Strona 1 z 2

PLAY zrywanie połączeń powodem zerwania umowy z winy opa ?

Post:12 lut 2009, 00:14
autor: Jedrker
Mam takie pytanie.
Jestem abonentem sieci Play od niespełna roku.
Od tego czasu mam problem z jakością połączeń, o którym szerzej pisałem tutaj :
http://ludzie.playmobile.pl/blog/entry/ ... KIETA.html
Czy to jest podstawą do zerwania umowy z winy operatora bez poniesienia kosztów zerwania umowy ?
Gdzie mogę się udać, bądź gdzie napisać, by do rozwiązania umowy doszło z winy opa ?
Niestety nie mogę normalnie korzystać z telefonu, a z dnia na dzień problemy stają się coraz bardziej widoczne.
Dzisiaj przez cały dzień zrywało mi połaczenia, mam już naprawde dość tego ...

Re: PLAY zrywanie połączeń powodem zerwania umowy z winy opa

Post:12 lut 2009, 00:40
autor: Mosquito007
Jedrker pisze:Niestety nie mogę normalnie korzystać z telefonu, a z dnia na dzień problemy stają się coraz bardziej widoczne.
A nie możesz sobie zmienić ręcznie sieci na Plusa? To jest już to co pisałem w innym poście. Jak masz problemy z siecią Play'a to zawsze możesz zmienić na Plusa i korzystać z ich nadajników? Rozłączać połączenia powinno tylko w przypadku przeciążenia sieci, ale wątpie żeby na codzień (w zwykłe dni) Plus był aż tak przeciążony :| Takie poważne obciążenia sieci to występują chyba tylko w sylwestra (no może jeszcze ważniejsze święta).
A gdzie mógłbyś się zgłosić? Na pewno do praw konsumenta (czy coś w tym stylu).

Post:12 lut 2009, 00:47
autor: Jedrker
Mosquito007 pisze:A nie możesz sobie zmienić ręcznie sieci na Plusa?
Nie bo mój kochany operator w brandowanym sofcie Play zablokował taką możliwość.
Mosquito007 pisze:Jak masz problemy z siecią Play'a to zawsze możesz zmienić na Plusa i korzystać z ich nadajników?
Widzisz tu poza tym jakiś sens, jeśli operator ma 100 % pokrycie na danym terenie by przelogować się na stacje konkurencji ?
Bynajmniej wg. mnie to bezsens ...
Mosquito007 pisze:Rozłączać połączenia powinno tylko w przypadku przeciążenia sieci, ale wątpie żeby na codzień
Też w to wątpię, tym bardziej, że jest to niezależne od pory dnia ani godziny ...
W tym momencie na tyle przegięli, że po prostu chcę udowodnić winę po stronie Play, i rozwiąć z nimi umowę, koniec tego dobrego...
Łatwiej chyba będzie mi załatwić sprawę, jeślizgłoszę to do mediów czyż nie prawda ?
Media zawsze zrobią swoje, a by nie nagłaśniać porblemu, operator załatwi polubownie sprawe ? :mrgreen:
W tej chwili mogę oddać im nawet ten telefon który od nich kupiłem, byle by się tylko od nich uwolnić :))

Post:12 lut 2009, 08:58
autor: banan1973
Miałem podobną sytuację, brak zasięgu Play, nawet na ich mapce pokazują że nie ma zasięgu. Rozwiązałem umowę z powodu nie dotrzymania warunków umowy przez operatora. Do nich to nie dociera, sprzedali mnie windykacji i teraz "Kruk" przysyła wezwania. Do sądu sprawy nie skierują tylko wezwania i wydzwaniają. Zmieniłem nr telefonu, akurat przeprowadziłem się i mam spokój. Podpisałem umowę z "orangutanem" i mam jeszcze internet od nich. Jest drożej ale pewnie. Pewnie ci się nie uda cokolwiek zdziałać ale próbuj.

Post:12 lut 2009, 21:45
autor: Orfi
Niestety,ale nie masz szansy im (Play) tego udowodnić. Gdyby nie mieli pokrycia sygnałem to wtedy może....chociaż też nie (przypadek abonentki Orange,której sprzedano telefon a w której miejscu zamieszkania w ogóle nie ma zasięgu i operator nie zamierza zwiększać pokrycia tego terenu),bo operator świadczy usługę mobilną i telefon komórkowy też jest urządzeniem mobilnym,więc można się,z nim przemieszczać a np.5 km dalej będzie działał idealnie. Weź też pod uwagę,że może coś stało się z telefonem (spróbuj potestować kartę na jakimś innym modelu),w końcu to tylko urządzenie i może być zawodne.

