Strona 1 z 2

ceny fonów orange pl vs. uk

Post:11 lis 2006, 23:27
autor: hettman
z okazji wprowadzenia przez orange nowej promo. wraz z cennikiem fonów chciałbym przedstawić porównanie cen telefonów sprzedawanych w uk w orange jako pre paid w stosunku do cen fonów sprzedawanych w polsce przez orange (jako postpaid-twoj plan 2 lata umowy)i tak: mot. l6-35funt.(200 zl)-w polsce kwota zobowiazania 50 zl,umowa 2 lata-200zl// w810i-150f(880zl). vs.800 zl przy zobow.65zl // sam.d600-120 f.(700zl) vs.800 zl przy zob do 85 zl// sam z400-120f.(700) vs.650zl przy 90zl+// sek750i 90 f.(510 zl) vs. 400zl. przy zob. 55-65 zl //mot v3 60f.(340zl) vs.300zl przy 55-65//nok 6230i 80 f.(450 zl) vs.450 przy 55-65// el 71 -90f. (510zl) vs.400 przy 55-65zl. co o tym sądzicie -nie wydaje Wam się że orange polska łupi klientów niemilosiernie:?: :?: :?: :shock: :? :mrgreen:

Post:11 lis 2006, 23:57
autor: szejkspir
A czy coś w tym dziwnego? Orange to tylko etykieta, pod etykietką wiadomo co się kryje...

Post:11 lis 2006, 23:58
autor: Klusek
Co prawda polska pomarańcza ma wysokie ceny telefonów, ale i tak takie porównanie jest nie na miejscu, bo co z tego, że ta sama sieć jak dwa różne światy.

Post:12 lis 2006, 00:02
autor: Cubus1981
Jesteśmy daleko w tyle za murzyami jeśli chodzi o ceny telefonów.

Post:12 lis 2006, 00:04
autor: szejkspir
Klusek pisze:bo co z tego, że ta sama sieć jak dwa różne światy
A czy operatorzy w UK kupją telefony 2x taniej niż polscy? Owszem rozumiem, że na zachodzie super telefony są za grosze, ale przy abonamentach 20 euro w górę. U nas taka kwota raczej do najniższych zdecydowanie nie należy. hettman, przedstawiła jasno i prosto jak wyglądają ceny telefonów tu i tam. Chyba, że w UK pre-paid jes tak dochodowy jak u nas post-paid, to by się zgadzało. Czyli w sumie masz racjęKlusek, inne światy.

Post:12 lis 2006, 07:47
autor: Rokko
i inne pensje :(

Post:12 lis 2006, 07:59
autor: D@rio
jakby nie patrzeć, jest to przykład jak jeszcze sieci komórkowe w Polsce doją z klientów jak tylko mogą...a przecież zakupy, są hurtowe. Jak sam obliczyłem, że swoją N70 spłacę Polkomtelowi w 3 - 4 miesiące :| a umowę mam na 24 miesiące. Ecch, czysty zysk...

Post:12 lis 2006, 08:17
autor: Rokko
a wisz wlasnie jak wygladaja przykladowe ceny hurtowe, po takich za jakie operatorzy kupuja?

Post:12 lis 2006, 12:45
autor: marcinb
Może zrób porównannie również do cen telefonów w minusie i demobilu, dlaczego tylko orangutan?

Post:12 lis 2006, 13:18
autor: sapv
D@rio pisze:jakby nie patrzeć, jest to przykład jak jeszcze sieci komórkowe w Polsce doją z klientów jak tylko mogą...a przecież zakupy, są hurtowe. Jak sam obliczyłem, że swoją N70 spłacę Polkomtelowi w 3 - 4 miesiące :| a umowę mam na 24 miesiące. Ecch, czysty zysk...
pochwal się tą kalkulacją 8)

Post:13 lis 2006, 00:55
autor: D@rio
Rokko pisze:a wisz wlasnie jak wygladaja przykladowe ceny hurtowe, po takich za jakie operatorzy kupuja?
odejmij sobie od ceny detalicznej, każdego aparatu ok. 30 - 40% .

Post:13 lis 2006, 00:57
autor: D@rio
sapv pisze:
pochwal się tą kalkulacją
a jest się czym tu chwalić? Chyba kalkulacja prosta, czyż nie? Wystarczy obliczyć średnią cenę detaliczną nowej N70 pomniejszoną o jakiś procent, i podzielić przez średnią swojego miesiecznego rachunku....

