• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 33 z 35
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35

 #239317  autor: dechomenon
 13 gru 2007, 22:59
D@rio pisze:po dłuuugich negocjacjach ;-)
ale to znak, że warto negocjować...jesli ma się konkretne argumenty...bo czasem ludzie negocjują, nie mając tak na prawdę nic do zaoferowania...tylko by chcieli..a nie będę pisał co oznaczają negocjacje

 #239326  autor: D@rio
 14 gru 2007, 00:15
dechomenon pisze:ale to znak, że warto negocjować...jesli ma się konkretne argumenty...bo czasem ludzie negocjują, nie mając tak na prawdę nic do zaoferowania...
a no właśnie... bo to znak że po prostu część ludzi w chmurach żyje...

Obrazek

 #247079  autor: user_delete17
 22 sty 2008, 22:16
No i temat zdaje się umarł śmiercią naturalną. Ludzie jednak szybko zapominają. Ciekaw jestem ile osób zapłaciło kary, a ile zmiękło i odwołało rezygnacje.
Prezes UKE zapewne zmienił zdanie i jest po temacie. Gdyby zdanie podtrzymywał powinno być tak, że wyznacza termin na wysłanie regulaminu i jak operator się nie stosuje to kara. Później powinien wyznaczyć nowy termin i jak się znów nie zastosuje to kolejna większa kara i tak do skutku. W obecnym kształcie to jest zupełnie bez sensu i nie pozostaje nic innego jak bić brawa PTC za przebiegłość i pogratulować sposobu działania.
Teraz wygląda na to, że jak jakiś operator będzie chciał to zmieni sobie umowę, cennik, regulamin czy cokolwiek to wszyscy co mają umowy terminowe będą płakać i płacić. Niby dlaczego mieliby się bać kary, a tym bardziej w takiej wysokości. Niedługo minie rok i te skromne 2 mln już sobie Era dawno odbiła, a wartość kary zmalała wraz z inflacją. Uwolniłem się od tej sieci i czuję znacznie większą ulgę jak po rezygnacji z telefonu w TP, choć myślałem że gorszej firmy z tej branży być nie może, a jednak! I nie jest to tylko kwestia tej nieszczęsnej zmiany, ale wielu aspektów począwszy od obsługi klienta przez zasięg, a na ofercie skończywszy. O samej zmianie sam już powoli zapominałem, choć i tak nie łudziłem się zbytnio, że coś z tego wyjdzie.
Mam też taką refleksję, aby Prezes UKE przesłać symboliczny kalkulator z prośbą o lepsze kalkulowanie nakładanych kar.
Myślę też, że kary w obecnym kształcie niewiele wnoszą. Znaczy wnoszą, ale do budżetu, a nie dla abonentów. Rozsądniejsze byłoby rozwiązanie, że operator ma obowiązek wykonać zalecenia UKE i już. Jak nie sprawa trafia do sądu i ten mógłby nakazać naprawienie szkód wynikłych z niezastosowania się do zaleceń jak również natychmiastowe ich wprowadzenie. Byłoby to bardziej dotkliwe i pewnie skuteczniejsze niż sądowanie się przez lata o wysokość kar. Ponadto UKE powinien mieć większe uprawnienia z zabieraniem częstotliwości łącznie.
Ale to tylko moje zdanie.

 #247091  autor: yagi
 22 sty 2008, 22:47
A ja jestem ciekawy czy ta sprawa moglaby miec koniec przed Europejskim Trybunalem Sprawiedliwosci - mysle o pociagnieciu tam UKE jako pozwanego ;)

 #247092  autor: Prometo
 22 sty 2008, 22:49
yagi pisze:A ja jestem ciekawy czy ta sprawa moglaby miec koniec przed Europejskim Trybunalem Sprawiedliwosci
Najpierw muszą być moim zdaniem wykorzystane wszelkie możliwości prawne w Polsce.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #251002  autor: lechuslupsk
 13 lut 2008, 17:38
witam ponownie.
wysłałem maila do UKE z prośbą o informacje jak przedstawia się ta sprawa na dzień dzisiejszy.mam nadzieję że otrzymam jakieś konkretne informacje.rzeczywiście dziwnie to wszystko ucichło.dam znać jakby co.:)

 #251015  autor: taktakowiec
 13 lut 2008, 18:56
To było do przewidzenia i teraz tak przez wszystkich wychwalana pani Ania jakoś siedzi cicho.Mi sie umowa kończy w lipcu i wątpię żebym doczekał się przed jej zakończeniem jakiegoś sensownego rozwiązania.

