konsultanci Play. Nikogo nie obrazajac ich poziom merytoryczny jest tylko nieco wyzszy od zera. Przyklady:
Jechalem do Francji i chcialem wlaczyc roaming. Konsultant poinformowal mnie ze musze zadzwonic z Polski pod dowolny zagraniczny numer i to uaktywni roaming. Jakkolwiek dziwnie to brzmialo, tak zrobilem. Niestety okazalo sie ze roaming jednak nie dziala i zostalem na tydzien bez telefonu za granica.
Wszystkie numery + internet mam na jednym koncie abonenckim. Dzwonilem do konsultanta z pytaniem kiedy konczy mi sie umowa na play online. Konsultant zapytal o numer telefonu w usludze play online. No rany Boskie skad mam wiedziec jaki jest ten numer?! Przeciez karte mam w modemie i nigdzie z niej nie dzwonie. Konsultant nie potrafil sobie odnalezc mojego konta abonenckiego na podstawie jednego z numerow tel. ktore posiadam. Dopiero jak odnalazlem na fakturze numer konta abonenckiego i podalem go konsultantowi, dowiedzialem sie tego o co mi chodzilo.
Mam tez numery w mixie. Ostatnio podczas korzystania z play24 zauwazylem ze moja umowa zostala przedluzona o 6 miesiecy - czyli zgodnie z umowa numer powinien byc nieaktywny przez ten czas i to przedluzylo umowe. Jednak z historii doladowan konta, ktora jest dostepna w play24 wynika ze numer byl regularnie doladowywany. Pierwszy konsultant powiedzial mi ze nie wie o co chodzi... a kolejny, ze doladowywalem kwota 50 zl i to przedluza waznosc konta o 2 miesiace, w zwiazku z czym okres obowiazywania umowy sie przedluzyl!! Ludzie jak mozna taka glupote klientowi powiedziec? Czyli za to ze na mnie wiecej zarabiaja w nagrode przedluzaja mi obowiazywanie umowy? Zlozylem reklamacje pisemna i czekam juz 2 tygodnie, na razie jednak jestem dobrej mysli :)
Kolega ktory kilka postow wyzej pisal o tym ze wszystko mozna od reki zalatwic w ich punkcie sprzedazy chyba sam nigdy tam nie byl! Oni nie maja nawet podgladu konta. Jedyne co maja to informacja o tym ze numer jest aktywny i czy nie zalega z platnosciami. Nie zalatwi sie tam absolutnie nic, poza podpisaniem kolejnej umowy.

Podsumowujac. Zaluje ze jestem w Play, chociaz oszczedzam kilkaset zl. co miesiac i jakosc samej sieci jest rewelacyjna. Jak sie placi rachunki terminowo i nic od nich nie chce to jest OK, jednak jakikolwiek problem, nawet drobnostka jest niemal niemozliwa do rozwiazania. Zostal mi jeszcze mniej wiecej rok cyrografu i uciekam do Ery albo Plusa :)
Mam nadziej ze moj post przyblizy koledze nieco sytuacje jaka jest Play
Pozdrawiam i zycze podjecia dobrej decyzji.

Post:14 kwie 2009, 21:08
autor: Sikor28
Bardzo dziękuję Kolego, już mnie wyleczyłeś z Playa.
Więcej nie będę się zastanawiał, to jakaś koszmarna pomyłka ...

Post:14 kwie 2009, 21:49
autor: eski
Jak to numerki za grosze w Erze biznes nie istnieja? skoro jest cennik telefonow to i oferta jest:)

http://gsmonline.pl/download/files/zala ... 090409.pdf

Post:15 kwie 2009, 10:59
autor: Sikor28
No fakt, masz racje jest od niedawna ta oferta. Jest tylko jeden minus, żeby skorzystać z tych numerów po groszu trzeba podpisać aneks do umowy na 24 miesiące. Jeśli masz obowiązująca umowę i zostało Ci do jej końca nie więcej niż rok to wtedy też już możesz skorzystać z tej oferty, ale wtedy masz 3 lata uwiązania z Erą.

Post:15 kwie 2009, 13:02
autor: thonka
jezeli juz to cenniki tej taryfy sa tu
z pakietem wartosciowym:
http://www.era.pl/pl/biznes/taryfy/ofer ... 10_numerow

z pakietem minut:
http://www.era.pl/pl/biznes/taryfy/ofer ... ecej_minut

Post:15 kwie 2009, 15:11
autor: Marens
set80 pisze:Podsumowujac. Zaluje ze jestem w Play, chociaz oszczedzam kilkaset zl. co miesiac i jakosc samej sieci jest rewelacyjna. Jak sie placi rachunki terminowo i nic od nich nie chce to jest OK, jednak jakikolwiek problem, nawet drobnostka jest niemal niemozliwa do rozwiazania. Zostal mi jeszcze mniej wiecej rok cyrografu i uciekam do Ery albo Plusa
Mam nadziej ze moj post przyblizy koledze nieco sytuacje jaka jest Play
Pozdrawiam i zycze podjecia dobrej decyzji.
Pozostaje mi się tylko pod tym podpisać, mam identyczne spostrzeżenia i 3 aktywacje na siebie. Play jest ok tylko jeżeli chodzi o pieniądze, bo jak mówimy o obsłudze to tu zaczynają się problemy.

Post:15 kwie 2009, 16:55
autor: Sikor28
Szczęście, że się zapytałem Was, prezes chyba by mi łeb urwał za taką zmianę.
Jak widać pieniądze to nie wszystko

Post:15 kwie 2009, 17:42
autor: eski
A pewnie ze nie :) zostan tu gdzie jestes. Masz pelna obsluge z niczym nie ma problemu. Zawsze jako staly kilent dostaniesz lepsze warunki i to sie liczy. Pozdr