Strona 1 z 1

Era - możesz więcej... płacić

Post:08 cze 2008, 14:14
autor: ViNYL
Witam.

Mam z Erą pewien problem i zastanawiam się co z nim zrobić.

Na koncie były sobie 2 numery: jeden telefoniczny (Nowy Pakiet Biznes + 10 numerów za grosz), jeden do internetu (Blueconnect). Oba były zarejestrowane na jednoosobową działalność. Postanowiłem blueconnect'a przenieść na konto indywidualne, żeby móc sobie korzystanie odpisać od podatku (tzw. rozdzielenie kont). Pismo w tej sprawie przyjął ode mnie konsultant w salonie firmowym. W obu przypadkach zmienił się okres rozliczeniowy, a w przypadku numeru głosowego promocyjnie wyłączono mi również usługę "10 numerów za grosz". Po interwencji usługę tą uruchomiono, ale dopiero od następnego dnia można było dzwonić taniej. Efekt jest taki, że rozmowy z jednego tylko dnia kosztowały mnie złotych 80, zamiast około złotówki. Zgłosiłem reklamację i zażądałem ponownego przeliczenia faktury, jednak dział reklamacji stwierdził, że taka sytuacja przy cesji jest normalna. Skąd oni tą cesję wzięli to nie wiem, a na kolejne pisma w tej sprawie odpowiadają tak samo, dopisując tylko w dołu że kolejne moje wypociny pozostaną bez odpowiedzi.

Rozważam teraz 2 możliwości:
    § Wysyłam im wezwanie do zapłaty, a potem po bezskutecznym oczekiwaniu na przelew idę do sądu i domagam się zwrotu pieniędzy, a przy okazji również rozwiązania umowy bez płacenia kary (zmiana cennika, tylko przez 1 dzień ale jednak).
    § Najpierw wysyłam im wypowiedzenie umowy z ich winy i niech to oni wykażą, że nie miałem do tego prawa.
Co o tym myślicie? Ja już do nich nie mam siły.

--
Pozdrawiam
ViNYL

Post:08 cze 2008, 21:35
autor: elfrid
tylko ze to nie ejst zmiana cennika. policzyli ci normalnie. a w ramach promocji powinna byc zlotowka. play tez teraz zmienil cene z 0zł do 1zł za połączenie BOK. ale brak oplaty byl promocja wiec w kazdej chwili mogli sie z tego wycofac. wiec udowodnienie zmiany cennika moze nie przejsc. poza tym to jest cesa z dzialalnosci gospodarczej na osobe prywatna. czesto przy cesji rozne bonusy przepadaja, a kwota zobowiazania sie nie zmienia

Post:09 cze 2008, 17:20
autor: ViNYL
Witam.
elfrid pisze:tylko ze to nie ejst zmiana cennika. policzyli ci normalnie. a w ramach promocji powinna byc zlotowka. play tez teraz zmienil cene z 0zł do 1zł za połączenie BOK. ale brak oplaty byl promocja wiec w kazdej chwili mogli sie z tego wycofac.
Tyle, że wysokość opłat za połączenia z wybranymi numerami jest elementem oferty, na podstawie której sporządzony był aneks do umowy. To nie jest promocja, z której operator może się wycofać w trakcie obowiązywania umowy. Poza tym za każdy numer był i jest nadal pobierany miesięczny abonament (1,22zł/nr).
elfrid pisze:poza tym to jest cesa z dzialalnosci gospodarczej na osobe prywatna. czesto przy cesji rozne bonusy przepadaja, a kwota zobowiazania sie nie zmienia
O ile w przypadku Blueconnect'a warunkowo można byłoby mówić o cesji (choć to byłaby też bzdura, bo czemu cesją miałoby być usunięcie NIPu z faktury), to w przypadku numeru głosowego nic się nie powinno zmienić, bo jest on nadal "firmowy" tak jak był. Jak robiłem podobny manewr dwa lata temu to nie było takich komplikacji.

--
Pozdrawiam,
ViNYL

Post:09 cze 2008, 18:41
autor: Niffer
Na chłopski rozum: podpisanie umowy zobowiazuje obie strony do jej przestrzegania (ty i operator0 operator zmienia stawki lib warunki umowy masz prawo do odstapienia od umowy bez kar. proponuje skontaktowac sie z lokalnym urzedem ochony konsumenta

Post:14 cze 2008, 14:45
autor: DejwiD
Ty to opisujesz, ze swojego punktu widzenia. Pokaz lepiej skany odpowiedzi z Ery.

nie zaczynaj od wypowiedzenia umowy z winy operatora. bo czego takiego nie ma :D no chyba, ze dostales to na pismie :) rozpocznij proces mediacyjny przy pomocy regionalnego punktu UKE lub UOKiK.