Strona 1 z 1

Sklep era.pl -> Pewna wątpliwość ... aktywacja, kiedy pła

Post:14 sty 2008, 14:55
autor: Krzysztof_91
Witam serdecznie!

Chciałbym przedstawić moją rozmowę z konsultantem Ery.
:arrow:
W regulaminie sklepu era.pl (internetowego) przeczytałem, że należy
aktywować otrzymaną kartę SIM w ciągu 7 dni, w przeciwnym razie zostanie
ona automatycznie aktywowana. Czy te 7 dni jest liczone od dnia złożenia
zamówienia, czy od odebrania przesyłki? Od kiedy jest naliczana opłata
za korzystanie usług (abonament, opłata aktywacyjna, okres
rozliczeniowy)? Od momentu zamówienia na stronie era.pl, od momentu
odebrania przesyłki od kuriera, czy może od dnia aktywacji numeru?

Na powyższe pytania uzyskałem następującą odpowiedź:
aby w pełni aktywować kartę należy wykonać połączenie pod numer 22 413 33 30 i podać w samoobsługowym systemie automatycznym numer telefonu, który ma być aktywowany. Proszę pamiętać, że połączenie w celu aktywacji karty, musi być wykonane z innej karty niż ta zakupiona. Jeżeli natomiast nie dokona Pan samodzielnej aktywacji karty w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki, to zostanie ona aktywowana automatycznie.

Opłaty za abonament są liczone od momentu aktywacji karty (przyłączenia do sieci), z tym, że zgodnie z zapisem Regulaminu, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki.
Moje pytanie dla użytkowników forum telepolis.pl: To jak to w końcu jest-7 dni czy 10 ?

Zadałem pomocnicze pytanie:

Prosiłbym o wyjaśnienie mi, co oznacza zapis:
"Opłaty za abonament są liczone od momentu aktywacji karty (przyłączenia do sieci), z tym, że zgodnie z zapisem Regulaminu, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki." ?

Czy rozpoczęcie świadczenia usług uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych jest równoznaczne z rozpoczęciem naliczania opłat? Chciałbym zamówić już telefon, podpisać umowę, ale aktywować go dopiero w 10 dniu po otrzymaniu przesyłki.

Symulacja:
Składam zamówienie. Otrzymuję telefon od kuriera dnia 21 stycznia (poniedziałek) i podpisuję umowę. Po upływie 10 dni, tj. 31 stycznia naliczona zostanie opłata za aktywację, abonamenty ? Reasumując: Czy jeśli nie dokonam aktywacji, czyli nie będę korzystał z telefonu w ciągu 10 dni to za ten okres 10 dni nie będę płacił za abonamenty ?

Odpowiedź od ery:
Nawiązując do Pana wcześniejszej korespondencji uprzejmie informuję, że nie jestem w stanie podać dokładnej daty od której będzie naliczana opłata za abonament.

Potwierdzam, że w przypadku zamówienia numeru komórkowego przez Sklep internetowy, opłata za abonament jest liczona od momentu aktywacji karty. Proszę jednak pamiętać, że zgodnie z Regulaminem, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki. Zapis ten oznacza, że przed upływem tego terminu, sieć Era może zacząć świadczyć Usługi, a co za tym idzie, naliczać opłaty za abonament.

To jak to jest? Może zacząć świadczyć usługi czy nie jak nie dokonam aktywacji? Proszę wypowiedzcie się w tej kwestii. Chciałbym już w czasie ferii mieć ten telefon, a nie chcę go od razu aktywować (tylko po 10 dniach) bo w Orange mam jeszcze numer aktywny, który dopiero się rozwiąże, a niechciałbym płacić za dwa telefony.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc :-)

Post:14 sty 2008, 15:49
autor: przemek910
masz czas na aktywacj,, bo możesz zerwaćumowę, w ciagu tych (chyba 10 dni) jezeli w tym czasie nic nie zrobisz, rpzsytajesz na warunki i automatycznie korzstasz z ich uslug.

