21 lutego otrzymałem mail'a z informacją o waloryzacji od Vectry na dwa abonamenty:
1 umowa zawarta 16 czerwca 22 na 2 lata
2 umowa zawarta 28 grudnia 22 na 2 lata data przeniesienia 10 sytcznia tego roku
Powołują się na punkt 20.11 Ogólnych Warunków Umowy z tym, że w umowie z 16 czerwca nie ma takiego punktu(najwyższy to 20.07).
Bedę wysyłał pismo o interwencję do Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej i proszę o spostrzeżenia, uwagi i komentarze na mój wniosek.
Piszę do Pana o interwencję w sprawie podwyżki cen dla klientów sieci Vectra S.A..
Duża część klientów tej sieci w tym ja w styczniu i lutym br. dostała informację o waloryzacji(,, Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13.01.2023 umieszonym pod adresem
https://stat.gov.pl/sygnalne/komunikaty ... unikatow-i obwieszczen/komunikat-w-sprawie-sredniorocznego-wskaznika-cen-towarow-i-uslug konsumpcyjnych-ogolem-w-2022-r-,50,10.html, średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. wyniósł 14,4%”).
Rozumiem, że inflacja jest wysoka i operatorzy też ją odczuwają ale dlaczego klienci którzy podpisywali umowy pod koniec roku (w moim przypadku podpisałem umowę o świadczenie usług dnia 28.12.2022 a mój numer został przeniesiony 10 stycznia br.) też zostają obciążeni opłatą waloryzacyjną. Czy operator Vectra w czasie roku 2022 nie był świadomy o wysokości inflacji i oferował swoje usługi po zaniżonej cenie aby na początku roku 2023 podnieść ceny.
Zachowanie tego operatora jest moim zdaniem nieuczciwe.
Rozumiem, że podwyżki cen usług mogą mieć miejsce ale powinny obowiązywać po jakimś czasie od podpisania umowy a nie po niecałych 2 miesiącach umowy.
Proszę o przyjrzenie się tej sprawie.