DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1118968  autor: mkol
 14 lip 2021, 10:44
Remington pisze:
08 lip 2021, 10:41
Połączenie z siecią LTE powoduje nawiązanie sesji
To prawda, nie ma czegoś takiego jak bycie podłączonym do LTE bez "sesji". Jeden APN jest główny, urządzenie wysyła ten APN (ale może być pustym ciągiem co oznacza że sieć wybiera) do sieci od razu podczas łączenia się z nią. Wiem nawet bardzo dobrze, chociaż nie jest to łatwe do znalezienia, w jaki sposób Android go wybiera - używa tego, który w polu "Typ APN" ma "ia", to jest lista rozdzielona przecinkami, można ustawić np. "mms,ia", a jeżeli nie znajdzie takiego, używa domyślnego, tego od internetu. Kiedyś stworzyłem temat viewtopic.php?t=128552, ale dalej nie doszedłem jak działa w polskich sieciach naliczanie opłat za coś takiego.
 #1118992  autor: Remington
 14 lip 2021, 23:07
Potwierdzam. Będąc dziś przy granicy z Niemcami, zalogowałem się trzema kartami SIM do tamtejszych sieci LTE. Net nie był włączony, tzn. w telefonie dual SIM do netu wybrana była inna karta.

Mimo to Play i Orange przysłały SMS-y informujące o rozpoczęciu transmisji danych w roamingu. Plus nie przysłał.
 #1119012  autor: mkol
 15 lip 2021, 20:00
Nie robią, w 3G i 2G urządzenie nie ma obowiązku tworzenia kontekstu PDP (czyli "sesji", "łączności z internetem"), a bez tego operator na pewno nie naliczy żadnych opłat za transmisję danych. Problem dotyczy tylko LTE i 5G.

W niektórych telefonach np. starych Sony jest jeszcze taki problem, że ustalanie lokalizacji przez A-GPS omija blokadę przesyłania danych: https://forum.android.com.pl/topic/2320 ... -telefonie.
 #1130580  autor: Kulin
 23 kwie 2022, 10:25
Witam.
Jesteśmy (4 numery tel) w Virgin mobile od niedawna, w lutym byliśmy w Egipcie, wszystkie dane komórkowe wyłączone, mimo to po powrocie koszt 250 zł do zapłacenia. Z każdego numeru ściągło dokładnie tyle samo Kb danych, nawet nie mega. Mało tego, w jednym numerze data i czas naliczenia jest w czasie jak już byliśmy w Polsce, gdzieś od godziny...
Żona złozyła reklamację, kobieta co ją pisała, anulowała ją w ten sam dzień, a nas zwlekano że jest w trakcie ropatrywania. Dopiero po jakimś czasie ktoś nam powiedział że nie ma żadnej aktywnej reklamacji. Złożyła więc ponownie, kazano nam czekać na informację zwrotną, po czym po kilku dniach wyłączona nam telefony bo jest niezapłacone to 250 zł, mimo że konsultant mówił aby na razie nic nie płacić, aż do zakończenia sprawy.
Powiem tyle, Zdala od tej fatalnej firmy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak wyłaczyli nam karty mają prawo pobierać opłatę za abonament ?
Pozdrawiam
Kulin
 #1130583  autor: babciagienia1p
 23 kwie 2022, 11:22
Niestety są modele telefonów, które łączą się z internetem, mimo wyłączonych transferów (łącznie z LTE). Ba... są nawet takie, które nie mają w specyfikacji modemu internetowego, a i tak komunikują się z jakimiś serwerami i w bilingu pokazują zużycie internetu...
Z moich doświadczeń - operator zrzuca temat na producenta telefonów, producent/dystrybutor na operatora. Licho to widzę.
 #1130584  autor: Kulin
 23 kwie 2022, 11:40
Czy to nie jest naciąganie klientów ? Było mowa żeby nie używać danych komórkowych, mieć je wyłaczone, a tu taki zonk...
Po drugie skąd godzina i data naliczenia opłaty jak już telefon był w Polsce ?
W sumie to byłe dwa samsungi Galaxy S9 i S10 oraz dwa Xiaomi Mi9...
Jakaś masakra, powinni ostrzegać klientów o wyłączeniu LTE... a najlepiej telefonu :(
 #1130585  autor: Remington
 23 kwie 2022, 11:40
Na moim POCO mimo wyłączonego transferu miałem naliczone w roamingu w Niemczech 139kB i to prawidłowo, bo dokładnie tyle pokazał licznik danych (jako pobrane przez system Android). Następnym razem wyłączę w ogóle LTE i wtedy zobaczę.

Kulin pisze:
23 kwie 2022, 11:40
Czy to nie jest naciąganie klientów ? Było mowa żeby nie używać danych komórkowych, mieć je wyłaczone, a tu taki zonk...

Taka technologia, LTE nawiązuje sesję, która nic nie zużywa. Jedyny Orange kiedyś przed tym oficjalnie ostrzegł. U mnie widzisz naliczyło 139kB. Wina telefonu jak nic.
Kulin pisze:
23 kwie 2022, 11:40
Po drugie skąd godzina i data naliczenia opłaty jak już telefon był w Polsce ?

To akurat normalne. Może być to moment zakończenia sesji lub otrzymania przez Virgin informacji o rozliczeniu od operatora zagranicznego. W skrajnych przypadkach można zobaczyć takie naliczenie z kilkumiesięcznym opóźnieniem.
 #1130591  autor: R.Mandano
 23 kwie 2022, 12:48
Ibiszek pisze:
11 lip 2021, 16:11
Będę próbował pisać reklamacje we wtorek jak wrócę do pracy ....
Zobaczymy co uda się wskórać ....

Napisałeś tą reklamację - czy kupiłeś bajkę sprzedawaną Abonentom przez Orange i VM :?:
:lol: