DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1120766  autor: Karlos20
 25 sie 2021, 11:50
Remington: Polecenie zapłaty? W jakich Ty czasach żyjesz?
Robisz nadpłatę na konto (bezpłatny przelew na dowolną kwotę) i z niej są opłacane faktury z automatu w dniu wystawienia rachunku, a nie w jej dacie zapłaty. Co jeśli taki przelew się nie uda? Odsetki i groźba zablokowania wychodzących po pełnym miesiącu od wystawienia niezapłaconej faktury. Takich przygód nie ma przy regulowaniu wydatków z nadpłaty. Ja z takiej formy korzystam dla nju internetowego i o nic więcej się nie martwię, a korzystam kiedy chcę (cele awaryjne lub nabicie kilku groszy do faktury co 5 miesięcy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1120767  autor: Remington
 25 sie 2021, 11:56
Od blisko 20 lat płacę rachunki przez polecenie zapłaty (o ile tylko się da) i ani razu nie miałem przygody, o której piszesz (jeden jedyny raz jakieś 15 lat temu kablówka pobrała mi dwukrotnie należność za tę samą fakturę). To jest świetne i wygodne rozwiązanie, niestety mało popularne w Polsce. Ale do wszelkich abonamentów idealne.
 #1120768  autor: Karlos20
 25 sie 2021, 12:04
Miałem coś podobnego w Play abo, lecz w formie obciążania karty płatniczej w dniu terminu płatności. Raz miałem sytuację, w której płatność się nie powiodła (a to się zdarza również w tradycyjnym poleceniu zapłaty), pomimo środków na rachunku bankowym.
Dlatego zalecam robić przedpłatę jeśli to możliwe, zawsze wiesz ile z niej pobiorą (faktura), nie musisz pamiętać o terminie płatności i nie czekasz. A przy rozwiązaniu umowy nadmiarową kasę z nadpłaty zwrócisz na dowolny rachunek bankowy, bądź przy przejściu na prepaida nju kasa będzie do wykorzystania w ofercie na kartę.

Można Playa rozważyć, ale ta ważność konta wadzi... to cena za mega tanie smsy bez limitu...
Nju wygrywa wygodą i opcją bezobsługową, robisz przedpłatę i korzystasz.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1120769  autor: Remington
 25 sie 2021, 12:16
Polecenie zapłaty jest moim zdaniem niezawodne. Przez niespełna 20 lat płacąc w ten sposób po 5-8 rachunków miesięcznie (z comiesięcznych jedynie czynszu tak nie płacę) nie miałem ani jednego problemu z niewykonaną płatnością czy zaksięgowaniem wpłaty przez operatora. Jest to standardowa (i „wygrzana”) usługa bankowa dla dużych firm.

Obciążenie karty płatniczej (czy to w formie, o której piszesz, czy jak w przypadku subskrypcji) ma większe ryzyko wywalenia się, gdyż uczestniczy w tym kilku pośredników po drodze. Do tego nie jest stuprocentowo bezpieczne (brak możliwości cofnięcia płatności, możliwość wycieku danych karty).
 #1120773  autor: Karlos20
 25 sie 2021, 12:47
Nie wiem, czemu nie jesteś zwolennikiem zwykłem prostej nadpłaty, tym bardziej, że jest to przez operatorów w abonamencie bardzo pożądany stan salda na rachunku, gdyż jest ono aktualizowane przy wystawieniu faktury, bez potrzeby oczekiwania na termin płatności.
Takie rozwiązania świetne jest dla nju - sam używam dla nju internetowego, przy opcji dla autora wątku super się to sprawdzi, wpłaci te 100 zł i ma na nieco ponad rok bezobsługowego korzystania z karty SIM na te smsy. Zawsze może wejść na stronę operatora w celu sprawdzenia billingu czy płatności pokrytych z nadpłaty. Nic nie trzeba uruchamiać, pełna wygoda.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1120780  autor: Remington
 25 sie 2021, 13:20
Bo mając polecenie zapłaty nic nie muszę robić :) Z żadnym rachunkiem, czy to telefon, czy kablówka, czy prąd. Nie muszę pamiętać o przelewach (ani o nadpłacie czy jeszcze jest, na ile starczy, czy uzupełnić i ile). Raz na miesiąc lub rzadziej sprawdzam tylko czy na koncie nie ma jakichś nadplanowo pobranych kwot (jak napisałem, na przestrzeni dwóch dekad zdarzyło się to raz kilkanaście lat temu) i to wszystko. I tę wygodę sobie bardzo chwalę.