[ Dodano: 2009-02-12, 21:57 ]
@Banan 1973 unikanie tych firm,typu Kruk itd. do niczego dobrego nie doprowadzi,w końcu skierują sprawę do sądu i zaocznie zostaniesz ukarany w tzw.postępowaniu nakazowym i dodatkowo wpis do BIK-u to ani kredytu a nawet zakupów na raty czy konta w banku z prawem do debetu nie założysz i to przez najbliższe parę lat.

Post:12 lut 2009, 22:05
autor: MADMAX
Witam

Raczej nie masz szans na bezkarne zerwanie umowy z operatorem.

Możesz natomiast dochodzić swych racji na podstawie paragrafu 9, pkt. 1 tego regulaminu

Niestety, jak zapewne tam wyczytasz, zadośćuczynienie możesz otrzymać przy założeniu iż świadczenie usługi zostało wstrzymane na 24h.
W Twoim przypadku jak rozumiem niestety tak się nie dzieje, choć oczywiście zgadzam się, że wszystko w porządku z pewnością nie jest.

Zajrzyj do poradnika UKE

Być może uda się Tobie polubownie załatwić sprawę z operatorem, który koniec końców przy jego dobrej woli zrekompensuje Tobie te nieprzyjemności jakimiś gratisami w postaci pakietu dodatkowych złotówek, minut etc.

Post:12 lut 2009, 22:14
autor: Mosquito007
Jedrker pisze:
Mosquito007 pisze:A nie możesz sobie zmienić ręcznie sieci na Plusa?
Nie bo mój kochany operator w brandowanym sofcie Play zablokował taką możliwość.
Eee, nie rozumiem jak to zablokował? Z tego co się orientuję to każdy użytkownik może zmienić sobie sieć na Plusa!
EDIT
Problem z potocznym "radiem" (czyli softem odpowiedzialnym za sieć) występował z tego co wiem w telefonach HTC HD sprzedawanych około grudnia w salonach Play'a. Taki telefon możesz zareklamować i nie powinno być problemu! Z tego właśnie powodu wycofano ten model z oferty Play'a. Bodajże jeszcze w lutym mają się one pokazać z powrotem - już z poprawionym softem :wink:
Jedrker pisze:
Mosquito007 pisze:Jak masz problemy z siecią Play'a to zawsze możesz zmienić na Plusa i korzystać z ich nadajników?
Widzisz tu poza tym jakiś sens, jeśli operator ma 100 % pokrycie na danym terenie by przelogować się na stacje konkurencji ?
Bynajmniej wg. mnie to bezsens ...
No ja tu problemu nie widzę... Mam problem z zasięgiem to przelogowuję się na Plusa i dalej korzystam z abonamentowych minut itp. To nic nie kosztuje więc co to za różnica czy Ci na wyświetlaczu będzie pisało "Plus GSM", czy "Play". Albo ja tu czegoś nie rozumiem albo... :?

Post:12 lut 2009, 22:36
autor: Orfi
Skoro ma cały czas max zasięg 3G Play to jak ma się przelogować na roaming krajowy Plusa, jeżeli soft telefonu na to nie pozwala? Problem pewnie nie jest związany z zasięgiem a raczej z softem telefonu (trzeba serwisowo wgrać nowy z wpisem do gwarancji),bo pierwsze co zarzuca operator abonentowi to wadliwy telefon. Gdyby na tym obszarze np.100 abonentom Play z różnymi telefonami źle działala sieć,to pewnie coś musieliby,z tym zrobić a tak będzie olewka klienta.

Post:12 lut 2009, 23:25
autor: thonka
tak jak reszta rowniez polecam przelogowac sie na plusa i nie unikac tego (jak to niektorzy pisali, ze nie po to podpisuja umowe z play, by korzystac plusa), bo po to jest zasieg plusa, by w razie problemow, play mialo zasieg, ktory zobowiazane jest Tobie zapewniac.

w polskim PT jest zapis o rekompensacie 1/30 wysokosci abonamentu za kazdy dzien niedzialania uslugi (ciezkie do udowodnienia niestety) co jest w regulaminie play.

jednak jezeli telefon nie daje mozliwosci wyboru sieci to powinien czym predzej wyladowac w serwisie na aktualizacji softu. najlepiej pojsc do salonu i reklamowac z tytulu niezgodnosci z umowa.

