Strona 1 z 2
blokada konta do okreslonej kwoty w abonamencie
Post:15 gru 2007, 22:16
autor: maniek
Witam sluchajcie jak to jest z ta blokada konta bo kolezanka mi powiedziala ze ma w orange abonament i ma blokade ze nie moze wydzwonic wiecej niz 50zl mnie sie wydaje ze ma mix ale on twardo twierdzi ze ma abonament kolega ktory kiedys pracowal w orange powiedzial mi ze jest taka usluga ale tylko dla wybranych klientow To jak to w koncu jest?
Post:15 gru 2007, 22:35
autor: hainasz
To mi pachnie sprawą dla archiwum X

Nic mi nie wiadomo o blokowaniu klientów powyżej pewnej kwoty w innej ofercie niż mix. Moim zdaniem (współpracuje z Orange?Idea od 5lat). Może chodzi o usługę w stylu limit info, albo inną usługę, która informuje, że wykorzystałeś pakiet minut/złotówek. Nie nadużywam słowa na pewno, ale tym razem mogę go użyć i będzie to na 99,99%

. Zapytaj o faktury. Albo zapytaj czy co miesiąc dostaje rachunki (w mix indywidualnym przychodzą druki na rok)
Post:16 gru 2007, 00:22
autor: D@rio
maniek, jest taka usługa która informuje SMS'em o przekroczeniu pakietu kwotowego z abonamentu... ale nie blokuje usług.
Post:16 gru 2007, 00:28
autor: mikage1
Rozwieję wasze wątpliwości (mam nadzieję) - chodzi o miesięczny limit należności, który ujęty jest w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (abo, nie mix); mam przed sobą 2 takie umowy jeszcze z jednej idei, gdzie dla abo 10 i 25 PLN ten limit został ustalony na kwotę 120 PLN; po przekroczeniu tej kwoty operator wyłącza/może wyłączyć (nie jestem pewien, ale chyba jednak wyłącza automatycznie) świadczenie usług do momentu wyjasnienia - ponoć chodzi o to, zeby uchronić klienta przed sytuacją, gdy ktoś ze skradzionego telefonu zadzwoni np na Bahamy zanim właściciel zablokuje rozmowy (a przynajmniej ograniczyć możliwe straty)...
Post:16 gru 2007, 00:30
autor: DejwiD
blokada na PUK2 w telefonie na okreslona liczbe minut/zlotowek??
[ Dodano: 2007-12-16, 00:32 ]
mikage1 pisze:Rozwieję wasze wątpliwości (mam nadzieję) - chodzi o miesięczny limit należności, który ujęty jest w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (abo, nie mix); mam przed sobą 2 takie umowy jeszcze z jednej idei, gdzie dla abo 10 i 25 PLN ten limit został ustalony na kwotę 120 PLN; po przekroczeniu tej kwoty operator wyłącza/może wyłączyć (nie jestem pewien, ale chyba jednak wyłącza automatycznie) świadczenie usług do momentu wyjasnienia - ponoć chodzi o to, zeby uchronić klienta przed sytuacją, gdy ktoś ze skradzionego telefonu zadzwoni np na Bahamy zanim właściciel zablokuje rozmowy (a przynajmniej ograniczyć możliwe straty)...
to nie to...
Post:16 gru 2007, 00:42
autor: dechomenon
tj. tzw. limit na połączenia, można go uruchomić, ale na pewno na specjalnych warunkach i nie jest to opcja dla każdego..zazwyczaj dla firm..
Post:16 gru 2007, 01:12
autor: mikage1
dechomenon pisze:tj. tzw. limit na połączenia, można go uruchomić, ale na pewno na specjalnych warunkach i nie jest to opcja dla każdego..zazwyczaj dla firm..
nie wiem czy na specjalnych warunkach, raczej w to wątpię, bo ja nie jestem "firmą" tylko "indywidualnym" i nikt mnie nie pytał czy chce skorzystać, tylko od razu było to w umowie...
[ Dodano: 2007-12-16, 01:15 ]
DejwiD pisze:blokada na PUK2 w telefonie na okreslona liczbe minut/zlotowek??
[ Dodano: 2007-12-16, 00:32 ]
mikage1 pisze:Rozwieję wasze wątpliwości (mam nadzieję) - chodzi o miesięczny limit należności, który ujęty jest w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (abo, nie mix); mam przed sobą 2 takie umowy jeszcze z jednej idei, gdzie dla abo 10 i 25 PLN ten limit został ustalony na kwotę 120 PLN; po przekroczeniu tej kwoty operator wyłącza/może wyłączyć (nie jestem pewien, ale chyba jednak wyłącza automatycznie) świadczenie usług do momentu wyjasnienia - ponoć chodzi o to, zeby uchronić klienta przed sytuacją, gdy ktoś ze skradzionego telefonu zadzwoni np na Bahamy zanim właściciel zablokuje rozmowy (a przynajmniej ograniczyć możliwe straty)...
to nie to...
byc może mówimy o różnych rzeczach...
Post:16 gru 2007, 01:22
autor: D@rio
mikage1 pisze:nie wiem czy na specjalnych warunkach, raczej w to wątpię, bo ja nie jestem "firmą" tylko "indywidualnym" i nikt mnie nie pytał czy chce skorzystać, tylko od razu było to w umowie...
to jest limit umowny i nie zawsze jest przestrzegany. W mojej umowie ten limit wynosi 500 zł. a i tak nie są usługi blokowane po przekroczeniu.
Post:16 gru 2007, 01:44
autor: mikage1
być może czasem jest przestrzegany, a czasem nie; z tego co napisał maniek nie wynika, czy jego koleżanka zamówiła jakąś usługę, czy moze jednak chodzi o ten limit który włącza się wbrew jej woli...
Post:16 gru 2007, 01:59
autor: D@rio
Moim zdaniem chodzi o usługę "Powiedz Kiedy".
Post:16 gru 2007, 02:30
autor: mikage1
ale "powiedz kiedy" nie powoduje blokady, a jedynie przesyłany jest sms z informacją
Post:16 gru 2007, 02:36
autor: D@rio
mikage1 pisze:ale "powiedz kiedy" nie powoduje blokady, a jedynie przesyłany jest sms z informacją
bo ja nie wiem co Wam się ubzdurało z jakąkolwiek blokadą... i skąd to się to wzięło. Dla mnie to jakaś fama.
Post:16 gru 2007, 02:55
autor: mikage1
maniek o tym napisał...
a co do miesięcznego limitu należności - to opieram się na informacji od konsultanta w salonie orange (odpowiedź na pytanie co to jest ten limit)...
Post:16 gru 2007, 12:11
autor: maniek
dechomenon pisze:tj. tzw. limit na połączenia, można go uruchomić, ale na pewno na specjalnych warunkach i nie jest to opcja dla każdego..zazwyczaj dla firm
to samo mowi mi znajomy ten ktory w orange pracowal