Szkoda, że ta forma płatności nie jest w Polsce tak popularna jak w strefie euro. Tam to niemal każdy usługodawca oferuje (albo pośrednik, nawet PayPal), choć robią to zbyt wygodnie - tam wystarczy znać czyjś nr konta i jego dane by mu go w ten sposób obciążyć. W Polsce jest to bardziej bezpieczne, kosztem jednak wygody aktywacji.
 #1120783  autor: Karlos20
 25 sie 2021, 13:23
Nadpłata ma przewagę, że robię jeden przelew i spokój. Operatorzy co jakiś czas zmieniają numer rachunku bankowego i co wtedy?
Dla mnie polecenie zapłaty na tak niskie kwoty zobowiązania jest całkowicie pozbawione sensu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1120788  autor: Remington
 25 sie 2021, 13:48
IMHO kwota nie ma nic do rzeczy, czy ściągają mi 9 groszy z nju czy kilkaset za prąd, to tylko pozycja na koncie w banku. Zmiana numeru konta dostawcy w żaden sposób nie wpływa na polecenie zapłaty, to w ogóle zupełnie inna para kaloszy - bywa nawet, że indywidualne konta masowe są np w Banku Handlowym, ale płatność pz ściągają do Pekao. Bo to bez znaczenia, w obu przypadkach liczy się by ich bank zaraportował wpływ pieniędzy od danego klienta.

W każdym razie, wracając do pierwotnej propozycji: podpowiadam to z czego sam korzystam, czyli abonament z poleceniem zapłaty, czyli coś całkowicie bezobsługowego.
 #1120832  autor: Remington
 26 sie 2021, 15:56
Naszło mnie na poezję i wydzieliłem wątek, bo w sumie to ciekawa dyskusja nam się zrobiła.

Przypomniało mi się, że kiedyś zapłaciłem rachunek w Plusie kartą mimo aktywnego polecenia zapłaty. I Plus mimo to je wykonał. Oznacza to, że nie mają (lub przynajmniej te kilka lat temu nie mieli) synchronizacji między aktualnym saldem konta klienta a tym co pobierają przez pz. Zapewne w pewnym dniu robią zrzut wszystkich sald i tyle ściągają niezależnie czy saldo się w międzyczasie zmieniło czy nie. Po rozmowie z miłą panią z działu płatności, nadpłatę zwrócili przelewem, podobnie jak ostatnio nadpłatę po przeniesieniu numeru.

Aż mnie kusi by zrobić tę nadpłatę w Orange i zobaczyć czy pobiorą pełną kwotę z konta, czy pomniejszoną.
 #1120834  autor: R.Mandano
 26 sie 2021, 16:28
Bankowe "polecenie zapłaty" ma tę wadę, że kiedy Operator się pomyli i przyśle jakiś astronomiczny rachunek - np. 1500 pln - to Bank nie sprawdza, nie dzwoni do nas z pytaniem czy faktura przypadkiem nie jest błędnie wystawiona, tylko wykonuje przelew zgodny z fakturą. Co prawda można odwołać błędny przelew, ale jest na to tylko 30 czy tam 56 dni, ale jak ktoś nie sprawdza konta - bo np. wyjechał na wakacje albo po prostu zapomniał i wspomniany termin zapadł - to Bank nie wróci kasy i trzeba uruchomić reklamację u Operatora, co kończy się różnie, a przede wszystkim pochłania CZAS.

Bezpieczniejsze jest "stałe zlecenie", bo wtedy to ja decyduję ile płacić.
:lol:

Poza tym "polecenie zapłaty' jest dodatkowo obciążone prowizją banku, a "stałe zlecenie" nie, co prawda są to groszowe sprawy (kilka złotych miesięcznie, często niezależnie od ilości poleceń), ale idea tego Forum nakazuje poszukiwanie jak najtańszych rozwiązań, a najtańsze jest "stałe zlecenie", bo za darmo.
Dodam też, że banki stosują trick, że np. polecenie zapłaty jest za darmo, ale jego odwołanie albo modyfikacja są płatne. Dlatego zawsze trzeba czytać bankową Tabelę Opłat i Prowizji
:lol: :lol: :lol:
 #1120840  autor: Remington
 26 sie 2021, 17:52
Przez prawie 20 lat kilku comiesięcznych płatności z pomyłką spotkałem się raz - dwukrotne pobranie tej samej kwoty.

W mBanku można ustawić limit dla każdej płatności polecenia zapłaty, gdy przyjdzie próba obciążenia na wyższą kwotę, dostaniemy powiadomienie w SMS. Jednak tak jak już pisałem, tylko raz miałem z tym do czynienia.