Post:14 sty 2008, 16:40
autor: Krzysztof_91
To ja rozumiem, ale moje pytanie jest trochę inne ;) Pytałem o to od kiedy będę płacił za usługi, od aktywacji czy od podpisania umowy?

Post:14 sty 2008, 21:38
autor: przemek910
czy to ważne? i tak ci wyrównają do okresu rozliczeniowego... pare dni zazwyczaj

zaplacisz:

proporcjonalną do ilości dni (kwota abo / 30 dni) kwotę abonamentu, + abo za przyszły miesiąc + aktywacja + ew. koszty poza abo.

Post:15 sty 2008, 01:34
autor: Kostek
Dokładnie - czy to istotne ?? 8)

Opłat "za nic" nie naliczają - wszystko zostanie rozliczone proporcjonalnie - tak jak wspomniał o tym przemek910, :) Jeżeli przychodzi przesyłka - przychodzi numer, na który się dzwoni i aktywuje kartę SIM i aktywacja jest równoznaczna z rozpoczęciem naliczania opłat = rozpoczęcie nowego cyklu rozliczeniowego oraz abonamentu za kolejny :P

ps. ja tu nie widzę większego problemu :P korzystałem z e-sklepu, przyszła przesyłka, aktywowałem SIM, a później na rachunku ładnie pięknie miałem wyszczególnione opłaty :P

Post:15 sty 2008, 10:10
autor: Krzysztof_91
Jakby to nie było istotne to bym nie zadawał takiego pytania. Skoro mówisz, że od czasu aktywacji naliczana jest opłata to ok.
ps. ja tu nie widzę większego problemu
A kto tutaj mówi o jakimś problemie? Po prostu pytam jak to jest, bo konsultanci ery nie byli w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie.
Dokładnie - czy to istotne ?? 8)
Owszem to istotne, gdyż niechciałbym pozostać bez telefonu, a w związku z tym, że wyjeżdżam i niemiałby kto odebrać telefonu i podpisać umowy to chciałbym mieć możliwość korzystania z nowego telefonu od razu jak już wrócę.

Może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat? :roll:

Pozdro :smt006

Post:15 sty 2008, 17:13
autor: przemek910
Krzysztof_91 pisze:Owszem to istotne, gdyż niechciałbym pozostać bez telefonu, a w związku z tym, że wyjeżdżam i niemiałby kto odebrać telefonu i podpisać umowy to chciałbym mieć możliwość korzystania z nowego telefonu od razu jak już wrócę
Nie rozuiem? Umowę musisz odebrać i podpisać wtedy kiedy kurier do Ciebie przyjdzie...

Post:15 sty 2008, 19:01
autor: Kostek
yyy właśnie :) przychodzi kurier i trzeba złożyć parę autografów na papierach :) W końcu przychodzi z umową, oraz z innymi dokumentami, które trzeba posiadać :)

hmm... przynajmniej ja nie widzę związku pomiędzy czasem aktywacji, a czyimś wyjazdem... Jeżeli nikogo nie będzie, to i telefonu też nie - podobnie jak podpisanej umowy :P a tu padają jakieś dziwne pytania... no cóż :) miejmy nadzieję, że problem został zażegnany, w jakikolwiek sposób, niekoniecznie zrozumiały dla uczestników dyskusji :P

Post:15 sty 2008, 21:18
autor: Krzysztof_91
Telefon już zamówiłem. Dziękuję serdecznie za wszelkie odpowiedzi!

PS Temat kwalifikuje się do zamknięcia ;)

Post:31 sty 2008, 20:00
autor: konrad
a co zamówiłeś i za ile ? :)

Post:02 lut 2008, 20:50
autor: Krzysztof_91
Zamówiłem Samsunga E250 za 1 zł w ofercie Telefoniczna okazja 30. Ciekawe po ile teraz będzie ten telefon w nowej promocji w abonamencie 25 zł :)