Strona 1 z 2

[ERA] Gwarancja, a zastępczy telefon?

Post:10 mar 2009, 10:57
autor: GuzioR
Witam.

Nie wiedziałem gdzie umieścić swój temat i zdecydowałem się zrobić to tutaj.

Mam zamiar oddać telefon na gwarancję, ale muszę mieć zastępczy... Oto też pytanie: czy w Erze telefon zastępczy dają jedynie w salonach firmowych, czy w punktach sprzedaży/mniejszych salonach również?

Re: [ERA] Gwarancja, a zastępczy telefon?

Post:10 mar 2009, 11:12
autor: kszyh2404
GuzioR pisze:Witam.

Nie wiedziałem gdzie umieścić swój temat i zdecydowałem się zrobić to tutaj.

Mam zamiar oddać telefon na gwarancję, ale muszę mieć zastępczy... Oto też pytanie: czy w Erze telefon zastępczy dają jedynie w salonach firmowych, czy w punktach sprzedaży/mniejszych salonach również?
w mniejszych salonach również dają telefony zastępcze, z tym że mają ich na stanie niewiele (z reguły kilka) i wszystkie są przeważnie "w terenie" :D

Post:25 mar 2009, 15:35
autor: GuzioR
Otrzymałem telefon zastępczy. Naprawa (pff wymiana klawiatury + wgranie nowego softu trwa już od 11 marca, a wczoraj mi przysłali sms'a, że się przedłuża..) nadal trwa a do dziś mam zwrócić telefon zastępczy. Czy w związku z przedłużeniem naprawy muszę tam iść i powiedziec, że chcę ten telefon na dłużej, czy po prostu dowalą mi za każdy dzień zwłoki 18zł opłaty karnej?

Post:25 mar 2009, 16:47
autor: kuwejt
Lepiej idź/zadzwon i zgloś, powiedz co i jak z naprawa, mozliwe ze bedziesz mogl jeszcze chwile zatrzymac ten tel bez zadnych oplat jak powiesz co i jak

Post:25 mar 2009, 17:02
autor: GuzioR
Dzwoniła do mnie pani, że mojego telefonu nie potrafi nikt naprawić i wysłali go do Warszawy do SE... Mogę domagać się nowego egzemplarza takiego jak oddałem na gwarancję (w poniedziałek z rana muszę pilnie wyjechać i nie będzie mnie miesiąc w mieście w którym oddałem tel., a termin naprawy mieli do dziś - o ile mi sie dobrze wydaje)?

Wiadomo, że to nie jest uprzejmie domagać się kategorycznie swojego w takim wypadku, ale czy mogę coś ugrać w ten sposób?

Post:25 mar 2009, 21:09
autor: vinc
GuzioR pisze:Mogę domagać się nowego egzemplarza takiego jak oddałem na gwarancję (w poniedziałek z rana muszę pilnie wyjechać i nie będzie mnie miesiąc w mieście w którym oddałem tel., a termin naprawy mieli do dziś - o ile mi sie dobrze wydaje)?
Gdzie masz to napisane? Kto Cię o tym zapewnił?

Niestety telefon mogą przetrzymać do momentu, aż Ci naprawią :? Jeśli wada będzie na tyle poważna, że nie będzie można naprawić telefonu lub nie będzie to opłacalne to wtedy dadzą Ci nowy egzemplarz.
GuzioR pisze:Wiadomo, że to nie jest uprzejmie domagać się kategorycznie swojego w takim wypadku, ale czy mogę coś ugrać w ten sposób?
Nic ;)
GuzioR pisze:Czy w związku z przedłużeniem naprawy muszę tam iść i powiedziec, że chcę ten telefon na dłużej, czy po prostu dowalą mi za każdy dzień zwłoki 18zł opłaty karnej?
Bez przesady co najwyżej to zadzwoń, ale w salonie na pewno wiedzą o tym. Na dodatek sami powinni to monitorować i przyciskać serwis by szybciej naprawił telefon. Opłaty za przetrzymanie nie dostaniesz bez obawy :)

Post:25 mar 2009, 21:21
autor: GuzioR
Bez przesady.. czyli mogą trzymać go np. 1,5 miesiąca i ja nic z tym nie mogę zrobić? Oddałem tel. bogaty w funkcje a dostałem jak to zawsze sie dzieje - ubogiego kolegę... Potrzebny mi będzie GPS, WiFi itd. a w telefonie zastępczym go nie ma.. Mogę prosić o wymianę telefonu zastępczego na lepszy, czy raczej nie będzie to nikogo obchodziło?