Post:15 lut 2009, 22:45
autor: Orfi
Patrząc po tym,co autor tematu napisał na blogu Playa to myślę,że dał sobie spokój z tą walką z wiatrakami i zmieni operatora. W sumie takie wyjście nie jest tanie (2 abonamenty do opłacenia),ale w przypadku potrzeby kontaktu za pomocą komórki sensowne (lepsze niż rozstanie się,z Play i zapłata kary umownej).

Post:16 lut 2009, 00:32
autor: Marens
banan1973 pisze:Rozwiązałem umowę z powodu nie dotrzymania warunków umowy przez operatora. Do nich to nie dociera, sprzedali mnie windykacji i teraz "Kruk" przysyła wezwania. Do sądu sprawy nie skierują tylko wezwania i wydzwaniają. Zmieniłem nr telefonu, akurat przeprowadziłem się i mam spokój.
Pójdź później podpisać umowę w Erze, Plusie.
Znam taką osobę, co "olała" ostatnią fakturę z Ery na 20zł i bardzo teraz tego żałuje.

Post:16 lut 2009, 11:02
autor: Jedrker
Orfi,
Nie olałem walki heh.
Czekam na odpowiedź na 2 zgłoszenia w OK.
Zobaczymy co odpiszą.
Po tym napiszę do rzecznika prasowego M.Gruszki, może on cuś zdziała.
Jeśli nie, to media (portale internetowe, czy gazeta)myślę, że chętnie zajęli by się sprawą, bo mieli by co pisać ;P
Mam nadzieję, że uda mi się załatwić sprawę.
W najgorszym wypadku zostanie posiadanie 2 abonamentów ;P

Ale to i tak będzie mnie jeszcze mniej kosztować.
Dzwoniła do mnie laseczka z Play żebym zmienił abo ze starego Play abo na One Play, a w zamian za to dostanę zniżkę przez 9 miesięcy na abo , to będę płącić im po 30 parę złotych.
Potym dobiegnie końca moja umowa, i będę wolny ...
Nie chcę się denerwować, ja po prostu chcę korzystać z telefonu na normalnym poziomie.
W orange byłem ponad 6 lat i nie miałem nigdy takich problemów, podkusiło mnie aby zmienić opa na playa, no i mam co chciałem ...
Nie mogę korzystać normalnie z telefonu w Play, to zamówiłem sobie abonament w orange przez stronę www.
Telefon z Play sprzedam na allegro, kasa pójdzie na konto Play, więc do końca umowy dużo nie pozostanie mi do zapłaty Playowi ;)
Telefon właściwie pokryje koszty abonamentu do końca mojej umowy ...
Gdyby nie ta jakość połączeń zostałbym w Play, bo jest tanio.
Ale widać, tanio nie znaczy najlepiej.
Na blogu i tutaj w temacie będę informował Was o tym jak sprawa idzie ;)

Post:16 lut 2009, 11:13
autor: Orfi
Dokładnie o tym pisałem @Marens. Sytuacja nie dotyczy tylko operatorów,ale ogólnie informacji finansowych o kliencie dostępnych przez BIK,w przypadku klienta indywidualnego,co może utrudnić życie a szkoda sobie brudzić kartoteki,bo później przy jakimś poważniejszym kredycie są kłopoty. Sorry za off-top,ale takie info jest przydatne,zwłaszcza dla takich abonentów,którzy jednostronnie rozwiązują umowę z operatorem nie płacąc kary umownej i myślą,że wszystko będzie ok.

[ Dodano: 2009-02-16, 11:21 ]
@Jedrker walcz a nuż się uda ! Radziłbym też zainwestować w tego U700 i ściągnąć simlocka u operatora (77 zł.), to wtedy karta sim z Play również, może zostać wykorzystana,co w przypadku płacenia abonamentu również ma swoje zalety.

