Strona 1 z 2

ERA - oferta utrzymaniowa otrzymana pocztą

Post:10 paź 2006, 11:02
autor: matej
Witam,

Wczoraj moja dziewczyna otrzymała listownie ofertę dla stałych abonentow.
List jest mniej wiecej takiej treści - poza marketingowym "docenianiem tego, że chcesz być dalej z nami" - iż od razu proponują przejście na nowe taryfy Era Nowy Komfort wraz z telefonem i załatwienie wszystkiego przez Biuro Obslugi Abonenta.

Dołączyli ulotkę z telefonami i ofertami adekwatnymi do aktualnych rachunków dziewczyny, tzn. w wysokości ok. 300zł.

I teraz tak: dziewczyna posiada taryfę Moja VIP 500 z 50% zniżką na abonament + na tej samej fakturze drugi telefon z 2 ofertami Nowy Komfort. I razem wychodzi ok.300zł. Umowa kończy się w listopadzie tego telefonu z taryfą Moja VIP 500.
Już w sierpniu przez przypadek podczas rozmowy z konsultantem na inny temat dowiedziała się, że moze już przedłużyć umowę.
Zaproponowano jej standardowe warunki, tzn. te, które są na stronie www Ery, nic ponad to. Interesował ją telefon Nokia N70 i wówczas powiedziano jej, że telefon moze otrzymac za 750zł brutto. I to tylko wtedy jeśli zmieni taryfę na Nowy Komfort VIP. Być moze to ważne, ale podczas rozmowy brano pod uwagę wysokość calych rachunków, a nie tylko części z numerem, dla którego kończy się umowa.
Generalnie oferowano to, co znajduje się na stronie Ery, nic ponad to.
Nie zdecydowała się. I potem ludzie z Ery chyba dostali szału, bo dzwonili przez 2 tygodnie co parę dni - ale z tą samą ofertą :)

Dziewczyna jest ponad 8 lat w Erze. Wszystkie rachunki płacone na czas (stałe zlecenie), dużo połączen przychodzących i wychodzących (zawsze wykorzystane wszystkie minuty z pakietu).

O co moze walczyć w rozmowie telefonicznej z Erą ? Zależałoby jej na Nokii N70 lub N80, ale w rozsądnej cenie. Czy cena, która jest w oficjalnym cenniku dla przedłużanych umów jest ceną stałą, czy Konsultant może ją zniżyć ?

Pytam, gdyż zauważyłem, że większość osób pyta o oferty utrzymaniowe dla rachunków do 100zł.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi.
Pozdrawiam.

Post:10 paź 2006, 11:30
autor: Rambaldi
Wyjscie jest jedno. Trzeba zadzwonic do konkurencji -popytac się co dostanie tam za przeniesienie numeru. Następnie musi zakomunikowac, że przenosi się do konkurencji, bo tam jest po pierwsze lepszy zasięg ( jeśli mówimy o plusie , a o orange lepiej o tym nie wspominac), a po drugie to tamten operator zaproponował........... Przynajmniej przez parę dni trzeba ostro obstawac przy zmianie operatora i patrzec na ile Era wymieknie. Jeśli wystarczajaco, to niech zostanie, jeśli nie to niech faktycznie przeniesie, bo teraz nie ma problemu z przeniesieniem numeru

Post:10 paź 2006, 11:33
autor: JacekS
Generalnie polecam walczyć, można pogrozić Erze że w innej sieci daja lepsze warunki, telefon kosztuje mniej itp. Wiem po sobie że można wytargować tylko trzeba ich przycisnąć. Kiedy kończyła mi sie umowa w Erze pare miesięcy temu to wytargowałem od nich k700i za 49 złotych, abonamet 30 zł (czy coś koło tego dokładnie nie pamietam ) i 80 minut do wszystkich. Niedużo ale miałem niskie rachunki na ok 40 zł miesięcznie.

Post:10 paź 2006, 13:23
autor: przemek910
To jak umowa sie kończy w listopadzie.. to czekaj, pod koniec umowy zawsze najlepsze warunki dają, a cena tej że Nokii może zmaleć dwu jak nie trzykrotnie.

Post:10 paź 2006, 18:56
autor: D@rio
matej pisze:O co moze walczyć w rozmowie telefonicznej z Erą ? Zależałoby jej na Nokii N70 lub N80, ale w rozsądnej cenie. Czy cena, która jest w oficjalnym cenniku dla przedłużanych umów jest ceną stałą, czy Konsultant może ją zniżyć ?
o N70 niech zapomni, - w Erze jej nie ma. Jeśli chodzi o N80 nie zjadą jej z ceną więcej jak 50% - czyli koszt telefonu to ok. 600zł. (i to jeszcze zależy jaką taryfę sobie aktywuje) A tak w ogóle, po co dziewczynie tak dobre telefony? ;) hehe.