Nie jest prawdą, że polecenie zapłaty to prowizja, a zlecenie stałe nie. To każdy bank o tym decyduje, równie dobrze oba mogą być darmowe, albo tylko zlecenie stałe płatne. Problem w zleceniu jest taki, że kwota jest stała i każda różnica wymaga i tak pilnowania i ręcznej interwencji.
 #1122297  autor: hoegaarden
 24 wrz 2021, 13:07
Karlos20 pisze:
25 sie 2021, 11:50
Remington: Polecenie zapłaty? W jakich Ty czasach żyjesz?
Robisz nadpłatę na konto (bezpłatny przelew na dowolną kwotę) i z niej są opłacane faktury z automatu w dniu wystawienia rachunku, a nie w jej dacie zapłaty. Co jeśli taki przelew się nie uda? Odsetki i groźba zablokowania wychodzących po pełnym miesiącu od wystawienia niezapłaconej faktury. Takich przygód nie ma przy regulowaniu wydatków z nadpłaty. Ja z takiej formy korzystam dla nju internetowego i o nic więcej się nie martwię, a korzystam kiedy chcę (cele awaryjne lub nabicie kilku groszy do faktury co 5 miesięcy.
Co za totalnie dziwaczny pomysł z tą nadpłatą. Nie wiem z jakiej racji miałbym dawać operatorowi kredyt na 0% na swój koszt. W cywilizowanym świecie jest właśnie coś takiego jak polecenie zapłaty, czy płatność cykliczna z karty.

1) Faktury mają być płacone w dniu wymaganej zapłaty, a nie w dniu wystawienia.
2) Jeśli taki przelew się nie uda to dostanę powiadomienie, po czym automatycznie nastąpi następna próba zapłaty.
3) Odsetki i groźbę zablokowania potraktuję jako totalnie sztuczny problem. Musiłbym kompletnie ignorować informacje z banku aby coś takiego się stało.
4) Też się martwisz, bo musisz co jakiś czas sprawdzać stan "kredytu" jaki udzieliłeś operatorowi. Mając obecnie 5 aktywnych poleceń zapłaty dla mnie byłoby to jakieś kuriozum i niepotrzebna dodatkowa robota.

Ale jeśli wolisz nadpłacać, to cóż, Twoja sprawa :)
 #1122298  autor: Remington
 24 wrz 2021, 13:14
Przypomniało mi się właśnie, że kiedyś istniała strona prowadzona przez Koalicję na rzecz Polecenia Zapłaty przy ZBP: http://www.poleceniezaplaty.org.pl/

Dziś ta strona nawet nie ma certyfikatu SSL.

Ostatni post na Fb jest z maja 2013: http://www.facebook.com/pages/Polecenie ... 1583979982

I chyba to najlepiej pokazuje jak banki i usługodawcy poddali się w kwestii promowania pz. Banki oferują je, bo muszą (wymóg prawny UE), ale firmy nie muszą.

Tymczasem w strefie euro jest to jedna z podstawowych form płatności na rzecz firm, a nawet agregatorów płatności jak PayPal itp. Bezpieczniejsza nawet niż płatność kartą. Do strefy euro jednak prędko nie wejdziemy.
 #1122332  autor: rsig
 24 wrz 2021, 23:25
hoegaarden pisze:
24 wrz 2021, 13:07
Co za totalnie dziwaczny pomysł z tą nadpłatą. Nie wiem z jakiej racji miałbym dawać operatorowi
A dlaczego operatorzy tak wciskają abonament karciarzom? Bo abo gwarantuje im regularny dopływ gotówki, pozwalający lepiej przewidywać przyszłe inwestycje, itp. W przypadku nadpłaty jest jeszcze lepiej bo to nie tylko gwarancja stałego wpływu kasy przez dłuższy czas, ale ta kasa odrazu jest wpłacona.
kredyt na 0% na swój koszt.
A to inflacja wynosi 50% że ma to znaczenie? Obecnie mam kartę w Play za 25 zł miesięcznie. Co 4 miesiące wpłacam stówę i na 4 miesiące zapominam o płatnościach. To ile straciłem na tej stówie przez inflację? Złotówkę przez 4 miesiące? Wygoda opłacania rachunku raz na dłuższy czas jest dla mnie ważniejsza od tej złotówki. Pozatym za polecenie zapłaty też jest prowizja.
W cywilizowanym świecie jest właśnie coś takiego jak polecenie zapłaty, czy płatność cykliczna z karty.

