Strona 1 z 7

[Play] naliczanie opłat za MMSy i inne kwestie tech. sieci

Post:26 gru 2007, 21:56
autor: kamil1221
A więc mój problem polega na tym, że zawsze kiedy wysyłałem MMSa (jednego) do kilku osób naraz pobierało mi opłatę, jako wysłanie jednej wiadomości (obojętnie czy wysyłałem ją do 3 osób czy do 10).
Ostatnio zorientowałem się że już tak nie jest i płacę za każdą osobę.
Zgłosiłem to w BOK gdzie Pani powiedziała że tym się zajmie (nadal sprawa jest rozpatrywana).
Dzisiaj wysłane wiadomość do dwóch osób i policzyło znowu jak za dwie.
Zadzwoniłem do BOK gdzie jakiś Pan oświadczył, że wszystko jest dobrze (powiedziałem mu że wcześniej było inaczej a on na to że mi się po prostu udało).
Kiedy byłem w Plusie (mix) również, jeżeli wysyłałem jedną wiadomość do kilku osób było to traktowane jako jedna.

Więc, o co w tym wszystkim chodzi ?

Post:26 gru 2007, 22:06
autor: D@rio
kamil1221 pisze:Kiedy byłem w Plusie (mix) również, jeżeli wysyłałem jedną wiadomość do kilku osób było to traktowane jako jedna.
nie możliwe bo mi na biling'u traktuje jako dwie i również nalicza (albo odejmuje z pakietu) jako dwie... no tyle, że Ty miałeś MIX a ja mam abonament.

Post:26 gru 2007, 22:10
autor: babeo
kamil1221 pisze:A więc mój problem polega na tym, że zawsze kiedy wysyłałem MMSa (jednego) do kilku osób naraz pobierało mi opłatę, jako wysłanie jednej wiadomości (obojętnie czy wysyłałem ją do 3 osób czy do 10).
Czyli 'zawsze' bylo źle. Co to za różnica dla opa czy wysylasz to samo do 10 osób czy 10 różnych mmsów do 10 różnych osób, a przy tej drugiej opcji, chyba nie zaprzeczysz, że zapłącisz 10xkoszt mmsa. Weź pomyśl, jak opłata ma być naliczana, tak by op zarobił jak najwięcej i odpowiedź będzie jasna, jak powinno być :-)

Post:26 gru 2007, 22:15
autor: kamil1221
Kiedyś nawet czytałem w TK że jeżeli wysyłamy jedną wiadomość do kilku osób jednocześnie płacimy tylko za jedną.
Wiadomość jest dostarczana do serwera a z niego rozsyłana do adresatów.
Chodzi oczywiście o wysłanie wiadomości, jako korespondencji seryjnej.

Post:26 gru 2007, 22:21
autor: D@rio
kamil1221 pisze:Kiedyś nawet czytałem w TK że jeżeli wysyłamy jedną wiadomość do kilku osób jednocześnie płacimy tylko za jedną.
nie czytam TK ale wiem że oni jeszcze kilkanaście razy sobie "gole" strzelili...

Post:26 gru 2007, 22:23
autor: babeo
kamil1221 pisze:Kiedyś nawet czytałem w TK że jeżeli wysyłamy jedną wiadomość do kilku osób jednocześnie płacimy tylko za jedną.
Pierwsze słyszę. Z punktu widzenia ekonomicznego jest to lekko bez sensu.

Re: [Play] naliczanie opłat za MMSy.

Post:26 gru 2007, 22:31
autor: tomko111
kamil1221 pisze:A więc mój problem polega na tym, że zawsze kiedy wysyłałem MMSa (jednego) do kilku osób naraz pobierało mi opłatę, jako wysłanie jednej wiadomości (obojętnie czy wysyłałem ją do 3 osób czy do 10).
Ostatnio zorientowałem się że już tak nie jest i płacę za każdą osobę.
Zgłosiłem to w BOK gdzie Pani powiedziała że tym się zajmie (nadal sprawa jest rozpatrywana).
Dzisiaj wysłane wiadomość do dwóch osób i policzyło znowu jak za dwie.
Zadzwoniłem do BOK gdzie jakiś Pan oświadczył, że wszystko jest dobrze (powiedziałem mu że wcześniej było inaczej a on na to że mi się po prostu udało).
Kiedy byłem w Plusie (mix) również, jeżeli wysyłałem jedną wiadomość do kilku osób było to traktowane jako jedna.

Więc, o co w tym wszystkim chodzi ?
Witaj, niestety to żaden problem. Kilka dni temu został naprawiony problem, który polegał na tym, że pobierano 15gr za MMSa nawet jeśli wysyłano do 1+ odbiorców. Była to po prostu awaria w Playu, która jest już naprawiona. Od chwili obecnej za każdego MMSa zapłacisz 15gr. Jeżeli wyślesz do 2 odbiorców zapłacisz 30gr, jeśli do 10 1,50zł. Nie masz prawa wnioskować o żadne roszczenia bowiem w cenniku wyraźnie pisze 15gr/MMS'a. Pozdrawiam. :wink:

Post:26 gru 2007, 22:31
autor: kamil1221
Dosłownie parę minut temu wysłałem MMSa do 2 osób naraz nie dość, że policzyło za 2 wiadomości (30 gr) to do tego została naliczona opłata za przesył danych (20 gr).
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy to płace za wiadomość + transmisje danych.