Post:10 paź 2006, 20:47
autor: sq8shq
Z tego co ja przeszedlem i sie dowiedzialem w Erze sa 3 stopnie 'negocjacji':
1) to co w ofercie - daje to kazdy konsultant
2) to co w ofercie - 10% na abo - da Ci to konsultant ale nie tego najnizszego szczebla
3) to co w ofercie -pi razy oko 20-25% + sluchawka z ofery - 10-15% - ja o cos takiego walczylem juz z kierownikiem
Dalej nie dotarlem bo to co mi zaoferowali juz mnie satuysfakcjonowalo - ciezko powiedziec czy da sie dalej dla indywidualnego... ja juz ewidentnie czulem ze wiecej za nic mi nie dadzaco bym nie powiedzial.

Zauwazylem jeszcze ze im gorszy fon chcesz tym wiecej konsultant/kierownik jest w stanie zejsc z cena abo - ale to sa roznice typu 2-4pln miesiecznie ale tylko jak fon naprawde gorszy. Ja wzialem k750i i dostalem 120 minut za 52pln, gdybym wzial to co mi daja czyli j210 to by mi zeszli jeszcze 3pln z abo co miesiac, przy k510i 2pln taniej abo - dla mnie bylo to bez sensu.

Z tego co sie wywiedzialem to wysokosc rachunkow przy kliencie indywidualnym w erze ma dosc niewielki znaczenie - za to terminowosc wplat ma juz spore (tak jak w tpsa tak i era przy indywuidualnych obawia sie mocno terminowosci i na to zwraca najwieksza uwagfe, wychodzac z zalozenia ze klient indywidualny i tak nie generuje jakichs specjalnych zyskow w stosunku do tego co moze firma wygenerowac)

Znajoma miala rachnki okolo 200pln i generalnie dotarla max to 2 poziomu (jezeli chodzi o moja skale :) poprostu zabili ja mowiac ze terminowosc wplat lezy... miala 2-3 spozienia z oplata za abo (spoznienia tylu 5-6 dni bo zapomniala) Kierownik nie chcial wogole rozmawiac z nia, nie bylo juz szans - a pomagalem negocjowac i walczylismy do ostatniej kropli :) Znowu u mnie rachunki kilkakrotnie nizsze i wywalczylem lepsza oferte - zawsze terminowe wplaty (ani razu spoznienia czy cos - platne klasycznie a nie PZ)

Moim zdaniem staraj sie walczyc ale o takich sluchawkach jak mowisz to zapomnijcie - w kazdym razie w przystepnej cenie - konsultant zejdzie Ci wiecej z ceny przy tanszych sluchawkach przy drozszych zejdzie mniej - oni tez zyja z prowizji, maja cele na wyzbycie sie takich a nie innych sluchawek, przy najnowszych modelach moze sie trafic ze konsultant albo kierownik odgornie nie ma mozliwosci zejscia z ceny, przy tabnszych sluchawkach i tych bedacych dluzej na rynku juz ma wieksze pole do popisu.

Pamietajcie ze konsultanci maja podstawe + prowizje od tego co zrobia (im tansza sluchawke wcisna, mniej zejda z ceny, wiekszy abo dadza za wieksza kase tym sami maja wiecej kasy na koniec miesiac) - nalezy to brac pod uwage podczas negocjacji i pamietac ze oni maja cele do wyrobnienia wiec nie nalezy odrazu sie rzucac ze ty chcesz to i koniec tylko pertraktowac stopniowo i delikatnie.

Post:10 paź 2006, 20:56
autor: przemek910
sq8shq, śmiem twierdzić że Twoja wypowiedzieć mija się z celem.
Po pierwsze, ja mialem rachunki (w momencie negocjacji) ok 300zł/miesięcznie - na wszystkie numery. Nigdy mi się nie zdarzyło zapłacić w terminie :P ponieważ mam okres rozliczeniowy 17 a płacę 10kązdego miesiąca.
Do końca umowy miałem 3 miesiące. Przy taryfie PB60 wywalczyłem SE D750i za 229zł brutto, gdzie przed negocjacją miałem go za 411zł NETTO (ok. 500zł brutto). Nie dzwoniłem do żadnego kierownika - rozmawiałem z konsultantem od rozwiązywania umów, podobno on coś tam załatwiał. Mniej więcej dostałem rabat na telefon w wysokości 50%.