Post:17 lut 2009, 13:40
autor: Jedrker
To jakiś obłęd, napisałem ostatnio im zgłoszenie :
Kod: Zaznacz cały
Chciałbym zgłosić problem z jakością waszej sieci.Dnia 11.02.2009 od samego rana każde połaczenie jakie wykonałem po paru minutach zrywało. Nie dało się normalnie korzystać z telefonu, a o komforcie prowadzeniu rozmów można zapomnieć. Zrywanie połączeń zaobserwowałem notorycznie na terenie Częstochowy.Okolice dzielnicy xxx,ul.xxx/xxx.Mój telefon to motorola v9.W okolicach regionu jaki podałem posiadam pełny zasięg sieci Play.Z roamingu krajowego nie korzystam. Liczę na odpowiedź w tej sprawie. Czy tak fatalna jakość połączeń może być powodem rozwiązania umowy?
w odpowiedzi dostałem :
Kod: Zaznacz cały
Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie nadesłane za pośrednictwem naszej strony internetowej 13 lutego 2009 roku, dotyczące przerywania połączeń głosowych. Uprzejmie prosimy w korespondencji zwrotnej o dokładne wypełnienie poniższego formularza. Umożliwi to nam analizę Pana zgłoszenia: - Numer Abonenta dzwoniącego: - Numer Abonenta odbierającego: -Czy problem dotyczy połączeń z jedną osobą czy z różnymi osobami? -Częstotliwość problemu (rzadko / często / wszystkie połączenia)? - Miasto, w którym wystąpił problem: - Dzielnica, w której wystąpił problem: - Ulica, przy której wystąpił problem: - Jeżeli problem wystąpił w okolicy stacji Play, to proszę Pana o podanie jej nazwy, w przeciwnym wypadku podać „brak”: - Czy był zasięg (ile kresek, zasięg 2G czy 3G)? - Czy w innych lokalizacjach problem też występuje (jeśli tak, to gdzie)? - Model Pańskiego telefonu: - Komunikat na wyświetlaczu: - Jakie komunikaty słychać w słuchawce? - Kiedy nastąpiło zerwanie (podczas dzwonienia, czy w trakcie rozmowy)? - Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak / nie / brak próby) ? - Okres występowania problemu (dni w formacie dd-mm-rrrr): - Krótki opis problemu: W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt za pośrednictwem www.playmobile.pl, e-mailem: [email protected] lub telefonicznie pod numerem 790-500-500. Informujemy o serwisie Play24 na stronie www.moj.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 może Pan również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem, xxx xxx konsultant back office ds. obsługi klienta
No to im pięknie napisałem :
Kod: Zaznacz cały
Witam.
Nawiązując do zgłoszenia xxx .
 - Numer Abonenta dzwoniącego: 793xxxxxx
 - Numer Abonenta odbierającego: wiele numerów, właściwie pod każdy numer jaki nie zadzwonię rwie połączenie, to samo dzieje z połaczeniami przychodzącymi
 -Czy problem dotyczy połączeń z jedną osobą czy z różnymi osobami? jak wyżej, problem dotyczy właściwie każdego numeru pod jaki nie zdazwonię
 -Częstotliwość problemu (rzadko / często / wszystkie połączenia)? często, raz każde połaczenie zostanie zerwane, czasami co drugie trzecie połączenie zrywa
 - Miasto, w którym wystąpił problem: Częstochowa
 - Dzielnica, w której wystąpił problem: xxx/xxx/xxx
 - Jeżeli problem wystąpił w okolicy stacji Play, to proszę Pana o podanie jej nazwy, w przeciwnym wypadku podać „brak”: nie znam nazwy stacji NodeB Play, problem występuje notorycznie na zasięgu 3G Play
 - Czy był zasięg (ile kresek, zasięg 2G czy 3G)? Pełny zasięg 3G Play
 - Czy w innych lokalizacjach problem też występuje (jeśli tak, to gdzie)? jak wyżej, obszar częstochowy, w innych miastach nie sprawdzałem
 - Model Pańskiego telefonu: Motorola V9
 - Komunikat na wyświetlaczu: brak komunikatu, przecież jak połaczenie zostanie zerwane, to komunikat na telefonie się nie wyświetla  :mrgreen: 
 - Jakie komunikaty słychać w słuchawce? żadne, skoro rozmowa zostaje zerwana, to jak mogę cokolwiek słyszeć w  słuchawce...  :-D 
 - Kiedy nastąpiło zerwanie (podczas dzwonienia, czy w trakcie rozmowy)? Cały czas rwie połaczenia w trakcie rozmowy
 - Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak / nie / brak próby) ? Tak występuje problem, polecono mi nawet wymienić kartę sim ze starej na nowszy model, nic nie pomogło, a problem został ...
 - Okres występowania problemu (dni w formacie dd-mm-rrrr): tu mógłbym zamieścić jedną datę od początku podpisania umowy do dnia dzisiejszego, ostatnio 11.02.2009 przez cały dzień. Teraz nie mogę nawet sprawdzić bilingu kiedy dokładnie w inne dni połaczenia zostały zrywane, bo wasze Play24 kuleje, nie dostaję haseł wysyłanych przez sms, więc nie mogę zalogować się na stronę www
 - Krótki opis problemu: Jak wyżej. Od podpisania umowy z Waszą siecią ciągle mam problem ze zrywaniem połączeń, gdzie nie zadzwonię po paru minutach czasem po paru sekundach rozmowy połaczenia zostają zerwane.
Nie da się komfortowo rozmawiać, co świadczy tylko o prestiżu Waszej firmy.
I tutaj mam jedno zasadnicze pytanie, na które nie udzielono mi odpowiedzi odnośnie zgłoszenia na które odpisuję.
Czy powyższe problemy mogą być powodem do zerwania umowy z przyczyn leżących po stronie Waszej sieci ?
Bo chcąc normalnie korzystać z telefonu jestem zmuszony do posiadania drugiego w innej sieci, gdzie problem nie występuje.
Więc z jakiej racji mam płacić za usługi, które świadczone są na poziomie nie do przyjęcia ?
Liczę na odpowiedź w tej sprawie.
Normalnie witki opadają :roll:
Jestem ciekaw, jak sprawa się dalej potoczy :-D