Dzwoniłem do BOK i kolejne zgłoszenie mają przeze mnie na głowie.

Obrazek

Post:26 gru 2007, 22:34
autor: D@rio
babeo pisze:
Pierwsze słyszę. Z punktu widzenia ekonomicznego jest to lekko bez sensu.
Dokładnie.

Post:26 gru 2007, 22:36
autor: babeo
kamil1221 pisze:Dzwoniłem do BOK i kolejne zgłoszenie moją przeze mnie na głowie.
Pamiętam z innego wątku jak pisałeś, że częto do nich dzwonisz i nie narzekasz, bo dostajesz dodatkowe minuty. Play - inna telefonia :-)

Post:26 gru 2007, 22:39
autor: kamil1221
Bo tak jest.
Dziś znowu otrzymałem kolejne 10 minut również za złe naliczanie opłat. W tym miesiącu już przyznali mi ich 40 w sumie. :wink:

Co, jak co i tak nie narzekam bo jak dla mnie BOK *500 jest w pełni profesjonalny.

Post:26 gru 2007, 22:40
autor: D@rio
kamil1221 pisze:Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy to płace za wiadomość + transmisje danych.

Dzwoniłem do BOK i kolejne zgłoszenie moją przeze mnie na głowie.
tutaj masz ewidentne prawo do reklamacji.

Post:26 gru 2007, 22:44
autor: tomko111
Za koszty przesyłania danych masz prawo do reklamacji, natomiast późniejsze reklamacje związane z kosztami MMSów będą raczej nie uwzględnianie, gdyż tak jak pisałem była to tylko awaria w systemie, która trwała dość długo, a teraz na (nie)szczęście została naprawiona. :wink:

Post:26 gru 2007, 22:45
autor: kamil1221
Nie są to wielkie kwoty (max 50 groszy), ale jeżeli pojawia się to dość często można stracić i to dużo. Ignorowanie takich przypadków nie poprawi, jakości usług.
Przez to wszytko zacząłem analizować biling na ten miesiąc. :|

Post:26 gru 2007, 22:51
autor: tomko111
A w ogóle jakim prawem pobrali Ci pieniądze za przesyłanie danych? :|

Post:26 gru 2007, 22:53
autor: babeo
kamil1221 pisze:Co, jak co i tak nie narzekam bo jak dla mnie BOK *500 jest w pełni profesjonalny.
Wiesz.... delikatnie mówiąc, ja to że musisz tak często dzwonić nazwałbym wprots brakiem profesjonalizmu P4 vel Play :roll:

Post:26 gru 2007, 22:58
autor: D@rio
babeo pisze:
Wiesz.... delikatnie mówiąc, ja to że musisz tak często dzwonić nazwałbym wprots brakiem profesjonalizmu P4 vel Play
babeo, prywatnie Ci powiem że poziom ich BOK jest na prawdę rzenujący...

Post:26 gru 2007, 23:03
autor: babeo
D@rio, wystaczy pójść do bylajakiego Media Marktu, Empiku ... zobaczyć kto tam 'sprzedaje' ich usługi. Na określenie mojego wrażenie uzyję słów Pani Frał z Włatcuw Móch: Kirie elejson. Apokalipsa.

Post:26 gru 2007, 23:03
autor: kamil1221
tomko111 pisze:A w ogóle jakim prawem pobrali Ci pieniądze za przesyłanie danych? :|
Chyba chodzi tutaj o wielkość MMSa czyli np jak wyśle 40 kb to koszt wychodzi 15 + 20 za przesył danych. Pewnie coś nie tak z platformą rozliczeniową.

Babeo - może dla Ciebie ale dla mnie jest profesjonalny. Potrafi się przyznać do swojej winy i to mi wystarczy. Co innego gdyby olewali mnie.
Denerwując się nic nie wskóram, więc wole do tego podejść ze spokojem :D Przecież nie będę wrzeszczał na niewinnego konsultanta bo przecież to nie jego wina.
babeo pisze:wystaczy pójść do bylajakiego Media Marktu, Empiku ... zobaczyć kto tam 'sprzedaje' ich usługi. Na określenie mojego wrażenie uzyję słów Pani Frał z Włatcuw Móch: Kirie elejson. Apokalipsa.
Więc chyba ciągle trafiacie na jakieś czarne owce ? U mnie w Tychach czy to na wyspie, empiku czy germanosie zawsze była doświadczona, miła i uprzejma obsługa.
Osobiście na BOK złego słowa nie powiem.

Post:26 gru 2007, 23:07
autor: D@rio
babeo pisze:D@rio, wystaczy pójść do bylajakiego Media Marktu, Empiku ... zobaczyć kto tam 'sprzedaje' ich usługi. Na określenie mojego wrażenie uzyję słów Pani Frał z Włatcuw Móch: Kirie elejson. Apokalipsa.
to też... ale przy Call Center nie jest lepiej... póki co, uważam że "quality" ich OK jest na ostatnim możliwym miejscu - 4 miejscu.

Bo to, że tak na lewo i prawo rozdają jakieś bonusowe minuty to nie wiele zmienia. To tylko "mydli" niektórym user'om oczy...