Post:10 paź 2006, 21:02
autor: sq8shq
czad ale zauwaz ze ja przy klasycznej ofercie mialem k750i za 299pln a zszedlem finalnie do 69pln. To co napisalem powyzej to ze tak powiem srednia z obserwacji innych walczacych i rozmowy (juz na gruncie prywatnym z jednym z konsultantow).

P.S.
Dostales rabat na sam telefon czy jeszcze cos w kwesti minut do tego? bo wywalczenie nizszej ceny na sluchawke bez negocjacji ceny abo jest banalne - nie trzeba walczyc to proponuja sami jak tylko powiesz ze chcesz zerwac umowe.

Post:10 paź 2006, 21:05
autor: przemek910
Nie, ponieważ minut nie potrzebuję, wystarczy to co jest. Dostałem to co każdy - 3nr za grosz i pakietu 110 minut przez 9m-cy.

Post:10 paź 2006, 22:41
autor: matej
D@rio pisze:
matej pisze:O co moze walczyć w rozmowie telefonicznej z Erą ? Zależałoby jej na Nokii N70 lub N80, ale w rozsądnej cenie. Czy cena, która jest w oficjalnym cenniku dla przedłużanych umów jest ceną stałą, czy Konsultant może ją zniżyć ?
o N70 niech zapomni, - w Erze jej nie ma. Jeśli chodzi o N80 nie zjadą jej z ceną więcej jak 50% - czyli koszt telefonu to ok. 600zł. (i to jeszcze zależy jaką taryfę sobie aktywuje) A tak w ogóle, po co dziewczynie tak dobre telefony? ;) hehe.
postanowiła nie czekać, tylko wykorzystać swoje umiejętnosci negocjacyjne
określiła mi to tak :) -> wiele się nie napracowałam, jedyne co mnie zmęczyło to czekanie na połączenie z konkretnym konsultantem

telefon N80 w kolorze srebrnym za 250zl już w drodze :) dla przypomnienia w taryfie NK VIP przy aneksie jest za 999zł

i jak oceniacie ofertę ? dobrze się spisała ?

Post:10 paź 2006, 22:46
autor: przemek910
matej pisze:telefon N80 w kolorze srebrnym za 250zl już w drodze :) dla przypomnienia w taryfie NK VIP przy aneksie jest za 999zł

i jak oceniacie ofertę ? dobrze się spisała ?
Pewnie! Moim zdanie świetna oferta.

Post:11 paź 2006, 12:12
autor: sq8shq
no ladnie ladnie, tylko pogratulowac - moim zdaniem bardzo dobra oferta. Ciekawe ile bedziesz czekal na kuriera... teoretycznie jest to 3 dni (tak mi powiedzial konsultant), ja zamowilem w piatek wiec dzisiaj juz powinien do mnie dotrzec ale znajoma czekal 1,5 tygodnia na kuriera a tez mialbyc niby w ciagu 3 dni...

Jakie sa wsze doswiadczeijna z kurierami od Ery?

Post:11 paź 2006, 13:00
autor: Dociekliwy
sq8shq pisze:
Jakie sa wsze doswiadczeijna z kurierami od Ery?
Ja mam jedno - bardzo dobre. Co prawda był 30 minut przed czasem :wink:

i upierał się, że tak miał być, ale wszystko super.

I o ile się nie mylę, czekałem 3 dni, no może 4 bo po drodze była sobota i niedziela :mrgreen:

Post:11 paź 2006, 13:52
autor: sq8shq
eeee ale on dzwonil do Ciebie? bo mi kuriera umowil konsultant i generalnie od tamtego czasu zero kontaktu - mialem powiedziane ze w ciagu 3 dni bedzie i tyle, godziny nikt zemna nie ustalal.

P.S.
Czy jest jakis sposob aby dowiedziec sie gdzie obecnie znajduje sie moja przesylka? czy dzwoniac do konsultantow dowiem sie np. kiedy zostala nadana, ew. otrzymam jakis namiar na kuriera czy cos?

Post:11 paź 2006, 15:43
autor: matej
sq8shq pisze:eeee ale on dzwonil do Ciebie? bo mi kuriera umowil konsultant i generalnie od tamtego czasu zero kontaktu - mialem powiedziane ze w ciagu 3 dni bedzie i tyle, godziny nikt zemna nie ustalal.