 #253803  autor: lechuslupsk
 27 lut 2008, 21:59
właśnie otrzymałem odpowiedź z UE w sprawie ERY.oto ona-----

'"Szanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana wiadomości skierowanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, pragnę Pana poinformować, iż stanowisko Prezesa UKE w tej kwestii zostało przedstawione w dniu 22 marca 2007 r.
Zgodnie z art.59 ust.2 ustawy Prawo telekomunikacyjne każda zmiana regulaminu, niezależnie od nazewnictwa stosowanego przez operatora (w przypadku PTC Sp. z o.o. zmiana regulaminu określona została jako "uzupełnienie zapisów") jest zmianą regulaminu, która w przypadku braku jej akceptacji daje Abonentowi prawo do wypowiedzenia umowy, a operatorowi nie przysługuje wobec Abonenta roszczenie odszkodowawcze.
Mimo jasno brzmiących przepisów prawa w tym zakresie Abonenci powinni zdawać sobie sprawę z faktu, iż PTC Sp. z o.o. może dokonywać odmiennej interpretacji przepisów i naruszając je żądać od Abonenta zapłacenia kary w przypadku wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian w regulaminie.
Pragnę także poinformować, iż w dniu 25 czerwca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył za Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. karę w wysokości 2 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników kocowych.
Kary nakładane przez organ regulacyjny na operatorów naruszających prawo mają nakłaniać ich do przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, ale nie powodują automatycznie wymuszenia na przedsiębiorcy zachowania zgodnego ze stanowiskiem UKE. Prezes UKE nie ma uprawnień do władczego ingerowania w indywidualne spory między operatorem a abonentem. Sprawy indywidualne mogą zostać definitywnie rozstrzygnięte jedynie przez sądy powszechne.
Z informacji, jakimi dysponuje UKE wynika, że ERA nadal pozostaje przy swoim stanowisku i jednocześnie odmawia abonentom prawa do wypowiedzenia umowy w związku ze zmianą regulaminu, a także namawia klientów do rezygnacji z wypowiadania umów i nakłada kary umowne.
Mimo prezentowanej pewności co do własnych racji Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. nie kieruje spraw do sądów i woli egzekwować kary od klientów poprzez firmy windykacyjne. Warto w tym miejscu podkreślić, że bez ważnego wyroku sądu powszechnego firmy te nie mogą zmusić klienta do zapłaty kwoty żądanej przez operatora, a wcześniejsze zastraszanie Klientów jest bezprawne.
Aktualna sytuacja wygląda więc tak, że zarówno UKE, jak i PTC, pozostają na swoich stanowiskach, a ostateczne rozwiązanie sprawy może przynieść wyłącznie wyrok sądowy.
Mam nadzieję, iż przedstawione wyjaśnienia będą dla Pana satysfakcjonujące. W przypadku pyta bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 - 16:15 lub mailem [email protected]

(informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego)"

NO COMMENTS z mojej strony.