mysle ze moja kolezanka jest przekonana o tym ze ma abonament ale wszystko wskazuje na to ze to jednak mix bedzie...
hainasz pisze:Albo zapytaj czy co miesiąc dostaje rachunki (w mix indywidualnym przychodzą druki na rok)
zapytam z pewnoscia przy najblizszej okazji

swoja droga to niewiedzialem ze druki w mixie na caly rok przysylaja ale chyba nie trzeba wszystkich od razu placic
[ Dodano: 2007-12-16, 12:18 ]
hainasz pisze:Może chodzi o usługę w stylu limit info, albo inną usługę, która informuje, że wykorzystałeś pakiet minut/złotówek
tez o tym slyszalem ale to jest dla firm przeciez i nie jestem pewien czy to blokuje polaczenia czy tylko informuje ze wykorzystano srodki
D@rio pisze:jest taka usługa która informuje SMS'em o przekroczeniu pakietu kwotowego z abonamentu... ale nie blokuje usług
zgadza sie ale to nie to
Post:16 gru 2007, 12:28
autor: mikage1
no to może faktycznie ma mixa, bo jeśli abo, to zostaje chyba już tylko ten limit należności i być może czymś sobie "zasłużyła", że faktycznie jej to uruchamiają...
Post:16 gru 2007, 12:39
autor: maniek
mikage1 pisze:no to może faktycznie ma mixa, bo jeśli abo, to zostaje chyba już tylko ten limit należności i być może czymś sobie "zasłużyła", że faktycznie jej to uruchamiają...
no chyba tak bo przeciez nic innego juz nie ma

Post:16 gru 2007, 13:18
autor: mikage1
ale jak możesz, to poproś koleżankę, żeby sprawdziła on-line co ma, żebyśmy tu nie zachodzili w głowę

i pomarli

w meczącej

nieświadomości

Post:16 gru 2007, 15:35
autor: maniek
mikage1 pisze:ale jak możesz, to poproś koleżankę, żeby sprawdziła on-line co ma, żebyśmy tu nie zachodzili w głowę

i pomarli

w meczącej

nieświadomości

piwo postawie i napewno sie dowiem

Post:16 gru 2007, 16:11
autor: hainasz
Limit należności na konto - nie działa z automatu, ta funkcja raczej rzadko blokuje telefon. To takie zabezpieczenia dla operatora na wypadek gdyby ktoś zaczął nienaturalnie dużo korzystać z telefonu. Do mnie kiedyś zadzwonili jak miałem 500zl wydzwonione po 20 dniach okersu rozliczeniowego, a mój limit wynosił 90zł

Post:16 gru 2007, 23:22
autor: JayCee
§ 4 p.15. “limit należności” – określona indywidualnie przez Operatora górna granica zobowiązań Abonenta, której przekroczenie może uprawniać Operatora do podjęcia następujących działań: żądania wpłaty kaucji, zawieszenia możliwości inicjowania połączeń wychodzących, zablokowania możliwości korzystania z niektórych usług oraz zablokowania świadczenia usługi roamingu;