Post:25 mar 2009, 21:28
autor: vinc
GuzioR pisze:Bez przesady.. czyli mogą trzymać go np. 1,5 miesiąca i ja nic z tym nie mogę zrobić?
Niestety możesz się bawić w UOKiK, ale niewiele to da. Dodatkowo tak szybko zareagują, że pewnie telefon już do Ciebie wróci...
GuzioR pisze:Mogę prosić o wymianę telefonu zastępczego na lepszy, czy raczej nie będzie to nikogo obchodziło?
Pewnie, że możesz, ale jak nie mają na stanie to nic Ci lepszego nie dadzą. Jednak jeśli oddałeś do naprawy Xperię to pewnie dali Ci w zamian najlepszy sprzęt jaki był na stanie :lol:

Post:25 mar 2009, 21:38
autor: GuzioR
Mam nadzieję, że najlepszy :) Co nie zmienia faktu, że słaby :D

Dzięki za informacje! Pzdr!

Post:26 mar 2009, 16:35
autor: Prometo
vinc pisze:to pewnie dali Ci w zamian najlepszy sprzęt jaki był na stanie
Dobrze, że dostał w ogóle :) Gdyby nie mieli na stanie telefonów zastępczych, to nic by na to nie poradził :wink:

Post:26 mar 2009, 20:20
autor: vinc
Prometo pisze:
vinc pisze:to pewnie dali Ci w zamian najlepszy sprzęt jaki był na stanie
Dobrze, że dostał w ogóle :) Gdyby nie mieli na stanie telefonów zastępczych, to nic by na to nie poradził :wink:
To fakt :) Jednak z reguły muszą trzymać jakiś telefon dla klientów segmentu A ;)

Post:08 kwie 2009, 22:40
autor: mł konsultant
vinc pisze:
To fakt :) Jednak z reguły muszą trzymać jakiś telefon dla klientów segmentu A ;)
Nie ma juz tego segmentu:)


A co do samego czasu naprawy to ustala ja gwarant czyli producent a nie sprzedawca czyli operator:). a z tego co mi wiadomo jedynie motorola ma zapisane w gwarancji ze czas naprawy ma trwac 14 dni roboczych, co do innych producentów jest to nieokreslone:)

Post:09 kwie 2009, 12:43
autor: alef
off top do mł konsultant

moze powiesz w takim razie jak sa teraz podzieleni/przydzieleni klienci...do tej pory byly segmenty a teraz cos innego wymyslili?

Post:09 kwie 2009, 19:57
autor: bongogong
alef pisze:moze powiesz w takim razie jak sa teraz podzieleni/przydzieleni klienci...do tej pory byly segmenty a teraz cos innego wymyslili?
Segmenty A, B, C, D to segmenty, ktore sa przyznawane do przedluzenia umowy.

Przy uzyczaniu telefonow jest brany wyznacznik Bronze, Silver, Gold i Platinum.

Post:09 kwie 2009, 20:02
autor: mł konsultant
alef pisze:off top do mł konsultant

moze powiesz w takim razie jak sa teraz podzieleni/przydzieleni klienci...do tej pory byly segmenty a teraz cos innego wymyslili?
nadal są segmenty z tym ze brak w nich juz segmentu A :)

Post:09 kwie 2009, 21:59
autor: alef
...znaczy ze najlepszy klient to B?

Post:09 kwie 2009, 22:14
autor: mł konsultant
no niestety, kryzys, sieć oszczędza :)

Post:09 kwie 2009, 23:02
autor: slawek72
I co z tego wynika,bo nie rozumiem-kiedyś najlepszy klient to A,teraz najlepszy to B ? :smt102

Post:09 kwie 2009, 23:30
autor: mł konsultant
rabat na tel był 50%:)

Post:09 kwie 2009, 23:36
autor: slawek72
mł konsultant pisze:rabat na tel był 50%:)
Z oferty mi przedstawionej wynika że nadal mam rabat 50% na nowego fona.