Remington pisze: ↑26 wrz 2021, 15:17
rsig pisze: ↑26 wrz 2021, 14:47
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.
Moja próbka to ponad 20 lat po kilka płatności miesięcznie (kilka telefonów, prąd, kablówka, platforma sat). Około tysiąca płatności. Problem raz z winy kablówki.
Więc teraz trzebaby wziąć 100 innych osób ze stażem 20 lat i uśrednić ilość problemów. Na razie wiadomo że ty miałeś jeden mały, biała też jeden ale już poważniejszy.
rsig pisze: ↑26 wrz 2021, 14:47
Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).
Trudno by było na korzyść, skoro (co przemilczałeś) te problemy ilekroć są to dotyczą płatności kartami.
A nie wiem, dopóki nie dotyczy mojego banku (jak na razie ani razu) to czytam tylko tytuł niusa (a w tytule nic nie było o kartach).
rsig pisze: ↑26 wrz 2021, 14:47
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.
Fajnie, póki siedzisz w kraju i korzystasz tylko z tego co masz w pakiecie. Usługi premium czy dodatkowe, dopisz do rachunku, albo rozmowy czy smsy za granicę i już kwota rachunku się zmienia. Jeszcze bardziej gdy dochodzą wyjazdy zagraniczne - zbyt dużo netu w UE, albo w ogóle wyjazd poza Unię czy choćby nieopatrzna rozmowa krajowa lub net mobilny we Włodawie czy Krynicy Morskiej via Dziki Wschód i już plan się sypie, bo rachunek będzie dużo wyższy od założonego. I albo trzeba pilnować na bieżąco, albo nadpłatę robić z zapasem.
Tym bardziej sprawdzi się nadpłata. Bo jak nieopatrznie wydzwonisz na tysiące zł to bank przy PZ będzie bezlitosny, na tyle wystawi ci rachunek. W przypadku nadpłaty płacisz tylko do jej wysokości.
biala1991 pisze: ↑26 wrz 2021, 15:46
Jak to by nie było? Operator tak samo może się pomylić księgując zapłatę (czy to polecenie zapłaty czy stałe zlecenie) i tak samo może się pomylić księgując nadpłatę (dla jasności o nadpłacie mówimy tylko w przypadku abo, doładowanie prepaida np. za 500zł to nie jest nadpłata tylko przedpłata). A kiedy wyłączymy z tej dyskusji prepaid (czyli doładowania przez stronę operatora) to widzimy, że problemem (w abo, bo przypominam tylko w tym przypadku mamy do czynienia z nadpłatą) jest nie to czy opłacamy rachunek przez PZ/SZ czy robimy nadpłatę ale to jakim kanałem tego dokonujemy, jeśli nadpłatę wykonamy przez bank (a nie przez aplikację) to operator ma dokładnie takie same szanse się pomylić księgując przelew generujący nadpłatę jak księgując przelew PZ/SZ.
Co do sprawdzania salda przez kod to w abo chyba nie działa, zostaje aplikacja, która pokazuje zaległość ale nie pokazuje nadpłaty, przynajmniej tak jest w TM
Edit
Wróć
moim zdaniem to w obu przypadkach (PZ i przelewu generującego nadpłatę) te szanse na pomyłkę są zerowe, bo przecież operatorzy do każdego numeru abo przypisują inny numer konta do wpłat (wirtualne rachunki) więc do dzisiaj w głowę zachodzę jak TM przelew, który wpłynął na rachunek bankowy przypisany do numeru A mógł zaksięgować jako zapłatę za numer B, który ma przypisany zupełnie inny rachunek do wpłat
Ale przy PZ są dwie instytucje które mogą się pomylić, przy nadpłacie jedna. Sama piszesz że operator zażądał potwierdzenia przelewu z banku, przy nadpłacie by tego problemu nie było bo bank by wogóle nie uczestniczył w przepływie pieniędzy.
hoegaarden pisze: ↑26 wrz 2021, 20:32
Ktoś tu chyba sam siebie próbuje przekonać, że to co robi (nadpłaty) ma jakiś sens
Kompletnie mnie nie przekonaliście żebym zaczął używać PZ. Teraz wpłacam stówę co 4 miesiące za rachunek telefoniczny i na 4 miesiące zapominam o tych płatnościach. A gdybym chciał przejść na PZ to najpierw musiałbym ściągnąć formularz, wydrukować go, wypełnić i wysłać. Już te czynności zajmą mi znacznie więcej czasu niż 4-miesięczne nadpłaty przez 10 lat (które to nadpłaty, przypominam, mogę też zautomatyzować i kilkoma kliknięciami zlecić apce bankowej żeby sama co 4 miesiące wpłacała stówę). A potem jeszcze odkręcać sytuację gdy bank lub operator się pomylą, zaksięgują pod nie to konto, itp.
U mnie każdego miesiąca jest przeszło 1500 zł wszelkiego rodzaju opłat i rachunków. Gdybym miał się bawić w jakieś nadpłaty to by mnie chyba *urwica strzeliła. Nie wspomnę już, że musiałbym komuś dawać nieoprocentowany kredyt na jakieś 7500 PLN co 5 miesięcy.
Cały czas mowa o rachunku telefonicznym, na ~dziesiąt zł. Duże rachunki (na kilkaset zł) to inna sprawa. Zresztą je i tak wielu ludzi woli samodzielnie co miesiąc opłacać, nie używając ani nadpłaty, ani PZ.
Remington pisze: ↑27 wrz 2021, 00:57
Interesująca nas statystyka z ww. badania:
Aż 11% korzystających z polecenia zapłaty to bardzo dużo zważywszy na fakt, że próbka nie dotyczyla tylko usług abonamentowych, a pz dostępne jest tylko dla klientów abo.
Suma pozycji z tej tabeli nie daje 100%. Ale nawet jakby te 11% było prawdą - to bardzo mało. Tak reklamujecie PZ że conajmniej 80-90% ludzi powinno je używać.