Post:17 lut 2009, 14:42
autor: kowcio
Jedrker, Jak to przeczytałem, to myślałem że padnę :mrgreen: :smt005 Proszę Ciebie o zamieszczenie dalszej korespondencji tutaj :-D

Play ze mną tez kombinował jak koń pod górkę, wkurzyłem się i sru, stracili klienta... :P Teraz Orange niech się cieszy ze mnie ;)

Ale z tymi komunikatami na wyświetlaczu/słuchawce to... :mrgreen:

Życzę powodzenia w dalszej męce z P4 ;)

Post:17 lut 2009, 14:51
autor: MADMAX
Jedrker pisze:Normalnie witki opadają :roll:
... i SirMarki oraz inne administratory :mrgreen:

Biorąc pod uwagę słynne luzackie podejście do klienta przez BOK, formularz faktycznie kosmiczny - czyżby do PLAY zagościła zimna biurokracja? ;)
Tak serio, być może właśnie dzięki wypełnieniu go, operator szybciej będzie mógł ustalić przyczynę zjawiska, czego serdecznie życzę.

Post:17 lut 2009, 15:16
autor: Jedrker
kowcio pisze:le z tymi komunikatami na wyświetlaczu/słuchawce to... :mrgreen:
no jaja, z klienta głupa chcą chyba zrobić ...
to i tak się jeszcze powstrzymałem , bo miałem ostrzej odpisać na te pytania, bo przez tą jakość połaczeń już i tak mnie kur... łapie, a te pytania mnie tylko dobijają jeszcze bardziej ...
Oczywiście musiałem im to na mejla wysłać, bo przecież przez www można napisać tylko 1000 znaków :roll:
Korespondencję będę zamieszczał systematycznie ...
BTW. na 99 % pytań które mi zadali odpowiedziałem właściwie w pierwszym zgłoszeniu :mrgreen:
Więc zamiast zająć się sprawą od razu, bo podałem najważniejsze informacje, to zwlekają na czas, ale ja im już napiszę, że są media, i chętnie nagłośnią problemy z siecią Play, a chyba tego by niue chcieli, bo opinie szybko mogą stracić, którą i tak sobie wyrabiają cały czas ...
Czekam na telefon z orange e shopu...
I po co ja po 6 latach w Orange przeszedłem do tej Play żenady ?
eh...

Post:17 lut 2009, 19:14
autor: tomko111
Jedrker, u mnie występował i dalej występuje problem z SMSami do/z Ery. Również dostałem takiego maila jak Ty (przypuszczam, że to automat), odpowiedziałem na wszystkie ich pytania i odpisali, że po analizie informatyków nie wykryli żadnych problemów - cóż to jest Play, problem występuje do dzisiaj, a ja dostałem jakieś 30 min. do wszystkich sieci, nie wiem po co. :|

Post:17 lut 2009, 19:47
autor: Jedrker
tomko111,
bo myślą że dostaniesz pakiet minut i rozwiąże to Twój problem, i za to będziesz wychwalał sieć w jak najlepszych superlatywach :mrgreen:
Ale niestety miamienie mnie minutami darmowymi przestało mnie bawić, i dlatego postanowiłem głośno zacząć dochodzić się swojego.
Wiem, że to walka z wiatrakami, ale z pod znaku zodiaku jestem baranem, upartym, i walczę po trupach do celu :mrgreen:
Mam nadzieję, że uda mi się wygrać sprawę :wink:

Post:18 lut 2009, 21:06
autor: azerus
Wszyscy wiemy jak jest w Play nie oszukujmy sie. Obsluge klienta maja bardzo slaba. Oferte tez nie lepsza bo to ze duzo i tanio nie oznacza dobrze czy lepiej, raz ze zasieg netu jest bardzo maly wrecz mini to jeszcze pakiet zlotowek czy minut nie przechodzi z miesiaca na miesiac w abonamencie.