P.S.
Czy jest jakis sposob aby dowiedziec sie gdzie obecnie znajduje sie moja przesylka? czy dzwoniac do konsultantow dowiem sie np. kiedy zostala nadana, ew. otrzymam jakis namiar na kuriera czy cos?
oczywiście, że jest sposób
do mojej dziewczyny konsultantka ma zadzwonić w piątek i poda jej osobiście nr listu przewozowego Masterlink, by można było umówić się z kurierem
jak masz nr listu przewozowego to mozesz na stronie www Masterlink sprawdzić, gdzie znajduje się przesyłka, czy jest już w lokalnym biurze Masterlink
jeśli chodzi o Lublin to jest to biuro Masterlink przy ul. Droga Męczenników Majdanka

Post:11 paź 2006, 18:48
autor: D@rio
oferta dobra, nie powiem ;)

choć...mi się udało wytargać N70 za 99zł. + jakieś tam minuty jeszcze :-D ;)

tak czy tak, gratuluje! :-)

Post:11 paź 2006, 20:23
autor: Dociekliwy
sq8shq pisze: P.S.
Czy jest jakis sposob aby dowiedziec sie gdzie obecnie znajduje sie moja przesylka? czy dzwoniac do konsultantow dowiem sie np. kiedy zostala nadana, ew. otrzymam jakis namiar na kuriera czy cos?
Jasne, dzwonisz do BOA i pytasz o numer listu przewozowego, wpisujesz go później w wyszukiwarkę na stronie Masterlinku i od razu wyskakuje gdzie się przesyłka znajduje.

Dzwonisz później do Masterlinku, oni podają Ci numer do kuriera i już :P

Post:11 paź 2006, 20:24
autor: sq8shq
matej pisze: oczywiście, że jest sposób
do mojej dziewczyny konsultantka ma zadzwonić w piątek i poda jej osobiście nr listu przewozowego Masterlink, by można było umówić się z kurierem
jak masz nr listu przewozowego to mozesz na stronie www Masterlink sprawdzić, gdzie znajduje się przesyłka, czy jest już w lokalnym biurze Masterlink
jeśli chodzi o Lublin to jest to biuro Masterlink przy ul. Droga Męczenników Majdanka
Zamowienie zlozylem w piatek, dzisiaj jest sroda, dzwonilem do ery aby podali mi numer listu przewozowego i ku mojemu zdziwieniu wyszlo ze moja przesylka jeszcze nie ma takiego numeru - to znaczy ze albo era jeszcze tego nie nadala albo w masterlinku sie ociagaja i jeszcze nawet nie zabrali sie za moja przesylke :( a mialo byc kurde 3 dni... ;(

Post:11 paź 2006, 21:43
autor: matej
to znaczy ze albo era jeszcze tego nie nadala albo w masterlinku sie ociagaja i jeszcze nawet nie zabrali sie za moja przesylke :( a mialo byc kurde 3 dni... ;(
to zadzwoń jeszcze raz do Ery i zapytaj się czy na pewno już przesyłka opuściła ich magazyn, bo z praktyki zawodowej wiem, iż każda firma, ktora ma podpisaną umowę z firmą kurierską ma swoj zakres numerów listów przewozowych i oni moga Ci podać nr listu, ale problem w tym czy już wysłali tą przesyłkę z tym numerem, ktory posiadasz czy dalej ona sobie u nich lezy - miałem tak z Orange, parę stanowczych słów i nagle okazało się, że na drugi dzień przesyłka była u mnie :)

jeśli z kolei Era powie, iż tego i tego dnia o takiej to a takiej godzinie nadała przesyłkę, która opuściła ich magazyn to dzwoń na informację Masterlink - czasami (choć nie zawsze, ale możesz być akurat tym "szczęściarzem") jest tak, że numery listów przewozowych dotyczące operatorow sieci komórkowych są wprowadzane tylko w głównym systemie i widoczne są w Internecie z opóźnieniem (tak było np. u mojego znajomego)

a więc sporo niewiadomych do rozwikłania przed Tobą :mrgreen:

Post:11 paź 2006, 22:16
autor: sq8shq
pani w erze powiedzialami ze oni juz przesylke nadali tylko masterlink nie nadal jej eszcze numeru... nie wiem jak to rozumiec bo prawde mowiac wydawalo mis ie ze w momencie gdy firma kurierska otrzymuje cos do wyslania do odrazu dostaje to jakis numer (nawet tak dla ogarniecia wszystkich przesylek). Dziwne to wszystko no ale, nie wiem jutro zadzwonie jeszcze raz i sie dowiem (dzisiaj juz nie mam weny sie z nimi klucic )