Post:13 lis 2006, 07:38
autor: Rokko
D@rio pisze:odejmij sobie od ceny detalicznej, każdego aparatu ok. 30 - 40% .
Kurcze duza marże maja w innych sklepach. A myslalem, ze tylko na zywnosci jest taka wysoka.

Post:13 lis 2006, 09:15
autor: sapv
D@rio pisze:
sapv pisze:
pochwal się tą kalkulacją
a jest się czym tu chwalić? Chyba kalkulacja prosta, czyż nie? Wystarczy obliczyć średnią cenę detaliczną nowej N70 pomniejszoną o jakiś procent, i podzielić przez średnią swojego miesiecznego rachunku....
Widze ze dochód a przychód to dla ciebie wsio ryba :lol:

Post:13 lis 2006, 23:59
autor: D@rio
sapv pisze:
Widze ze dochód a przychód to dla ciebie wsio ryba
nie szukaj zwady...dobrze wiesz o czym mówię.

Post:14 lis 2006, 06:11
autor: sapv
D@rio pisze:
nie szukaj zwady...dobrze wiesz o czym mówię.
zgadza sie - oboje wiemy że możesz tu pisać co ci sie podoba.

Post:14 lis 2006, 20:55
autor: D@rio
sapv pisze:
zgadza sie - oboje wiemy że możesz tu pisać co ci sie podoba.
nawet nie chce mi się komentować Twoich glupich i pustych wypowiedzi...

Post:16 lis 2006, 08:48
autor: sapv
D@rio pisze:
nawet nie chce mi się komentować Twoich glupich i pustych wypowiedzi...
Dario przestań obrażać każdego kto myśli inaczej od ciebie bo to świadczy raczej o twojej zerowej kulturze osobistej. Natomiast twoje 'kalkulacje ' na temat zwrotu kosztów subsudiowania telefonów komórkowych świadczą o zerowej wiedzy z zakresie ekonomii. Spróbuj używać czasami słów takich jak: "chyba" "tak mi sie zdaje".

Post:17 lis 2006, 16:18
autor: D@rio
sapv, póki co. To ja się czuję urażonymi Twoimi wypowiedziami. Zarzucasz mi coś, co jest nie prawdą. Paplasz jęzorem ale argumentów to raczej na to nie masz, tylko ciągle tańczysz w tym samym, swoim rytmie...

pozatym, jak twierdzisz że jest inaczej, i taki Ciebie specjalista z ekonomii (bo z telefonii to kiepski CHYBA ;-) ) to wypowiedz się jak to widzisz swoimi mądrymi oczyma...

Post:26 lis 2006, 20:06
autor: sapv
D@rio pisze:sapv, póki co. To ja się czuję urażonymi Twoimi wypowiedziami. Zarzucasz mi coś, co jest nie prawdą. Paplasz jęzorem ale argumentów to raczej na to nie masz, tylko ciągle tańczysz w tym samym, swoim rytmie...

pozatym, jak twierdzisz że jest inaczej, i taki Ciebie specjalista z ekonomii (bo z telefonii to kiepski CHYBA ;-) ) to wypowiedz się jak to widzisz swoimi mądrymi oczyma...
Po pierwsze jeśli cie uraziłem to przepraszam natomiast co do meritum sprawy to w twoim modelu jesteśmy pracownikami bierdonki i pracujemy społecznie.
Nie wiem czy w twoim konkretnym przypadku operator uzyskał zwrot poniesionych kosztów po 3 miesiącach czy po np. 12. Powiem wiecej - nikt z nas tego nie wie.
Podstawowe składniki ( poza ceną aparatu którą nie znamy i taryfą abonenta na której sie skupiłeś)
- koszty reklam, reklamacji, infrastruktura,fraudy, administracyjne,fundusz płac, marketing , prowizje dla agentów (zazwyczaj dzieli sie soldarnie na wszystkich abonentów)
- profil połączeń przychodzących i wychodzących (jak się domyślasz idealny klient to taki który sam wykonuje połączenia wewnątrz sieci a otrzymuje połączenia od obcych operatorów)
Jeżeli dodasz te czynniki do swoich obliczeń to z 3 miesięcy moze się zrobi dużo wiecej. Gdy weżmiesz pod uwagę szczególnie ostatni czynnik zauważysz jak ogromną różnicę powoduje stawka za interconnect i dlaczego obniżanie jej idzie jak krew z nosa.
[/b]