 #253814  autor: MADMAX
 27 lut 2008, 22:26
Czyli nic nowego a w przypadku problemów (jeśli się pojawią) najlepiej od razu założyć PTC sprawę w sądzie.
użytkowników kocowych
Słyszałem o pierwszym kociarzu RP ale o "użytkowniku kocowym" jeszcze nie (no chyba że koca) :mrgreen:
OCB? :)

Pozdrawiam

 #267141  autor: lechuslupsk
 21 maja 2008, 03:04
witam ponownie.Jednak warto było czekać.Wiele osób tutaj brało stronę PTC ale jednak...Prawo jest prawem i nie ma miejsca na "interpretacje" jasno określonych przepisów.Każda ingerencja w regulaminie jest zmianą i kropka.:):):) Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji I Konsumentów stanowi pewną satysfakcję dla mnie i zapewne wielu byłych klientów Ery. To nic że jeszcze nieprawomocny.Będzie zapewne odwołanie itd.Przeciągnie się znowu w czasie a odsetki karne pewnie będą rosły. Era bogata. Pozdro.

 #268470  autor: epiotr
 27 maja 2008, 22:08
a tak z ciekawosci,czy udalo sie komus odzyskac numer po zerwaniu umowy???jesli tak to w jaki sposob???ja w wypowiedzeniu napisalem zeby przeniesli do TT ale nie przeniesli,karta gdzies przepadla a od jakiegos czasu jak sie dzwoni pod ten numer to "zglasza sie poczta" a dluzszy czas bylo ze "nie ma takiego numeru"???

 #268505  autor: dechomenon
 27 maja 2008, 23:19
a jak bym teraz złoży wymówienie, to mogę tak zrobić?

 #268655  autor: illumanti
 28 maja 2008, 20:32
No możesz, ale Era nie da za wygraną, i Ci naliczy kare umowną. Więc pozostanie Ci tylko skierowanie sprawy do Sądu, a nie sądze żeby wyrok był natychmiastowy, a w tym czasie PTC cie będzie nękała ;)

:)

 #288609  autor: ocrushek
 16 wrz 2008, 15:34
W dniu wczorajszym ERA zablokowała mi połączenia wychodzące na jednym z firmowych telefonów stacjonarnych. Oczywiście z powodu niezapłacenia kar umownych - słynna zmiana regulaminu w marcu 2007 roku. Póki co doszukałem się jedynie odrzucenia odwołania Ery przez Sąd UOKiK. Są jakieś dalsze wieści w tym temacie?
W chwili obecnej poważnie rozważam złożenie pozwu do Sądu. Era pewnie tego nie zrobi, tylko będzie mnie nękać wezwaniami, a później windykatorami.

 #312065  autor: epiotr
 21 sty 2009, 22:02
od dluzszego czasu cisza.czy kiedys sie to skonczy???

 #312114  autor: ocrushek
 22 sty 2009, 11:52
epiotr pisze:od dluzszego czasu cisza.czy kiedys sie to skonczy???
Z informacji z UKE które posiadam wynika, że czekamy wszyscy na wyznaczenie terminu rozprawy w sądzie. Era się odwołała od majowego wyroku i niestety cały czas marazm w temacie. Kiedyś się to zapewne skończy, niestety nie wiemy, z jakim skutkiem...

 #340865  autor: epiotr
 13 cze 2009, 23:46
i dalej nici???
 #363949  autor: janlipa
 08 paź 2009, 17:24
witam
Dostalem wczoraj pismo od ery w sprawie dostosowanie regulaminu do nowego prawa komunikacyjnego.

W pismie jest napisane ze w przypadku wypowiedzenia im umowy nie przysluguje mi prawo rozwiazania jej bez ponoszenia kary umownej.

Umowa podpisana przez 6 lipca.

Mam pytanie : czy era ma racje czy moge wypowiedziec umowe bez konsekwencji ? czy musze zaplacic kare ktora wynika z ilosci dni ktora pozostala do konca trwania umowy?

_
http://tiliapictures.googlepages.com

 #363950  autor: st.konsultant
 08 paź 2009, 17:28
Jak zerwiesz umowę to zapłacisz karę.

 #363972  autor: yellowfox
 08 paź 2009, 20:01
Niestety o ile zmiany w regulaminie są na korzyść abonenta nie przysługuje ci juz prawo do zerwania umowy bez ponoszenia kary.
  • Strona 33 z 35
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35