1) Faktury mają być płacone w dniu wymaganej zapłaty, a nie w dniu wystawienia.
2) Jeśli taki przelew się nie uda to dostanę powiadomienie, po czym automatycznie nastąpi następna próba zapłaty.
3) Odsetki i groźbę zablokowania potraktuję jako totalnie sztuczny problem. Musiłbym kompletnie ignorować informacje z banku aby coś takiego się stało.
4) Też się martwisz, bo musisz co jakiś czas sprawdzać stan "kredytu" jaki udzieliłeś operatorowi. Mając obecnie 5 aktywnych poleceń zapłaty dla mnie byłoby to jakieś kuriozum i niepotrzebna dodatkowa robota.
Właśnie sprawdziłem jak wygląda procedura włączenia polecenia zapłaty u mojego operatora. Wypełnić jakiś formularz (dużo pozycji w nim jest). Wysłać go gdzieś tam (podają skrytkę pocztową, więc musi być pisemnie). To już samo włączenie polecenia zapłaty będzie mnie kosztować znacznie więcej czasu niż wpłacanie co kilka miesięcy nadpłaty.
Druga sprawa to prywatność. Nadpłata może być w pełni anonimowa, w przypadku polecenia zapłaty operator wie w jakim jesteś banku.
A co do okresowego sprawdzania stanu kredytu to co za problem wpisać w kalendarzu żeby co kilka miesięcy przypominał o konieczności wpłaty.
W przypadku operacji bankowych zawsze zachodzi możliwość podwójnego zaksięgowania, itp (co jakiś czas czytam o takich przypadkach w różnych bankach).
 #1122334  autor: hoegaarden
 25 wrz 2021, 01:05
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
Druga sprawa to prywatność. Nadpłata może być w pełni anonimowa, w przypadku polecenia zapłaty operator wie w jakim jesteś banku.
Aha, czyli jeszcze stoisz w kolejce na poczcie z gotówką w ręku aby ten przelew zrobić.
Aż mi się przypomniały lata '90 jak się opłacało rachunki z TPSA ;)
 #1122340  autor: Karlos20
 25 wrz 2021, 05:06
hoegaarden: Nadpłata w abo działa jak prepaid. Zapewniasz środki na przyszłe miesiące na zaś. W taki sposób tanim kosztem ogarnąłem gotowość 120GB za 29 zł w nju internetowym (wystarczy jedna aktywność co 5 miesięcy), tym bardziej, że to nie jest typowy, comiesięczny abonament, korzystam kiedy mam na to ochotę, a mało jest takich ofert z zerowym abo za brak aktywności - nawet prepaidy (Plus i Play odNOWA) już pobierają 3 zł za brak ruchu. Poza tym jest ona zwracalna, wystarczy kontakt z operatorem.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1122345  autor: biala1991
 25 wrz 2021, 09:18
Dla mnie polecenie zapłaty jest najwygodniejsze, korzystam z niego od dawna i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby płatność nie była zrealizowana w terminie. Problem miałam tylko raz, kiedy elektrownia wystawiła fakturę korygującą, nie została uwzględniona w rozliczeniu tylko pobrali pełną kwotę z pierwotnej faktury. Potem trzeba było się bujać ze zwrotem z korekty. Mimo wszystko takie rozwiązanie uważam za najmniej pracochłonne, w przypadku nadpłaty trzeba samemu pilnować rozliczenia (kontrola najwyższą formą zaufania :D ).
Nie każda firma ułatwia klientowi sprawdzanie salda konta, np. aplikacja TM skrupulatnie pokazuje zaległości ale nadpłaty już nie. To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
 #1122347  autor: Remington
 25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Przepisy unijne są jednak takie, że do aktywacji nie potrzeba nic poza numerem konta. To coś podobnego jak kiedyś Kaczyński mówił, że nie ma konta, żeby nikt mu nie wpłacił niby-łapówki, to w poleceniu zapłaty SEPA znając jego nr konta ktoś mógłby z tego konta opłacać swoje rachunki 😉. Czyli mniej bezpiecznie jak z kartą, ale przy pz wystarczy dyspozycja w ciągu 8 tygodni i kasa wraca na konto. Niemniej póki cow Polsce sam nr konta nie wystarczy.
 #1122350  autor: biala1991
 25 wrz 2021, 10:20
Remington pisze:
25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Zauważyłam, że jedne PZ można załatwić poprzez bank (czy to elektronicznie czy osobiście) a inne trzeba aktywować bezpośrednio u dostawcy usługi. Kiedy uruchamiałam PZ na rachunki za prąd bank odesłał mnie do zakładu energetycznego i tam dopełniłam formalności, z  przyjęciem PZ na rachunek telefoniczny bank nie miał problemu. To było dość dawno, może teraz się zmieniło.
Najmniej kłopotliwe jest samodzielne ustawiane i odwoływane zlecenie stałe ale niestety ograniczeniem jest niezmienna kwota rachunku
 #1122355  autor: Remington
 25 wrz 2021, 12:42
Kiedyś pod nazwą zlecenie stałe funkcjonowała równolegle inna usługa - dostawca (każdy, bo nie było ograniczeń) przesyłał fakturę na adres banku i bank dokonywał przelewu w dacie płatności. Jeszcze z 10 lat temu to działało, też było dla niektórych wygodne, choć banki wycofały się pewnie przez konieczność ręcznej obsługi.